말레이시아의 가정 및 원예 용품의 매출은 부동산 시장의 완만한 회복(특히 도시)에 지지되어 주택 개수에 대한 관심을 뒷받침해, 2024년도 현재 가치 베이스로 상승을 계속했습니다.
이 보고서 "말레이시아의 가정 및 원예 시장"은 국가 수준에서 시장 수요의 규모와 모양에 대한 종합적인 가이드를 제공합니다. 기업과 그 브랜드를 파악하고 신제품 개발, 소비자 라이프 스타일, 시장 개척 루트, 가격 문제에 이르기까지 수요에 영향을 미치는 주요 요인의 전략적 분석도 실시했습니다.
적용 제품 : 개조 및 원예, 홈웨어, 홈 패니싱
데이터 범위: 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터
이 보고서를 구입하는 이유
가정 및 원예 시장의 상세한 파악
성장분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
경쟁 환경, 시장의 주요 진출기업, 주요 브랜드를 이해
5년간의 예측을 이용하여 시장의 향후 예측을 평가
Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서 및 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시 티에 사무소를 두고 100개국에 분석가 네트워크를 보유한 이 회사는 독자적인 능력과 다양한 시장을 이해하고 정보 기반 전략 입안을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
시장 데이터
면책 조항
출처
말레이시아 원예
주요 데이터 결과
2024년 발전
도시생활, 웰니스 동향, 지속가능성이 2024년 말레이시아의 원예시장을 재형성
도시 원예의 리더인 Baba가 시장에서의 지위를 강화해, Hikoki powers는 무선의 혁신으로 성장을 가속
말레이시아인이 가정 채소밭에 눈을 돌리면서, 식료품 이외의 소매업체와 전자상거래가 번영
전망과 기회
원예는 웰빙 동향과 지속 가능한 혁신 별 진화 계속
스마트 홈 기술의 도입은 예측 기간 중 가속
환경에 배려한 생활에의 욕구가 그린 소재 수요를 촉진
카테고리 데이터
말레이시아 가구
주요 데이터 결과
2024년 발전
2024년, 실내 생활이 가정용 가구의 성장을 견인
Ikea는 저렴한 가격과 혁신이 점유율 변화를 견인하고 경쟁 압력에 직면
직접 판매와 전자상거래가 확대를 촉진
전망과 기회
소비자가 필수품 이외의 지출을 앞두고 있기 때문에 완만한 성장이 전망된다
스마트하고 다기능인 가구는 도시화가 진행되는 라이프 스타일에 지지되어 수요가 증가한다
디지털 플랫폼이 쇼핑 체험을 변화
카테고리 데이터
말레이시아 주택 개조
주요 데이터 결과
2024년 발전
주택 개수 시장은 DIY 문화, 도시의 확대, 커스터마이즈 수요에 견인되어, 2024년에는 건전한 성장이 전망됩니다.
전략적 확대와 지속가능성이 White Horse와 KCC Paints의 성장을 견인
식료품 이외의 소매업체와 전자상거래 플랫폼이 유통 상황을 재구축
전망과 기회
소비자가 저렴한 가격을 우선하는 가운데, 벽지와 도료가 성장을 견인합니다.
주택 소유자가 편리성과 에너지 효율을 중시함에 따라, 스마트 홈 기술이 성장을 견인합니다.
말레이시아인이 환경 친화적인 생활을 우선하는 가운데, 지속가능성이 주택 개수 시장을 재편합니다.
카테고리 데이터
말레이시아의 가정용품
주요 데이터 결과
2024년 발전
말레이시아의 가정용품 시장은 소비자가 가정에서의 조리나 키친 스타일링에 계속해서 관심을 나타내고 있는 것으로부터, 계속적인 성장이 전망되고 있습니다.
Tupperware는 혁신과 강한 브랜드 로열티에 의해 시장 리더십을 유지
식료품 이외의 소매는 가정용품의 주요 채널으로 계속
전망과 기회
말레이시아의 가정용품 시장은 소비자 라이프 스타일의 도시화와 소매 채널의 진화에 의해 꾸준한 성장이 전망됩니다.
편의성과 디지털 혁신을 통해 가정용품의 성장을 가속하는 전자상거래
스마트 홈이나 키친 가전의 급속한 보급에 의해 가정용품 정세는 일변할 수 있음
카테고리 데이터
JHS
영문 목차
영문목차
Sales of home and garden products in Malaysia continued to rise in current value terms in 2024, supported by a moderate rebound in the property market - particularly across urban areas - which helped to boost interest in home renovations. This upward trend was further strengthened by government measures under Budget 2024, which allocated funding for home maintenance and repair programmes targeting lower-income households.
Euromonitor International's Home and Garden in Malaysia report offers a comprehensive guide to the size and shape of market demand at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the categories driving growth. It also identifies the leading companies and their brands, and offers strategic analysis of key factors influencing demand - from new product developments, consumer lifestyles, route to market and pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how market demand is expected to evolve in the medium-term
Product coverage: Home Improvement and Gardening, Homewares and Home Furnishings.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Home and Garden market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Home and garden in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retail developments
What next for home and garden?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Home and Garden by Category: Value 2019-2024
Table 2 Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 3 NBO Company Shares of Home and Garden: % Value 2020-2024
Table 4 LBN Brand Shares of Home and Garden: % Value 2021-2024
Table 5 Penetration of Private Label in Home and Garden by Category: % Value 2019-2024
Table 6 Distribution of Home and Garden by Format: % Value 2019-2024
Table 7 Distribution of Home and Garden by Format and Category: % Value 2024
Table 8 Forecast Sales of Home and Garden by Category: Value 2024-2029
Table 9 Forecast Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
GARDENING IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Urban living, wellness trends and sustainability reshape Malaysia's gardening market in 2024
Urban gardening leader Baba strengthens market position, while Hikoki powers growth with cordless innovation
Non-grocery retailers and e-commerce flourish as Malaysians turn to home gardening
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Gardening will continue to evolve, driven by wellness trends and sustainable innovations
Smart home technology adoption to accelerate over the forecast period
Desire for eco-conscious living to drive demand for green materials
CATEGORY DATA
Table 10 Sales of Gardening by Category: Value 2019-2024
Table 11 Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 12 NBO Company Shares of Gardening: % Value 2020-2024
Table 13 LBN Brand Shares of Gardening: % Value 2021-2024
Table 14 Distribution of Gardening by Format: % Value 2019-2024
Table 15 Forecast Sales of Gardening by Category: Value 2024-2029
Table 16 Forecast Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2024-2029
HOME FURNISHINGS IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Indoor living leads growth in home furnishings in 2024
Ikea faces competitive pressure as affordability and innovation drive shifts in share
Direct selling and e-commerce fuel expansion
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Modest growth expected, as consumers curb expenditure on non-essential items
Smart and multifunctional furniture will see rising demand, underpinned by increasingly urbanised lifestyles
Digital platforms set to transform shopping experience
CATEGORY DATA
Table 17 Sales of Home Furnishings by Category: Value 2019-2024
Table 18 Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 19 NBO Company Shares of Home Furnishings: % Value 2020-2024
Table 20 LBN Brand Shares of Home Furnishings: % Value 2021-2024
Table 21 LBN Brand Shares of Light Sources: % Value 2021-2024
Table 22 Distribution of Home Furnishings by Format: % Value 2019-2024
Table 23 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: Value 2024-2029
Table 24 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2024-2029
HOME IMPROVEMENT IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Home improvement market sees healthy growth in 2024, driven by DIY culture, urban expansion, and demand for customisation.
Strategic expansion and sustainability drive growth for White Horse and KCC Paints
Non-grocery retailers and e-commerce platforms reshape distribution landscape
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Wall coverings and paint to lead growth as consumers prioritise affordability
Smart home technology to drive growth as homeowners embrace convenience and energy efficiency
Sustainability to reshape home improvement market as Malaysians prioritise eco-friendly living
CATEGORY DATA
Table 25 Sales of Home Improvement by Category: Value 2019-2024
Table 26 Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 27 NBO Company Shares of Home Improvement: % Value 2020-2024
Table 28 LBN Brand Shares of Home Improvement: % Value 2021-2024
Table 29 Distribution of Home Improvement by Format: % Value 2019-2024
Table 30 Forecast Sales of Home Improvement by Category: Value 2024-2029
Table 31 Forecast Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2024-2029
HOMEWARES IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Malaysia's homewares market sees continued growth, as consumers showed continued interest in home-based cooking and kitchen styling
Tupperware maintains market leadership amid innovation and strong brand loyalty
Non-grocery retail remains dominant channel for homewares
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Steady growth ahead for Malaysia's homewares market, driven by urbanisation of consumer lifestyles and evolving retail channels
E-Commerce to drive homewares growth through convenience and digital innovation
Rapid adoption of smart home and kitchen appliances will reshape homewares landscape
CATEGORY DATA
Table 32 Sales of Homewares by Category: Value 2019-2024
Table 33 Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 34 Sales of Homewares by Material: % Value 2019-2024
Table 35 NBO Company Shares of Homewares: % Value 2020-2024
Table 36 LBN Brand Shares of Homewares: % Value 2021-2024
Table 37 Distribution of Homewares by Format: % Value 2019-2024
Table 38 Forecast Sales of Homewares by Category: Value 2024-2029
Table 39 Forecast Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2024-2029