2024년, 인도네시아의 완구 및 게임 시장 규모는 어린이 타르트의 동향과 컬렉터블 장난감의 인기에 힘입어 완만한 성장이 되고 있습니다. 가장 중요한 판매 채널인 것은 아니지만 오프라인 소매도 성장했습니다. 업계는 세분화된 성격을 유지하고 있으며 세계 브랜드와 지역 브랜드 모두 가격 전략, 파트너십 및 온라인 지식도를 통해 가치 점유율을 경쟁하고 있습니다.
Euromonitor International의 조사 보고서 '인도네시아의 완구 및 게임 시장'은 국가 수준 시장 규모와 모양에 대한 종합적인 가이드를 제공합니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석했습니다.
대상 제품: 기존의 장난감과 게임, 비디오 게임
데이터 범위: 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터
이 보고서를 구입하는 이유
완구 및 게임 시장의 상세한 파악
성장분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
경쟁 환경, 시장의 주요 진출기업, 주요 브랜드를 이해
5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전하는지를 평가
Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 경험을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고, 100개국에 분석가 네트워크를 보유한 이 회사는 독자적인 능력과 다양한 시장을 이해하고 정보 기반 전략 입안을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
주요 데이터 결과
도표 1 : 2024년의 주요 동향
업계 성능
전통적인 장난감과 게임이 장난감과 게임 업계의 성장을 견인
Marvel과 Transformers의 액션 피규어가 키달트 붐으로 인기 상승
포켓몬 카드와 Pop Mart의 블라인드 박스가 완구 및 게임의 콜렉터 상품의 성장을 견인
도표 2: 포켓몬 트레이딩 카드가 인도네시아에서 세대를 넘은 화제를 불렀습니다.
다음에 오는 것
비디오 게임은 향후도 주류이며, 성장도 전망됩니다.
키달트와 컬렉터스 동향이 장난감이나 게임의 변화를 견인
교육과 환경이 중요한 역할을 합니다.
Addo와 Playgro는 저렴한 가격과 브랜드 신뢰를 통해 기세를 늘립니다.
기존 완구나 게임에 대해 소매 E-Commerce의 한층 더 보급이 전망됩니다.
경쟁 구도
Mattel과 Lego는 세분화와 어린이용 상품의 성장 속에서 점유율을 유지하고 있습니다.
Pop Mart와 Addo는 동향과 소매 전략을 통해 기세를 늘리고 있습니다.
소매 E-Commerce를 효과적으로 활용하는 브랜드는 좋은 성과를 올립니다.
Hasbro가 STEM과 미술 교육을 위한 컬러 믹서 키트를 발매
채널
오프라인과 온라인 채널의 융합
Addo는 전자상거래를 활용하여 도달범위를 확대
Miniso가 소비자와의 연결을 깊게하기 위해 Sanrio의 기함점을 오픈
도표 3: 분석가의 견해
경제적 배경
도표 4 : 실질 GDP 성장률과 인플레이션율 : 2019-2029년
도표 5 : 인도네시아에서의 PEST 분석 : 2024년
소비자 컨텍스트
도표 6: 인도네시아 소비자에 관한 주요 인사이트: 2024년
도표 7: 인도네시아의 소비자 상황: 2024년
국가별 보고서 면책사항
출처
인도네시아 전통 장난감과 게임
주요 데이터 결과
2024년 발전
노스탤지어와 컬렉터스 아이템이 전략적인 브랜드 파트너십에 힘입어 수요를 견인
도표 8 : 2024년의 주요 동향
업계 성능
인형이나 액세서리, Lego가 전통적인 완구나 게임의 성장을 견인
ZD Toys는 아이용 성인 상품의 구입과 소셜 미디어의 화제로부터 이익을 얻고 있습니다.
Z세대와 키덜트가 Pop Mart와 패글러즈의 콜렉터즈 아이템의 가치 상승을 견인
Lego F1과의 제휴로 매출이 늘어나, 브랜드 이미지도 향상
도표 9 : Lego와 F1의 제휴가 2024년에 인도네시아의 성장을 견인
도표 10: 분석가의 견해
다음에 오는 것
인형과 액세서리는 전통적인 장난감과 게임에서 가장 빠른 성장을 경험할 전망
키달트, 교육, 기술이 전통적인 장난감과 게임을 형성
실제 매장에서 매출을 늘리고 현지화로 시장 침투를 확대
경쟁 구도
전통적인 완구나 게임에의 집중이 높아지는 가운데, Mattel이 리드
Pop Mart의 블라인드 박스 전략이 인도네시아의 키달트 콜렉터의 공감을 불러일으킵니다.
그림 11: 10대와 청년의 콜렉터즈 아이템에 대한 열광이, 2024년에 Pop Mart 시장 점유율을 밀어 올립니다.
ELC 인도네시아, 유아용 스마트 로봇 「Miko 3」을 발매
채널
오프라인 채널이 리드해, 기존 완구 및 게임점이 호조에 추이
오프라인 점포가 여전히 중요하지만 전자상거래는 계속 확대되고 있습니다.
Lego 스토어의 바코드 스캐너는 디지털 스크린에 애니메이션 모델을 표시
국가별 보고서 면책사항
인도네시아의 비디오 게임
주요 데이터 결과
2024년 발전
모바일 게임, 어린이용 광고, 구독에 의한 성장
도표 12:2024년의 주요 동향
업계 성능
모바일 게임이 견인하는 비디오 게임 소프트웨어의 성장
키달트가 추진하는 하이브리드 소매점을 통한 비디오 게임의 참여와 매출
구독 서비스는 저렴한 프리미엄 컨텐츠로 가치의 성장을 가속
그림 13 : 인도네시아에서 Xbox Game Pass의 인기는 플레이 무제한 모델에 의해 견인되고 있습니다.
다음에 오는 것
가처분 소득 증가가 비디오 게임의 성장을 가속
키달트 트렌드는 브랜드와의 콜라보레이션을 통해 그리운 게임 제품을 촉진
모바일 게임과 디지털 게임은 현지화의 열쇠가 되는 상승 경향을 유지할 전망
디지털 퍼스트 전략과 커뮤니티 참여가 비디오 게임 기업의 성공을 견인할 가능성이 높습니다.
경쟁 구도
인디 게임 스튜디오는 현지화와 모바일 퍼스트 디자인의 혜택을 받는다
모바일 게임과 콘솔 게임 모두가 여전히 중요
도표 14: 분석가의 견해
채널
비디오 게임 판매는 전자상거래 채널이 중심으로
Tokopedia와 PlayStation의 제휴는 소매 E-Commerce의 성장에 공헌
그림 15 : Tokopedia와 PlayStation의 제휴로 디지털 콘솔 매출 증가
인도네시아에서는 렌탈과 소매의 하이브리드 모델이 중요
국가별 보고서 면책사항
JHS
영문 목차
영문목차
In 2024, toys and games in Indonesia saw moderate growth, propelled by the kidult trend and the popularity of collectible toys. This trend resulted in heightened expenditure on premium products and lifestyle collectibles. While retail e-commerce remained the most significant sales channel, offline retail saw growth. The industry retained its fragmented nature, with both global and local brands competing for value share through pricing strategies, partnerships, and online visibility.
Euromonitor International's Toys and Games in Indonesia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Toys and Games market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Kidults, collectibles, and mobile-first gaming fuel growth in Indonesia
KEY DATA FINDINGS
CHART 1 Key Trends 2024
INDUSTRY PERFORMANCE
Traditional toys and games drives growth within toys and games
Marvel and Transformers action figures gain from the kidult trend
Pokemon cards and Pop Mart blind boxes drive growth in collectibles in toys and games
CHART 2 Pokemon Trading Cards Spark Cross-Generational Buzz in Indonesia
WHAT'S NEXT?
Video games set to continue to dominate, and will also experience growth
Kidult and collectibles trends will drive change in toys and games
Education and the environment set to play important roles
Addo and Playgro to gain traction through affordability and brand trust
Retail e-commerce set to gain further traction in traditional toys and games
COMPETITIVE LANDSCAPE
Mattel and Lego retain share amidst fragmentation and kidult growth
Pop Mart and Addo gain traction through trends and retail strategies
Brands which effectively use retail e-commerce perform well
Hasbro launches colour mixer kit for STEM and art education
CHANNELS
Blending offline and online channels
Addo leverages e-commerce to expand its reach
Miniso opens Sanrio flagship store to deepen consumer connections
CHART 3 Analyst Insight
ECONOMIC CONTEXT
CHART 4 Real GDP Growth and Inflation 2019-2029
CHART 5 PEST Analysis in Indonesia 2024
CONSUMER CONTEXT
CHART 6 Key Insights on Consumers in Indonesia 2024
CHART 7 Consumer Landscape in Indonesia 2024
COUNTRY REPORTS DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Nostalgia and collectibles drive demand, supported by strategic brand partnerships
CHART 8 Key Trends 2024
INDUSTRY PERFORMANCE
Dolls and accessories and Lego drive growth in traditional toys and games
ZD Toys benefits from kidult spending and social media buzz
Gen Z and kidults drive value growth for collectibles from Pop Mart and Fugglers
Lego Formula 1 partnership boosts sales and enhances brand image
CHART 9 LEGO and Formula 1 Partnership Drives Growth in Indonesia in 2024
CHART 10 Analyst Insight
WHAT'S NEXT?
Dolls and accessories set to experience the fastest growth in traditional toys and games
Kidults, education, and technology will shape traditional toys and games
Physical stores to drive sales; localisation to broaden market penetration
COMPETITIVE LANDSCAPE
Mattel leads as concentration increases within traditional toys and games
Pop Mart's blind box strategy resonates with Indonesian kidult collectors
CHART 11 Teen and Kidult Craze for Collectibles Boosts Pop Mart's Market Share in 2024
ELC Indonesia launches the Miko 3 Smart Robot for young children
CHANNELS
Offline channels lead, with traditional toys and games stores performing strongly
Although offline stores remain key, e-commerce continues to expand
Lego store's barcode scanner shows animated models on a digital screen
COUNTRY REPORTS DISCLAIMER
VIDEO GAMES IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Growth driven by mobile gaming, kidult spending, and subscriptions
CHART 12 Key Trends 2024
INDUSTRY PERFORMANCE
Growth in video games software driven by mobile games
Engagement and sales of video games via hybrid retailers driven by kidults
Subscription services drive value growth due to affordable premium content
CHART 13 All-You-Can-Play Model Drives Xbox Game Pass Popularity in Indonesia
WHAT'S NEXT?
Rising disposable incomes to drive growth in video games
Kidult trend to boost nostalgic gaming products via collaborations with brands
Mobile and digital games set to maintain their rising trend, with localisation key
Digital-first strategies and community engagement likely to drive success for video games firms
COMPETITIVE LANDSCAPE
Indie games studios benefit from localisation and mobile-first design
Players in both mobile and console games remain important
CHART 14 Analyst Insight
CHANNELS
E-commerce channels become the main focus of sales of video games
Tokopedia partnership with PlayStation contributes to growth for retail e-commerce
CHART 15 Tokopedia and PlayStation Partnership Fuels Digital Console Sales
Rental and retail hybrid model is important in Indonesia