선택 촉매 환원(SCR) 시장 : 촉매 유형별, 연료 유형별, 최종 이용 산업별, 국가별, 지역별 - 세계 산업 분석, 시장 규모, 시장 점유율 및 예측(2025-2032년)
Selective Catalytic Reduction Market, By Catalyst Type, By Fuel Type, By End-use Industry, By Country, and By Region - Global Industry Analysis, Market Size, Market Share & Forecast from 2025-2032
상품코드:1836275
리서치사:AnalystView Market Insights
발행일:2025년 10월
페이지 정보:영문 368 Pages
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한글목차
선택적 촉매 환원 시장 규모는 2024년 139억 8,712만 달러로 평가되었고, 2025-2032년 연평균 5.6% 성장할 것으로 예측됩니다.
선택적 촉매 환원(SCR)은 디젤 엔진, 선박용 엔진, 산업용 보일러에서 연소 시 발생하는 질소산화물(NOx)을 줄이기 위해 널리 사용되는 주요 배출가스 제어 기술입니다. Euro VI, Bharat Stage VI(BS VI), 미국 EPA 기준, IMO Tier III 선박 기준 등 전 세계적으로 환경 규제가 강화됨에 따라 선택적 촉매 환원(SCR)은 자동차, 발전, 산업용도에서 필수적인 요소로 자리 잡고 있습니다. 완전한 전동화가 진행되는 가운데, 디젤 및 하이브리드 파워트레인은 여전히 대형차, 선박, 산업용 엔진의 주류를 차지하고 있습니다. 주요 동향은 하이브리드 아키텍처에 적합한 SCR 시스템의 소형화이며, 연료 효율 향상과 시스템 경량화를 실현하고 있습니다. 또한, 첨단 제올라이트 촉매와 암모니아 슬립 센서를 채택하여 더 낮은 배기 온도에서 NOx 전환을 최적화하여 SCR을 차세대 엔진에 적용할 수 있도록 하였습니다. SCR 시스템은 촉매, 도징 인젝터, 제어장치, 센서 등 복잡한 부품이 포함되어 있어 자동차 및 산업용 시스템의 초기 비용이 높습니다.
선택적 촉매 환원 시장 - 시장 역학
산업화와 발전의 가속화
급속한 산업 성장으로 수많은 공장, 제조 공장, 중공업이 설립되어 대기 중 NOx 배출에 크게 기여하고 있습니다. 산업이 확대됨에 따라 정부는 대기 질과 공중 보건을 개선하기 위해 이러한 유해한 배출을 줄이기 위해 엄격한 환경 규제를 부과하고 있습니다. 예를 들어, 2025년 7월 미국 환경보호청(EPA)은 대기정화법에 따른 온실가스 규제의 법적 근거인 2009년 '멸종위기종 지정'을 폐지하는 방향으로 움직이기 시작했습니다. 이것이 최종 결정되면 발전소, 자동차, 기타 산업 배출원에 대한 배출 기준은 해체될 것입니다. 이 규제를 준수하기 위해 산업시설에서는 SCR 시스템의 채택이 증가하고 있습니다. SCR 시스템은 암모니아, 요소 등의 환원제를 이용한 촉매반응을 통해 NOx를 질소와 수증기로 전환하여 NOx를 저감하는 가장 효과적인 기술 중 하나입니다. 인구 증가, 도시화, 경제 발전의 원동력이 되는 지속적인 전력 수요로 인해 많은 지역에서 발전 용량이 확대되고 있습니다. 이러한 성장을 위해서는 에너지 생산으로 인한 환경 영향을 줄이기 위해 더 깨끗한 기술을 채택해야 합니다. 이처럼 산업화와 발전의 가속화 속도는 전 세계적으로 선택적 촉매 환원(SCR) 시스템에 대한 수요를 크게 견인하고 있습니다.
선택적 촉매 환원 시장 - 세분화 분석 :
세계 선택적 촉매 환원 시장은 촉매 유형, 연료 유형, 최종 사용 산업, 지역을 기준으로 세분화됩니다.
시장은 촉매 유형에 따라 바나듐 기반 촉매, 제올라이트 기반 촉매, 티타늄 기반 촉매, 기타 네 가지 범주로 나뉩니다. 선택적 촉매 환원(SCR) 시장에서는 바나듐계 촉매가 산업 현장에서 널리 사용되고 있습니다. 제올라이트계 촉매, 특히 구리 교환형 촉매는 저온에서 NOx 환원이 우수하고 열 안정성이 높습니다. 반면, 티타늄계 촉매는 일반적으로 활성 촉매가 아닌 담체 역할을 하며, 내구성과 구조적 안정성을 제공합니다.
시장은 연료 유형에 따라 디젤 엔진, 천연가스 엔진, 이중 연료/대체 연료 엔진의 세 가지 범주로 나뉩니다. 디젤 엔진은 상용차 보급과 엄격한 배기가스 규제로 인해 압도적인 점유율을 차지하고 있는 반면, 천연가스 엔진과 대체 연료 엔진은 청정 에너지원과 연료 효율에 대한 관심이 높아지면서 운송 및 산업 부문 전반에서 성장하고 있습니다.
선택적 촉매 환원 시장 - 지리적 통찰력
선택적 촉매 환원(SCR) 시장은 지리적으로 다양하며, 주요 지역이 뚜렷한 성장 패턴을 주도하고 있습니다. 아시아태평양은 특히 중국과 인도의 급속한 자동차 생산과 엄격한 배출가스 규제로 인해 SCR 채택을 촉진하면서 시장을 주도하고 있습니다. 이 지역의 상용차 부문 확대는 질소산화물(NOx) 배출량 감축을 위한 정부 규제에 힘입어 수요에 큰 기여를 하고 있습니다. 일본도 승용차에서의 채용 증가로 강력한 성장세를 보이고 있습니다. 북미는 엄격한 환경보호청(EPA) 규제, 발전소에서의 광범위한 사용, 청정기술에 대한 대규모 투자로 인해 대형 자동차 부문에서 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 유럽은 독일과 같은 국가를 중심으로 Euro 6 배기가스 규제를 준수하기 위해 디젤 차량에 SCR 시스템을 표준으로 장착하여 확고한 입지를 유지하고 있습니다. 이 지역에서는 환경 지속가능성과 자동차 제조에 중점을 두고 있으며, 이는 꾸준한 성장을 뒷받침하고 있습니다. 라틴아메리카, 중동 및 아프리카의 신흥 시장에서는 환경정책 강화에 따라 SCR의 채택이 확대될 것으로 예측됩니다.
선택적 촉매 환원 시장 - 경쟁 구도:
선택적 촉매 환원(SCR) 시장은 전 세계적으로 엄격한 배출가스 규제와 촉매 및 시스템 설계의 기술 혁신에 힘입어 경쟁이 치열합니다. 주요 기업들은 자동차, 발전, 선박 배기가스 규제와 같은 뚜렷한 부문을 지배하고 있으며, 진화하는 환경 기준과 고객의 요구에 부응하기 위해 제품 포트폴리오를 지속적으로 발전시키고 있습니다. BASF SE는 첨단 SCR 촉매로 잘 알려진 선도 기업 중 하나이며, 모든 산업 분야에 효율 개선 및 환경 규제 준수 솔루션을 제공합니다. 이 회사의 포트폴리오에는 저온에서 NOx를 줄이고 내구성을 향상시키기 위한 혁신적인 바나듐 기반 및 제올라이트 기반 촉매가 포함되어 있습니다. Cummins Inc.는 대형 디젤 엔진 시스템을 전문으로 하며, 상용차의 엄격한 배기가스 규제에 최적화된 SCR 솔루션을 제공합니다. 엔진 제조업체인 커민스(Cummins Inc.)는 SCR 기술을 엔진 제어 시스템과 통합하여 전반적인 연료 효율과 배기가스 배출량을 개선하고 있습니다. Forvia Group의 일원인 Faurecia는 SCR 시스템 통합 분야에서 큰 점유율을 차지하고 있는 세계적인 자동차 기술 리더입니다. 이 회사의 전문 기술은 클린 모빌리티 솔루션에 중점을 두고 있으며, SCR 촉매와 부품을 전 세계 OEM을 위한 종합적인 배기가스 제어 시스템에 통합하고 있습니다. 예를 들어,2022년 6월,Faurecia는 하이브리드 자동차를 위해 설계된 새로운 통합 SCR 시스템을 발표했습니다.
목차
제1장 선택 촉매 환원(SCR) 시장 개요
조사 범위
시장 추정 연도
제2장 주요 요약
시장 내역
경쟁 인사이트
제3장 선택 촉매 환원 주요 시장 동향
시장 성장 촉진요인
시장 성장 억제요인
시장 기회
시장 향후 동향
제4장 선택 촉매 환원 업계 조사
PEST 분석
Porter의 Five Forces 분석
성장 전망 매핑
규제 구조 분석
제5장 선택 촉매 환원(SCR) 시장 : 높아지는 지정학적 긴장의 영향
COVID-19 팬데믹의 영향
러시아·우크라이나 전쟁의 영향
중동 분쟁의 영향
제6장 선택 촉매 환원(SCR) 시장 구도
선택 촉매 환원(SCR) 시장 점유율 분석, 2024년
분석 데이터 : 주요 제조업체별
기존 기업 분석
신규 기업 분석
제7장 선택 촉매 환원(SCR) 시장 - 촉매 유형별
개요
부문 점유율 분석 : 촉매 유형별
바나듐계 촉매
제올라이트계 촉매
티타늄 계 촉매
기타
제8장 선택 촉매 환원(SCR) 시장 - 연료 유형별
개요
부문 점유율 분석 : 연료 유형별
디젤 엔진
천연가스 엔진
듀얼 연료 및 대체연료 엔진
제9장 선택 촉매 환원(SCR) 시장 - 최종 이용 산업별
개요
부문 점유율 분석 : 최종 이용 산업별
자동차
승용차
상용차
해양
발전
화학제품
기타 산업(시멘트, 철강 등)
제10장 선택 촉매 환원(SCR) 시장 - 지역별
서론
북미
개요
북미의 주요 제조업체
미국
캐나다
유럽
개요
유럽의 주요 제조업체
독일
영국
프랑스
이탈리아
스페인
네덜란드
스웨덴
러시아
폴란드
기타
아시아태평양(APAC)
개요
아시아태평양의 주요 제조업체
중국
인도
일본
한국
호주
인도네시아
태국
필리핀
기타
라틴아메리카(LATAM)
개요
라틴아메리카의 주요 제조업체
브라질
멕시코
아르헨티나
콜롬비아
기타
중동 및 아프리카(MEA)
개요
중동 및 아프리카의 주요 제조업체
사우디아라비아
아랍에미리트(UAE)
이스라엘
튀르키예
알제리
이집트
기타
제11장 주요 벤더 분석-선택 촉매 환원 업계
경쟁 대시보드
Competitive Benchmarking
Competitive Positioning
기업 개요
BASF SE
Johnson Matthey
Faurecia/Forvia Group
Cummins Inc.
Umicore
Tenneco Inc.
Cormetech Inc.
Hitachi Zosen Corporation
Haldor Topsoe A/S
Mitsubishi Heavy Industries
Agriemach Ltd.
제12장 애널리스트의 다각적 견해
LSH
영문 목차
영문목차
The Selective Catalytic Reduction Market size was valued at US$ 13,987.12 Million in 2024, expanding at a CAGR of 5.6% from 2025 to 2032.
Selective Catalytic Reduction (SCR) is a key emissions control technology widely used to reduce nitrogen oxides (NOx) produced during combustion in diesel engines, marine engines, and industrial boilers. With global environmental regulations tightening, such as Euro VI, Bharat Stage VI (BS VI), U.S. EPA standards, and IMO Tier III marine norms, Selective Catalytic Reduction (SCR) has become essential in automotive, power generation, and industrial applications. While full electrification is growing, diesel and hybrid powertrains still dominate heavy-duty vehicles, ships, and industrial engines. A key trend is miniaturized SCR systems compatible with hybrid architectures, improving fuel efficiency and reducing system weight. Moreover, advanced zeolite catalysts and ammonia slip sensors are being adopted to optimize NOx conversion at lower exhaust temperatures, making SCR viable for new-generation engines. SCR systems involve complex components such as catalysts, dosing injectors, control units, and sensors which raise the initial cost of vehicles and industrial systems.
Accelerating Pace of Industrialization and Power Generation
Rapid industrial growth leads to the establishment of numerous factories, manufacturing plants, and heavy industries, all of which significantly contribute to atmospheric NOx emissions. As industries expand, governments impose stringent environmental regulations aimed at reducing these harmful emissions to improve air quality and public health. For instance, in July 2025, the U.S. Environmental Protection Agency (EPA) moved to repeal its 2009 "endangerment finding", the legal foundation for regulating greenhouse gases under the Clean Air Act. If finalized, emissions standards for power plants, vehicles, and other industrial sources would be dismantled. To comply with these regulations, industrial facilities are increasingly adopting SCR systems, which are among the most effective technologies to reduce NOx levels by converting them into nitrogen and water vapor through catalytic reactions using reductants like ammonia or urea. The continued demand for electricity fueled by population growth, urbanization, and economic development has led to the expansion of power generation capacity in many regions. This growth necessitates the adoption of cleaner technologies to reduce the environmental impact of energy production. Thus, the accelerating pace of industrialization and power generation is significantly driving the demand for Selective Catalytic Reduction (SCR) systems worldwide.
As per the analysis shared by our research analyst, the global market is estimated to grow annually at a CAGR of around 5.6% over the forecast period (2025-2032)
Based on Catalyst Type segmentation, Vanadium-based Catalyst was predicted to show maximum market share in the year 2024
Based on Fuel Type segmentation, Diesel Engines were the leading Fuel Type in 2024
Based on End-use Industry segmentation, Automotive was the leading Fuel Type in 2024
Based on region, the Asia Pacific was the leading revenue generator in 2024
The Global Selective Catalytic Reduction Market is segmented on the basis of Catalyst Type, Fuel Type, End-use Industry, and Region.
The market is divided into four categories based on Catalyst Type: Vanadium-based Catalyst, Zeolite-based Catalyst, Titanium-based Catalyst, and Others. In the Selective Catalytic Reduction (SCR) market, vanadium-based catalysts are widely used in industrial settings. Zeolite-based catalysts, particularly copper-exchanged forms, offer superior low-temperature NOx reduction and higher thermal stability. On the other hand, Titanium-based catalysts typically serve as supports rather than active catalysts, providing durability and structural stability.
The market is divided into three categories based on Fuel Type: Diesel Engines, Natural Gas Engines, and Dual Fuel / Alternative Fuel Engines. Diesel engines dominate due to widespread use in commercial vehicles and stringent emission regulations, while natural gas and alternative fuel engines are growing with increasing focus on cleaner energy sources and fuel efficiency across transportation and industrial sectors
The Selective Catalytic Reduction (SCR) market is geographically diverse, with key regions driving distinct growth patterns. Asia Pacific leads the market, driven by rapid vehicle production, especially in China and India, and stringent emission standards that encourage SCR adoption. The region's expanding commercial vehicle sector significantly contributes to demand, supported by government regulations aimed at reducing NOx emissions. Japan also shows strong growth due to increasing adoption in passenger cars. North America holds a substantial market share due to strict EPA regulations, widespread use in power generation, and heavy-duty vehicle sectors, with significant investments in clean technologies. Europe maintains a solid presence, led by countries like Germany, where SCR systems are standard in diesel vehicles to comply with Euro 6 emission norms. The region's focus on environmental sustainability and automotive manufacturing supports steady growth. Emerging markets in Latin America and the Middle East & Africa are expected to see increased SCR adoption as environmental policies tighten.
The Selective Catalytic Reduction (SCR) market is highly competitive, driven by stringent emission regulations globally and technological innovation in catalyst and system design. Key players dominate distinct segments such as automotive, power generation, and marine emissions control, continuously advancing their product portfolios to meet evolving environmental standards and customer requirements. BASF SE is one of the leaders known for its advanced SCR catalysts, delivering efficiency improvements and environmental compliance solutions across industries. Their portfolio includes innovative vanadium- and zeolite-based catalysts aimed at enhancing low-temperature NOx reduction and durability. Cummins Inc. specializes in heavy-duty diesel engine systems, providing SCR solutions optimized for stringent emission norms in commercial vehicles. As a major engine manufacturer, Cummins integrates SCR technology with engine control systems, improving overall fuel efficiency and emissions reduction. Faurecia, part of the Forvia Group, is a global automotive technology leader with a significant share in SCR system integration. Their expertise focuses on clean mobility solutions, integrating SCR catalysts and components into comprehensive emission control systems for OEMs worldwide. For instance, in June 2022, Faurecia unveiled a new integrated SCR system designed for hybrid vehicles.
Recent Developments:
In May 2025, Johnson Matthey announced it to sell its Catalyst Technologies division to Honeywell for £1.8 billion, a move that allows the company to focus on its core areas, including pollution filters for vehicles and platinum group metal processing. Prior to the sale, Johnson Matthey introduced its SCARF technology, designed to enhance NOx and particulate matter reduction in diesel vehicles.
In March 2021, Tenneco Inc. partnered with Eaton to produce a new integrated exhaust thermal management system, enhancing the efficiency of Selective Catalytic Reduction systems.
SCOPE OF THE REPORT
The scope of this report covers the market by its major segments, which include as following:
GLOBAL SELECTIVE CATALYTIC REDUCTION MARKET KEY PLAYERS- DETAILED COMPETITIVE INSIGHTS
BASF SE
Johnson Matthey
Faurecia / Forvia Group
Cummins Inc.
Umicore
Tenneco Inc.
Cormetech Inc.
Hitachi Zosen Corporation
Haldor Topsoe A/S
Mitsubishi Heavy Industries
Agriemach Ltd.
Others
GLOBAL SELECTIVE CATALYTIC REDUCTION MARKET, BY CATALYST TYPE- MARKET ANALYSIS, 2019 - 2032
Vanadium-based Catalyst
Zeolite-based Catalyst
Titanium-based Catalyst
Others
GLOBAL SELECTIVE CATALYTIC REDUCTION MARKET, BY FUEL TYPE- MARKET ANALYSIS, 2019 - 2032
Diesel Engines
Natural Gas Engines
Dual Fuel / Alternative Fuel Engines
GLOBAL SELECTIVE CATALYTIC REDUCTION MARKET, BY END-USE INDUSTRY- MARKET ANALYSIS, 2019 - 2032
Automotive
Passenger Vehicles
Commercial Vehicles
Marine
Power Generation
Chemicals
Other Industries (Cement, Steel, etc.)
GLOBAL SELECTIVE CATALYTIC REDUCTION MARKET, BY REGION- MARKET ANALYSIS, 2019 - 2032
North America
U.S.
Canada
Europe
Germany
UK
France
Italy
Spain
The Netherlands
Sweden
Russia
Poland
Rest of Europe
Asia Pacific
China
India
Japan
South Korea
Australia
Indonesia
Thailand
Philippines
Rest of APAC
Latin America
Brazil
Mexico
Argentina
Colombia
Rest of LATAM
The Middle East and Africa
Saudi Arabia
UAE
Israel
Turkey
Algeria
Egypt
Rest of MEA
Table of Contents
1. Selective Catalytic Reduction Market Overview
1.1. Study Scope
1.2. Market Estimation Years
2. Executive Summary
2.1. Market Snippet
2.1.1. Selective Catalytic Reduction Market Snippet by Catalyst Type
2.1.2. Selective Catalytic Reduction Market Snippet by Fuel Type
2.1.3. Selective Catalytic Reduction Market Snippet by End-use Industry
2.1.4. Selective Catalytic Reduction Market Snippet by Country
2.1.5. Selective Catalytic Reduction Market Snippet by Region