자동차용 선택 촉매 환원(SCR) 시장 : 촉매 유형별, 차종별, 유통 채널별, 국가별, 지역별 - 산업 분석, 시장 규모, 시장 점유율, 예측(2025-2032년)
Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) Market, By Catalyst Type, By Vehicle Type, By Distribution Channel, By Country, and By Region - Industry Analysis, Market Size, Market Share & Forecast from 2025-2032
상품코드:1781976
리서치사:AnalystView Market Insights
발행일:2025년 06월
페이지 정보:영문 270 Pages
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보고서 하이라이트
자동차용 선택 촉매 환원(SCR) 시장 규모는 2024년에 144억 122만 달러에 달하며, 2025-2032년 CAGR은 5.59%로 확대
자동차 선택적 촉매 환원(SCR) 시장 - 시장 역학
대기오염과 기후 변화에 대한 인식이 높아지고 엄격한 배출량 목표가 시장 수요를 촉진할 것으로 예측됩니다.
자동차 선택적 촉매 환원(SCR) 시장의 주요 촉진요인 중 하나는 전 세계 정부 및 환경 기관의 엄격한 배기가스 규제 시행이 증가하고 있다는 점입니다. SCR은 NOx 배출을 90% 이상 감소시키는 매우 효과적인 방법이기 때문에 규제 준수를 위한 유력한 솔루션이 되고 있습니다. 향후 더욱 공격적인 배출량 목표가 예상에 따라 SCR 기술에 대한 수요는 지속적으로 증가하여 시장 성장을 촉진할 것으로 예측됩니다. 각국 정부는 SCR을 포함한 저공해 기술 채택에 대한 인센티브, 보조금, 세제 혜택을 제공합니다. 일부 지역에서는 규제기관이 개조 프로그램을 지원하고 차량 소유자에게 배기 가스 제어 시스템 업그레이드에 대한 재정 지원을 제공합니다.
대기오염과 기후 변화에 대한 국민과 정부의 관심이 높아짐에 따라 정책 및 소비자 행동 모두에 영향을 미치고 있습니다. 전 세계 도시가 심각한 대기 질 문제에 직면하고 있고, 자동차 NOx 배출량 감소가 주요 목표이기 때문에 시장 수요를 보완하고 있습니다. 환경 의식은 규제뿐만 아니라 기업의 사회적 책임(CSR) 구상과 그린 플릿 전략에도 영향을 미치고 있습니다. 이 때문에 많은 물류 및 운송 기업이 사회적, 환경적 이미지를 유지하기 위해 SCR을 장착한 디젤 차량에 투자하고 있습니다. 또한 배출가스 기준은 NOx와 미립자 물질의 배출량을 대폭 감축하도록 의무화하고 있습니다. 이러한 규정을 준수하기 위해 자동차 제조업체들은 특히 NOx 배출량이 현저하게 높은 디젤 엔진 차량에 SCR 시스템을 광범위하게 채택하고 있습니다.
자동차 선택적 촉매 환원(SCR) 시장 - 주요 인사이트
당사의 리서치 애널리스트들의 분석에 따르면 세계 시장은 예측 기간(2025-2032년) 동안 연평균 약 5.59%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측됩니다.
촉매 유형별로는 구리 제올라이트 부문이 고온에서 우수한 효율로 인해 2024년 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다.
차종별로는 버스나 트럭과 같은 상용차 수요가 높아 2024년에는 대형 상용차 부문이 주요 차종으로 부상할 것으로 예측됩니다.
유통 채널별로는 가솔린 및 디젤 차량 수요가 높아 2024년에는 OEM이 유통 채널을 주도할 것으로 예측됩니다.
지역별로는 아시아태평양이 물류 및 운송 부문 수요로 인해 2024년 매출을 주도했습니다.
자동차 선택적 촉매 환원(SCR) 시장 - 세분화 분석
자동차 선택적 촉매 환원(SCR) 세계 시장은 촉매 유형, 차종, 유통 채널, 지역에 따라 세분화됩니다.
시장 촉매는 촉매 유형에 따라 구리 제올라이트, 철 제올라이트, 기타 세 가지로 분류됩니다. 구리 제올라이트 부문이 시장을 독점하고 있습니다. 구리 제올라이트는 고온에서 높은 효율을 발휘하므로 다른 촉매 유형보다 선호됩니다.
시장은 차종에 따라 승용차, 소형 상용차, 대형 상용차 등 3가지로 분류됩니다. 대형 상용차 부문이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 디젤 엔진이 장착된 상용차에 촉매 환원 시스템을 탑재하는 수요가 증가하면서 이 부문의 성장에 기여하고 있습니다.
시장은 유통 채널에 따라 OEM과 애프터마켓의 두 가지 범주로 나뉩니다. OEM 부문이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. SCR 시스템은 배기가스 배출을 억제하기 위해 디젤 차량에 널리 사용되고 있으며, OEM과 공급업체 네트워크 간의 협력 관계 증가는 시장 성장을 가속하고 있습니다.
자동차 선택적 촉매 환원(SCR) 시장 - 지역적 인사이트
자동차 선택적 촉매 환원(SCR) 시장은 북미, 유럽, 아시아태평양, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카로 나뉩니다. 자동차 선택적 촉매 환원(SCR) 시장은 주요 지역의 다양한 배기가스 규제, 디젤 차량의 채택 및 개발에 크게 영향을 받고 있습니다. 유럽은 Euro 6, Euro 7과 같은 엄격한 배기가스 규제와 오랜 기간 중 디젤 승용차 및 상용차에 대한 의존도가 높기 때문에 시장에서 큰 비중을 차지하고 있습니다. 이 지역은 또한 첨단 자동차 기술 인프라와 배기가스 규제 시스템의 조기 도입의 혜택을 누리고 있습니다. 북미, 특히 미국과 캐나다는 환경보호청(EPA)의 Tier 규제와 대형 트럭에 대한 디젤 엔진의 높은 보급률에 힘입어 또 다른 주요 시장입니다. 아시아태평양은 중국, 인도, 일본, 한국이 주도하는 급성장 시장으로 부상하고 있습니다. 중국은 중국 VI 배기가스 규제를 적극적으로 추진하고 있으며, 인도는 BS-VI 표준을 도입하고 있습니다.
자동차 선택적 촉매 환원(SCR) 시장 - 경쟁 구도
자동차 선택적 촉매 환원(SCR) 시장은 경쟁이 치열하며, 전 세계 자동차 부품 제조업체와 기술 프로바이더들이 기술 혁신, 전략적 제휴, 제품 강화를 통해 시장 점유율을 높이기 위해 경쟁하고 있습니다. Bosch, Continental AG, Tenneco Inc, Cummins Inc, Faurecia, Johnson Matthey 등의 대기업이 시장을 독점하고 있습니다. 각 업체들은 진화하는 배출가스 규제를 준수하고, 보다 컴팩트하고 비용 효율적이며 연비 효율이 높은 SCR 시스템을 생산하기 위해 연구개발에 주력하고 있습니다. 최근 추세는 SCR과 디젤 미립자 필터(DPF)와 같은 다른 시스템을 통합하여 복합 배출가스 솔루션을 제공하는 것입니다.
목차
제1장 자동차용 선택 촉매 환원(SCR) 시장 개요
조사 범위
시장 추정연도
제2장 개요
시장 내역
경쟁 인사이트
제3장 자동차용 선택 촉매 환원(SCR)의 주요 시장 동향
시장 성장 촉진요인
시장 성장 억제요인
시장 기회
시장의 향후 동향
제4장 자동차용 선택 촉매 환원(SCR) 산업 연구
PEST 분석
Porter's Five Forces 분석
성장 전망 지도제작
규제 구조 분석
제5장 자동차용 선택 촉매 환원(SCR) 시장 : COVID-19의 영향 분석
COVID-19 이전의 영향 분석
COVID-19 이후의 영향 분석
제6장 자동차용 선택 촉매 환원(SCR) 시장 구도
자동차용 선택 촉매 환원(SCR) 시장 점유율 분석, 2024년
주요 제조업체별 내역 데이터
기존 기업의 분석
신규 기업의 분석
제7장 자동차용 선택 촉매 환원(SCR) 시장 - 촉매 유형별
개요
촉매 유형별 부문 점유율 분석
구리 제올라이트
철 올라이트
기타
제8장 자동차용 선택 촉매 환원(SCR) 시장 - 차종별
개요
차종별 부문 점유율 분석
승용차
소형 상용차
대형 상용차
제9장 자동차용 선택 촉매 환원(SCR) 시장 - 유통 채널별
개요
유통 채널별 부문 점유율 분석
OEM
애프터마켓
제10장 자동차용 선택 촉매 환원(SCR) 시장 - 지역
서론
북미
개요
북미의 주요 제조업체
미국
캐나다
유럽
개요
유럽의 주요 제조업체
독일
이탈리아
영국
프랑스
러시아
네덜란드
스웨덴
폴란드
기타
아시아태평양
개요
아시아태평양의 주요 제조업체
인도
중국
일본
한국
호주
태국
인도네시아
필리핀
기타
라틴아메리카
개요
라틴아메리카의 주요 제조업체
브라질
멕시코
아르헨티나
콜롬비아
기타
중동 및 아프리카
개요
중동 및 아프리카의 주요 제조업체
사우디아라비아
아랍에미리트
이스라엘
튀르키예
알제리
이집트
기타
제11장 주요 벤더 분석 - 자동차용 선택 촉매 환원(SCR) 산업
경쟁 대시보드
기업 개요
Bosch GmbH
Tenneco Inc.
Continental AG
Faurecia SA
Johnson Matthey Plc
Cummins Inc.
Corning Incorporated
BASF SE
Eberspacher Group
Magneti Marelli SpA
Denso Corporation
Hitachi Astemo, Ltd.
Clean Diesel Technologies, Inc.
Umicore SA
MECA
Calsonic Kansei Corporation
Donaldson Company, Inc.
Wuxi Weifu Lida Catalytic Converter Co., Ltd.
Haldor Topsoe A/S
NGK Insulators Ltd.
기타
제12장 애널리스트의 전방위 전망
KSA
영문 목차
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REPORT HIGHLIGHT
Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) Market size was valued at USD 14,401.22 Million in 2024, expanding to a CAGR of 5.59% from 2025 to 2032.
Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) is an advanced emissions control technology used in diesel engines to reduce the level of harmful nitrogen oxides (NOx) emitted from vehicle exhaust. Automotive SCR is a crucial clean diesel technology mainly designed to meet modern emission regulations. It allows diesel engines to remain efficient while drastically cutting nitrogen oxide emissions through a simple but effective chemical process.
Growing awareness regarding air pollution & climate change and stringent emission targets are expected to propel market demand
One of the key drivers of the Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) market is the increasing enforcement of stringent emission regulations by governments and environmental agencies across the globe. SCR is highly effective, reducing NOx emissions by over 90%, which makes it a go-to solution for regulatory compliance. With even more aggressive emissions targets expected in the future, the demand for SCR technology is expected to continue rising, boosting market growth. Governments offer incentives, subsidies, and tax benefits for the adoption of low-emission technologies, including SCR. In several regions, regulatory bodies support retrofitting programs and offer financial aid to fleet owners for upgrading emission control systems.
Increasing public and governmental concern about air pollution and climate change is influencing both policy and consumer behavior. Cities around the world are facing severe air quality issues, and reducing vehicular NOx emissions is a major target, thereby supplementing market demand. Environmental awareness is pushing not only regulations but also corporate social responsibility (CSR) initiatives and green fleet strategies. This has led many logistics and transport companies to invest in SCR-equipped diesel fleets to maintain their social and environmental image. In addition, emissions standards mandate significant reductions in NOx and particulate matter emissions. To comply with these rules, automotive manufacturers are widely adopting SCR systems, especially in diesel-powered vehicles, where NOx emissions are notably higher.
As per the analysis shared by our research analyst, the global market is estimated to grow annually at a CAGR of around 5.59% over the forecast period (2025-2032)
Based on Catalyst Type segmentation, the copper zeolite segment was predicted to show maximum market share in the year 2024, owing to its superior efficiency at higher temperature.
Based on Vehicle Type segmentation, the heavy commercial vehicles segment was the leading Vehicle Type segment in 2024, as high demand from commercial vehicles like buses and trucks.
Based on Distribution Channel segmentation, the OEMs segment was the leading Distribution Channel segment in 2024, owing to high demand for gasoline or diesel vehicles.
On the basis of the region, Asia Pacific was the leading revenue generator in 2024, owing to demand from logistics and transportation sectors.
The Global Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) Market is segmented on the basis of Catalyst Type, Vehicle Type, Distribution Channel, and Region.
The market is divided into three categories based on Catalyst Type: copper zeolite, iron zeolite, and others. The copper zeolite segment dominates the market. The high efficiency in operating at higher temperatures makes copper zeolite preferred over other catalyst types.
The market is divided into three categories based on Vehicle Type: passenger cars, light commercial vehicles, and heavy commercial vehicles. The heavy commercial vehicles segment is expected to hold the largest share. Growing demand for integration of catalytic reduction systems in diesel engine commercial vehicles is contributing to segment growth.
The market is divided into two categories based on Distribution Channel: OEMs and aftermarket. The OEM segment is expected to hold the largest share. SCR systems are widely used diesel vehicles to curb emissions and with increasing collaboration between OEMs and suppliers' networks is fueling market growth.
The automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) market is split into North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. The automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) market is largely influenced by varying emission regulations, diesel vehicle adoption, and industrial development across key geographies. Europe holds a significant share of the market, driven by strict emission standards such as Euro 6 and Euro 7, and a long-standing reliance on diesel-powered passenger and commercial vehicles. The region also benefits from advanced automotive technology infrastructure and early adoption of emission control systems. North America, particularly the United States and Canada, is another major market, supported by Environment Protection Agency (EPA) Tier regulations and high penetration of diesel engines in heavy-duty trucks. The Asia-Pacific region is emerging as the fastest-growing market, led by China, India, Japan, and South Korea. China's aggressive push toward China VI emission norms and India's implementation of BS-VI standards.
The automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) market is highly competitive, characterized by the presence of several global automotive component manufacturers and technology providers vying for market share through innovation, strategic partnerships, and product enhancements. Leading players such as Bosch, Continental AG, Tenneco Inc., Cummins Inc., Faurecia, and Johnson Matthey dominate the market. Companies focus heavily on research and development to produce more compact, cost-effective, and fuel-efficient SCR systems that comply with evolving emission regulations. Recent trends include the integration of SCR with other systems like diesel particulate filters (DPF) to offer combined emission solutions.
Recent Developments:
In 2024, Tenneco Inc. launched its first SCR system combined with an exhaust silencer for commercial vehicles.
In 2024, Johnson Matthey launched an R&D partnership with Kebotix, to enhance SCR catalyst formulations using machine learning.
SCOPE OF THE REPORT
The scope of this report covers the market by its major segments, which include as follows:
GLOBAL AUTOMOTIVE SELECTIVE CATALYTIC REDUCTION (SCR) MARKET KEY PLAYERS
Bosch GmbH
Tenneco Inc.
Continental AG
Faurecia SA
Johnson Matthey Plc
Cummins Inc.
Corning Incorporated
BASF SE
Eberspacher Group
Magneti Marelli S.p.A.
Denso Corporation
Hitachi Astemo, Ltd.
Clean Diesel Technologies, Inc.
Umicore SA
MECA
Calsonic Kansei Corporation
Donaldson Company, Inc.
Wuxi Weifu Lida Catalytic Converter Co., Ltd.
Haldor Topsoe A/S
NGK Insulators Ltd.
Others
GLOBAL AUTOMOTIVE SELECTIVE CATALYTIC REDUCTION (SCR) MARKET, BY CATALYST TYPE- MARKET ANALYSIS, 2019-2032
Copper zeolite
Iron zeolite
Others
GLOBAL AUTOMOTIVE SELECTIVE CATALYTIC REDUCTION (SCR) MARKET, BY VEHICLE TYPE- MARKET ANALYSIS, 2019-2032
Passenger cars
Light commercial vehicles
Heavy commercial vehicles
GLOBAL AUTOMOTIVE SELECTIVE CATALYTIC REDUCTION (SCR) MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL- MARKET ANALYSIS, 2019-2032
OEMs
Aftermarket
GLOBAL AUTOMOTIVE SELECTIVE CATALYTIC REDUCTION (SCR) MARKET, BY REGION- MARKET ANALYSIS, 2019-2032