세계의 자동차용 선택적 촉매 환원(SCR) 시장
Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR)
상품코드 : 1857240
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문 244 Pages
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한글목차

세계의 자동차용 선택적 촉매 환원(SCR) 시장은 2030년까지 72억 달러에 이를 전망

2024년에 52억 달러로 추정되는 자동차용 선택적 촉매 환원(SCR) 세계 시장은 2024-2030년간 CAGR 5.6%로 성장하여 2030년에는 72억 달러에 이를 것으로 예측됩니다. 본 보고서에서 분석한 부문 중 하나인 구리 제올라이트 촉매는 CAGR 5.9%를 나타내고, 분석 기간 종료시에는 37억 달러에 이를 것으로 예측됩니다. 철 제올라이트 촉매 부문의 성장률은 분석 기간중 CAGR 5.4%로 추정됩니다.

미국 시장은 14억 달러로 추정, 중국은 CAGR 8.5%로 성장 예측

미국의 자동차용 선택적 촉매 환원(SCR) 시장은 2024년에 14억 달러로 추정됩니다. 세계 2위 경제대국인 중국은 2030년까지 17억 달러 규모에 이를 것으로 예측되며, 분석 기간인 2024-2030년 CAGR은 8.5%로 추정됩니다. 기타 주목해야 할 지역별 시장으로는 일본과 캐나다가 있으며, 분석 기간중 CAGR은 각각 3.2%와 4.3%를 보일 것으로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 4.0%를 보일 것으로 예측됩니다.

세계의 자동차용 선택적 촉매 환원(SCR) 시장 - 주요 동향과 성장요인 정리

선택적 촉매 환원(SCR)은 자동차 배기가스 규제에 어떤 혁명을 가져왔을까?

선택적 촉매 환원(SCR)은 자동차 배기가스와의 전쟁에서 매우 중요한 기술로 등장하여 자동차 제조업체의 환경 규제 대응 방식을 완전히 바꾸어 놓았습니다. 엄격한 질소산화물(NOx) 배출 기준을 충족하기 위한 솔루션으로 도입된 SCR 기술은 디젤 엔진의 배기 흐름에 주입되는 요소 기반 유체, 일반적으로 디젤 배기 유체(DEF)로 알려진 유체를 활용합니다. 이 액체는 촉매의 존재하에 NOx 가스와 반응하여 무해한 질소와 수증기로 전환됩니다. SCR 시스템의 채택은 대기오염의 심각한 원인인 트럭, 버스 등 대형 디젤 차량의 환경 영향을 줄이는데 특히 중요합니다. SCR 기술은 수년에 걸쳐 미세 조정과 최적화가 이루어졌으며, 그 결과 규제 요건을 충족할 뿐만 아니라 이를 능가하는 시스템을 구현하여 전 세계 자동차 제조업체들이 선택하고 있습니다. SCR을 통한 NOx 배출량 감소의 성공은 제조업체들이 유로6를 비롯한 전 세계적으로 강화된 배출가스 규제를 준수하는 데 중요한 역할을 하고 있습니다.

SCR 기술이 자동차 산업에서 지지를 받는 이유

자동차 산업에서 SCR 기술의 채택이 확대되고 있는 것은 몇 가지 설득력 있는 요인에 기인합니다. 첫째, 엔진 성능 저하 없이 NOx 배출량을 크게 줄일 수 있는 SCR 시스템은 제조업체에게 매력적인 선택이 되고 있습니다. 연비나 엔진 출력 저하로 이어질 수 있는 다른 배출가스 제어 기술과 달리 SCR 시스템은 디젤 엔진과 조화롭게 작동하기 때문에 환경에 미치는 영향을 최소화하면서 최적의 성능을 보장할 수 있습니다. 또한, 기존 차량 플랫폼에 쉽게 통합할 수 있는 SCR 기술의 유연성으로 인해 승용차에서 대형 트럭에 이르기까지 다양한 차량 부문에 폭넓게 적용되고 있습니다. 또한, 전 세계적으로 온실가스 감축에 대한 관심이 높아지면서 자동차 제조업체들이 현재와 미래의 배출가스 규제에 대응할 수 있게 되면서 SCR 시스템에 대한 수요가 더욱 가속화되고 있습니다. 또한, 이 기술의 확장성과 적응성은 다양한 엔진 크기와 구성에 대한 실행 가능한 솔루션으로, 자동차 제조업체는 기존 엔진 기술을 대대적으로 재설계하거나 정비하지 않고도 규제를 준수할 수 있습니다.

SCR 시스템의 효율을 높이는 기술 혁신이란?

기술의 발전은 자동차 분야에서 SCR 시스템의 효율성과 효과를 높이는 중요한 원동력이 되고 있습니다. 최근 기술 혁신은 DEF 분사 정확도 향상, 촉매 성능 최적화, 시스템 복잡성 감소에 중점을 두고 있습니다. 예를 들어, 고급 주입 시스템의 개발로 DEF 주입을 보다 정밀하게 제어할 수 있게 되어 NOx 배출을 낭비 없이 중화하기 위해 최적의 양을 사용할 수 있게 되었습니다. 이를 통해 시스템의 효율성을 높일 뿐만 아니라 최종 사용자의 운영 비용도 절감할 수 있습니다. 또한, 촉매 재료의 발전으로 현대 디젤 엔진의 가혹한 운전 조건에도 견딜 수 있는 내구성과 열 안정성이 높은 SCR 시스템을 실현했습니다. 또 다른 중요한 혁신은 SCR 시스템과 차량 진단(OBD) 및 실시간 모니터링 기술과의 통합으로, 시스템 성능에 대한 지속적인 피드백을 통해 사전 예방적 유지보수가 가능해졌습니다는 점입니다. 이러한 기술 강화는 SCR 시스템의 전반적인 효율성을 향상시켰을 뿐만 아니라, 신뢰성과 사용 편의성을 높여 자동차 산업에서 SCR 시스템의 채택을 더욱 촉진하고 있습니다.

자동차 SCR 시장의 성장을 이끄는 요인은 무엇인가?

자동차 SCR 시장의 성장은 자동차 산업 동향과 규제 상황을 반영하는 몇 가지 요인에 의해 주도되고 있습니다. 주요 요인 중 하나는 전 세계적인 배출가스 규제 강화로, 특히 유럽, 북미, 중국 등의 지역에서는 각국 정부가 더 엄격한 NOx 규제를 시행하고 있습니다. 이러한 규제 압력으로 인해 자동차 제조업체들은 특히 디젤 엔진 차량에 적합한 수단으로 SCR 기술을 채택할 수밖에 없습니다. 또한, 연료 가격의 상승과 환경 문제에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 저연비 차량에 대한 수요가 증가함에 따라 배출가스를 줄이면서도 연비를 유지하는 SCR 시스템의 채택이 증가하고 있습니다. 상용차 및 대중교통 시장 확대 등 보다 깨끗하고 지속 가능한 운송 솔루션으로의 전환은 SCR 기술의 대응 가능한 시장을 더욱 확대시키고 있습니다. 또한, 다양한 차량 플랫폼에 원활하게 통합할 수 있는 소형 및 경량 설계의 개발 등 SCR 시스템 통합의 발전으로 제조업체는 이러한 시스템을 전체 제품 라인에 쉽게 적용할 수 있게 되었습니다. 하이브리드 및 전기자동차의 등장은 과제이지만, 하이브리드 및 디젤 구성에 SCR 시스템을 사용할 수 있는 기회를 제공하여 이러한 차량이 도시 및 환경에 민감한 지역에서 요구되는 엄격한 배출 기준을 충족할 수 있도록 보장합니다.

부문

촉매 유형(구리 제올라이트, 철 제올라이트, 기타 촉매 유형), 촉매 구조(허니콤, 기타 촉매 구조), 최종 용도(승용차, 상용차)

조사 대상 기업 예

AI 통합

당사는 유효한 전문가 컨텐츠와 AI툴에 의해 시장과 경쟁 정보를 변혁하고 있습니다.

Global Industry Analysts는 LLM나 업계 고유 SLM를 조회하는 일반적인 규범에 따르는 대신에, 비디오 기록, 블로그, 검색 엔진 조사, 방대한 양의 기업, 제품/서비스, 시장 데이터 등, 전 세계 전문가로부터 수집한 컨텐츠 리포지토리를 구축했습니다.

관세 영향 계수

Global Industry Analysts는 본사 소재지, 제조거점, 수출입(완제품 및 OEM)을 기준으로 기업의 경쟁력 변화를 예측했습니다. 이러한 복잡하고 다면적인 시장 역학은 수익원가(COGS) 증가, 수익성 하락, 공급망 재편 등 미시적, 거시적 시장 역학 중에서도 특히 경쟁사들에게 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 주요 요약

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

LSH
영문 목차

영문목차

Global Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) Market to Reach US$7.2 Billion by 2030

The global market for Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) estimated at US$5.2 Billion in the year 2024, is expected to reach US$7.2 Billion by 2030, growing at a CAGR of 5.6% over the analysis period 2024-2030. Copper Zeolite Catalyst, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 5.9% CAGR and reach US$3.7 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Iron Zeolite Catalyst segment is estimated at 5.4% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$1.4 Billion While China is Forecast to Grow at 8.5% CAGR

The Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) market in the U.S. is estimated at US$1.4 Billion in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$1.7 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 8.5% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 3.2% and 4.3% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 4.0% CAGR.

Global Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) Market - Key Trends and Drivers Summarized

How Has Selective Catalytic Reduction Revolutionized Emission Control in Automobiles?

Selective Catalytic Reduction (SCR) has emerged as a pivotal technology in the battle against vehicular emissions, transforming the way automotive manufacturers address environmental regulations. Introduced as a solution to meet stringent nitrogen oxide (NOx) emission standards, SCR technology utilizes a urea-based fluid, commonly known as Diesel Exhaust Fluid (DEF), which is injected into the exhaust stream of diesel engines. This fluid reacts with NOx gases in the presence of a catalyst, converting them into harmless nitrogen and water vapor. The adoption of SCR systems has been particularly crucial in reducing the environmental impact of heavy-duty diesel vehicles, such as trucks and buses, which are significant contributors to air pollution. Over the years, SCR technology has been fine-tuned and optimized, resulting in systems that not only meet but exceed regulatory requirements, positioning it as a preferred choice for automakers globally. The success of SCR in reducing NOx emissions has also played a critical role in helping manufacturers comply with Euro 6 and other similar stringent emission standards worldwide.

Why Is SCR Technology Gaining Traction in the Automotive Industry?

The growing adoption of SCR technology in the automotive industry can be attributed to several compelling factors. Firstly, the ability of SCR systems to significantly reduce NOx emissions without compromising engine performance has made it an attractive option for manufacturers. Unlike other emission control technologies that may lead to a decrease in fuel efficiency or engine power, SCR systems work in harmony with diesel engines, ensuring optimal performance while minimizing environmental impact. Additionally, the flexibility of SCR technology, which can be easily integrated into existing vehicle platforms, has facilitated its widespread acceptance across different vehicle segments, from passenger cars to heavy-duty trucks. Moreover, the increasing global emphasis on reducing greenhouse gas emissions has further accelerated the demand for SCR systems, as they enable automakers to meet both current and future emission regulations. The technology’s scalability and adaptability have also made it a viable solution for various engine sizes and configurations, allowing manufacturers to achieve compliance without extensive redesigns or overhauls of their existing engine technologies.

What Are the Technological Innovations Driving SCR System Efficiency?

Technological advancements have been a key driver in enhancing the efficiency and effectiveness of SCR systems in the automotive sector. Recent innovations have focused on improving the precision of DEF injection, optimizing catalyst performance, and reducing system complexity. For instance, the development of advanced dosing systems has allowed for more accurate control of DEF injection, ensuring that the optimal amount is used to neutralize NOx emissions without wastage. This not only enhances the system's efficiency but also reduces operating costs for end-users. Additionally, advancements in catalyst materials have led to more durable and thermally stable SCR systems, capable of withstanding the harsh operating conditions of modern diesel engines. Another significant innovation is the integration of SCR systems with onboard diagnostics (OBD) and real-time monitoring technologies, which provide continuous feedback on system performance and allow for proactive maintenance. These technological enhancements have not only improved the overall effectiveness of SCR systems but have also made them more reliable and user-friendly, further driving their adoption in the automotive industry.

What Is Driving the Growth in the Automotive SCR Market?

The growth in the automotive SCR market is driven by several factors that reflect broader trends in the automotive industry and regulatory landscape. One of the primary drivers is the tightening of global emission standards, particularly in regions like Europe, North America, and China, where governments are enforcing stricter NOx limits. This regulatory pressure has compelled automotive manufacturers to adopt SCR technology as a means of compliance, especially for diesel-powered vehicles. Additionally, the increasing demand for fuel-efficient vehicles, driven by rising fuel prices and consumer awareness of environmental issues, has bolstered the adoption of SCR systems, which help maintain fuel efficiency while reducing emissions. The shift towards cleaner, more sustainable transportation solutions, including the growing market for commercial vehicles and public transportation, has further expanded the addressable market for SCR technology. Furthermore, advancements in SCR system integration, such as the development of compact and lightweight designs that can be seamlessly incorporated into various vehicle platforms, have made it easier for manufacturers to deploy these systems across their product lines. The rise of hybrid and electric vehicles, while presenting a challenge, also offers opportunities for SCR systems to be used in hybrid diesel configurations, ensuring that these vehicles meet the stringent emission standards required in urban and environmentally sensitive areas.

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Catalyst Type (Copper Zeolite, Iron Zeolite, Other Catalyst Types); Catalyst Structure (Honeycomb, Other Catalyst Structures); End-Use (Passenger Cars, Commercial Vehicles)

Geographic Regions/Countries:

World; United States; Canada; Japan; China; Europe (France; Germany; Italy; United Kingdom; Spain; Russia; and Rest of Europe); Asia-Pacific (Australia; India; South Korea; and Rest of Asia-Pacific); Latin America (Argentina; Brazil; Mexico; and Rest of Latin America); Middle East (Iran; Israel; Saudi Arabia; United Arab Emirates; and Rest of Middle East); and Africa.

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II. EXECUTIVE SUMMARY

III. MARKET ANALYSIS

IV. COMPETITION

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