세계의 상용차용 선택적 촉매 환원(SCR) 시장
Commercial Vehicle Selective Catalytic Reduction (SCR)
상품코드 : 1786054
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 08월
페이지 정보 : 영문 267 Pages
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한글목차

세계의 상용차용 선택적 촉매 환원(SCR) 시장은 2030년까지 99억 달러에 도달

2024년에 77억 달러로 추정되는 세계의 상용차용 선택적 촉매 환원(SCR) 시장은 2024-2030년에 CAGR 4.3%로 성장하며, 2030년에는 99억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 이 리포트에서 분석한 부문의 하나인 OEM 판매 채널은 CAGR 5.3%를 기록하며, 분석 기간 종료시에는 54억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 애프터마켓 판매 채널의 성장률은 분석 기간 중 CAGR 3.1%로 추정됩니다.

미국 시장은 21억 달러, 중국은 CAGR 8.0%로 성장할 것으로 예측

미국의 상용차용 선택적 촉매 환원(SCR) 시장은 2024년에 21억 달러로 추정됩니다. 세계 2위의 경제대국인 중국은 분석 기간인 2024-2030년의 CAGR 8.0%를 견인하며, 2030년까지 20억 달러의 시장 규모에 달할 것으로 예측됩니다. 기타 주목할 만한 지역별 시장으로는 일본과 캐나다가 있으며, 분석 기간 중 CAGR은 각각 1.7%와 3.4%로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 2.5%로 성장할 것으로 예측됩니다.

세계 상용차 선택적 촉매 환원(SCR) 시장 - 주요 동향 및 촉진요인 정리

선택적 촉매 환원이 상용차에 필수적인 이유는 무엇인가? 배기가스 규제 대응

세계 각국 정부가 질소산화물(NOx) 오염을 억제하기 위해 엄격한 배출가스 규제를 시행함에 따라 상용차에 선택적 촉매 환원(SCR) 시스템 도입이 큰 호응을 얻고 있습니다. 요소 기반의 디젤 배기가스(DEF)를 이용하여 NOx 배출을 무해한 질소와 물로 전환하는 SCR 기술은 디젤 엔진을 장착한 트럭, 버스, 대형 차량에서 발생하는 오염물질을 줄이는 업계 표준이 되었습니다. 운송 부문, 특히 장거리 트럭 운송 및 도시 지역 배송 차량은 Euro6, EPA 및 기타 지역 배출 기준을 충족해야 한다는 압력에 직면해 있습니다. 그 결과, 상용차 제조업체들은 연비와 엔진 성능을 유지하면서 적합성을 확보하기 위해 SCR 시스템을 통합하고 있습니다. 또한 환경 보호에 대한 사회적 인식이 높아지고 탄소 배출량 감소에 대한 기업의 노력이 SCR 탑재 상용차의 채택을 더욱 가속화하고 있습니다. 주요 시장의 규제 프레임워크가 강화됨에 따라 SCR 기술은 최신 디젤 배기가스 제어 전략에서 중요한 요소로 자리 잡고 있습니다.

기술 발전은 SCR 시스템을 어떻게 향상시키고 있는가? 배출가스 제어의 혁신을 탐구하다

SCR 기술의 발전으로 효율성, 신뢰성, 상용차 엔진과의 통합이 크게 향상되었습니다. 현재, 고급 주입 제어 메커니즘은 DEF 주입 속도를 최적화하여 액체 소비를 최소화하면서 정확한 NOx 변환을 실현하고 있습니다. 고효율 SCR 촉매의 도입으로 변환 공정이 더욱 강화되어 상용차는 최적의 출력을 유지하면서 거의 제로 배기가스를 달성할 수 있게 되었습니다. 센서와 실시간 분석 기능을 갖춘 디지털 모니터링 시스템은 진단 및 규정 준수 추적을 개선하고 차량 운영자가 배출가스 성능을 원격으로 모니터링 할 수 있도록 지원합니다. 또한 배기가스 재순환(EGR) 및 디젤 미립자 필터(DPF) 시스템과의 통합을 통해 다층적인 배기가스 제어 솔루션을 구축하여 과도한 엔진 개조의 필요성을 줄였습니다. 또한 저온 SCR 시스템 개발로 추운 지역에서의 성능 문제도 해결하여 다양한 운전 환경에서 일관된 NOx 저감을 실현하고 있습니다. 상용차 업계가 하이브리드 및 대체 연료 기술로 전환함에 따라 SCR 시스템은 새로운 파워트레인 구성을 보완하고 지속적인 배출가스 제어 효과를 보장하기 위해 진화하고 있습니다.

상용차 SCR 시스템 도입을 가로막는 장애물은 무엇인가? 시장 장벽에 대한 대응

SCR 기술의 장점에도 불구하고 상용차 분야에서의 보급에 영향을 미치는 몇 가지 과제가 있습니다. SCR 시스템에는 DEF 탱크, 주입 인젝터, 제어 장치 등의 추가 구성품이 필요하므로 차량 제조 비용과 유지보수 비용이 증가합니다. 특히 AdBlue나 DEF의 유통 인프라가 제한적인 오지에서는 DEF 보급 스테이션에 대한 의존도도 물류상의 문제입니다. 또한 촉매의 열화나 DEF의 부적절한 주입과 같은 SCR 시스템의 결함은 비용이 많이 드는 수리 및 차량 가동 중단으로 이어질 수 있으며, 차량 운영자에게 신뢰성은 중요한 관심사가 되고 있습니다. 극한의 추운 지역에서는 DEF가 오염되거나 얼어붙을 위험이 있으며, 유지보수 요구사항이 더욱 복잡해집니다. 또한 지역 간 규제 불일치로 인해 다국적 선단 운영자에게 복잡한 규정 준수 문제가 발생하고 있습니다. 이러한 문제를 해결하기 위해서는 SCR 시스템의 내구성을 지속적으로 개선하고, DEF의 유통망을 확대하며, 규제의 일관성을 높여 보급을 지원해야 합니다.

상용차 SCR 시장 성장의 원동력은? 주요 확대 요인 파악

상용차 SCR 시장의 성장은 배출가스 규제 강화, 차량 지속가능성에 대한 투자 증가, 디젤 엔진 효율 향상 등 여러 요인에 의해 이루어지고 있습니다. 세계 각국 정부는 지속적으로 엄격한 배출가스 규제를 시행하고 있으며, 상용차 제조업체는 NOx 저감을 위한 주요 솔루션으로 SCR 시스템을 통합할 필요가 있습니다. 또한 기업의 사회적 책임(CSR)과 녹색 물류를 중시하는 기업은 더 깨끗한 차량 기술에 투자하고 있으며, 이는 SCR의 채택을 더욱 촉진하고 있습니다. 세계 공급망 확대와 E-Commerce 기반 운송의 부상으로 인해 주행거리가 길고 연비가 좋은 상용차에 대한 수요가 증가하고 있으며, SCR을 장착한 트럭은 장거리 운송을 위한 실행 가능한 솔루션으로 자리매김하고 있습니다. 차세대 SCR 촉매의 개발 및 투여 전략의 개선으로 비용 효율성이 향상되어 이 기술이 차량 운영자에게 더욱 매력적으로 다가오고 있습니다. 배출가스 규제가 계속 진화하고 친환경 운송의 추진이 강화됨에 따라 SCR 시장은 지속적으로 성장하여 디젤 상용차 배출가스 규제의 미래를 형성할 것으로 예측됩니다.

부문

판매 채널(OEM 판매 채널, 애프터마켓 판매 채널), 용도(OHV((Off-Highway Vehicles) 용도, 온 하이웨이 차량 용도)

조사 대상 기업의 예

AI 통합

Global Industry Analysts는 유효한 전문가 컨텐츠와 AI 툴에 의해 시장과 경쟁 정보를 변혁하고 있습니다.

Global Industry Analysts는 일반적인 LLM나 업계별 SLM 쿼리에 따르는 대신에, 비디오 기록, 블로그, 검색 엔진 조사, 방대한 양 기업, 제품/서비스, 시장 데이터 등, 전 세계 전문가로부터 수집한 컨텐츠 리포지토리를 구축했습니다.

관세 영향 계수

Global Industry Analysts는 본사 소재지, 제조거점, 수출입(완제품 및 OEM)을 기준으로 기업의 경쟁력 변화를 예측했습니다. 이러한 복잡하고 다면적인 시장 역학은 수입원가(COGS) 증가, 수익성 하락, 공급망 재편 등 미시적, 거시적 시장 역학 중에서도 특히 경쟁사들에게 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 개요

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

KSA
영문 목차

영문목차

Global Commercial Vehicle Selective Catalytic Reduction (SCR) Market to Reach US$9.9 Billion by 2030

The global market for Commercial Vehicle Selective Catalytic Reduction (SCR) estimated at US$7.7 Billion in the year 2024, is expected to reach US$9.9 Billion by 2030, growing at a CAGR of 4.3% over the analysis period 2024-2030. OEM Sales Channels, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 5.3% CAGR and reach US$5.4 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Aftermarket Sales Channels segment is estimated at 3.1% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$2.1 Billion While China is Forecast to Grow at 8.0% CAGR

The Commercial Vehicle Selective Catalytic Reduction (SCR) market in the U.S. is estimated at US$2.1 Billion in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$2.0 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 8.0% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 1.7% and 3.4% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 2.5% CAGR.

Global Commercial Vehicle Selective Catalytic Reduction (SCR) Market - Key Trends & Drivers Summarized

Why Is Selective Catalytic Reduction Becoming Essential in Commercial Vehicles? Understanding the Push for Emission Compliance

The adoption of selective catalytic reduction (SCR) systems in commercial vehicles has gained significant traction as governments worldwide enforce stringent emissions regulations to curb nitrogen oxide (NOx) pollution. SCR technology, which utilizes a urea-based diesel exhaust fluid (DEF) to convert NOx emissions into harmless nitrogen and water, has become the industry standard for reducing pollutants from diesel-powered trucks, buses, and heavy-duty vehicles. The transportation sector, particularly long-haul trucking and urban delivery fleets, faces increasing pressure to meet Euro 6, EPA, and other regional emission standards. As a result, commercial vehicle manufacturers are integrating SCR systems to ensure compliance while maintaining fuel efficiency and engine performance. Additionally, rising public awareness of environmental sustainability and corporate commitments to reducing carbon footprints have further accelerated the adoption of SCR-equipped commercial vehicles. With regulatory frameworks tightening across major markets, SCR technology has become a critical component in modern diesel emission control strategies.

How Are Technological Advancements Enhancing SCR Systems? Exploring Innovations in Emission Control

The evolution of SCR technology has led to significant improvements in efficiency, reliability, and integration with commercial vehicle engines. Advanced dosing control mechanisms now optimize DEF injection rates, ensuring precise NOx conversion while minimizing fluid consumption. The introduction of high-efficiency SCR catalysts has further enhanced the conversion process, allowing commercial vehicles to achieve near-zero emissions while maintaining optimal power output. Digital monitoring systems, equipped with sensors and real-time analytics, have improved diagnostics and compliance tracking, enabling fleet operators to monitor emissions performance remotely. Additionally, integration with exhaust gas recirculation (EGR) and diesel particulate filter (DPF) systems has created multi-layered emission control solutions, reducing the need for excessive engine modifications. The development of low-temperature SCR systems has also addressed performance issues in cold weather conditions, ensuring consistent NOx reduction across diverse operating environments. As the commercial vehicle industry moves toward hybrid and alternative fuel technologies, SCR systems are evolving to complement new powertrain configurations, ensuring continued emission control effectiveness.

What Challenges Are Hindering the Adoption of SCR Systems in Commercial Vehicles? Addressing Market Barriers

Despite the benefits of SCR technology, several challenges impact its widespread adoption in the commercial vehicle sector. One of the primary concerns is the cost of implementation, as SCR systems require additional components, including DEF tanks, dosing injectors, and control units, increasing vehicle manufacturing and maintenance costs. The reliance on DEF refilling stations poses another logistical challenge, particularly in remote regions where infrastructure for AdBlue or DEF distribution is limited. Additionally, SCR system failures, such as catalyst degradation or improper DEF dosing, can lead to costly repairs and vehicle downtime, making reliability a key concern for fleet operators. The risk of DEF contamination or freezing in extremely cold climates further complicates maintenance requirements. Moreover, regulatory inconsistencies across regions create compliance complexities for multinational fleet operators. Addressing these challenges will require continued advancements in SCR system durability, expanded DEF distribution networks, and improved regulatory alignment to support wider adoption.

What’s Driving the Growth of the Commercial Vehicle SCR Market? Identifying Key Expansion Factors

The growth in the commercial vehicle SCR market is driven by several factors, including increasing regulatory mandates for emission control, growing investments in fleet sustainability, and advancements in diesel engine efficiency. Governments worldwide continue to enforce stricter emission standards, compelling commercial vehicle manufacturers to integrate SCR systems as a primary solution for NOx reduction. Additionally, businesses focused on corporate social responsibility (CSR) and green logistics are investing in cleaner vehicle technologies, further propelling SCR adoption. The expansion of global supply chains and the rise of e-commerce-driven transportation have increased the demand for high-mileage, fuel-efficient commercial vehicles, positioning SCR-equipped trucks as a viable solution for long-haul operations. The development of next-generation SCR catalysts and improved dosing strategies has also enhanced cost efficiency, making the technology more attractive to fleet operators. As emission regulations continue to evolve and the push for greener transportation intensifies, the SCR market is expected to witness sustained growth, shaping the future of diesel-powered commercial vehicle emissions control.

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the Commercial Vehicle Selective Catalytic Reduction (SCR) market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Sales Channel (OEM Sales Channels, Aftermarket Sales Channels); Application (Off-Highway Vehicles Application, On-Highway Vehicles Application)

Geographic Regions/Countries:

World; United States; Canada; Japan; China; Europe (France; Germany; Italy; United Kingdom; Spain; Russia; and Rest of Europe); Asia-Pacific (Australia; India; South Korea; and Rest of Asia-Pacific); Latin America (Argentina; Brazil; Mexico; and Rest of Latin America); Middle East (Iran; Israel; Saudi Arabia; United Arab Emirates; and Rest of Middle East); and Africa.

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TABLE OF CONTENTS

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II. EXECUTIVE SUMMARY

III. MARKET ANALYSIS

IV. COMPETITION

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