Stratistics MRC에 따르면, 세계 자동차용 선택적 환원 촉매 시장은 2024년 154억 달러 규모이며, 예측 기간 동안 8.3%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2030년에는 249억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
자동차용 선택적 환원 촉매는 대기 오염의 주요 원인인 유해한 질소산화물(NOx) 배출을 줄이기 위해 최신 자동차에 사용되는 기술로, 일반적으로 디젤 배기가스(DEF)로 알려진 요소 기반 용액을 배기 흐름에 주입하는 방식으로 작동합니다. 주입하는 방식으로 작동합니다. 이 액체는 일반적으로 백금과 같은 귀금속을 결합한 촉매의 존재하에 NOx 가스와 반응하여 유해한 NOx를 무해한 질소(N2)와 수증기(H2O)로 변환합니다.
전동화 및 하이브리드화 채택
자동차 분야에서 전기화 및 하이브리드화의 채택은 내연기관에서 배출되는 질소산화물(NOx)을 줄이기 위해 사용되는 선택적 촉매 환원(SCR) 시스템을 강화하는 데 중요한 역할을 하고 있습니다. 전기차와 하이브리드 차량은 일반적으로 엔진의 작동 조건을 보다 최적화할 수 있는 보다 진보된 파워트레인을 갖추고 있습니다. 이러한 차량은 전기 모드와 내연 모드 사이를 전환할 수 있어 SCR의 효율성에 중요한 엔진 부하를 낮게 유지하고 배기 온도를 보다 일정하게 유지할 수 있는 유연성을 제공합니다.
SCR 시스템의 높은 초기 비용
선택적촉매환원(SCR) 시스템의 높은 초기 비용은 자동차 산업에서 SCR 시스템 보급에 큰 장벽이 되고 있습니다. 디젤 엔진에서 배출되는 질소산화물(NOx)을 줄이기 위해 설계된 SCR 기술은 촉매 컨버터, 요소 분사 시스템, 관련 센서 및 제어 장치와 같은 복잡한 부품을 필요로 합니다. 이러한 부품은 특히 소량 생산의 경우 제조 비용이 높으며, 고온 및 가혹한 사용 조건을 견딜 수 있는 고급 재료가 필요합니다. 이 시스템은 우레아 용액 보충과 같은 정기적인 유지보수가 필요하며, 이는 자동차의 수명 동안 비용을 더욱 증가시킵니다. 특히, 자동차 제조업체는 가격 민감도가 높아지고 환경 규제가 강화되면서 비용 효율적인 솔루션에 대한 요구가 계속 증가하고 있는 점을 고려하면, 고가의 선투자는 특히 어려운 문제입니다.
연료 효율성에 대한 관심 증가
SCR은 디젤 엔진에서 배출되는 질소산화물(NOx)을 줄이고 엄격한 환경 규제를 준수하기 위해 필수적인 후처리 공정입니다. SCR 시스템은 디젤 배기가스 액체(DEF)로 알려진 요소 기반 용액을 배기가스 흐름에 주입하여 유해한 NOx 가스를 질소와 수증기로 분해하여 배출 가스를 크게 줄입니다. 자동차 제조업체들이 연비 향상을 위해 노력하는 가운데, SCR 시스템은 저온에서 더 효과적으로 작동하고 DEF 소비를 줄이며 엔진 성능에 미치는 영향을 최소화할 수 있도록 최적화되어 있습니다. 이러한 개선은 배출가스 규제를 준수하면서 더 높은 연비를 달성하기 위해 매우 중요합니다.
스크랩 및 폐기 문제
디젤 엔진의 질소산화물(NOx) 배출을 줄이는 데 중요한 자동차용 선택적 환원 촉매 시스템은 폐차 및 폐기 관련 몇 가지 문제에 직면해 있으며, SCR 시스템이 장착된 차량이 수명이 다함에 따라 이러한 구성 요소의 적절한 폐기가 점점 더 복잡해지고 있습니다. SCR 시스템에 사용되는 촉매는 종종 백금, 팔라듐, 로듐과 같은 귀금속을 포함하고 있으며, 이러한 귀금속은 고가이기 때문에 그 가치를 회수하기 위해서는 신중한 재활용이 필요합니다. 그러나 이러한 금속의 추출 및 가공은 환경 및 물류 측면에서 어려움이 있으며, SCR 시스템의 폐기에는 환원 공정에 사용되는 요소 기반 액체와 같은 독성 물질의 취급이 포함되며, 부적절한 폐기에 따른 환경 위험이 큽니다.
코로나19는 자동차 산업의 생산과 공급망에 큰 영향을 미쳤으며, 디젤 엔진의 질소산화물(NOx) 배출을 줄이기 위해 사용되는 선택적촉매환원(SCR)과 같은 기술에 연쇄적인 영향을 미쳤습니다. 공장 가동 중단, 노동력 부족, 세계 및 공급망 혼란으로 인해 요소 탱크와 촉매를 포함한 SCR 부품의 생산이 지연되고 있습니다. 팬데믹 기간 동안 자동차 수요 감소는 자동차 제조업체들이 당장 시장 환경에 적응하는 데 집중하면서 새로운 배기가스 규제 기술 채택을 지연시켰습니다.
예측 기간 동안 인젝터 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
인젝터 부문은 디젤 엔진에서 배출되는 질소산화물(NOx)을 줄이기 위해 사용되며, 예측 기간 동안 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 인젝터는 디젤 배기유체(DEF)라고 불리는 요소 기반 용액을 배기 흐름에 정확하게 분사하는 역할을 합니다. 이 용액은 SCR 촉매에서 NOx 가스와 반응하여 무해한 질소와 수증기로 전환됩니다. 개선된 분무화, 개선된 분사 패턴, 강화된 유량 제어 등 인젝터 기술의 발전으로 우레아가 배기가스 흐름 전체에 효과적으로 분포할 수 있게 되었습니다.
상용차 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
상용차 부문은 예측 기간 동안 엄격한 배기가스 규제를 충족하고 연비를 개선하기 위해 빠르게 성장할 것으로 예상되며, SCR은 요소 기반 용액(DEF: Diesel Exhaust Fluid)을 배기 흐름에 주입하여 디젤 엔진의 질소산화물(NOx) 배출을 줄이는 데 사용되는 주요 기술입니다. 질소산화물(NOx) 배출을 줄이기 위해 사용되는 핵심 기술입니다. 이 화학 반응을 통해 NOx는 무해한 질소와 물로 전환됩니다. 전 세계적으로 환경 기준이 강화됨에 따라 제조업체들은 성능, 내구성 및 엔진 관리 시스템과의 통합성을 향상시키기 위해 SCR 시스템을 최적화하고 있습니다.
북미는 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 유지할 것으로 예상됩니다. 아시아, 라틴아메리카, 아프리카 국가들의 도시화가 진행됨에 따라 자동차 보유량과 산업 활동이 증가함에 따라 배기가스 배출량이 증가하고 있으며, 이에 따라 더욱 엄격한 환경 규제가 요구되고 있습니다. 이에 대응하기 위해 자동차 제조업체와 산업체들은 디젤 엔진의 질소산화물(NOx) 배출을 줄이기 위해 SCR 기술을 채택하고 있습니다. 규제 체계와 자동차 산업이 발달한 북미에서는 자동차 제조업체들이 유로 6, EPA 규제 등 엄격한 환경 기준을 준수하고 있어 SCR 시스템에 대한 수요가 급증하고 있습니다. 이 지역은 지속가능성에 중점을 두고 있으며, 디젤 차량 및 산업 활동 증가와 함께 SCR 기술의 성장을 가속하고 있습니다.
유럽은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상되며, SCR은 질소산화물(NOx) 배출을 줄이기 위해 디젤 엔진에 사용되는 중요한 배기가스 제어 시스템으로 자동차가 엄격한 유럽연합(EU)의 환경 기준을 충족하는 데 도움을 주고 있습니다.년까지 이산화탄소 배출량을 줄이고 기후 중립을 달성하겠다는 EU의 약속에 따라 내연기관(ICE) 차량의 환경 성능 향상에 대한 관심이 높아지고 있는 가운데, SCR 시스템은 자동차 제조업체들이 세계에서 가장 엄격한 Euro 6d-TEMP 및 Euro 7 기준을 충족할 수 있도록 하는 SCR 시스템은 이러한 변화에 필수적입니다.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) Market is accounted for $15.4 billion in 2024 and is expected to reach $24.9 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.3% during the forecast period. Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) is a technology used in modern vehicles to reduce harmful nitrogen oxide (NOx) emissions, which are a major contributor to air pollution. SCR works by injecting a urea-based solution, commonly known as Diesel Exhaust Fluid (DEF), into the exhaust stream. This fluid reacts with the NOx gases in the presence of a catalyst, typically made from a combination of precious metals like platinum, to convert the harmful NOx into nitrogen (N2) and water vapor (H2O), both of which are harmless.
Adoption of electrification and hybridization
The adoption of electrification and hybridization in the automotive sector is playing a crucial role in enhancing Selective Catalytic Reduction (SCR) systems, which are used to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions from internal combustion engines. Electrified and hybrid vehicles typically have more advanced powertrains, which allow for better optimization of engine operating conditions. These vehicles can switch between electric and internal combustion modes, providing the flexibility to maintain lower engine loads and more consistent exhaust temperatures, which are critical for SCR efficiency.
High initial cost of SCR systems
The high initial cost of Selective Catalytic Reduction (SCR) systems is a significant barrier to their widespread adoption in the automotive industry. SCR technology, designed to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions from diesel engines, requires complex components, including the catalytic converter, urea injection system, and associated sensors and controls. These components are expensive to manufacture, especially in small volumes, and require advanced materials to withstand high temperatures and harsh operating conditions. The system demands regular maintenance, such as replenishing the urea solution, which further adds to the cost over the vehicle's lifespan. The high upfront investment is particularly challenging for automakers, especially when considering the price sensitivity of consumers and the ongoing push for cost-effective solutions in the face of stricter environmental regulations.
Increasing focus on fuel efficiency
SCR is an essential aftertreatment process used to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions from diesel engines, ensuring compliance with stringent environmental regulations. By injecting a urea-based solution, known as Diesel Exhaust Fluid (DEF), into the exhaust stream, SCR systems break down harmful NOx gases into nitrogen and water vapor, significantly lowering emissions. As automakers strive for better fuel efficiency, SCR systems are being optimized to function more effectively at lower temperatures, reduce DEF consumption, and minimize the impact on engine performance. These improvements are crucial for achieving higher fuel economy without compromising on emission control.
Scrapping and disposal challenges
The Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) system, which is crucial for reducing nitrogen oxide (NOx) emissions in diesel engines, faces several challenges related to scrapping and disposal. As vehicles with SCR systems reach the end of their lifecycle, proper disposal of these components becomes increasingly complex. The catalysts used in SCR systems often contain precious metals like platinum, palladium, and rhodium, which are expensive and require careful recycling to recover their value. However, the extraction and processing of these metals pose environmental and logistical difficulties. The disposal of SCR systems involves handling toxic substances, such as urea-based fluids, which are used in the reduction process, and the environmental risks associated with improper disposal are significant.
The COVID-19 pandemic significantly impacted the automotive industry's production and supply chains, with cascading effects on technologies like Selective Catalytic Reduction (SCR), used to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions in diesel engines. With factory shutdowns, labor shortages, and disruptions to global supply chains, the production of SCR components, including urea tanks and catalysts, faced delays. Reduced vehicle demand during the pandemic led to slower adoption of newer emission control technologies, as automakers focused on adjusting to the immediate market conditions.
The Injector segment is expected to be the largest during the forecast period
Injector segment is expected to dominate the largest share over the estimated period, which are used to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions from diesel engines. The injector is responsible for precisely injecting a urea-based solution, often referred to as Diesel Exhaust Fluid (DEF), into the exhaust stream. This solution reacts with NOx gases in the SCR catalyst, converting them into harmless nitrogen and water vapor. Advances in injector technology, including improved atomization, better spray patterns, and enhanced flow control, ensure that the urea is effectively distributed across the exhaust gas stream.
The Commercial Vehicle segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Commercial Vehicle segment is estimated to grow at a rapid pace during the forecast period as it meets stricter emissions regulations and improve fuel efficiency. SCR is a key technology used to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions from diesel engines by injecting a urea-based solution (DEF - Diesel Exhaust Fluid) into the exhaust stream. This chemical reaction converts NOx into harmless nitrogen and water. As environmental standards become more stringent globally, manufacturers are optimizing SCR systems for better performance, durability, and integration with engine management systems.
North America region is poised to hold the largest share of the market throughout the extrapolated period. As countries in Asia, Latin America, and Africa urbanize, vehicle ownership and industrial activities are rising, leading to increased emissions that necessitate stricter environmental regulations. In response, automakers and industrial operators are adopting SCR technology, which reduces nitrogen oxide (NOx) emissions from diesel engines. North America, with its advanced regulatory framework and automotive industry, is experiencing a surge in demand for SCR systems as automakers comply with stringent environmental standards like Euro 6 and EPA regulations. The region's focus on sustainability, coupled with the increasing number of diesel vehicles and industrial activities, is propelling the growth of SCR technologies.
Europe region is estimated to witness the highest CAGR during the projected time frame. SCR is a crucial emissions-control system used in diesel engines to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions, helping vehicles meet stringent European Union (EU) environmental standards. With the EU's commitment to reducing carbon emissions and achieving climate neutrality by 2050, there has been an increased focus on improving the environmental performance of internal combustion engine (ICE) vehicles. SCR systems are vital in this shift, as they enable automakers to meet Euro 6d-TEMP and Euro 7 standards, which are some of the most demanding in the world.
Key players in the market
Some of the key players in Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) market include BorgWarner Inc, Caterpillar Inc, Continental AG, Daimler AG, Delphi Technologies, Eaton Corporation, Ford Motor Company, Magna International Inc, Sanden Corporation, Schaeffler AG, Tenneco Inc, Toyota Motor Corporation and Volkswagen Group.
In November 2022, Walker(R) replacement selective catalytic reduction (SCR) systems announced the availability of over 1400,000 passenger cars operating in Europe, according to Tenneco's DRiVTM Motorparts division. Tenneco is a top provider of clean air technology, including SCR systems, to international producers of light- and commercial vehicles as well as machinery for rail, marine, and industrial uses.
In January 2022, Large trucks and modern diesels, cars and four-wheelers won't be stuck after a USD 30 million federal grant to a Brisbane company ensures an uninterrupted supply of Ad Blue emissions treatment fluid.