유럽의 대화형 AI 시장 예측 - 구성 요소별, 유형별, 전개 유형별, 산업별 지역 분석(-2031년)
Europe Conversational AI Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Component, Type, Deployment Type, and Industry
상품코드 : 1666268
리서치사 : The Insight Partners
발행일 : 2024년 12월
페이지 정보 : 영문 109 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 3,450 ₩ 5,129,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다.
US $ 4,450 ₩ 6,615,000
PDF (Site License) help
PDF 보고서를 동일 사업장의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 5,450 ₩ 8,102,000
PDF (Enterprise License) help
PDF 보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


한글목차

유럽의 대화형 AI 시장은 2023년에 24억 4,614만 달러로 평가되었으며, 2031년까지는 117억 7,033만 달러에 이를 것으로 예측되며, 2023년부터 2031년까지의 CAGR은 21.7%를 나타낼 것으로 예상됩니다.

챗봇 솔루션 수요 증가가 유럽의 대화형 AI 시장을 끌어 올립니다.

챗봇은 한 번에 수천 개의 대화를 관리하여 24시간 고객 서비스를 제공할 수 있습니다. 이를 통해 고객 서비스 담당자는 소비자가 오랫동안 줄을 서서 기다리게 하지 않고 복잡한 경우에 집중할 수 있습니다. 소셜 미디어의 상승과 세계 디지털화의 진전과 함께 사람들은 종종 이 미디어를 통해 기업에 문제를 전하고 싶습니다. 그 결과 챗봇은 톱 기업의 CRM 업무에 빠뜨릴 수 없는 존재가 되고 있습니다. 고객 서비스 자동화는 챗봇과 소셜 네트워크의 통합을 통해 이루어집니다. 챗봇은 인간 고객 서비스 담당자 대신 지능형 응답을 제공합니다. 또한 고객의 선호와 구매 행동에 대한 귀중한 정보를 추출하여 더 나은 서비스를 제공할 수 있습니다. 또한 소비자는 쇼핑 시간을 절약하는 데 관심이 있습니다. 그들은 제품을 조사하고 구매하기 위해 스마트폰을 사용하는 것을 선호합니다. 예를 들어, Amazon Echo 고객은 음성 명령을 사용하여 상품을 구매할 수 있습니다. 또한 소비자는 인터넷에서 중요한 정보를 찾으려고 할 때 종종 어려움을 겪습니다. 이는 검색할 적절한 용어를 찾을 수 없기 때문입니다. 챗봇은 사용자와 커뮤니케이션함으로써 적절한 정보를 신속하게 제공할 수 있습니다. 챗봇은 비즈니스 효율성을 높이기 위해 수요가 세계적으로 증가하고 있으며 대화형 AI 시장 성장을 가속하고 있습니다.

유럽의 대화형 AI 시장 개요

독일 핀테크 시장은 크게 확대되고 있습니다. ITA에 따르면 독일은 EU 최대의 핀테크 시장을 가지고 있으며 세계에서도 4위를 차지하고 있습니다. 이 나라에는 이미 필요한 디지털 인프라와 강력한 소비자 기반이 있습니다. 모바일 결제 보급률에서 독일은 아직 영국을 초과하지는 않지만 모바일 결제 보급률의 예상 CAGR은 현재 43.8%로 영국의 19.5%를 상회하고 있습니다. 또한 이 나라에서는 N26, Fidor Bank, SolarisBank, Auxmoney 등 다양한 핀테크 사업이 활발합니다. 또한, 많은 핀테크 사업자들이 온라인 뱅킹을 제공합니다. 예를 들어 Solarisbank는 금융 기관을 위한 인프라 서비스 외에도 디지털 뱅킹 서비스를 제공합니다. 또한 N26, Fidor Bank, Monzo 및 Revolut은 독일에서 디지털 뱅킹 서비스를 제공하는 Fintech 기업입니다. 독일 은행은 방대한 온라인 뱅킹 서비스를 제공합니다. 이와 같이 은행 부문에서의 디지털화의 진전은 이 기술이 강화된 고객 경험을 제공하는데 도움이 됨으로써, 이 나라에서의 대화형 AI의 채용을 촉진하고 있습니다.

유럽의 대화형 AI 시장의 수익과 2031년까지의 예측(금액)

유럽의 대화형 AI 시장 세분화

유럽의 대화형 AI 시장은 구성 요소, 유형, 배포 유형, 산업 및 국가로 분류됩니다.

구성 요소를 기반으로 유럽의 대화형 AI 시장은 플랫폼과 서비스로 이분됩니다. 플랫폼 부문은 2023년 유럽의 대화형 AI 시장 점유율에서 더 큰 점유율을 차지했습니다.

유형별로 유럽의 대화형 AI 시장은 채팅 봇과 지능형 가상 어시스턴트로 이분됩니다. 2023년 유럽의 대화형 AI 시장에서 채팅봇 부문은 더 큰 점유율을 차지했습니다.

배포 유형에서 유럽의 대화형 AI 시장은 온프레미스와 클라우드로 이분됩니다. 온프레미스 부문은 2023년 유럽의 대화형 AI 시장에서 더 큰 점유율을 차지했습니다.

산업별로 유럽의 대화형 AI 시장은 소매 및 E-Commerce, 헬스케어 및 생명과학, 여행 및 호스피탈리티, 은행, 금융서비스, 보험(BFSI), IT 및 통신, 미디어 및 엔터테인먼트 등으로 구분됩니다. 2023년 유럽의 대화형 AI 시장 점유율에서 소매 및 E-Commerce 부문이 최대 점유율을 차지했습니다.

국가별로 유럽의 대화형 AI 시장은 프랑스, 독일, 영국, 이탈리아, 러시아, 기타 유럽으로 구분됩니다. 2023년 유럽의 대화형 AI 시장 점유율은 독일이 독점했습니다.

Alphabet Inc, Amazon.com Inc, Artificial Solutions International AB, Cognigy GmbH, International Business Machines Corp, Kore.ai Inc, Microsoft Corp, Oracle Corp, Rasa Technologies Inc, SAP SE는 유럽의 대화형 AI 시장에서 사업을 전개하는 주요 기업의 일부입니다.

목차

제1장 서론

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 유럽의 대화형 AI 시장 상황

제5장 유럽의 대화형 AI 시장 : 주요 시장 역학

제6장 대화형 AI 시장 : 유럽 분석

제7장 유럽의 대화형 AI 시장 분석 : 컴포넌트별

제8장 유럽의 대화형 AI 시장 분석 : 유형별

제9장 유럽의 대화형 AI 시장 분석 : 전개 유형별

제10장 유럽의 대화형 AI 시장 분석 : 산업별

제11장 유럽의 대화형 AI 시장 : 국가별 분석

제12장 경쟁 구도

제13장 업계 정세

제14장 기업 프로파일

제15장 부록

SHW
영문 목차

영문목차

The Europe conversational AI market was valued at US$ 2,446.14 million in 2023 and is expected to reach US$ 11,770.33 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 21.7% from 2023 to 2031.

Increasing Demand for Chatbot Solutions Boost Europe Conversational AI Market

Chatbots can provide round-the-clock customer service by managing thousands of interactions at once. It allows customer service representatives to focus on complex cases rather than having consumers wait in line for long periods of time. With the rise of social media and growing digitization worldwide, people often want to express their problems to businesses via this medium. As a result, chatbots are becoming an essential aspect of CRM operations for top companies. Automation of customer service is achieved through the integration of chatbots with social networks. A chatbot provides intelligent responses in place of human customer service representatives. In addition, it can extract valuable information about clients' preferences and purchasing behaviors to better serve them. Furthermore, consumers are more interested in saving time while shopping. They prefer to use their smartphones to research and purchase products. For example, Amazon Echo customers can use voice commands to shop for products. Moreover, consumers frequently encounter challenges when attempting to find crucial information on the internet. It occurs because they occasionally are unable to locate the appropriate term to search for. A chatbot can quickly deliver the appropriate information by communicating with the user. As chatbot helps increase business efficiency, its demand is increasing globally, which fuels the conversational AI market growth.

Europe Conversational AI Market Overview

The fintech market in Germany expands considerably. Germany has the largest fintech market in the EU and ranks fourth globally, according to the ITA. The nation already has the required digital infrastructure and a strong consumer base. Although Germany has yet to surpass the UK in terms of aggregate mobile payments, its forecasted compound annual growth rate (CAGR) of mobile payment adoption is currently 43.8%, compared to the UK's 19.5%. Furthermore, the country has various fintech businesses, including N26, Fidor Bank, SolarisBank, and Auxmoney, that are active. In addition, a lot of Fintech businesses provide online banking. For instance, Solarisbank offers digital banking services in addition to infrastructure services for financial organizations. Furthermore, N26, Fidor Bank, Monzo, and Revolut are Fintech businesses that provide digital banking services in Germany. Deutsche Bank offers a vast array of online banking services. Thus, growing digitization in the banking sector drives the adoption of conversational AI in the country, as the technology helps provide enhanced customer experience.

Europe Conversational AI Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)

Europe Conversational AI Market Segmentation

The Europe conversational AI market is categorized into component, type, deployment type, industry, and country.

Based on component, the Europe conversational AI market is bifurcated into platform and service. The platform segment held a larger share of the Europe conversational AI market share in 2023.

By type, the Europe conversational AI market is bifurcated into chatbots and intelligent virtual assistants. The chatbots segment held a larger share of Europe conversational AI market in 2023.

In terms of deployment type, the Europe conversational AI market is bifurcated into on-premise and cloud. The on-premise segment held a larger share of Europe conversational AI market in 2023.

Based on industry, the Europe conversational AI market is segmented into retail & e-commerce, healthcare & life sciences, travel & hospitality, BFSI, IT & telecom, media & entertainment, and others. The retail & e-commerce segment held the largest share of the Europe conversational AI market share in 2023.

By country, the Europe conversational AI market is segmented into France, Germany, the UK, Italy, Russia, and the Rest of Europe. Germany dominated the Europe conversational AI market share in 2023.

Alphabet Inc; Amazon.com Inc.; Artificial Solutions International AB; Cognigy GmbH; International Business Machines Corp; Kore.ai Inc.; Microsoft Corp; Oracle Corp; Rasa Technologies Inc; and SAP SE are some of the leading companies operating in the Europe conversational AI market.

Table Of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Europe Conversational AI market Landscape

5. Europe Conversational AI market - Key Market Dynamics

6. Conversational AI market - Europe Analysis

7. Europe Conversational AI market Analysis - by Component

8. Europe Conversational AI market Analysis - by Type

9. Europe Conversational AI market Analysis - by Deployment Type

10. Europe Conversational AI market Analysis - by Industry

11. Europe Conversational AI market - Country Analysis

12. Competitive Landscape

13. Industry Landscape

14. Company Profiles

15. Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기