일본의 대화형 AI 시장 보고서 : 구성요소, 유형, 기술, 배포, 조직 규모, 최종 사용자, 지역별(2025-2033년)
Japan Conversational AI Market Report by Component, Type (Intelligent Virtual Assistant, Chatbots), Technology, Deployment, Organization Size, End User, and Region 2025-2033
상품코드 : 1609667
리서치사 : IMARC
발행일 : On Demand Report
페이지 정보 : 영문 116 Pages
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한글목차

일본의 대화형 AI 시장 규모는 2024년 7억 2,700만 달러로 추정됩니다. 향후 IMARC 그룹은 이 시장이 2033년까지 30억 9,200만 달러에 달하고, 2025년부터 2033년까지 17.5%의 연평균 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측했습니다. 효율적이고 개인화된 지원을 제공하고 전반적인 고객 경험을 개선하기 위해 기업들이 가상 비서 및 챗봇을 도입하는 사례가 증가하면서 시장 성장을 주도하고 있습니다.

본 보고서에서 답변을 얻을 수 있는 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 일본의 대화형 AI 시장 : 서론

제5장 일본의 대화형 AI 시장 구도

제6장 일본의 대화형 AI 시장 : 컴포넌트별 분석

제7장 일본의 대화형 AI 시장 : 유형별 분석

제8장 일본의 대화형 AI 시장 : 기술별 분석

제9장 일본의 대화형 AI 시장 : 전개 형태별 분석

제10장 일본의 대화형 AI 시장 : 조직 규모별 분석

제11장 일본의 대화형 AI 시장 : 최종사용자별 분석

제12장 일본의 대화형 AI 시장 : 경쟁 구도

제13장 주요 기업 개요

제14장 일본의 대화형 AI 시장 : 업계 분석

제15장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

Japan conversational AI market size reached USD 727 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 3,092 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 17.5% during 2025-2033. The increasing adoption of virtual assistants and chatbots by companies to provide efficient and personalized support and improve overall customer experiences is primarily driving the market growth.

Conversational AI is a transformative technology that enables machines, typically computer programs or chatbots, to engage in human-like conversations with users. It leverages natural language processing (NLP) and machine learning algorithms to understand and generate human language, allowing for more intuitive and human-friendly interactions between humans and machines. Conversational AI finds applications across various domains, including customer service, virtual assistants, healthcare, and education. It enables automated responses to user queries, facilitates information retrieval, and can even execute tasks based on user instructions. By continuously improving its understanding of context and user preferences, conversational AI systems strive to provide increasingly personalized and efficient interactions, making it a powerful tool for enhancing user experiences and streamlining processes in both commercial and everyday contexts.

Japan Conversational AI Market Trends:

The Japan conversational AI market is a rapidly evolving and promising sector within the country's technology landscape. Renowned for its innovation and technological prowess, Japan has been actively adopting and advancing conversational AI solutions across various industries. One key driver of this growth is the country's strong focus on improving customer service and user experiences. Japanese companies, from e-commerce to customer support centers, are increasingly integrating conversational AI chatbots and virtual assistants to streamline interactions and enhance efficiency. Furthermore, as Japan faces an aging population, conversational AI is also being explored as a solution to address healthcare and elderly care needs. The market's expansion is further fueled by collaborative efforts between industry players, research institutions, and government initiatives that promote AI development. As conversational AI technology continues to mature, the Japan market is well-positioned to play a pivotal role in shaping the future of human-machine interactions, offering innovative solutions for businesses and addressing societal challenges.

Japan Conversational AI Market Segmentation:

Component Insights:

Type Insights:

Technology Insights:

Deployment Insights:

Organization Size Insights:

End User Insights:

Competitive Landscape:

The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Competitive analysis such as market structure, key player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided.

Key Questions Answered in This Report:

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Japan Conversational AI Market - Introduction

5 Japan Conversational AI Market Landscape

6 Japan Conversational AI Market - Breakup by Component

7 Japan Conversational AI Market - Breakup by Type

8 Japan Conversational AI Market - Breakup by Technology

9 Japan Conversational AI Market - Breakup by Deployment

10 Japan Conversational AI Market - Breakup by Organization Size

11 Japan Conversational AI Market - Breakup by End User

12 Japan Conversational AI Market - Competitive Landscape

13 Profiles of Key Players

14 Japan Conversational AI Market - Industry Analysis

15 Appendix

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