대화형 AI 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 컴포넌트별, 유형별, 배포별, 기술별, 최종사용자별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)
Conversational AI Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Solutions, Managed Services, Professional Services), By Type, By Deployment, By Technology, By End User, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1654515
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문 100 Pages
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대화형 AI 시장의 성장과 동향
세계의 대화형 AI 시장 규모는 2030년 413억 9,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025-2030년 CAGR 23.7%로 성장할 것으로 예측됩니다.
시장 성장의 원동력은 플랫폼을 넘나드는 사용자 참여와 강력한 AI 기술의 확산입니다. 이는 소비자와 기업 모두 기술을 비즈니스 성장의 수단으로 인식하고 있음을 보여줍니다. 대화형 AI는 점점 더 중요한 기술이 되고 있으며, 기업은 적절한 목표를 염두에 두고 가상 비서 및 챗봇을 적용해야 하며, E-Commerce 부문의 급속한 확장과 디지털화는 고객 지원 서비스 수요에 이상적인 환경을 조성하고 있습니다. 고객 지원 서비스 수요에 이상적인 상황을 만들어 내고 있습니다.
세계 시장에서의 AI 도입은 옴니채널 구축, 24시간 365일 고객 서비스 개선, 실시간 맞춤형 서비스, 고객 서비스 비용 절감에 힘입어 증가하고 있으며, 2021년 10월, Jio 플랫폼의 Haptik은 대화형 AI 솔루션을 지원하는 새로운 기업 CX 플랫폼을 발표했습니다. 솔루션을 지원하는 새로운 기업 CX 플랫폼이 발표되었습니다. 이 플랫폼의 도움으로 기업은 로우 코드 환경에서 지능형 가상 비서를 신속하게 출시할 수 있습니다. 시장 성장은 서비스 부문의 '채팅 우선' 접근 방식의 확대와 자연 언어 처리(NLP)와 같은 기술 발전으로 지원될 것으로 예상되며, 2021년 11월 ZeroShotBot의 새로운 대화형 AI 기술 도입으로 모든 규모의 챗봇이 표준으로 간주될 것으로 예상됩니다. 표준으로 여겨지게 되었습니다.
ZeroShotBot을 사용하면 학습 데이터가 필요 없는 혁신적인 기술을 통해 코딩 지식이 없어도 누구나 완벽하게 작동하는 챗봇을 만들 수 있습니다. 또한 2022년 1월 Visionstate Corp.는 혁신적인 Vicci 2.0, 최첨단 대화형 챗봇 AI가 탑재된 고객 서비스 키오스크를 발표했습니다. 비전스테이트는 이 기술을 Vicci 2.0 플랫폼에 도입하여 AI에 영향을 받은 현장 접객 서비스를 제공하고 있으며, Vicci 2.0 플랫폼은 다양한 언어를 지원하는 수정 기능을 통해 다양한 소비자를 지원할 수 있습니다. 그러나 대화형 AI를 다루는 전문가의 필요성과 대화형 AI에 대한 낮은 인지도가 대화형 AI의 보급을 가로막고 있습니다.
일류 디지털 경험을 제공하는 것은 기업에게 더욱 중요해졌습니다. 고객 경험 기업은 대화형 AI의 개발로 복잡한 질문과 문의에 신속하고 효율적으로 대응할 수 있게 되었습니다. 주요 시장 진출기업은 제품 및 서비스 제공을 강화하고 소비자 기반을 확대하기 위해 파트너십 및 전략적 제휴를 체결하고 있습니다. 예를 들어 고객관계관리(CRM), 전사적자원관리(ERP), 공급망관리(SCM), 인사관리시스템(HRMS) 등의 옴니채널 역량을 업그레이드하기 위해 Yellow.ai와 Tech Mahindra는 차세대 대화형 AI 기술을 공동 개발하고 있습니다.
대화형 AI 시장 보고서 하이라이트
2024년 대화형 AI 산업은 솔루션 부문이 주도하며, 전 세계 매출의 61.1%를 차지했습니다.
챗봇 부문이 2024년 시장을 주도하며 세계 매출의 큰 점유율을 차지했습니다.
2024년에는 온프레미스 부문이 시장을 주도하며 세계 매출의 큰 점유율을 차지했습니다. 이는 고객에게 제공되는 유연성에 기인하며, 따라서 거래는 한 번만 이루어집니다.
NLP 부문은 2024년 대화형 AI 산업을 주도하며 세계 매출의 큰 점유율을 차지했습니다.
최종 용도별로는 소매 및 E-Commerce 부문이 2024년 시장을 주도하며 세계 매출의 큰 점유율을 차지했습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 개요
제3장 대화형 AI 시장의 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
산업의 과제
산업의 기회
대화형 AI 시장 분석 툴
산업 분석 - Porter의 산업 분석
PESTEL 분석
문제점 분석
제4장 대화형 AI 시장 : 컴포넌트별, 추정·동향 분석
부문 대시보드
대화형 AI 시장 : 컴포넌트 변동 분석, 2022년과 2030년
솔루션
서비스
전문 서비스
제5장 대화형 AI 시장 : 유형별, 추정·동향 분석
부문 대시보드
대화형 AI 시장 : 유형 변동 분석, 2022년과 2030년
챗봇
지능형 가상 비서(IVA)
제6장 대화형 AI 시장 : 배포별, 추정·동향 분석
부문 대시보드
대화형 AI 시장 : 배포 변동 분석, 2022년과 2030년
클라우드
온프레미스
제7장 대화형 AI 시장 : 기술별, 추정·동향 분석
부문 대시보드
대화형 AI 시장 : 기술 변동 분석, 2022년과 2030년
자연언어처리(NLP)
ML과 딥러닝
자동 음성인식(ASR)
자동 음성인식(ASR) 시장 매출 추정과 예측, 2018-2030년
제8장 대화형 AI 시장 : 최종사용자별, 추정·동향 분석
부문 대시보드
대화형 AI 시장 : 최종사용자 변동 분석, 2022년과 2030년
BFSI
의료
IT와 통신
소매·E-Commerce
교육
미디어와 엔터테인먼트
자동차
기타
제9장 대화형 AI 시장 : 지역별, 추정·동향 분석
대화형 AI 시장 점유율, 지역별, 2022년과 2030년
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
라틴아메리카
브라질
중동 및 아프리카
사우디아라비아 왕국
아랍에미리트
남아프리카공화국
제10장 경쟁 구도
기업 분류
기업의 시장 포지셔닝
참여 기업 개요
기업 히트맵 분석
전략 지도제작
기업 개요/상장기업
Google
Microsoft
Amazon Web Services, Inc.
IBM
Oracle
Nuance Communications, Inc.
FIS
SAP SE
Artificial Solutions
Kore.ai, Inc.
Avaamo
Conversica, Inc.
Jio Haptik Technologies Limited
Rasa Technologies Inc.
Solvvy
Pypestream Inc.
Kasisto
Cognigy
KSA
영문 목차
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Conversational AI Market Growth & Trends:
The global conversational AI market size is anticipated to reach USD 41.39 billion in 2030 and is anticipated to grow at a CAGR of 23.7% from 2025 to 2030. The market growth is driven by user engagement across platforms and the growing deployment of powerful AI technology. It shows that consumers and businesses alike see technology as a way to grow their operations. Since conversational AI is becoming a more important technology, businesses must apply virtual assistants or chatbots with the right goals in mind. The rapid expansion of the E-commerce sector and digitalization is creating ideal circumstances for the demand for customer support services.
Global market adoption of AI is boosted by omnichannel deployment, 24/7 improved customer service, real-time customized service, and lower customer service costs. A new enterprise CX Platform was launched by Jio platform's Haptik in October 2021 to support conversational AI solutions. With the help of this platform, businesses may quickly launch intelligent virtual assistants in a low-code environment. The market growth is predicted to be aided by the service sector's expanding 'Chat first' approach and technological advancements like natural language processing (NLP). In November 2021, with the introduction of new conversational AI technology by ZeroShotBot, chatbots of all sizes are now considered standard.
With ZeroShotBot, anybody can create a fully functional chatbot without any coding knowledge due to innovative technology that eliminates the requirement for training data. Moreover, in January 2022, Visionstate Corp. introduced innovative Vicci 2.0, a state-of-the-art conversational chatbot AI-powered customer service kiosk. Visionstate is implementing this technology into its Vicci 2.0 platform to serve on-site customer service influenced by AI. The Vicci 2.0 platform can back a broad range of consumers through its modification capability to support various languages. However, the need for expertsto handle conversational AI and a lack of awareness of conversational AI prevent conversational AI from becoming widely used.
Offering a top-notch digital experience is more important for businesses. Customer experience firms now can swiftly and efficiently address complicated questions and inquiries because of the development of conversational AI. Major players in the market are engaged in partnerships and strategic collaborations to enhance their products and service offerings and expand the consumer base. For instance, to upgrade omnichannel competencies like Customer Relationship Management (CRM), Enterprise Resource Planning (ERP), Supply Chain Management (SCM), and Human Resources Management System (HRMS), Yellow.ai and Tech Mahindra jointly develop next-generation conversational-AI technologies.
Conversational AI Market Report Highlights:
The solution segment led the conversational AI industry in 2024, accounting for 61.1% share of the global revenue
The chatbot segment led the market in 2024, accounting for a significant share of the global revenue
The on-premises segment led the market in 2024, accounting for a prominent share of the global revenue. This is attributable to the flexibility delivered to the customer, due to which the transaction is done only once
The NLP segment led the conversational AI industry in 2024, accounting for a significant revenue share of global revenue
Based on the end user, The retail and e-commerce segment led the market in 2024, accounting for a prominent share of global revenue
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Research Methodology
1.2.1. Information Procurement
1.3. Information or Data Analysis
1.4. Methodology
1.5. Research Scope and Assumptions
1.6. Market Formulation & Validation
1.7. Country Based Segment Share Calculation
1.8. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Conversational AI Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.3. Industry Challenge
3.2.4. Industry Opportunities
3.3. Conversational AI Market Analysis Tools
3.3.1. Industry Analysis - Porter's
3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
3.3.1.3. Threats of substitution
3.3.1.4. Threats from new entrants
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.2.1. Political landscape
3.3.2.2. Economic and Social landscape
3.3.2.3. Technological landscape
3.4. Pain Point Analysis
Chapter 4. Conversational AI Market: Component Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. Conversational AI Market: Component Movement Analysis, 2022 & 2030 (USD Million)