유럽의 항공 보조 서비스 시장 전망(-2030년)지역별 분석 - 유형별, 항공사별, 항공사별
Europe Airline Ancillary Services Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type (Baggage Fees, On-Board Retail and A La Carte Services, Airline Retail, and FFP Mile Sales) and Carrier Type (Full-Service Carriers and Low-Cost Carriers)
상품코드:1452525
리서치사:The Insight Partners
발행일:2023년 12월
페이지 정보:영문 88 Pages
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유럽의 항공 보조 서비스 시장은 2022년 457억 5,875만 달러로 평가되었습니다. 2030년에는 1,882억 1,230만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2022-2030년간 19.3%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예상됩니다.
유럽 항공 부수적 서비스 시장 활성화에 기여하는 상용고객 프로그램의 장점
FFP(Frequent Flyer Program)는 항공 당국이 단골 고객과 좋은 관계를 유지하기 위한 충실하고 오래 지속되는 방법입니다. 이 프로그램을 통해 항공사들은 여러 제휴 및 협력 체계를 형성하고 있습니다. 여기에는 경쟁력 있는 운임을 제공하는 코드쉐어 계약과 이익과 시장 점유율을 확대하기 위한 다양한 서비스 변형이 포함됩니다. 항공사는 캐쉬백 혜택, 여행 보험, 응급 의료 서비스, 공항 라운지 이용 등을 통해 상용고객에게 지속적으로 포인트 혜택을 제공합니다. 마찬가지로, 전 세계 여행 클럽은 브랜드 친밀도를 브랜드 자산으로 전환하고 가입비에서 새로운 부수적 수입을 추가하여 항공사의 브랜드를 강화하기 위해 고급 서비스를 제공합니다. 또한, 항공사들은 충성도가 높은 고객과의 관계를 유지하기 위해 마진을 높이고 승객에게 부가가치 서비스를 제공하는 데 지속적으로 집중하고 있습니다. 따라서 이러한 프로그램은 유럽의 항공 보조 서비스 시장의 성장을 가속할 것입니다.
유럽의 항공 보조 서비스 시장 개요
유럽은 하루 2만 편 이상의 항공편이 운항되고 매년 5억 명 이상의 승객이 이용하고 있어 세계에서 가장 바쁜 공역으로 인정받고 있습니다. 이 지역의 유럽의 항공 보조 서비스 시장은 향후 몇 년동안 경쟁이 심화될 것으로 예상되며, 각 업체들은 치열한 경쟁에서 살아남기 위해 레드오션 전략을 구사할 것으로 예상됩니다. 이 지역은 이미 다양한 기술 기업들이 치열한 경쟁을 벌이고 있는 격전지가 되었습니다. 최근 몇 년동안 코로나19 사태와 우크라이나-러시아 전쟁으로 인해 국제적으로나 국내적으로 큰 혼란을 겪었습니다. 러시아-우크라이나 전쟁과 그에 따른 영공 폐쇄는 항공사의 부대 서비스 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. 러시아가 자국 영공을 가로지르는 노선의 사용을 금지하고 유럽연합(EU)이 러시아 항공사의 운항 금지로 맞대응하면서 항공편이 취소되거나 비용이 많이 드는 우회로를 이용해야 하는 상황이 벌어졌습니다. 이로 인해 항공사의 점유율이 하락하고 화물 운송에 혼란이 발생하여 세계 공급망 문제가 악화되고 있습니다. 전쟁은 또한 항공기 임대에도 영향을 미쳐 항공사가 항공편을 휴항 및 취소하도록 유도하여 부수적인 서비스 수입을 감소시키고 있으며, 2022년 6월 루프트한자 그룹은 전쟁으로 인한 유럽 영공 제한으로 인해 항공기의 "대규모 병목 현상"으로 인한 항공편 취소 및 지연을 발표했습니다. 지연을 발표했습니다. 이러한 혼란은 직원 부족과 자원 제한 등 항공사가 직면한 문제를 더욱 악화시켜 승객에게 안실련 서비스를 제공하는 데 영향을 미치고 있습니다.
유럽의 항공 보조 서비스 시장 매출 및 2030년까지 예측(10억 달러)
유럽의 항공 보조 서비스 시장 세분화
유럽의 항공 보조 서비스 시장은 유형, 항공사 유형, 국가별로 구분됩니다.
유형별로는 수하물 요금, 기내 판매 및 단품 서비스, 항공사 소매, FFP 마일리지 판매로 나뉩니다. 수하물 요금은 2022년 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다.
항공사 유형별로는 유럽의 항공 보조 서비스 시장은 풀 서비스 항공사와 저가 항공사로 양분되며, 2022년 시장 점유율은 풀 서비스 항공사 부문이 더 클 것입니다.
국가별로 보면 유럽의 항공 보조 서비스 시장은 영국, 독일, 프랑스, 프랑스, 스웨덴, 스페인, 러시아, 노르웨이, 덴마크, 핀란드, 오스트리아, 기타 유럽으로 구분되며, 2022년 유럽의 항공 보조 서비스 시장 점유율은 영국이 독차지하고 있습니다.
목차
제1장 서론
제2장 주요 요약
주요 인사이트
시장의 매력
제3장 조사 방법
조사 범위
2차 조사
1차 조사
제4장 유럽의 항공 보조 서비스 시장 구도
생태계 분석
보조 서비스 청사진
항공사 보조 서비스 유효화
항공 보조 서비스 유통, 매출 분석, 고객 경험 관리
밸류체인 벤더 리스트
제5장 유럽의 항공 보조 서비스 시장 : 주요 산업 역학
유럽의 항공 보조 서비스 시장 : 주요 산업 역학
시장 성장 촉진요인
주요 시장 성장 억제요인
주요 시장 기회
향후 동향
성장 촉진요인과 억제요인의 영향
제6장 항공 보조 서비스 시장 : 유럽 시장 분석
유럽의 항공 보조 서비스 시장 매출, 2022년-2030년
유럽의 항공 보조 서비스 시장 예측·분석
제7장 항공 보조 서비스 유럽 시장 분석 : 유형별
수하물 요금
기내 판매 및 La Carte 서비스
항공 소매
FFP 마일 판매
기타
제8장 유럽의 항공 보조 서비스 시장 분석 : 항공사별
풀 서비스 항공사
저가 항공사
제9장 유럽의 항공 보조 서비스 시장 : 국가별 분석
영국
독일
프랑스
스웨덴
스페인
러시아
노르웨이
덴마크
핀란드
오스트리아
기타 유럽
제10장 경쟁 구도
주요 기업별 히트맵 분석
기업 포지셔닝과 집중도
제11장 유럽의 항공 보조 서비스 시장 업계 상황
시장 이니셔티브
신제품 개발
제12장 기업 개요
United Airlines Holdings Inc
Delta Air Lines Inc
EasyJet Plc
Deutsche Lufthansa AG
Ryanair Holdings Plc
Air France KLM SA
제13장 부록
LSH
영문 목차
영문목차
The Europe airline ancillary services market was valued at US$ 45,758.75 million in 2022 and is expected to reach US$ 188,212.30 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 19.3% from 2022 to 2030.
Benefits of Frequent Flyer Program fuels the Europe Airline Ancillary Services Market
The frequent flyer program (FFP) is a loyal and long-lasting way for airline authorities to maintain a good relationship with their regular passengers. With this program, the airlines form several partnership arrangements and cooperative schemes. These include code-sharing agreements resulting in competitive fares and variations in the occurrence of services to increase profits and market share. The airlines constantly award reward points to its frequent flyers through cashback rewards, travel insurance, emergency medical services, and access to airport lounges. Similarly, Travel Clubs worldwide also offer advanced services to enhance airline brands by converting brand affinity into brand equity and adding new ancillary revenue from subscription fees. Further, the airlines are continuously focusing on boosting their margin and offering value-added services to the passengers to maintain a loyal relationship with frequent flyers. Thus, such programs drive the growth of the Europe airline ancillary services market.
Europe Airline Ancillary Services Market Overview
Europe accredits with having the world's busiest airspace by reporting more than 20,000 flights a day and ~ 500 million passengers flying every year. The Europe airline ancillary services market in the region is expected to become extensively competitive in the coming years, and the companies would be expected to follow the red-ocean strategy to survive the intense competition in the market. The region has already become a battleground for a mix of technology companies. Since the past couple of years, it has seen tremendous turbulence on the international and domestic front due to the situations such as the COVID-19 pandemic and Ukraine and Russia war. The Russia-Ukraine war and the resulting airspace closures have significantly impacted the airline ancillary services market. With Russia banning the use of routes crossing its airspace and the European Union reciprocating by banning Russian airlines, flights have been canceled or forced to take costly detours. This has led to a decline in airline shares and disruptions in cargo traffic, exacerbating global supply chain challenges. The war has also affected aircraft leasing and prompted airlines to suspend or cancel flights, reducing ancillary service revenues. In June 2022, Lufthansa Group announced flight cancellations and delays due to the restricted European airspace caused by the war, leading to "massive bottlenecks" in the sky. These disruptions have further exacerbated the challenges faced by airlines, including staff shortages and resource limitations, impacting the provision of ancillary services to passengers.
Europe Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Bn)
Europe Airline Ancillary Services Market Segmentation
The Europe airline ancillary services market is segmented into type, carrier type, and country.
Based on type, the Europe airline ancillary services market is divided into baggage fees, on-board retail and a la carte services, airline retail, and FFP mile sales. The baggage fees segment held the largest market share in 2022.
By carrier type, the Europe airline ancillary services market is bifurcated into full-service carriers and low-cost carriers. The full-service carriers segment held a larger market share in 2022.
Based on country, the Europe airline ancillary services market is segmented into the UK, Germany, France, Sweden, Spain, Russia, Norway, Denmark, Finland, Austria, and the Rest of Europe. The UK dominated the Europe airline ancillary services market share in 2022.
Air France KLM SA, Delta Air Lines Inc, Deutsche Lufthansa AG, EasyJet Plc, Ryanair Holdings Plc, and United Airlines Holdings Inc are some of the leading companies operating in the Europe airline ancillary services market.
Table Of Contents
1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. Europe Airline Ancillary Services Market Landscape