아시아태평양의 항공 보조 서비스 시장은 2022년에 313억 7,382만 달러로 평가되며, 2030년에는 1,489억 6,846만 달러에 달할 것으로 예측되며, 2022-2030년의 CAGR은 21.5%로 성장할 것으로 예측됩니다.
중산층의 항공여행 선호도 증가로 아시아태평양의 항공 보조 서비스 시장 활성화
국제항공운송협회(IATA)에 따르면 2036년까지 항공기를 이용하는 승객 수는 78억 명에 달할 것으로 예상됩니다. 빠르게 성장하는 중산층은 신흥 경제국의 항공 노선 이용객 증가에 큰 영향을 미치고 있으며, 2021년 10월 유엔세계관광기구(UNWTO)와 국제민간항공기구(IACO)와 같은 세계 조직은 여행 및 관광의 안전한 재개를 지원하기 위해 파트너십을 맺었습니다. 지난 10월, 유엔세계관광기구(UNWTO)와 국제민간항공기구(IATA)는 세계 관광 재개를 위한 협력 양해각서에 서명했습니다. 이 합의는 항공 여행에 대한 일반 대중의 신뢰를 높이는 데 중점을 두어 항공 운송량을 더욱 늘리는 데 기여했습니다.
개발도상국의 노동자 인구의 급격한 증가는 화물 운송의 가처분 소득을 증가시켰습니다. 유엔에 따르면 특히 중국과 인도에서 중산층 여행자 수 증가는 항공 여행과 다양한 항공 운송 서비스의 성장에 기여하는 주요 요인으로 꼽힙니다. 세계가 경제 위축에서 회복됨에 따라 항공 여행에 대한 수요가 증가할 것입니다. 항공 여행 수요 증가는 민간 항공기의 생산량 증가로 이어져 기내 와이파이, 초과 수하물, 식품 및 음료, 기내 판매 등 다양한 편의 서비스의 성장에 크게 기여하고 있으며, IATA에 따르면 2019년 항공 승객 수는 45억 4,000만 명, 2023년 전 세계 항공 승객 수는 COVID-19 팬데믹 이전 대비 전염병 이전 대비 95%인 43억 5,000만 명에 달할 것으로 예상하고 있습니다. 이러한 전 세계 승객 수 증가는 비행 시간을 더욱 흥미롭고 편안하게 만들기 위한 다양한 매개 변수를 요구하고 있습니다. 기내식은 저가 항공사뿐만 아니라 풀 서비스 항공사에서도 중요한 트렌드 중 하나입니다. 승객에게 더 나은 서비스를 제공하는 것에 대한 관심이 높아지고 전 세계 항공 승객 수가 증가함에 따라 아시아태평양의 항공 기내식 서비스 시장을 주도하고 있습니다.
아시아태평양의 항공 보조 서비스 시장 개요
아시아태평양은 인구 40억 명이 넘는 다양한 지역으로 세계 GDP의 35%를 차지하는 역동적인 경제권입니다. 이 지역의 항공 산업은 사회 및 경제 발전에 매우 중요한 기여를 하고 있습니다. 또한 아시아태평양에서는 항공안심서비스에 대한 정부의 구상이 아시아태평양 항공안심서비스 시장의 성장을 가속하고 있으며, 2022년 12월 싱가포르 정부는 COVID-19 팬데믹으로 인해 아시아태평양 항공안심서비스 시장을 지원하기 위해 항공 부문에 8억 달러의 지원금을 지급했습니다. 항공 부문에 8,400만 달러를 추가 지원했습니다. 이 자금은 항공사가 COVID-19의 원인인 신종 코로나바이러스 감염으로부터 공항 직원과 승무원을 보호하기 위한 혁신적인 기술과 대책을 개발 및 배포할 수 있도록 지원할 예정입니다. 이는 항공기 및 수하물 소독 시스템 등 방역 서비스에 대한 수요를 증가시켜 이 시장의 서비스 프로바이더들에게 비즈니스 기회를 창출할 수 있는 기회가 될 것입니다.
아시아태평양의 항공 보조 서비스 시장 매출 및 2030년까지의 예측(10억 달러)
아시아태평양의 항공 보조 서비스 시장 세분화
아시아태평양의 항공 보조 서비스 시장은 유형, 항공사 유형, 국가별로 구분됩니다.
유형별로 보면 아시아태평양의 항공 수하물 서비스 시장은 수하물 요금, 기내 판매 및 단품 서비스, 항공 소매, FFP 마일리지 판매로 나뉘며, 2022년에는 수하물 요금 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
항공사 유형별로는 아시아태평양의 항공 보조 서비스 시장은 풀 서비스 항공사와 저가 항공사로 양분되며, 2022년 시장 점유율은 풀 서비스 항공사 부문이 더 클 것입니다.
국가별로는 아시아태평양의 항공 보조 서비스 시장은 중국, 일본, 인도, 호주, 기타 아시아태평양으로 구분됩니다. 기타 아시아태평양은 2022년 아시아태평양의 항공 보조 서비스 시장을 장악했습니다.
Air France KLM SA, Delta Air Lines Inc, Deutsche Lufthansa AG, Qantas Airways Ltd, The Emirates, United Airlines Holdings Inc는 아시아태평양 항공 운송 서비스 시장에서 사업을 운영하고 있는 주요 기업입니다.
The Asia Pacific airline ancillary services market was valued at US$ 31,373.82 million in 2022 and is expected to reach US$ 148,968.46 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 21.5% from 2022 to 2030.
Rising Preference of Air Travel by Middle-Income Passengers fuels the Asia Pacific Airline Ancillary Services Market
As per International Air Transport Association (IATA), the number of passengers traveling by air is expected to reach ~7.8 billion by 2036. The rapidly emerging middle-class segment majorly influences the growth in passengers travelling through airways in developing economies. In October 2021, world organizations such as United Nations World Tourism Organization (UNWTO) and the International Civil Aviation Organization partnered to support the safe restart of travel and tourism. In October 2020, UNWTO and IATA inked a Memorandum of Understanding to work together to restart global tourism. This agreement was focused on enhancing the confidence of the general public in air travel, which further helped increase air traffic.
An exponential growth of working groups in developing countries has increased freight traffic disposable income. According to the United Nations, the growing number of middle-class travelers, especially in China and India, is the primary factor contributing to the growth of air travel and various ancillary services. As the world recovers from economic contractions, the demand for air travel increases. The rising air travel demand has resulted in the augmented production of commercial aircraft, which has considerably contributed to the growth of various ancillary services, such as in-flight Wi-Fi, excess luggage, food and beverages, and in-flight shopping. According to IATA, in 2019, there were 4.54 billion air passengers, and in 2023, global air passengers reached 95% of pre-pandemic levels, which is 4.35 billion people. These mounting numbers of passengers across the world are demanding various parameters to make flight hours more exciting and comfortable. In-flight catering or in-flight culinary is one of the key trends among full-service carriers as well as low-cost carriers. The increasing focus on offering enhanced services to flight passengers and the rising number of aviation passengers worldwide are driving the Asia Pacific airline ancillary services market.
Asia Pacific Airline Ancillary Services Market Overview
Asia Pacific is a diverse region with more than 4 billion people and comprises dynamic economies that cumulatively generate 35% of the global GDP. The aviation industry in the region is a pivotal contributor to its social and economic development. Also, in Asia Pacific, government initiatives on airline ancillary services propel the Asia Pacific airline ancillary services market growth. In December 2022, the Singapore government provided an additional US$ 84 million to the aviation sector amid the COVID-19 pandemic to support the Asia Pacific airline ancillary services market. The funding will enable aviation companies to develop and deploy innovative technologies and measures to protect airport workers and aircrew from contracting the novel coronavirus that causes COVID-19. This led to increased demand for ancillary services such as aircraft and baggage sanitization systems, creating opportunities for service providers in the market.
Asia Pacific Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Bn)
Asia Pacific Airline Ancillary Services Market Segmentation
The Asia Pacific airline ancillary services market is segmented into type, carrier type, and country.
Based on type, the Asia Pacific airline ancillary services market is divided into baggage fees, on-board retail and a la carte services, airline retail, and FFP mile sales. The baggage fees segment held the largest market share in 2022.
By carrier type, the Asia Pacific airline ancillary services market is bifurcated into full-service carriers and low-cost carriers. The full-service carriers segment held a larger market share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific airline ancillary services market is segmented into China, Japan, India, Australia, and the Rest of Asia Pacific. The Rest of Asia Pacific dominated the Asia Pacific airline ancillary services market in 2022.
Air France KLM SA, Delta Air Lines Inc, Deutsche Lufthansa AG, Qantas Airways Ltd, The Emirates, and United Airlines Holdings Inc are some of the leading companies operating in the Asia Pacific airline ancillary services market.