아시아태평양의 전기 이륜차 시장 예측(-2032년) : 차종별, 추진 유형별, 배터리 유형별, 전압 용량별, 배터리 용량별, 기술별, 최종사용자별, 지역별 세계 분석
Asia Pacific Electric Two-Wheeler Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Vehicle Type, Propulsion Type, Battery Type, Voltage Capacity, Battery Capacity, Technology, End User and By Geography
상품코드 : 1776759
리서치사 : Stratistics Market Research Consulting
발행일 : 2025년 07월
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한글목차

Stratistics MRC에 따르면 아시아태평양의 전기 이륜차 시장은 2025년에 176억 1,000만 달러를 차지하며 예측 기간 중 CAGR은 14.5%로 성장하며, 2032년에는 454억 3,000만 달러에 달할 전망입니다.

아시아태평양의 전기 이륜차 시장은 아시아태평양 국가에서 개인 및 상업용 운송에 사용되는 전기 모터사이클, 스쿠터 및 오토바이 부문을 의미합니다. 이 차량은 충전식 배터리와 전기 모터로 구동되며, 기존의 연료 기반 오토바이를 대체할 수 있는 친환경적인 대안을 제공합니다. 도시화, 환경 문제, 정부의 장려책에 힘입어 이 시장은 특히 중국, 인도, 일본, 동남아시아 국가 등에서 빠르게 성장하고 있습니다.

E-Commerce와 택배 분야의 성장

도심의 인구 밀도가 높고, 빠르고 비용 효율적인 배송에 대한 수요가 증가함에 따라 전기 스쿠터와 전기자전거는 낮은 운영 비용, 기동성, 환경 친화적인 측면에서 이상적인 솔루션을 제공합니다. 인도, 중국, 동남아시아 등의 국가에서는 물류 및 식품 배송 플랫폼 수요가 급증하고 있습니다. 정부의 인센티브, 배터리 기술 향상, 충전 인프라의 확대가 전기자동차 보급을 더욱 가속화하고 있습니다. 도시 모빌리티의 진화와 함께 전기 이륜차는 아시아태평양의 급성장하는 디지털 경제에서 지속가능하고 효율적인 교통수단으로서 필수적인 역할을 하고 있습니다.

충전 인프라 부족

인도, 인도네시아, 베트남 등 아시아태평양의 많은 국가들, 특히 반도시와 농촌 지역에서는 공공 충전 네트워크가 부족합니다. 급속 충전소의 수가 한정되어 있고, 외딴 지역에서는 전력망 연결성이 낮다는 점이 보급에 걸림돌이 되고 있으며, 일관성 없는 정책과 단편적인 투자로 인해 발전이 더디게 진행되고 있습니다. 소비자들은 주행거리에 대한 불안감, 신뢰할 수 있는 충전소를 찾는 불편함 때문에 기존 자동차에서 전환하는 것을 꺼리는 경우가 많습니다. 또한 높은 설치 비용과 민간 기업이 인프라를 구축할 수 있는 인센티브가 제한적이어서 지역 전체에서 전기 이륜차로의 대규모 전환이 지연되고 있습니다.

가처분소득 증가

중국, 인도, 인도네시아, 태국 등 경제 국가들이 꾸준한 경제 발전을 이루면서 구매력을 갖춘 중산층이 증가하고 있습니다. 이러한 변화로 더 많은 소비자들이 전기 오토바이를 구매할 수 있게 되었으며, 비용 효율적이고 전통적인 오토바이를 대체할 수 있는 현대적 대안으로 주목받고 있습니다. 또한 저렴한 가격대로 인해 항속거리, 기능, 성능이 우수한 프리미엄 전기 모델의 채택이 촉진되고 있습니다. 도시화와 라이프스타일의 변화는 젊은 소비자들이 보다 깨끗하고 효율적인 모빌리티 솔루션을 선택하도록 더욱 부추기고 있습니다. 또한 가처분 소득 증가는 지속가능한 교통수단에 대한 투자 의욕을 높이고, 지역 전체의 전기 이륜차 수요를 가속화하고 있습니다.

공급망 혼란

이 분야는 반도체, 리튬이온 배터리, 희토류 자석 등 핵심 부품 조달에 있으며, 특히 주요 공급처인 중국으로부터의 병목현상에 직면해 있습니다. 이러한 혼란은 지정학적 긴장, 팬데믹의 여진, 국경을 넘나드는 물류의 제약으로 인해 더욱 악화되고 있습니다. E2W 생산을 빠르게 확대하고 있는 인도나 베트남과 같은 국가들은 수입 부품에 의존하고 있으므로 지연과 비용 변동에 시달리고 있습니다. 일부 제조업체는 공급망을 현지화하고 지역적 파트너쉽을 맺고 있지만, 탄력적이고 다양한 공급처의 부족은 아시아태평양에서 전기 이륜차의 안정적인 생산과 적시 납품을 계속 방해하고 있습니다.

COVID-19의 영향:

COVID-19 팬데믹은 아시아태평양의 전기 이륜차 시장에 큰 영향을 미쳤으며, 초기 공급망 혼란과 가동 중단 및 경제 불안으로 인한 매출 감소를 초래했습니다. 그러나 이 위기는 또한 지속가능하고 저렴한 모빌리티 솔루션으로의 전환을 가속화했습니다. 연료 가격의 상승, 환경 의식 증가, 전기자동차에 대한 정부의 우대 조치로 인해 록다운 이후 수요가 증가했습니다. 도시 소비자들이 건강과 비용 효율적인 교통 수단을 우선시하게 되면서 이 지역은 강력한 회복세를 보였고, 전기 이륜차는 전염병 이후 도시 모빌리티의 주요 기업으로 자리매김했습니다.

예측 기간 중 전기 오토바이 분야가 가장 큰 시장으로 성장할 것으로 예측됩니다.

도시 혼잡, 연료 가격 상승, 환경 의식 증가로 인해 전기 오토바이 분야는 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 이 컴팩트하고 비용 효율적인 차량은 특히 인도, 중국, 동남아시아의 인구 밀집 도시에서 단시간 출퇴근 및 마지막 1마일 배송에 적합합니다. 보조금과 세제 혜택과 같은 정부 우대 정책은 채택을 더욱 촉진하고 있습니다. 배터리 효율의 기술적 진보와 공유 모빌리티 플랫폼의 부상도 이 지역의 전기 오토바이 수요 급증에 기여하고 있습니다.

예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상되는 납축전지 부문

예측 기간 중 납축전지 분야가 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예측됩니다. 이는 초기 비용이 저렴하고, 현지 생산이 보편화되어 있으며, 저렴한 가격으로 쉽게 교체할 수 있기 때문입니다. 충전 및 교환 인프라가 잘 구축되어 있는 것도 그 편의성과 접근성을 지원하고 있습니다. 또한 재활용 시스템이 간소화되고 공급망이 성숙하여 환경 및 물류 장벽이 낮고, 비용 효율성이 성능 제약보다 더 높은 신흥 시장의 예산 중심 소비자 및 차량 운영자에게 매력적입니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역:

예측 기간 중 아시아태평양이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 이는 급속한 도시화와 인구 밀집으로 인해 교통 혼잡을 해소할 수 있는 소형 교통수단에 대한 수요가 증가하고 있기 때문입니다. 중국, 인도, 태국 등에서는 보조금, 세금 감면, 배기가스 규제 등의 정부 정책으로 전기자동차 도입이 크게 촉진되고 있습니다. 배터리-비용 절감, 리튬이온 기술 향상, 인프라 확대, 항속거리 불안과 총소유비용을 줄일 수 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

예측 기간 중 북미가 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예측됩니다. 이는 환경에 대한 인식 증가, 지속가능한 도시 이동성에 대한 수요, 그리고 성공적인 APAC 모델의 영향에 기인합니다. 북미 소비자들은 전기 스쿠터와 전기 오토바이의 저렴한 가격, 효율성, 낮은 정비성에 점점 더 매력을 느끼고 있습니다. 또한 배터리 기술의 발전과 공유 모빌리티 서비스의 인기 증가는 아시아태평양의 혁신적이고 확장 가능한 전기자동차 생태계에 영감을 불어넣어 보급을 가속화하고 있습니다.

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목차

제1장 개요

제2장 서문

제3장 시장 동향 분석

제4장 Porter's Five Forces 분석

제5장 아시아태평양의 전기 이륜차 시장 : 차종별

제6장 아시아태평양의 전기 이륜차 시장 : 추진 유형별

제7장 아시아태평양의 전기 이륜차 시장 : 배터리 유형별

제8장 아시아태평양의 전기 이륜차 시장 : 전압 용량별

제9장 아시아태평양의 전기 이륜차 시장 : 배터리 용량별

제10장 아시아태평양의 전기 이륜차 시장 : 기술별

제11장 아시아태평양의 전기 이륜차 시장 : 최종사용자별

제12장 아시아태평양의 전기 이륜차 시장 : 지역별

제13장 주요 발전

제14장 기업 프로파일링

KSA
영문 목차

영문목차

According to Stratistics MRC, the Asia Pacific Electric Two-Wheeler Market is accounted for $17.61 billion in 2025 and is expected to reach $45.43 billion by 2032 growing at a CAGR of 14.5% during the forecast period. The Asia Pacific Electric Two-Wheeler market refers to the segment of electric-powered motorcycles, scooters, and mopeds used for personal and commercial transportation across countries in the Asia Pacific region. These vehicles are powered by rechargeable batteries and electric motors, offering an eco-friendly alternative to traditional fuel-based two-wheelers. Driven by urbanization, environmental concerns, and government incentives, this market is rapidly expanding, especially in countries like China, India, Japan, and Southeast Asian nations.

Market Dynamics:

Driver:

Growing e-commerce and delivery sectors

With densely populated urban centers and rising demand for fast, cost-effective deliveries, electric scooters and bikes offer an ideal solution due to their low operating costs, maneuverability, and eco-friendliness. Countries like India, China, and those in Southeast Asia are witnessing a surge in demand from logistics and food delivery platforms. Government incentives, improved battery technologies, and expanding charging infrastructure further accelerate adoption. As urban mobility evolves, electric two-wheelers are becoming indispensable for sustainable, efficient transport in Asia-Pacific's booming digital economy.

Restraint:

Lack of charging infrastructure

Many countries in the region, including India, Indonesia, and Vietnam, face inadequate public charging networks, especially in semi-urban and rural areas. The limited number of fast-charging stations and poor grid connectivity in remote locations hinder adoption, while inconsistent policies and fragmented investments further slow development. Consumers often experience range anxiety and are reluctant to shift from conventional vehicles due to the inconvenience of locating reliable charging points. Additionally, high installation costs and limited incentives for private players to build infrastructure add to the challenge, delaying the large-scale transition to electric two-wheelers across the region.

Opportunity:

Rising disposable incomes

As economies such as China, India, Indonesia, and Thailand witness steady economic development, a growing middle-class population with increased purchasing power is emerging. This shift enables more consumers to afford electric two-wheelers, which are seen as cost-effective, modern alternatives to conventional bikes. Enhanced affordability also encourages the adoption of premium electric models offering better range, features, and performance. Urbanization and lifestyle changes are further prompting young consumers to opt for cleaner and more efficient mobility solutions. Additionally, higher disposable incomes support greater willingness to invest in sustainable transportation, accelerating demand for electric two-wheelers across the region.

Threat:

Supply chain disruptions

The sector has faced bottlenecks in sourcing critical components such as semiconductors, lithium-ion batteries, and rare earth magnets especially from China, a dominant supplier. These disruptions have been exacerbated by geopolitical tensions, pandemic aftershocks, and logistical constraints across borders. Countries like India and Vietnam, which are rapidly scaling up E2W production, struggle with delays and cost volatility due to their dependence on imported parts. While some manufacturers are localizing supply chains and forming regional partnerships, the lack of resilient, diversified sourcing continues to hinder consistent production and timely delivery of electric two-wheelers across Asia-Pacific.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic significantly impacted the Asia Pacific electric two-wheeler market, causing initial supply chain disruptions and declining sales due to lockdowns and economic uncertainty. However, the crisis also accelerated a shift toward sustainable and affordable mobility solutions. Rising fuel prices, increased environmental awareness, and government incentives for electric vehicles boosted demand post-lockdown. As urban consumers prioritized health and cost-effective transport, the region witnessed a strong recovery, positioning electric two-wheelers as a key player in post-pandemic urban mobility.

The electric mopeds segment is expected to be the largest during the forecast period

The electric mopeds segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, due to rising urban congestion, increasing fuel prices, and growing environmental awareness. These compact, cost-effective vehicles are ideal for short commutes and last-mile delivery, especially in densely populated cities across India, China, and Southeast Asia. Government incentives, such as subsidies and tax breaks, further encourage adoption. Technological advancements in battery efficiency and the rise of shared mobility platforms also contribute to the surging demand for electric mopeds in the region.

The lead-acid batteries segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the lead-acid batteries segment is predicted to witness the highest growth rate, due to their low upfront cost and widespread local manufacturing, making them affordable and easily replaceable. The established charging and swapping infrastructure supports their convenience and accessibility. Additionally, simpler recycling systems and mature supply chains reduce environmental and logistical barriers, appealing to budget-conscious consumers and fleet operators in emerging markets where cost-effectiveness outweighs performance limitations.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share, owing to rapid urbanization and population density, which amplify demand for compact, congestion busting transport. Government policies such as subsidies, tax breaks, and emission standards in China, India, Thailand, and beyond, heavily promote electric vehicle adoption. Falling battery costs, improving lithium-ion technology, and expanding infrastructure also reduce range anxiety and total ownership costs.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR, due to rising environmental awareness, demand for sustainable urban mobility, and the influence of successful APAC models. North American consumers are increasingly drawn to the affordability, efficiency, and low maintenance of electric scooters and bikes. Additionally, advancements in battery technology and the growing popularity of shared mobility services are accelerating adoption, inspired by Asia-Pacific's innovative and scalable EV ecosystem.

Key players in the market

Some of the key players in Asia Pacific Electric Two-Wheeler Market include Yadea Group Holdings Ltd., Hero Electric, Ultraviolette Automotive, Ather Energy, Emflux Motors, Okinawa Autotech, Super Soco, TVS Motor Company, Revolt Motors, NIU Technologies, Ampere Vehicles, Bajaj Auto, Terra Motors, Gogoro Inc., and Vmoto Soco.

Key Developments:

In October 2024, Ultraviolette (UV), an electric vehicle platform and battery technology company, expands its store footprint to six cities in India, including Chennai, Mumbai, Delhi, Mangaluru, Surat, and Coimbatore by the end of this year. This expansion is part of the EV start-up's goal to reach 25 cities. Ultraviolette has a presence in six Indian cities which include, Pune, Kochi, Hyderabad, Ahmedabad, Vizag, and Bengaluru.

In May 2024, TVS Motor Company (TVSM) has launched its operations in Italy. The company will introduce a selection of its advanced, high-quality thermic and electric scooters and motorcycles. TVS Motor, ranked as the world's fourth-largest two and three-wheeler manufacturer and third in market capitalization, already markets its products in 80 countries.

Vehicle Types Covered:

Propulsion Types Covered:

Battery Types Covered:

Voltage Capacities Covered:

Battery Capacities Covered:

Technologies Covered:

End Users Covered:

Regions Covered:

What our report offers:

Free Customization Offerings:

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Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

3 Market Trend Analysis

4 Porters Five Force Analysis

5 Asia Pacific Electric Two-Wheeler Market, By Vehicle Type

6 Asia Pacific Electric Two-Wheeler Market, By Propulsion Type

7 Asia Pacific Electric Two-Wheeler Market, By Battery Type

8 Asia Pacific Electric Two-Wheeler Market, By Voltage Capacity

9 Asia Pacific Electric Two-Wheeler Market, By Battery Capacity

10 Asia Pacific Electric Two-Wheeler Market, By Technology

11 Asia Pacific Electric Two-Wheeler Market, By End User

12 Asia Pacific Electric Two-Wheeler Market, By Geography

13 Key Developments

14 Company Profiling

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