Vtuber(가상 YouTuber) : 세계 시장 점유율과 순위, 전체 판매와 수요 예측(2024-2030년)
Vtuber (Virtual YouTuber) - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2024-2030
상품코드:1559192
리서치사:QYResearch
발행일:2024년 09월
페이지 정보:영문
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한글목차
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 시장 규모는 2023년에 13억 5,000만 달러로, 2030년까지 50억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간인 2024-2030년에 CAGR로 19.82%의 성장이 전망됩니다.
세계의 Vtuber(가상 YouTuber)의 주요 기업은 COVER Corporation, Anycolor, Brave Group, Bilibili, 774 Inc, Re:AcT(Mikai), Vshojo,.LIVE(Appland), Neo-Porte 등입니다. 2023년, 세계의 대형 5사가 매출의 약 41.46%의 점유율을 차지했습니다.
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 시장에 대해 조사분석했으며, 각 지역의 시장 규모와 예측, 시장의 동향과 촉진요인, 주요 기업의 점유율과 순위 등의 정보를 제공하고 있습니다.
목차
제1장 시장의 개요
Vtuber(가상 YouTuber) 제품의 서론
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 시장 규모 예측(2019-2030년)
Vtuber(가상 YouTuber) 시장의 동향과 촉진요인
Vtuber(가상 YouTuber) 산업의 동향
Vtuber(가상 YouTuber) 시장 촉진요인과 기회
Vtuber(가상 YouTuber) 시장이 해결해야 할 과제
Vtuber(가상 YouTuber) 시장 억제요인
전제조건과 제한
조사 목적
고려되는 연수
제2장 각사의 경쟁 분석
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 매출 : 기업별(2019-2024년)
주요 기업 Vtuber(가상 YouTuber) 제품
Vtuber(가상 YouTuber) 시장의 경쟁 분석
Vtuber(가상 YouTuber) 시장 집중도(2019-2024년)
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 매출의 3대·5대 기업(2023년)
세계의 주요 기업 : 기업 유형별(Tier 1·Tier 2·Tier 3)(2023년 시점의 Vtuber(가상 YouTuber)의 매출에 기반)
합병과 인수, 확대
제3장 부문 : 유형별
서론 : 유형별
2D Vtuber
3D Vtuber
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 유형별
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 유형별(2019년·2023년·2030년)
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 유형별(2019-2030년)
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 유형별(2019-2030년)
제4장 부문 : 용도별
서론 : 용도별
라이브 스트리밍, 컨텐츠
머천다이징, 라이선싱
기타
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 용도별
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 용도별(2019년·2023년·2030년)
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 용도별(2019-2030년)
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 용도별(2019-2030년)
제5장 부문 : 지역별
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 지역별
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 지역별(2019년·2023년·2030년)
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 지역별(2019-2024년)
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 지역별(2025-2030년)
세계의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 지역별(2019-2030년)
북미
북미의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매(2019-2030년)
북미의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 국가별(2023년·2030년)
유럽
유럽의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매(2019-2030년)
유럽의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 국가별(2023년·2030년)
아시아태평양
아시아태평양의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매(2019-2030년)
아시아태평양의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 지역별(2023년·2030년)
라틴아메리카
라틴아메리카의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매(2019-2030년)
라틴아메리카의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 국가별(2023년·2030년)
중동 및 아프리카
제6장 부문 : 주요 국가/지역별
주요 국가/지역의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 성장 동향(2019년·2023년·2030년)
주요 국가/지역의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매(2019-2030년)
미국
미국의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매(2019-2030년)
미국의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 유형별(2023년·2030년)
미국의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 용도별(2023년·2030년)
유럽
유럽의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매(2019-2030년)
유럽의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 유형별(2023년·2030년)
유럽의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 용도별(2023년·2030년)
일본
일본의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매(2019-2030년)
일본의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 유형별(2023년·2030년)
일본의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 용도별(2023년·2030년)
중국
중국의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매(2019-2030년)
중국의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 유형별(2023년·2030년)
중국의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 용도별(2023년·2030년)
한국
한국의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매(2019-2030년)
한국의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 유형별(2023년·2030년)
한국의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 용도별(2023년·2030년)
인도
인도의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매(2019-2030년)
인도의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 유형별(2023년·2030년)
인도의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 용도별(2023년·2030년)
동남아시아
동남아시아의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매(2019-2030년)
동남아시아의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 유형별(2023년·2030년)
동남아시아의 Vtuber(가상 YouTuber) 판매 : 용도별(2023년·2030년)
제7장 기업 개요
COVER Corporation
Anycolor
Brave Group
Bilibili
774 Inc
Re:AcT(Mikai)
Vshojo
.LIVE(Appland)
Neo-Porte
NoriPro
V&U Entertainment
Aogiri High School(viviON)
Alteryx(WHIM Building)
제8장 산업 체인 분석
업스트림 분석
미드스트림 분석
다운스트림 분석
제9장 조사 결과와 결론
제10장 부록
KSA
영문 목차
영문목차
The global market for Vtuber (Virtual YouTuber) was valued to be worth US$ 1.35 billion in 2023 and is forecast to a readjusted size of US$ 5.03 billion by 2030 with a CAGR of 19.82% during the forecast period 2024-2030.
The global key companies of Vtuber (Virtual YouTuber) include COVER Corporation, Anycolor, Brave Group, Bilibili, 774 Inc, Re:AcT (Mikai), Vshojo, .LIVE (Appland), and Neo-Porte, etc. In 2023, the global five largest players hold a share approximately 41.46 % in terms of revenue.
This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Vtuber (Virtual YouTuber), focusing on the total sales revenue, key companies market share and ranking, together with an analysis of Vtuber (Virtual YouTuber) by region & country, by Type, and by Application.
The Vtuber (Virtual YouTuber) market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales revenue ($ millions), considering 2023 as the base year, with history and forecast data for the period from 2019 to 2030. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Vtuber (Virtual YouTuber).
Market Segmentation
By Company
COVER Corporation
Anycolor
Brave Group
Bilibili
Re:AcT (Mikai)
774 Inc
Vshojo
.LIVE (Appland)
Neo-Porte
NoriPro
V&U
Aogiri High School (viviON)
Alteryx (WHIM Building)
Segment by Type
2D Vtuber
3D Vtuber
Segment by Application
Livestreaming and Content
Merchandising and Licensing
Others
By Region
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
South Korea
Southeast Asia
India
Rest of Asia-Pacific
Europe
Germany
France
U.K.
Italy
Russia
Nordic Countries
Rest of Europe
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of Latin America
Middle East & Africa
Chapter Outline
Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size. This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.
Chapter 2: Detailed analysis of Vtuber (Virtual YouTuber) company competitive landscape, revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.
Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.
Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.
Chapter 5: Revenue of Vtuber (Virtual YouTuber) in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.
Chapter 6: Revenue of Vtuber (Virtual YouTuber) in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.
Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product revenue, gross margin, product introduction, recent development, etc.
Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.