세계의 클린 라벨 원료 시장 규모와 점유율 분석 : 유형별, 형상별, 용도별, 유통 채널별 - 매출 추산과 수요 예측(-2030년)
Clean Label Ingredient Market Size and Share Analysis by Type, Form Application, Distribution Channel - Global Industry Revenue Estimation and Demand Forecast to 2030
상품코드:1497715
리서치사:Prescient & Strategic Intelligence
발행일:2024년 05월
페이지 정보:영문 240 Pages
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주요 하이라이트
세계의 클린 라벨 원료 시장 규모는 2023년에 485억 달러로, 2030년까지 740억 달러에 달하며, CAGR로 6.4%의 성장이 전망됩니다.
이것은 화학성분 및 인공 성분을 포함하지 않는 천연 재료 및 오가닉 재료에 대한 선호도의 증가, 인공 식품첨가제에 대한 건강 및 안전상 우려, 식품 및 음료 부문의 성장 등에 의한 것입니다.
심신 건강에 대한 관심이 높아지면서 고객들은 피트니스, 건강, 마음 챙김, 영양을 강화할 수 있는 상품에 지출하는 경향이 높아지고 있습니다.
예를 들어 가공육에 많이 함유된 질산염과 아질산염이 많이 함유된 식단은 대장암의 위험 증가와 관련이 있습니다.
고객들은 자신이 먹는 식품에 대한 인식이 높아지면서 제품의 영양 성분에 대한 철저한 정보를 요구하고 있습니다.
식품이 건강에 미치는 영향에 대한 인식이 빠르게 높아지면서 깨끗하고 투명한 영양성분 표시에 대한 요구가 급증하고 있습니다.
이러한 원료는 천연 유래이고 가공이 적기 때문에 고객이 쉽게 발음하고 인식할 수 있으므로 달할 지향하고 있습니다.
주요 고려사항
산업 점유율은 유럽이 2023년 45%로 가장 큰 비중을 차지했습니다. 이는 많은 산업 기업이 존재하고 연구개발에 대한 자금 지원이 증가했기 때문인 것으로 보입니다.
건강한 식습관을 장려하는 정부 프로그램은 이 지역의 산업 확장을 더욱 촉진하고 있습니다.
아시아태평양은 향후 10년간 8%의 가장 빠른 속도로 성장할 것으로 예상됩니다. 이는 주로 중국과 인도 사람들의 생활수준이 향상되고 있기 때문입니다.
이 지역 사람들은 몸과 마음의 건강을 중요하게 생각하게 되었고, 자신이 먹는 음식에 대한 인식이 높아지면서 클린 라벨 제품을 선택하기 시작했습니다.
북미는 향후 수년간 상당한 속도로 발전할 것입니다. 이는 제조 공정과 원재료가 명확한 식물성 식품 및 음료에 대한 고객의 관심이 증가하고 있기 때문입니다.
2023년, 분말 카테고리가 60%의 가장 높은 점유율을 차지했습니다. 분말 원료는 저장성이 높고 보관 및 취급이 용이하기 때문입니다.
천연 향료 카테고리는 2023년 가장 큰 기여를 할 것으로 예상됩니다. 건강한 라이프스타일에 대한 관심이 높아지면서 소비자들은 인공 향료보다 건강한 천연 향료를 선택하는 경향이 강합니다.
과일·채소 원료 카테고리는 지난 10년간 10%로 가장 높은 비율로 추진됩니다.
채소와 과일에서 얻은 조미료는 일반적으로 식감 개선, 감미료, 보존, 착색, 향료 및 강화에 사용됩니다.
음료 카테고리는 2023년 30%의 점유율로 업계에서 가장 큰 기여를 할 것으로 예상되며, 향후 수년간 연평균 9%의 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.
음료 부문의 라벨링은 특히 선진국에서 고객의 인식이 높고 고도로 규제되고 있습니다.
2023년 B2B 카테고리가 80%의 점유율로 업계를 이끌었는데, 이는 B2B 기업이 자사 제품이 품질에 대한 고려를 충족하고 소비자 선호도를 충족시킬 수 있다는 것을 소비자에게 보장할 수 있기 때문입니다.
더 엄격한 표시 규제가 B2B 기업의 저가공 제품 판매에 힘을 실어주고 있습니다.
세계의 클린 라벨 원료 시장에 대해 조사분석했으며, 시장 역학, 지역과 부문별 시장 매출, 경쟁 구도 등의 정보를 제공하고 있습니다.
목차
제1장 조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장의 지표
제5장 산업 전망
시장 역학
동향
촉진요인
억제요인/과제
촉진요인/억제요인의 영향 분석
COVID-19의 영향
Porter's Five Forces 분석
제6장 세계 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
시장 매출 : 지역별(2017-2030년)
제7장 북미 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
시장 매출 : 국가별(2017-2030년)
제8장 유럽 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
시장 매출 : 국가별(2017-2030년)
제9장 아시아태평양 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
시장 매출 : 국가별(2017-2030년)
제10장 라틴아메리카 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
시장 매출 : 국가별(2017-2030년)
제11장 중동 및 아프리카 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
시장 매출 : 국가별(2017-2030년)
제12장 미국 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
제13장 캐나다 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
제14장 독일 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
제15장 프랑스 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
제16장 영국 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
제17장 이탈리아 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
제18장 스페인 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
제19장 일본 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
제20장 중국 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
제21장 인도 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
제22장 호주 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
제23장 한국 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
제24장 브라질 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
제25장 멕시코 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
제26장 사우디아라비아 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
제27장 남아프리카공화국 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
제28장 아랍에미리트 시장
개요
시장 매출 : 유형별(2017-2030년)
시장 매출 : 형상별(2017-2030년)
시장 매출 : 용도별(2017-2030년)
시장 매출 : 유통 채널별(2017-2030년)
제29장 경쟁 구도
시장 기업과 제공품 리스트
주요 기업의 경쟁 벤치마킹
주요 기업의 제품 벤치마킹
최근 전략적 발전
제30장 기업 개요
Archer Daniels Midland Company
Cargill
DSM
Kerry Group plc
Tate & Lyle plc
Corbion NV
Sensient Technologies Corporation
Ingredion Incorporated
Brisan Group
Limagrain Ingredients
제31장 부록
KSA
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Key Highlights
The clean-label ingredients market was valued at USD 48.5 billion in 2023, and it will rise to USD 74.0 billion, propelling at a 6.4% compound annual growth rate, by 2030.
This is because of the increasing fondness for natural and organic ingredients that don't contain chemical or artificial ingredients, health & safety concerns about artificial food additives, and the growing food & beverage sector.
Health and wellbeing emphasis is rising, and customers are more prone to spend on goods that can enhance their fitness, health, mindfulness, and nutrition.
Artificial food additives have a large risk of causing cancer; for example, a diet with a high content of nitrates and nitrites, which are generally found in processed meats, has been associated with an intensified risk of colorectal cancer.
Customers are becoming more aware of the food they eat and looking for thorough information on the product's nutritional content.
They are swiftly inclining toward recognizing the effect of food on their well-being, which has led to the surging need for clean and transparent nutritional labeling.
As these ingredients are sourced naturally and slightly processed, customers are inclined toward them because they can be simply pronounced and recognized.
Key Insights
Europe accounted for the largest share of the industry in 2023, with a 45% share. This can be because of the existence of many industry players, coupled with their increasing funding for R&D.
The government programs to encourage healthy eating are further aiding the regional industry expansion.
APAC will propel at the fastest rate, of 8%, during this decade. This is mainly because of the rising living standards of people in China and India.
People in this region are progressively focusing on health & wellness, starting to select clean-label goods so that they are aware of what they are eating.
North America will advance at a significant rate in the years to come. This is because of the increasing customer fascination with plant-based food and food & beverages that provide clearness into their manufacturing process and raw materials.
The powder category accounted for the leading share in 2023, of 60%. The leading share is because of powdered ingredients' greater shelf life as well as easy storage and handling.
The natural flavor category was the largest contributor in 2023. Because of their increasing emphasis on a healthy lifestyle, customers are more likely to choose healthy and natural flavoring agents compared to artificial ones.
The fruit & vegetable ingredients category will propel at the highest rate, of 10%, during this decade.
Agents obtained from vegetables and fruits are generally employed to texturize, sweeten, preserve, color, flavor, and fortify.
The beverages category was the largest contributor to the industry in 2023, with a 30% share, and it will further advance at a 9% CAGR in the coming years.
Labeling in the beverage sector is highly regulated, particularly in developed nations with great customer awareness.
The B2B category led the industry in 2023, with an 80% share, as B2B firms can ensure consumers that their products meet the quality considerations and can satisfy consumer preferences.
The more stringent labeling regulations are driving business-to-business firms to sell slightly processed goods.
Table of Contents
Chapter 1. Research Scope
1.1. Research Objectives
1.2. Market Definition
1.3. Analysis Period
1.4. Market Size Breakdown by Segments
1.4.1. Market size breakdown, by type
1.4.2. Market size breakdown, by form
1.4.3. Market size breakdown, by application
1.4.4. Market size breakdown, by distribution channel
1.4.5. Market size breakdown, by region
1.4.6. Market size breakdown, by country
1.5. Market Data Reporting Unit
1.5.1. Value
1.6. Key Stakeholders
Chapter 2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.1.1. Paid
2.1.2. Unpaid
2.1.3. P&S Intelligence database
2.2. Primary Research
2.3. Market Size Estimation
2.4. Data Triangulation
2.5. Currency Conversion Rates
2.6. Assumptions for the Study
2.7. Notes and Caveats
Chapter 3. Executive Summary
Chapter 4. Market Indicators
Chapter 5. Industry Outlook
5.1. Market Dynamics
5.1.1. Trends
5.1.2. Drivers
5.1.3. Restraints/challenges
5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints
5.2. Impact of COVID-19
5.3. Porter's Five Forces Analysis
5.3.1. Bargaining power of buyers
5.3.2. Bargaining power of suppliers
5.3.3. Threat of new entrants
5.3.4. Intensity of rivalry
5.3.5. Threat of substitutes
Chapter 6. Global Market
6.1. Overview
6.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
6.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
6.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
6.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
6.6. Market Revenue, by Region (2017-2030)
Chapter 7. North America Market
7.1. Overview
7.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
7.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
7.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
7.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
7.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)
Chapter 8. Europe Market
8.1. Overview
8.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
8.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
8.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
8.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
8.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)
Chapter 9. APAC Market
9.1. Overview
9.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
9.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
9.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
9.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
9.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)
Chapter 10. LATAM Market
10.1. Overview
10.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
10.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
10.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
10.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
10.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)
Chapter 11. MEA Market
11.1. Overview
11.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
11.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
11.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
11.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
11.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)
Chapter 12. U.S. Market
12.1. Overview
12.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
12.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
12.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
12.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
Chapter 13. Canada Market
13.1. Overview
13.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
13.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
13.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
13.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
Chapter 14. Germany Market
14.1. Overview
14.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
14.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
14.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
14.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
Chapter 15. France Market
15.1. Overview
15.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
15.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
15.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
15.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
Chapter 16. U.K. Market
16.1. Overview
16.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
16.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
16.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
16.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
Chapter 17. Italy Market
17.1. Overview
17.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
17.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
17.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
17.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
Chapter 18. Spain Market
18.1. Overview
18.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
18.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
18.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
18.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
Chapter 19. Japan Market
19.1. Overview
19.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
19.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
19.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
19.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
Chapter 20. China Market
20.1. Overview
20.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
20.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
20.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
20.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
Chapter 21. India Market
21.1. Overview
21.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
21.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
21.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
21.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
Chapter 22. Australia Market
22.1. Overview
22.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
22.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
22.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
22.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
Chapter 23. South Korea Market
23.1. Overview
23.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
23.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
23.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
23.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
Chapter 24. Brazil Market
24.1. Overview
24.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
24.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
24.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
24.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
Chapter 25. Mexico Market
25.1. Overview
25.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
25.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
25.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
25.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
Chapter 26. Saudi Arabia Market
26.1. Overview
26.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
26.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
26.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
26.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
Chapter 27. South Africa Market
27.1. Overview
27.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
27.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
27.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
27.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
Chapter 28. U.A.E. Market
28.1. Overview
28.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
28.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
28.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
28.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)