세계의 냉동식품 시장 : 시장 규모, 점유율, 동향, 업계 분석(제품별, 냉동 기술별, 유통 채널별, 지역별), 예측(2025-2034년)
Frozen Food Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report: By Product, Freezing Technology (Individual Quick Freezing, Blast Freezing, and Belt Freezing), Distribution Channel, and Region - Market Forecast, 2025-2034
상품코드 : 1652017
리서치사 : Polaris Market Research
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 129 Pages
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한글목차

Polaris Market Research의 최신 조사에 따르면, 세계 냉동식품 시장 규모는 2034년까지 3,403억 8,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 이 보고서는 현재 시장 역학에 대한 자세한 인사이트와 향후 시장 성장에 대한 분석을 제공합니다.

냉동식품 시장은 소비자의 라이프스타일 변화, 식품 보존 기술 발전, 편의성에 대한 선호도 증가로 인해 역동적이고 빠르게 성장하고 있습니다. 냉동식품은 바로 먹을 수 있는 식사, 과일, 채소, 해산물, 육류, 베이커리 제품 등 다양한 제품을 포함하며, 소매업과 외식산업 모두에 적용됩니다. 이 시장은 도시화, 맞벌이 가구의 증가, 영양가 및 식품 안전 기준에 대한 인식이 높아지면서 크게 성장하고 있습니다.

삶의 속도가 빨라짐에 따라 소비자들에게 편리함이 필수적인 요소로 떠오르면서 냉동식품에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다. 도시화와 직장인의 증가로 인해 식사 준비에 사용할 수 있는 시간이 줄어들면서 냉동식품을 선호하게 되었습니다. 냉동식품은 보관이 용이하고 유통기한이 길며 신선식품보다 경제적이기 때문에 현대 소비자에게 매력적인 선택이 되고 있습니다. 또한, 개별급속냉동(IQF) 및 저온 냉동과 같은 냉동 기술의 발전은 냉동 식품의 품질과 맛을 향상시켜 냉동 식품의 인기를 더욱 높이고 있습니다.

냉동식품 시장 : 분석 개요

유통 채널의 경우, 디지털화 및 E-Commerce의 확산으로 인해 온라인 스토어 부문이 예측 기간 동안 급성장할 것으로 예상됩니다.

냉동 기술을 기반으로, 개별급속냉동(IQF) 분야는 식품의 품질, 식감, 영양가를 유지하는 뛰어난 능력으로 인해 2024년 냉동 식품 시장에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다.

세계 시장에서 북미 냉동식품 시장은 활발한 소비자 수요, 탄탄한 소매 인프라, 선진화된 콜드체인 물류로 인해 2024년 가장 높은 매출 점유율을 차지했습니다.

아시아태평양 냉동식품 시장은 급속한 도시화, 중산층 확대, 소비자 선호도 변화로 인해 예측 기간 동안 상당한 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

세계 주요 기업으로는 Unilever, Nestle S.A., General Mills, Inc., Nomad Foods Ltd., Tyson Foods Inc., Conagra Brands Inc., Wawona Frozen Foods, Bellisio Parent, LLC, The Kellogg Company, The Kraft Heinz Company 등이 있습니다.

목차

제1장 소개

제2장 주요 요약

제3장 분석 방법

제4장 냉동식품 시장 인사이트

제5장 세계의 냉동식품 시장 : 제품별

제6장 세계의 냉동식품 시장 : 냉동 기술별

제7장 세계의 냉동식품 시장 : 유통 채널별

제8장 세계의 냉동식품 시장 : 지역별

제9장 경쟁 구도

제10장 기업 개요

ksm
영문 목차

영문목차

The global frozen food market size is expected to reach USD 340.38 billion by 2034, according to a new study by Polaris Market Research. The report "Frozen Food Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report: By Product, Freezing Technology (Individual Quick Freezing (IQF), Blast Freezing, and Belt Freezing), Distribution Channel, and Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and Middle East & Africa) - Market Forecast, 2025-2034" gives a detailed insight into current market dynamics and provides analysis on future market growth.

The frozen food market is dynamic and rapidly growing due to evolving consumer lifestyles, technological advancements in food preservation, and an increasing preference for convenience. Frozen foods encompass a wide range of products, including ready-to-eat meals, fruits, vegetables, seafood, meat, and bakery products, catering to both retail and food service sectors. This market has experienced substantial growth due to urbanization, the rise of dual-income households, and a growing awareness of nutritional value and food safety standards.

The increasing pace of life has made convenience vital for consumers, significantly boosting the demand for frozen food products. Urbanization and the proliferation of working professionals have reduced the time available for meal preparation, leading to a preference for frozen food options. These products are easy to store, have a longer shelf life, and are more economical than fresh alternatives, making them an attractive choice for modern consumers. Additionally, advancements in freezing technology, such as individually quick freezing (IQF) and cryogenic freezing, have enhanced the quality and taste of frozen food, further driving its popularity.

Frozen Food Market Report Highlights

In terms of distribution channels, the online stores segment is projected to grow at a rapid pace during the forecast period, owing to the rising digitalization and e-commerce adoption.

Based on freezing technology, the individual quick freezing (IQF) segment held the largest frozen food market share in 2024 due to its superior ability to preserve the quality, texture, and nutritional value of food products.

In the global market, the frozen food market in North America held the highest revenue share in 2024 due to strong consumer demand, well-established retail infrastructure, and advanced cold chain logistics.

Asia Pacific frozen food market is expected to witness a significant CAGR over the forecast period due to rapid urbanization, an expanding middle class, and evolving consumer preferences.

Some of the global key market players are Unilever; Nestle S.A.; General Mills, Inc.; Nomad Foods Ltd.; Tyson Foods Inc.; Conagra Brands Inc.; Wawona Frozen Foods; Bellisio Parent, LLC; The Kellogg Company; and The Kraft Heinz Company.

Polaris Market Research has segmented the frozen food market report based on product, freezing technology, distribution channel, and region:

By Product Outlook (Revenue, USD Billion, 2020 - 2034)

By Freezing Technology Outlook (Revenue, USD Billion, 2020 - 2034)

By Distribution Channel Outlook (Revenue, USD Billion, 2020 - 2034)

By Regional Outlook (Revenue, USD Billion, 2020 - 2034)

Table of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Global Frozen Food Market Insights

5. Global Frozen Food Market, by Product

6. Global Frozen Food Market, by Freezing Technology

7. Global Frozen Food Market, by Distribution Channel

8. Global Frozen Food Market, by Geography

9. Competitive Landscape

10. Company Profiles

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