광고가 없는 동영상의 스트리밍은 그 어느 때보다도 비쌉니다. 가입자는 평균적으로 5개의 스트리밍 서비스에 가입하고 있는데, 그 중 상당수가 구매력 감소에 직면하고 있기 때문에 엔터테인먼트 비용이 증가함에 따라 광고 기반 서비스를 시도하는 사람들이 늘고 있습니다.
이 보고서는 FAST와 AVOD 서비스를 포함한 광고 기반 스트리밍 시장을 조사했으며, 광고 기반 서비스의 인기가 급상승하는 이유, 가장 인기있는 서비스, 광고 기반 경험에 대한 사용자의 감정 등 을 분석했습니다.
인포그래픽스
주요 질문
1) 광고 기반 비디오 스트리밍 시장의 현재 상태는?
2) 무엇이 시청자를 광고 기반 서비스로 몰고 가는가?
3) 시청자가 광고 기반 서비스의 컨텐츠를 어떻게 인식하고 있는가?
4) 시청자가 광고 기반 서비스에서 느끼는 창 포인트는 무엇인가?
5) 시청자에게 광고 기반의 경험을 향상시키는 것은 무엇인가?
목차
비디오 서비스 생태계
주요 요약
지난 30일간의 OTT 비디오 서비스 이용 상황(비즈니스 모델별) : 구독(SVOD)
지난 30일간의 OTT 비디오 서비스 이용 상황(비즈니스 모델별) : 무료 광고 베이스(FAST/AVOD)
OTT 구독을 광고 없는 계층으로 이전할 가능성
광고 기반 사용자를 위한 광고 기반 OTT 서비스의 문제점
OTT 서비스의 넷 프로모터 스코어 : 베이직 티어와 프리미엄 티어
광고 첨부 베이직 플랜에 가입하는 이유:서비스별
광고 없는 스트리밍 앱 가격 상승을 위한 노력
광고 관련성의 영향별 광고 없음 스트리밍 앱의 가격 상승을 향한 움직임
T커머스에 대한 관심
T커머스에 대한 관심 : 광고 관련의 영향별
스트리밍 시장 개요
기존 비디오 서비스와 OTT 비디오 서비스의 보급률
OTT 서비스 가입수
지난 30일간의 OTT 비디오 서비스 이용 상황(비즈니스 모델별)
무료 및 구독 광고 기반 스트리밍 채택
SVOD와 광고 기반 스트리밍의 중복
비디오 서비스 이용자의 인구통계적 내역
OTT 비디오 서비스에 대한 월간 지출 동향
주요 커넥티드 TV 플랫폼
광고 기반 스트리밍 동향
주요 무료 광고 기반 동영상 서비스 이용
비디오 서비스에 대한 의식
비디오 서비스에 대한 의식 : 연령층별
무료 광고 기반 OTT 서비스를 사용하는 이유
비디오 서비스에 대한 의식 : 연령층별
광고 기반 OTT 서비스의 문제점
무료 광고 기반 서비스 시청 빈도
무료 광고 기반 서비스 시청 빈도
광고 기반 서비스 시청 빈도 : 컨텐츠 검색에 대한 의식 식별
광고 기반 OTT 가입자가 시청하는 온라인 컨텐츠 장르
구독 광고의 계층 구조
주요 SVOD 서비스에 있어서의 광고 첨부 베이직 또는 광고 없음 프리미엄층의 이용 동향
광고가 있는 기본 플랜에 가입하는 이유
광고 첨부 베이직 플랜에 가입하는 이유 : 서비스별
프리미엄층에서 광고가 있는 베이직층으로의 전환 가능성
프리미엄 레이어 서비스에서 광고 기반 서비스 레이어로 전환할 가능성: 서비스별
주요 OTT 서비스의 넷 프로모터 스코어: 트렌드
OTT 서비스의 넷 프로모터 스코어: 베이직 티어와 프리미엄 티어
서비스를 해지하는 이유
해지를 막는 인센티브
SVOD 가격 상승으로 광고 기반 서비스에 미치는 영향
광고 없는 스트리밍 앱 가격 상승을 위한 노력
가격 상승에의 대처 : 남녀별
가격 상승에의 대처 : 세대별
광고 없음 스트리밍 앱의 가격 상승을 향한 대처:가정의 아이의 인원수별
가격 상승에의 대처:가입 프리미엄 서비스 유형별
가격 상승 대응: 소비자의 의식 식별
광고 없음 스트리밍 앱의 가격 상승을 향한 움직임 : 광고 관련 영향별
OTT 구독을 광고 없는 계층으로 이전할 가능성
OTT 구독에서 광고 없는 플랜으로의 전환 가능성 : 연령별
주요 광고 기반 동영상 서비스가 OTT 구독을 14.99달러 광고 없는 계층으로 전환할 가능성
인터랙티브 광고 및 T-커머스
T커머스 액티비티
T커머스에 대한 관심
T커머스에 대한 관심 : 연령층별
T커머스 액티비티 : T커머스에 대한 관심도별
T커머스에 대한 관심 : 광고 관련의 영향별
광고와의 바람직한 상호작용
부록
JHS
영문 목차
영문목차
SYNOPSIS:
It is more expensive than ever to stream ad-free video, especially when the top services continue to raise their prices. Households subscribe to 5 streaming services on average, but as many face a steady loss of buying power, more are experimenting with ad-based services to help offset the growing expense of entertainment. This study documents the rise of ad-based streaming including both FAST and AVOD services. It analyzes why ad-based services are experiencing a surge in popularity, which services are the most popular, and household sentiment towards the ad-based experience.
INFOGRAPHICS
Key questions addressed:
1) What is the state of the ad-based video streaming market?
2) What drives viewers to ad-based services?
3) How do viewers perceive the content on ad-based services?
4) What are the pain points viewers experience on ad-based services?
5) What would improve the ad-based experience for viewers?
ANALYST INSIGHT:
"The current streaming landscape is extremely volatile and fiercely competitive. Providers of all sizes strive to innovate, reach more viewers, improve efficiency, deliver in-demand content, and above all, achieve profitability." - Sarah Lee, Research Analyst, Parks Associates.
Table of Contents
Video Services Ecosystem
Executive Summary
Use of OTT Video Services in Past 30 Days, by Business Model: Subscription (SVOD)
Use of OTT Video Services in Past 30 Days, by Business Model: Free Ad-Based (FAST/AVOD)
Likelihood of Moving OTT Subscription to Ad-Free Tier
Pain Points with Ad-Based OTT Services Among Ad-based Users
Net Promoter Score of OTT Services: Basic Tier vs Premium Tier
Reasons for Subscribing to Basic Tier with Ads by Services
Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads
Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads by Ad Relevance Influence
Interest in T-Commerce
Interest in T-Commerce by Ad Relevance Influence
Streaming Market Overview
Penetration of Traditional vs. OTT Video Services
Number of OTT Service Subscriptions
Use of OTT Video Services in Past 30 Days, by Business Model
Free and Subscription Ad-based Streaming Adoption
Overlap of SVOD and Ad-Based Streaming
Demographic Breakdown of Video Service Users
Trends in Monthly Spending on OTT Video Services
Primary Connected TV Platform
Ad-Based Streaming Trends
Use of Leading Free Ad-based Video Services
Attitudes Towards Video Services
Attitudes Towards Video Services by Age Group
Drivers for Using Free Ad-Based OTT Services
Attitudes Towards Video Services by Age Group
Pain Points with Ad-Based OTT Services
Free Ad-Based Service Viewing Frequency
Frequency of Watching Free Ad-Based Services
Ad-Based Service Viewing Frequency by Attitudes Towards Content Seeking
Genres of Online Content Viewed by Ad-Based OTT Subscribers
Subscription Advertising Tiers
Trends in Use of Basic with Ads or Premium Ad Free Tier for Major SVOD Services
Reasons for Subscribing to Basic Tier with Ads
Reasons for Subscribing to Basic Tier with Ads by Services
Likelihood of Switching from Premium Tier to Basic Tier with Ads
Likelihood of Switching from Premium Tier Services to Ad-Based Service Tier by Services
Net Promoter Score of Leading OTT Services: Trending
Net Promoter Score of OTT Services: Basic Tier vs Premium Tier
Reasons for Cancelling Service
Incentives to Prevent Churn
Impact of SVOD Price Increases on Ad-based Services
Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads
Action Towards Price Increase by Gender
Action Towards Price Increase by Generation
Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads by Children at Home
Action Towards Price Increase by Type of Premium Service Subscribed
Action Towards Price Increase by Consumer Attitudes
Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads by Ad Relevance Influence
Likelihood of Moving OTT Subscription to Ad-Free Tier
Likelihood of Moving OTT Subscription to Ad-Free Tier by Age
Likelihood of Moving OTT Subscription to Ad-Free Tier at $14.99 by Leading Ad-based Video Services