세계의 감성 컴퓨팅 시장(2024-2031년)
Global Affective Computing Market 2024-2031
상품코드 : 1452948
리서치사 : Orion Market Research
발행일 : 2024년 02월
페이지 정보 : 영문 100 Pages
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한글목차

세계 감성 컴퓨팅 시장은 예측 기간(2024-2031년) 동안 연평균 26.2%의 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 감성 컴퓨팅은 표정, 제스처, 언어 등 인간의 행동에 대한 데이터를 분석하여 감정 정보를 얻는 컴퓨터 기반 솔루션의 일종입니다. 개인화된 제품과 서비스를 제공하기 위해 인간의 감정을 읽어야 할 필요성이 증가하면서 세계 감성 컴퓨팅 시장의 성장을 가속하는 중요한 요인으로 작용하고 있습니다. 그러나 데이터 안전과 보안에 대한 우려는 시장 성장의 주요 제약 요인으로 작용할 것으로 추정됩니다. 또한, 여러 시스템의 데이터 통합 및 동기화도 시장의 주요 과제이며, IoT와 웨어러블 기기의 발전은 세계 시장 성장에 큰 기회로 작용하고 있습니다.

기술의 발전이 세계 시장을 주도하고 있습니다.

감성 컴퓨팅 분야의 지속적인 기술 발전은 세계 시장 성장을 가속하는 중요한 요인입니다. 텍스트 분석의 기반은 관련 자동 분류 및 데이터 추출 규칙, 감정 분석 등을 갖춘 직교 분류법으로 구성됩니다. 텍스트 분석은 여러 부정행위 탐지 기술을 개발하여 GPT 시스템에 적용할 수 있습니다. 이러한 기술의 통합은 시장 성장에 유리한 기회를 제공할 것으로 예상되며, 2024년 2월 온토텍스트는 텍스트 분석 서비스의 생성, 평가 및 품질 향상을 용이하게 하는 올인원 환경인 온토텍스트 메타데이터 스튜디오(Ontotext Metadata Studio, OMDS) 3.7을 즉시 제공한다고 발표하였습니다. OMDS는 즉시 사용 가능한 빠른 자연어 처리(NLP) 프로토타이핑 및 개발을 제공하여 기업이 자신의 도메인 지식에 가장 적합한 텍스트 분석 서비스를 반복적으로 생성할 수 있도록 지원합니다.

더 나은 고객 서비스를 제공해야 할 필요성

대형 유통업체, 헬스케어, 통신사 등이 주요 고객에게 더 나은 고객 서비스를 제공하는 데 중점을 두고 있는 것이 세계 시장 성장을 가속하는 중요한 요인으로 작용하고 있습니다. 예를 들어, 감정 측정 기술 기업 Affectiva는 화상 통화 중 고객의 표정을 분석하여 고객의 반응과 만족도를 측정할 수 있는 소프트웨어를 제공합니다.

소매업 및 전자상거래가 세계 시장에서 주요 점유율을 차지합니다.

세계 감성 컴퓨팅 시장은 최종 사용자를 기준으로 BFSI, 헬스케어, 자동차, 소매 및 전자상거래, IT 및 통신, 기타(미디어 및 엔터테인먼트)로 세분화됩니다. 최종 사용자별로는 소매업이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상되며, 전자상거래의 확산에 따른 소매업체의 대대적인 디지털 전환이 이 분야 시장 성장을 가속하는 주요 요인으로 작용할 것으로 보입니다. 여러 이커머스 업체들의 등장으로 온라인 소매업체들 간의 경쟁이 치열해지고 있습니다. 이에 따라 유니레버, 펩시콜라 등 업계 선두주자들은 고객의 취향을 파악하고 개인화된 제품을 제공하기 위해 감성 컴퓨팅을 도입하고 있습니다. 또한, 감정 분석의 활용은 마케팅 인텔리전스, 고객 경험 관리, 경쟁 정보, 위험 관리 등의 용도를 통해 소매업체를 지원합니다. 예를 들어, 의류 소매점에서 감성 컴퓨팅과 센서 캡처 장치는 의류 소매업체와 패션 하우스가 감정 인식 기술을 통해 소비자의 행동을 이해하고 모든 감정적 경험에 적응하기 위해 소비자의 실시간 반응을 포착하는 데 매우 유용합니다. 파악하는 데 매우 유용합니다.

지역별 전망

세계 감성 컴퓨팅 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스, 기타 유럽), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아 지역), 기타 지역(중동 및 아프리카, 라틴아메리카)으로 세분화되어 있습니다. 으로 세분화됩니다.

아시아태평양의 디지털화

아시아태평양의 디지털화 진전은 이 지역 시장 성장에 크게 기여할 것으로 예상됩니다. 아태지역은 디지털 및 컴퓨터 기술 관련 특허의 60.0%를 차지하고 있으며, 이는 20년 전 40.0%에서 증가한 수치입니다. 제조업 강국인 중국은 산업용 로봇 도입에 있어 전 세계적으로 선두를 달리고 있습니다. 중국은 유일하게 가장 큰 로봇 사용자로 시장의 약 30.0%를 차지하고 있습니다.

북미가 큰 점유율을 차지합니다.

북미는 IBM, Microsoft, Google LLC, Apple 등 주요 시장 기업의 존재로 인해 전체 지역 중 가장 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 또한, 이 지역은 여러 A 기반 기술 스타트업의 주요 허브이며, 이는 이 지역 시장의 성장을 더욱 촉진하고 있습니다. 또한, 좋은 비즈니스 환경과 정부의 지원 정책으로 인해 기업들이 클라우드 기술을 활용하기 위해 첨단 감성 컴퓨팅 기술을 활용하도록 장려하고 있습니다. 또한, 이 기술을 이미 활용하고 있는 최종 사용자들의 존재는 이 지역 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다. 예를 들어, 뉴욕에 본사를 둔 세계 보험사 MetLife는 컨택센터 상담원들을 지도하기 위해 감성 컴퓨팅을 활용하고 있습니다.

정부 규제 역시 이 시장에서 중요한 역할을 하고 있습니다. 예를 들어, 미국 국토안보부(DHS)는 2023년 9월 얼굴 인식 및 얼굴 캡처 기술을 포함한 인공지능(AI) 기술 사용 및 취득에 관한 새로운 정책을 발표했습니다. 새로운 정책은 AI 기술 획득 및 사용, 얼굴 인식 및 얼굴 캡처 기술 사용이라는 두 가지 분야에 초점을 맞추었습니다.

목차

제1장 보고서 개요

제2장 시장 개요와 인사이트

제3장 경쟁 구도

제4장 시장 세분화

제5장 지역 분석

제6장 기업 개요

LSH
영문 목차

영문목차

Global Affective Computing Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component (Hardware and Software), and by End-User (BFSI, Healthcare, Automotive, Retail & E-Commerce, IT & Telecom, and Others) Forecast Period (2024-2031)

Global affective computing market is anticipated to grow at a significant CAGR of 26.2% during the forecast period (2024-2031).Affective computing refers to a class of computer-based solutions that analyze data about human behavior, such as facial expressions, gestures, and language, for its emotional information. The growing need to read human emotions to offer personalized products and services is a key factor driving the growth of the global affective computing market. However, data safety and security concern is estimated to be the major constraints for the market growth. Additionally, data aggregation and synchronization from multiple systems is another major challenge to the market. The evolution of IoT and wearable devices is a major opportunity for the growth of the global market.

Market Dynamics

Technological Advancements to Drive Global Market

The ongoing technological advancements in the field of affective computing are key factors driving the growth of the global market. The text analytics foundation consists of orthogonal taxonomies with associated auto categorization and data extraction rules, sentiment analysis, and more. Text analytics has developed multiple fraud detection techniques, and they can be applied to GPT systems. The integration of these technologies is anticipated to offer lucrative opportunities to market growth. In February 2024, Ontotext announced the immediate availability of Ontotext Metadata Studio (OMDS) 3.7, an all-in-one environment that facilitates the creation, evaluation, and quality improvement of text analytics services. This provides out-of-the-box, rapid natural language processing (NLP) prototyping and development so organizations can iteratively create a text analytics service that best serves their domain knowledge.

Need to Offer Better Customer Service

The growing focus of major retailers, healthcare & telecom providers among others on offering better customer service to their prime customers is a key factor driving the growth of the global market. For instance, Affectiva, an emotion measurement technology company, provides software that can analyze facial expressions during video calls to gauge customer reactions and satisfaction.

Market Segmentation

Our in-depth analysis of the global affective computing market includes the following segments by equipment type:

Retail & E-Commerce Holds Major Share in the Global Market

Based on the end-user, the global affective computing market is sub-segmented into BFSI, healthcare, automotive, retail & e-commerce, IT& telecom, and others (media & entertainment). Retail is expected to hold a major share based on end-users. A massive digital transformation among retail organizations owing to the increasing popularity of e-commerce is a key factor driving the segmental market growth. With the growth in the emergence of several e-commerce players, the competition among online retail has increased. Therefore, these industry players such as Unilever and Pepsico are adopting affective computing to identify the preferences of their customers to offer personalized products. Additionally, the use of emotion analytics facilitates retailers with applications that include marketing intelligence, customer experience management, competitive intelligence, and risk management. For instance, in apparel retail stores, affective computing and sensor-capturing devices can be very useful to apparel retailers and fashion houses to capture real-time responses of consumers understand their behavior through emotionally aware technologies and adapt themselves to a full range of emotional experiences.

Regional Outlook

The global affective computing market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).

Digitalization in Asia-Pacific

The growing digitalization in Asia-Pacific is anticipated to contribute significantly to the regional market growth. The region accounted for 60.0% of patents in digital and computer technologies right before the pandemic, up from 40.0% two decades earlier. The manufacturing power-house enjoys a wide global lead in the installation of industrial robots. China is the single biggest robot user, accounting for some 30.0% of the market.

North America Holds Major Market Share

Among all the regions, North America holds a significant share owing to the presence of major market players such as IBM, Microsoft, Google LLC, and Apple, Inc. across the region. Additionally, this region is a major hub for several A-based technology start-ups which is further aiding to the regional market growth. Moreover, favorable business condition along with supporting government policies has encouraged enterprises to utilize advanced affective computing technologies for leveraging cloud technologies. Besides, the presence of several end-users that are already taking leverage of this technology is further driving the regional market growth. For instance, MetLife a global insurance company headquartered in New York City is taking leverage of affective computing for coaching contact center agents.

Government regulation also plays an important role in this market. For instance, in September, 2023 the US Department of Homeland Security (DHS) announced new policies regarding its use and acquisition of artificial intelligence (AI) technologies, including facial recognition and face capture technologies. The new policies focus on two areas namely acquisition and use of AI technologies and use of facial recognition and face capture technologies.

Market Players Outlook

The major companies serving the global affective computing market include Affectiva Inc., Element Human Ltd., Kairos AR Inc., Nuance Communications, Inc., and Google LLC among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. Kouo, a pioneering product analytics company, announces the launch of its innovative AI-powered emotion analytics technology. Designed to assist strategy teams within organizations, Kouo empowers product teams to implement data-driven improvements that enhance key business metrics

The Report Covers:

Table of Contents

1.Report Summary

2.Market Overview and Insights

3.Competitive Landscape

4.Market Segmentation

5.Regional Analysis

6.Company Profiles

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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