ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
감성 컴퓨팅 시장은 2024-2029년 걸쳐 2,588억 5,940만 달러 증가하고, 예측 기간 중 연평균 복합 성장률(CAGR)은 31.4%를 보일 것으로 예측됩니다.
액티브 컴퓨팅(Affective Computing) 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 대상으로 한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 시장을 주도하는 것은 데이터베이스의 고객 행동 관리에 대한 수요 증가, 헬스케어 업계의 높은 수요, 미디어 및 엔터테인먼트 업계의 감성 컴퓨팅에 대한 높은 수요, 그리고 미디어 및 엔터테인먼트 업계의 감성 컴퓨팅에 대한 수요 증가입니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년대비
20.3%
CAGR
31.4%
증가액
2,588억 5,940만 달러
본 조사는 업계 주요 참여자들의 의견을 포함하여 1차 정보와 2차 정보를 객관적으로 조합하여 실시되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 세분화, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
이 보고서는 향후 몇 년 동안 감성 컴퓨팅 시장의 성장을 가속하는 주요 이유 중 하나로 자동차 분야에서 감성 컴퓨팅의 사용 증가를 꼽았습니다. 또한, IoT의 성장과 직원 스크리닝에 감성 컴퓨팅이 사용되기 시작하면서 시장 수요가 크게 증가할 것으로 예측됩니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격 민감도, 수명주기, 고객 구입 바스켓, 채택 비율, 구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모, 2024년
시장 전망, 2024년-2029년
제5장 시장 규모 실적
세계의 감성 컴퓨팅 시장(2019-2023년)
컴포넌트별 부문 분석, 2019년-2023년
기술별 부문 분석, 2019년-2023년
최종사용자별 부문 분석, 2019년-2023년
지역별 부문 분석, 2019년-2023년
국가별 부문 분석, 2019년-2023년
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 세계의 감성 컴퓨팅 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 컴포넌트별
시장 부문
비교 : 컴포넌트별
소프트웨어 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
하드웨어 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
시장 기회 : 컴포넌트별
제9장 시장 세분화 : 기술별
시장 부문
비교 : 기술별
터치 기반 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
터치리스 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
시장 기회 : 기술별
제10장 시장 세분화 : 최종사용자별
시장 부문
비교 : 최종사용자별
대기업 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
중소기업 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
시장 기회 : 최종사용자별
제11장 고객 상황
고객 상황 개요
제12장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
유럽 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
아시아태평양 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
남미 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
미국 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
캐나다 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
독일 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
중국 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
영국 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
일본 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
프랑스 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
멕시코 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
브라질 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
이탈리아 : 시장 규모와 예측, 2024년-2029년
시장 기회 : 지역 상황별
제13장 성장 촉진요인, 과제, 기회 및 성장 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회와 성장 억제요인
제14장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
파괴적 혁신 상황
업계 리스크
제15장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Amazon.com Inc.
Apple Inc.
Cognitec Systems GmbH
Eyeris Technologies Inc.
GestureTek technologies
Google LLC
Intel Corp.
International Business Machines Corp.
Kairos AR Inc.
Microsoft Corp.
Nemesysco Ltd.
NVISO SA
Qualcomm Inc.
Raydiant Inc.
Realeyes
제16장 부록
LSH
영문 목차
영문목차
The affective computing market is forecasted to grow by USD 258,859.4 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 31.4% during the forecast period. The report on the affective computing market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by growing demand for data-based customer behavior management, high demand for affective computing from healthcare industry, and increasing demand for affective computing from media and entertainment industry.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
20.3%
CAGR
31.4%
Incremental Value
$258,859.4 mn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's affective computing market is segmented as below:
By Component
Software
Hardware
By Technology
Touch-based
Touch-less
By End-user
Large enterprises
SMEs
By Geographical Landscape
North America
Europe
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the increasing use of affective computing in the automotive sector as one of the prime reasons driving the affective computing market growth during the next few years. Also, growth of IOT and growing use of affective computing for screening employees will lead to sizable demand in the market.
The report on the affective computing market covers the following areas:
Affective Computing Market sizing
Affective Computing Market forecast
Affective Computing Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading affective computing market vendors that include Affectiva Inc., Amazon.com Inc., Apple Inc., audEERING GmbH, Cipia Vision Ltd., Cognitec Systems GmbH, Elliptic Enterprises Ltd., Eyeris Technologies Inc., GestureTek technologies, Google LLC, Intel Corp., International Business Machines Corp., Kairos AR Inc., Microsoft Corp., Nemesysco Ltd., NVISO SA, Qualcomm Inc., Raydiant Inc., Realeyes, and Sony Group Corp.. Also, the affective computing market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Component
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Technology
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by End-user
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Affective Computing Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Affective Computing Market 2019 - 2023 ($ million)