이탈리아의 도로 화물 운송 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Italy Road Freight Transport - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1692553
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
이탈리아의 도로화물 운송 시장 규모는 2025년 398억 3,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 473억 8,000만 달러에 이르고, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 3.53%로 성장할 것으로 예측됩니다.
이탈리아 제조업 수출은 2022년 전년 대비 17.9%의 성장을 이루며 도로화물 서비스 수요를 견인했습니다.
이탈리아는 유럽 2위의 제조국입니다. 2023년 이탈리아 제조 기업의 수익은 2019년을 2억 6,687만 달러 이상으로 12억 3,000만 달러를 기록할 것으로 추정됩니다. 이탈리아에서는 제조품의 수출이 증가했기 때문에 이러한 상품을 국제 시장이나 항구에 수송해 출하하기 위한 도로 화물 서비스 수요도 증가했습니다.
이탈리아의 전자상거래 부문은 성장하고 2023-2027년의 CAGR은 11.59%를 나타낼 것으로 예상됩니다. 이탈리아 건설 부문의 중장기 성장은 특정 건설 부문의 과제에도 불구하고 여전히 유지되고 있습니다.
이탈리아 도로화물 운송 시장 동향
이탈리아에서는 2026년까지 초중량화물 운송선대의 오버홀이 계획되어 있어 장래성이 높아집니다.
2024년 7월 이탈리아 운수부는 밀라노와 볼로냐 사이에 전략적으로 위치한 피아첸차에 철도화물역을 설치하는 프로젝트를 승인했습니다.
2024년, 이탈리아는 조건의 나쁨과 EU 기준을 충족시키지 못하기 때문에 초중량화물 운송 차량의 업그레이드를 계획하고 있습니다. 2026년까지 7억 4,724만 달러를 투자해 3년간 가장 오래되고 오염도가 높고 안전성이 낮은 차량의 25-30%를 단계적으로 폐지하는 것이 요구되고 있습니다.
2022년 말 연료 관련 물품세 할인이 끝난 후 이탈리아에서는 연료 가격이 급상승했습니다.
지난 3년간 이탈리아는 유럽의 주요 시장에서 가장 높은 도매 전력 평균 기록을 지속적으로 유지해 왔습니다. 1시간당 평균 137.80달러로 독일과 프랑스의 평균을 3분의 1, 스페인을 50% 이상 웃돌았습니다.
2024년 3월 현재, 이탈리아의 전력 및 가스 규제 당국인 Arera는 2025년부터 2027년에 걸친 신규 용량 경매에 있어서의 지불액의 상한을 86,466.7달러/MW로 인상했습니다. 신규 용량에 대해 최대 74,724.3 USD/MW, 기존 용량에 대해 최대 35,227.2 USD/MW가 지불되어 15년간 지불되었습니다.
이탈리아 도로화물 운송 산업 개요
이탈리아의 도로화물 운송 시장은 단편화되고 있으며, 이 시장의 주요 기업은 Arcese Trasporti SpA, DACHSER, Deutsche Bahn AG(DB Schenker 포함), DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea), La Poste Group(BRT 포함)의 5개 기업입니다(알파벳순).
기타 혜택:
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트 서포트
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
경제활동별 GDP 분포
경제활동별 GDP 성장률
경제성과 및 프로파일
전자상거래 산업의 동향
제조업의 동향
운수 및 창고업의 GDP
물류 실적
도로의 길이
수출 동향
수입 동향
연료 가격 동향
트럭 운송 비용
유형별 트럭 보유 대수
주요 트럭 공급업체
도로화물 톤수의 동향
도로화물 가격 동향
모달 점유율
인플레이션율
규제 프레임워크
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
최종 사용자 산업
농업, 어업, 임업
건설업
제조업
석유 및 가스, 광업, 채석업
도소매업
기타
수출처
국내
국제
트럭 적재량
Full Truckload(FTL)
Less-than-truckload(LTL)
컨테이너 수송
컨테이너 수송
컨테이너 없음
수송 거리
장거리 수송
단거리 수송
상품 구성
유체상품
고체상품
온도 제어
비온도 제어
온도 제어
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
Arcese Trasporti SpA
DACHSER
Deutsche Bahn AG(including DB Schenker)
DHL Group
DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
Expeditors International of Washington, Inc.
Fercam SpA
La Poste Group(including BRT)
United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 물류 시장 개요
개요
Porter's Five Forces 분석 프레임워크
세계 밸류체인 분석
시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
정보원과 참고문헌
도표 일람
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
환율
JHS
영문 목차
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The Italy Road Freight Transport Market size is estimated at 39.83 billion USD in 2025, and is expected to reach 47.38 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.53% during the forecast period (2025-2030).
Manufacturing exports in Italy experienced a YoY growth of 17.9% in 2022 and drove the demand for road freight services
Italy is the second-largest manufacturing country in Europe. In 2023, revenues of Italian manufacturing companies are estimated to reach a record USD 1.23 billion, USD 266.87 million more than in 2019. Moreover, in 2022, manufacturing exports in Italy experienced a YoY growth of 17.9% and reached USD 568 billion. As Italy saw an increase in exports of manufactured goods, the demand for road freight services also increased to transport these goods to international markets and ports for shipment. Italy's export growth is higher than Germany's and France's in all manufacturing sectors except clothing and leather.
The e-commerce sector in Italy is anticipated to grow and register a CAGR of 11.59% during 2023-2027. The rise in e-commerce is expected to drive the growth of the wholesale and retail trade end-user segment. Moreover, rising construction activities in Italy are expected to support the construction end-user segment. The medium- to long-term growth of the construction sector in Italy remains intact despite near-term challenges in certain construction sectors. Government-funded construction projects are expected to support the sector in Italy.
Italy Road Freight Transport Market Trends
Growing future prospects due to planned overhaul of superheavy cargo transport fleet by 2026 in Italy
In July 2024, the Italian Ministry of Transport greenlit a project to establish a rail freight station in Piacenza, strategically placed between Milan and Bologna. The upcoming station will be situated in the eastern part of Piacenza, specifically in the Le Mose area. Moreover, Le Mose already hosts the Piacenza Intermodal Terminal, overseen by Hupac. This existing terminal is currently undergoing significant enhancements, with completion slated for late 2024 or early 2025. These developments paint a promising future for Piacenza's rail freight prospects.
In 2024, Italy plans to upgrade its superheavy cargo transport fleet due to poor conditions and failure to meet EU standards. Shippers and carriers are urging the government to implement a public incentive plan amid challenges from the Russian-Ukrainian conflict and stricter EU regulations. The plan requires a USD 747.24 million investment by 2026 to phase out 25-30% of the oldest, most polluting, and least safe vehicles over three years. Italy's support for the freight sector has lagged behind France and Germany, but changes are expected as early as late 2024.
Fuel prices surged in Italy after the discount on fuel-related excise duties expired at the end of 2022
For the last three years, Italy has consistently held the record for the highest average wholesale power prices among major European markets. This is primarily due to its heavy reliance on natural gas for electricity generation, a strategy that sets it apart from its European counterparts. In 2023, Italy's wholesale power prices stood at an average of USD 137.80 per megawatt hour, a figure that was a third higher than both Germany's and France's averages, and over 50% more than Spain's. Moving into 2024, Italy's power costs have continued to surge, with recent wholesale prices sitting nearly 40% above France's and a striking 60% higher than Spain's.
As of March 2024, Italy's power and gas regulator, Arera, has increased the maximum payments in capacity auctions for 2025-2027 to USD 86,466.7/MW for new capacity. Previous auctions for 2022-2024 offered maximum payments of USD 74,724.3/MW for new capacity and USD 35,227.2/MW for existing capacity, payable over 15 years. In coming years, Italian power demand will rise due to increased electrification from electric vehicles, heat pumps, and electrolyzers.
Italy Road Freight Transport Industry Overview
The Italy Road Freight Transport Market is fragmented, with the major five players in this market being Arcese Trasporti SpA, DACHSER, Deutsche Bahn AG (including DB Schenker), DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea) and La Poste Group (including BRT) (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 GDP Distribution By Economic Activity
4.2 GDP Growth By Economic Activity
4.3 Economic Performance And Profile
4.3.1 Trends in E-Commerce Industry
4.3.2 Trends in Manufacturing Industry
4.4 Transport And Storage Sector GDP
4.5 Logistics Performance
4.6 Length Of Roads
4.7 Export Trends
4.8 Import Trends
4.9 Fuel Pricing Trends
4.10 Trucking Operational Costs
4.11 Trucking Fleet Size By Type
4.12 Major Truck Suppliers
4.13 Road Freight Tonnage Trends
4.14 Road Freight Pricing Trends
4.15 Modal Share
4.16 Inflation
4.17 Regulatory Framework
4.18 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 End User Industry
5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.1.2 Construction
5.1.3 Manufacturing
5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
5.1.5 Wholesale and Retail Trade
5.1.6 Others
5.2 Destination
5.2.1 Domestic
5.2.2 International
5.3 Truckload Specification
5.3.1 Full-Truck-Load (FTL)
5.3.2 Less than-Truck-Load (LTL)
5.4 Containerization
5.4.1 Containerized
5.4.2 Non-Containerized
5.5 Distance
5.5.1 Long Haul
5.5.2 Short Haul
5.6 Goods Configuration
5.6.1 Fluid Goods
5.6.2 Solid Goods
5.7 Temperature Control
5.7.1 Non-Temperature Controlled
5.7.2 Temperature Controlled
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Arcese Trasporti SpA
6.4.2 DACHSER
6.4.3 Deutsche Bahn AG (including DB Schenker)
6.4.4 DHL Group
6.4.5 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
6.4.6 Expeditors International of Washington, Inc.
6.4.7 Fercam SpA
6.4.8 La Poste Group (including BRT)
6.4.9 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)