고객 정보 시스템 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Customer Information System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1690738
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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고객 정보 시스템(CIS) 시장 규모는 2025년에 17억 5,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 32억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 12.99%를 나타낼 전망입니다.
고객 정보 시스템(CIS)의 도입이 증가하는 이유는 고객 만족에 대한 관심이 높아지기 때문입니다.
주요 하이라이트
기업들은 고객 응답 시간을 단축하고 영업 담당자에게 고객 데이터의 전체 내역과 관련 문서를 제공하여 문제를 더 잘 이해하는 데 도움을 주는 것을 우선순위로 삼고 있습니다. 고객 만족 테마의 핵심인 고객 정보 시스템은 영업 담당자에게 실시간 고객 데이터베이스 데이터를 제공하여 서비스 품질을 향상시킵니다.
현재 CIS 솔루션을 제공하는 공급업체의 시장 동향은 회사 이름과 주소, 주문 번호, 지원 문제 및 해결 방법 등 CRM 소프트웨어에 추가된 문서에서 추출한 정보의 통합이 증가하는 것으로 특징지을 수 있습니다.
디지털 기술은 유틸리티 고객이 제품 및 서비스와 상호 작용하는 방식을 변화시켰습니다. 이러한 유틸리티 계량기에서 현금으로 전환되는 과정을 해결하고 콜센터, 대화형 음성 응답(IVR) 등 여러 고객 커뮤니케이션 채널을 활성화하기 위해서는 매우 효율적인 솔루션과 소프트웨어 패키지가 필요합니다.
CIS에는 판매, 고객 및 기업 정보 데이터를 포함한 기업의 개인 정보가 저장됩니다. 시스템 데이터 유출은 소송을 당하거나 브랜드 평판과 소비자 신뢰에 돌이킬 수 없는 손상을 입히는 등 기업에 치명적인 결과를 초래할 수 있습니다. 그 결과 많은 기업이 시스템 도입을 주저하고 있습니다. 데이터 프라이버시 침해의 위험은 시장 성장을 제한하고 CIS 공급업체에게 중대한 도전 과제를 안겨주고 있습니다.
COVID-19의 발생에 의해 이 지역의 조직들은 직원과 지역사회의 안전을 보장하기 위해 필요한 모든 조치를 취해야 했습니다. 그러나 여러 업종에서 사업을 운영하는 조직은 팬데믹에도 불구하고 시장 기회를 모색하고, 영업을 마감하고, 고객 문제를 해결해야 합니다. 또한 재택근무가 의무화됨에 따라 원격 근무 환경에서 고객과의 협업이 점점 더 요구되고 있으며, 이는 연구 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.
고객 정보 시스템(CIS) 시장 동향
소매업이 현저한 성장을 이룰 전망
소매업 분야의 정보 시스템 솔루션은 계획, 재고 관리, 예산 책정, 고객 정보 유지 및 판매 목표 관리, POS 거래 및 물류 등 다양한 업무를 수행하며 중요한 역할을 담당합니다.
많은 기업이 합리적인 가격을 고려하여 모든 규모의 조직에 적합한 CIS 솔루션을 개발하고 있습니다.
고객 정보 관리 소프트웨어는 기존 고객과 잠재 고객에 대한 데이터를 분석하여 기업이 고객을 더 잘 이해함으로써 고객 관계를 유지하고 성장시킬 수 있도록 도와줍니다.
많은 소비자 중심 비즈니스는 주로 현지 개인정보 보호법을 준수하는 데 관심이 있으며, 이로 인해 전체 데이터 관리 프로그램을 강화하는 데 비용이 발생할 수 있습니다. 고객 데이터와 그 데이터를 수집하고 개선하는 프로세스는 궁극적으로 B2C 기업의 핵심입니다. 기업은 규정을 준수하고 유지하면서 고객 데이터의 품질과 완성도를 향상시켜 소비자의 행동을 더 잘 이해하고 특정 부문에 새로운 제품과 서비스를 타겟팅할 수 있습니다.
데이터를 의미 있는 지식으로 전환하려면 기업은 고객별로 다양한 시스템을 연결하고 로열티 앱과 관련 소셜 미디어의 비정형 및 정형 데이터를 모두 각 개인과 연결해야 합니다.
북미 지역이 주요 점유율을 차지할 전망
북미는 CIS 소프트웨어의 주요 채택 지역 중 하나이며 유틸리티 및 에너지 분석의 선도 시장 중 하나로 꼽힙니다.
이 지역은 시장에서 강력한 공급업체의 발판을 마련하고 있습니다. 그중에는 IBM Corporation, Oracle Corporation, SAP SE 등이 있습니다. 미국은 캐나다와 비교할 때 수요 증가에 중요한 역할을 합니다. 미국은 특히 석유 및 가스, 정유, 발전 부문에서 수요가 증가하고 있습니다.
지난 몇 년 동안 통합 시스템은 서비스형 CIS(CaaS)가 현실화될 정도로 성숙해졌습니다. 서비스형 CIS를 사용하면 다양하고 즉각적인 이점을 누릴 수 있습니다. CaaS의 총소유비용(TCO)은 기존 구현에 비해 40% 이상 낮으며, 운영 비용은 필요한 규모와 서비스에 따라 매월 미터당 1달러에서 2달러 사이가 될 수 있습니다.
미국에서는 유틸리티에서 NRW 절감에 새롭게 초점을 맞추면서 스마트 미터링에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다. 스마트 청구 및 누수 감지의 추가적인 이점으로 인해 스마트 계량기 설치가 촉진되었으며, 이는 연구 대상 시장의 성장을 견인할 것으로 예상됩니다. 스마트 그리드 및 스마트 시스템 등의 계량 및 새로운 요구 사항으로 인해 CIS는 미터 대 현금(M2C) 프로세스, 신제품 개발 및 공급 최적화에 필수적인 요소가 되었습니다. 또한 CIS는 AMI(고급 계량 인프라)에서 생성되는 대량의 데이터를 관리할 수 있습니다.
미국에서는 NV Energy가 1,310,000개의 스마트 미터를 배포하여 AMI를 완전히 도입한 최초의 투자자 소유 유틸리티(IOU) 중 하나입니다. 미국 에너지 효율 경제 위원회(ACEEE)에 따르면 이 회사는 AMI 데이터의 잠재력을 최대한 활용하고 있는 몇 안 되는 주요 IOU 중 하나입니다.
고객 정보 시스템(CIS) 산업 개요
고객 정보 시스템 시장은 반통합적이며, 주요 시장 점유율을 가진 진입기업은 적습니다.
2023년 1월, 에너지 회사 AGL Energy(AGL)는 Microsoft와 제휴하여 호주의 엄격한 소비자 데이터 권리(CDR) 법에 따라 AGL이 고객에게 소비자 데이터 권리 서비스를 제공할 수 있도록 하는 클라우드 기반 데이터 플랫폼을 제공했습니다.
2023년 1월, 세계의 천연 헬스 & 양말 기업인 VIVOBAREFOOT는 Arvato CRM Solutions와의 파트너십을 통해 고객 서비스를 개선하고 영국과 국제적인 성장을 지원합니다.
2022년 12월, 뉴욕과 PJM 시장에 진입하는 에너지 공급 회사 Ameripro Energy Corp.와 유틸리티 에너지 사업을 위한 클라우드 기반, 고객 경험, SaaS(Software-as-a-Service) 솔루션의 선두 공급자인 VertexOne은 양사의 제휴를 발표했습니다. Corp.에 채택되어 EDI 트랜잭션 관리를 수행하고 고객 서비스, 인보이스 발행, 시장 예외 대응 플랫폼 VXexchange가 고객 서비스를 담당합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
COVID-19의 산업에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
세계 유틸리티 소비 확대
클라우드 및 IoT 기술의 상승
시장의 과제
정부의 엄격한 데이터 규제
제6장 시장 세분화
전개별
클라우드
온프레미스
컴포넌트별
솔루션별
서비스별
최종 사용자별
CRM별 최종 사용자
BFSI
소매
통신
CIS별 최종 사용자
상하수도 관리
에너지 유틸리티
기타
지역별
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Oracle Corporation
Fluentgrid Limited
IBM Corporation
Wipro Limited
Cayenta CIS
Gentrack Group Limited
SAP SE
Itineris NV
Hydro Comp Enterprises Ltd
Open International LLC
제8장 투자 분석
제9장 미래 전망
HBR
영문 목차
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The Customer Information System Market size is estimated at USD 1.75 billion in 2025, and is expected to reach USD 3.23 billion by 2030, at a CAGR of 12.99% during the forecast period (2025-2030).
The growing adoption of a Customer Information System (CIS) is driven by the increasing focus on customer satisfaction. Companies are moving toward a suite of solutions that can effectively integrate CRM solutions into a dynamic database with user-defined fields.
Key Highlights
Companies have prioritized decreasing customer response times and providing sales personnel with a full history of the customer data and accompanying documents to help them better understand the problem. Central to the customer satisfaction theme, Customer Information Systems equip sales personnel with real-time customer database data, which leads to an enhanced quality of service. The follow-up of issues and queries becomes faster with the integration of CIS solutions as the scope of duplicate data entries is eliminated with direct access to useful customer information.
The current market trends of vendors offering CIS solutions can be characterized by the increasing integration of information extracted from documents added to the CRM software, including company names and addresses, order numbers, and support issues and their resolution. The CIS systems help with providing analytical support by integrating these documents with related information like proposals, contracts, correspondence, and emails that provide the context for that data.
Digital technology has changed the way utility customers interact with products and services. There is a need for highly efficient solutions and software packages to resolve this utility meter-to-cash utility meter-to-cash process and enable several client communications channels, including call centers, interactive voice responses (IVRs), and others. CIS solutions allow companies to seamlessly integrate their unique customer management needs with the software rather than compelling companies to streamline according to the software needs.
CIS stores the companies' private information, including sales, customer, and corporate intelligence data. A system data breach could be detrimental to the company, resulting in lawsuits or irrevocable harm to its brand's reputation and consumer trust. Many companies are hesitant to adopt the system as a result. The risk of data privacy violations is restricting market growth and providing a significant challenge for CIS vendors.
The outbreak of COVID-19 prompted organizations across the region to undertake all the necessary steps to ensure the safety of their employees and the community. However, organizations operating in multiple verticals must pursue market opportunities, close sales, and resolve customer issues despite the pandemic. Also, following the mandate of working from home, companies have increasingly been required to collaborate with their clients in this remote working environment, which has created a positive impact on the studied market.
Customer Information System (CIS) Market Trends
Retail to Witness Significant Growth
Information system solutions in the retail sector play a vital role and perform a variety of tasks, including planning, inventory control, budgeting, maintaining customer information and sales targets management, as well as point-of-sale transactions and logistics.
Many companies are developing their CIS solutions suitable for organizations of any size with a consideration of affordable pricing. For instance, in January 2023, Info Noble's solution made a CRM system at a low cost, with ease of setup, and with a user-friendly UI for organizations irrespective of their sizes.
Consumer information management software analyses data about existing and potential customers to help a firm better understand the client to keep and grow customer relationships. To assist businesses in driving sales and obtaining a better understanding of their customers, customer relationship management systems collect information related to contact details, personal information, sales history, customer communication, and customer feedback, which are important in the retail sector.
Many consumer-oriented businesses are primarily concerned with adhering to local privacy laws, which may come at the expense of enhancing their entire data management program. Customer data and the process of acquiring and improving that data are ultimately at the heart of B2C firms. Organizations may better understand consumers' behaviors and target new products and services to specific segments by enhancing the quality and completeness of their customer data, all while achieving and maintaining compliance.
To turn the data into meaningful knowledge, the company must link the various systems together by the customer and associate both unstructured and structured data from the loyalty app and any related social media with each individual. A business can establish a comprehensive data management program to incorporate fresh insights for its customers by tying all available actions to a single consumer, which would be beneficial for retail businesses and driving the adoption of CIS in the retail sector.
North America is Expected to Hold Major Share
North America is one of the major adopters of CIS software and is considered to be one of the leading markets for utility and energy analytics. A higher focus on innovations mainly drives the demand in the region through R&D and technology advancement in developed economies.
Moreover, the region has a strong foothold of vendors in the market. Some of them include IBM Corporation, Oracle Corporation, and SAP SE, among others. The United States plays a crucial role in increasing the demand when compared to Canada. The country has increased demand, especially from oil and gas, refining, and power generation segments.
Over the last few years, integrated systems have matured to the point where CIS as a Service (CaaS) has become a reality. The advantages of using CIS as a Service are varied and immediate. The TCO (total cost of ownership) for CaaS, as compared with traditional implementations, is at least 40% lower, and the run cost can be between USD 1 and USD 2 per meter per month, depending on the size and services needed. For example, Wipro, a municipally owned and operated utility in the Ohio Valley of the USA, has adopted CaaS and planning to offer it in the form of a Service Bureau that allows other water utilities to share the infrastructure.
In the United States, there is a huge demand for smart metering due to the renewed focus on the reduction of NRW by the utilities. The added advantages of smart billing and leak detection have spurred the installation of smart meters, which is expected to drive the growth of the studied market. With metering and newer needs (from smart grids and smart systems, etc.), CIS has become essential to the meter-to-cash (M2C) process, to the creation of new products, and to optimizing supply. Also, CIS can be able to manage the large volume of data generated by AMI (Advanced Metering Infrastructure).
In the United States, NV Energy was one of the first investor-owned utilities (IOUs) to fully roll out AMI with its 1,310,000 smart meter deployment. It is one of the few major IOUs working with most of AMI data's potential, according to the American Council for an Energy-Efficient Economy (ACEEE). The widest use is for online home energy audits through Bidgley's enterprise data analytics and non-behavioral demand-side management (DSM) programs.
Customer Information System (CIS) Industry Overview
The market for the customer information system is semi-consolidated, as few players own a major market share. The major players with a prominent share in the market are focusing on expanding their customer base across regions. These companies are leveraging strategic innovations and collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability.
In January 2023, Energy company AGL Energy (AGL) partnered with Microsoft to offer a cloud-powered data platform that enables AGL to provide Consumer Data Rights services to clients in accordance with the strict Consumer Data Rights (CDR) legislation of Australia. Consumers would have more leverage as a result of this move, and fascinating additional opportunities would arise for AGL to offer distinctive customer experiences.
In January 2023, The global natural health and footwear company VIVOBAREFOOT would benefit from a partnership with Arvato CRM Solutions that would improve customer service and support its growth in the UK and internationally. In this agreement, Arvato would collaborate with the company to develop multichannel customer care solutions that scale with the brand as it expands and continue to offer prompt, helpful responses to consumer inquiries.
In December 2022, Ameripro Energy Corp., an energy supplier entering the New York and PJM markets, and VertexOne, the leading provider of cloud-based, customer experience, software-as-a-service (SaaS) solutions for the utility and energy business, announced their partnerships. The customer information system (CIS) platform VXretail from VertexOne has been selected by Ameripro Energy Corp. to conduct EDI transaction management, while VXexchange, a platform for customer service, billing, and market exceptions, would handle customer service.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry