세계의 고객 정보 시스템 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 컴포넌트별, 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Customer Information System Market Size, Share & Trends Analysis Report, By Component, By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1727988
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 04월
페이지 정보:영문 120 Pages
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한글목차
고객 정보 시스템 시장 동향
세계의 고객정보시스템(CIS) 시장 규모는 2024년에 15억 6,000만 달러로 평가되었고, 2025-2030년에 걸쳐 CAGR 12.6%로 성장할 것으로 예측됩니다.
CIS 시장은 다음과 같은 몇 가지 트렌드를 경험하고 있습니다. 클라우드 솔루션이 CIS 시장에서 인기를 얻고 있습니다. IT 인프라 비용을 최소화하고 데이터 가용성을 개선하려는 조직의 요구로 인해 클라우드 기반 CIS 플랫폼이 널리 사용되고 있습니다. 또한 분석 및 인공 지능과 같은 도구의 도움으로 CIS를 결합하는 것이 점차 트렌드가 되고 있습니다. 이러한 통합을 통해 기업은 고객의 행동, 요구, 욕구를 더 잘 이해할 수 있으며, 이는 결국 더 나은 서비스를 제공하는 데 도움이 될 것입니다.
또 다른 새로운 트렌드는 데이터 및 정보 보호에 대한 기업의 관심이 높아지고 있다는 점입니다. 유럽에서는 GDPR이, 미국에서는 CCPA가 채택됨에 따라 조직은 고객 정보 시스템 플랫폼이 최고 수준의 데이터 보호 기준을 충족하도록 해야 한다는 압박을 받고 있습니다. 이에 따라 기업들은 고객 데이터가 해킹되거나 권한이 없는 사람이 액세스하는 것을 방지하기 위해 암호화, 데이터 보안, 엄격한 액세스 제어 기능을 갖춘 CIS 솔루션을 도입하고 있습니다.
다양한 분야의 기업들이 프로세스를 최적화하고 고객과 소통하며 보다 효과적으로 운영하기 위해 디지털 기술을 운영에 통합하고 있습니다. 시장의 변화로 인해 방대한 양의 고객 데이터를 관리하고, 실시간 분석을 제공하며, 멀티채널 상호작용을 촉진할 수 있는 복잡한 CIS 솔루션을 도입해야 할 필요성이 대두되고 있습니다. 또한 유틸리티 업계에서 스마트 미터와 IoT 디바이스의 사용이 증가하면서 CIS 시장이 성장하고 있습니다. 이러한 기술은 많은 양의 데이터를 생성하며, 이를 유용하게 활용하기 위해서는 이를 관리하고 분석할 수 있는 효율적인 시스템이 필요합니다.
따라서 기술은 계속 진화하는 고객 정보 시스템 시장의 주요 결정 요인입니다. 기술 분야의 또 다른 중요한 트렌드는 고객 정보 시스템 플랫폼에 인공지능과 머신러닝을 적용하는 것입니다. 인공지능과 머신러닝은 대량의 고객 데이터를 실시간으로 분석하여 비즈니스에 대한 인사이트를 제공할 수 있습니다. 예를 들어, 인공지능으로 강화된 예측 분석을 통해 조직은 고객의 요구와 선호도를 예측하여 고객이 요청하기 전에 서비스를 제공할 수 있는 위치에 설 수 있습니다.
또 다른 중요한 기술 트렌드는 데이터의 안전한 저장과 공유를 위해 블록체인을 사용하는 것입니다. 블록체인 기술은 고객 데이터를 저장하기 위한 탈중앙화된 안전한 환경을 제공하고 데이터 유출 및 데이터 보호법 미준수를 방지할 수 있습니다. 또한 고객 정보 시스템에서 로보틱 공정 자동화(RPA)의 사용도 점차 증가하고 있습니다. RPA는 데이터 입력과 같은 프로세스를 자동화하는 데 도움이 될 수 있으며, 이는 수동으로 작업을 수행할 때 발생할 수 있는 오류를 최소화하는 동시에 다른 중요한 작업을 위한 시간을 확보하는 데 도움이 될 수 있습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 고객 정보 시스템 시장의 변수, 동향, 범위
시장 계통의 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
산업의 과제
고객 정보 시스템 시장 분석 툴
산업 분석 - Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
제4장 고객 정보 시스템 시장의 구성 요소 전망
고객 정보 시스템 시장 : 컴포넌트 분석과 시장 점유율별(2024년, 2030년)
솔루션
서비스
제5장 고객 정보 시스템 시장의 용도의 전망
고객 정보 시스템 시장 : 용도 분석과 시장 점유율별(2024년, 2030년)
상하수도 관리
전력 관리
공공가스 관리
제6장 고객 정보 시스템 시장 : 지역별, 추정 및 동향 분석
고객 정보 시스템 시장 점유율, 100만 달러, 지역별(2024년, 2030년)
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
아시아태평양
중국
인도
일본
호주
한국
라틴아메리카
브라질
중동 및 아프리카
아랍에미리트(UAE)
사우디아라비아
남아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 분류
시업의 시장 점유율 분석(2024년)
기업 히트맵 분석
기업 프로파일 및 상장 기업
Oracle Corporation
SAP SE
IBM Corporation
Advanced Utility Systems
Cayenta
Fluentgrid Limited
Gentrack
Hansen Technologies
Itineris
Milestone Utility Services
HBR
영문 목차
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Customer Information System Market Trends:
The global customer information system market size was estimated at USD 1.56 billion in 2024 and is expected to grow at a CAGR of 12.6% from 2025 to 2030. The CIS market is experiencing several trends, some of which include the following; Cloud solutions are becoming popular in the CIS market. Due to the desire of organizations to minimize the costs of IT infrastructure and improve the availability of data, cloud-based CIS platforms are widely used. In addition, the combination of CIS with the help of such tools as analytics and artificial intelligence is gradually becoming a trend. This integration helps companies to get a better understanding of customers' behavior, needs, and wants, which in turn will help them to deliver better services.
The other emerging trend is the increasing concern of organizations towards the protection of data and information. The adoption of the GDPR in Europe and the CCPA in the U.S. means that organizations are under pressure to make sure that their customer information system platforms meet the highest standards of data protection. This has made organizations adopt CIS solutions that have better encryption, data security, and strict access controls to prevent customer data from being hacked or accessed by unauthorized persons.
Businesses in different sectors are integrating digital technologies into their operations to optimize processes, interact with customers, and operate more effectively. The change in the market has led to the need to adopt complex CIS solutions that can manage a vast amount of customer data, offer real-time analytics, and facilitate multi-channel interaction. Also, the growing usage of smart meters and IoT devices in the utility industry is driving the CIS market. These technologies produce a lot of data that need efficient systems to manage and analyze them in order to be useful.
Technology is, therefore, a major determinant of the customer information system market as it continues to evolve. Another important trend in the field of technology is the application of artificial intelligence and machine learning in customer information system platforms. AI and ML can analyze large volumes of customer data in real-time to provide insights into the business. For instance, through the use of predictive analytics that has been enhanced by artificial intelligence, organizations can be in a position to predict the needs and preferences of customers so that they can deliver services before they are requested.
Another important technology trend is the use of blockchain for the secure storage and sharing of data. Blockchain technology can provide a decentralized and secure environment for storing customer data and avoid data breaches and non-compliance with data protection laws. Also, the usage of Robotic Process Automation (RPA) in customer information systems is gradually increasing. RPA can help in automating processes like data entry, and this can help minimize errors that are likely to occur when the work is being done manually and, at the same time, create time for other important tasks.
Global Customer Information System Market Report Segmentation
This report forecasts revenue growth at global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the customer information system market report based on component, application, and region.
Component Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
Solution
Services
Legacy Extension Consulting Service
Customer Information System (CIS) Implementation Service
Support Service
Application Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
Water and Wastewater Management
Electricity and Power Management
Utility Gas Management
Regional Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
North America
U.S.
Canada
Mexico
Europe
Germany
UK
France
Asia Pacific
China
India
Japan
South Korea
Australia
Latin America
Brazil
Middle East & Africa
UAE
Saudi Arabia
South Africa
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Research Methodology
1.2.1. Information Procurement
1.3. Information or Data Analysis
1.4. Methodology
1.5. Research Scope and Assumptions
1.6. Market Formulation & Validation
1.7. Country Based Segment Share Calculation
1.8. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Customer Information System Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.3. Industry Challenge
3.3. Customer Information System (CIS) Market Analysis Tools
3.3.1. Industry Analysis - Porter's
3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
3.3.1.3. Threats of substitution
3.3.1.4. Threats from new entrants
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.2.1. Political landscape
3.3.2.2. Economic landscape
3.3.2.3. Social landscape
3.3.2.4. Technological landscape
3.3.2.5. Environmental landscape
3.3.2.6. Legal landscape
Chapter 4. Customer Information System Market Component Outlook
4.1. Customer Information System (CIS) Market, By Component Analysis & Market Share, 2024 & 2030