중동 및 북아프리카의 DOOH : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
Middle East And North Africa DOOH - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1690092
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
중동 및 북아프리카의 DOOH 시장 규모는 2025년 3억 9,066만 달러에 이르고 2030년에는 8억 3,512만 달러에 이를 것으로 예상되며, 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 16.41%를 나타낼 것으로 전망됩니다.
온라인 광고가 복잡해짐에 따라 광고 차단, 마케팅 및 광고에 부과되는 가격이 비싸고 기업은 광고와 메시지를 표시할 수 있는 대체 솔루션을 찾고 있습니다.
주요 하이라이트
DOOH 마케팅은 중동 및 아프리카 시장에 큰 영향을 미치고 있으며 기업은이 산업 부문에서 큰 성장을 이루고 있습니다. 청자를 매료하는 것으로 그것을 실현하고 있습니다.오늘, 작은 스크린상에 존재하는 것만으로는 불충분하고, 메시지를 널리 전하는 것이 지금까지 이상으로 중요하게 되고 있습니다.
사우디아라비아 시장은 새로운 기술에 대응하고 그것을 새로운 장면에서 도입함으로써 왕국의 2030년 비전을 따라 마케팅의이 측면을 전진시킬 기회가 있습니다. 이것은 환경 보호를 위해 인쇄 베 그 간판을 디지털 간판으로 전환하는 것을 의미합니다. 그 결과, 기존의 산업은 도시나 사회에 자연스럽게 녹아, 보다 환경 친화적이고, 관객의 미적 감각에 호소하는 활기찬 미디어 부문으로 발전한다고 생각됩니다.
자동화와 프로그래매틱 플랫폼의 대두는 캠페인 구매의 마찰을 줄임으로써 OOH 지갑 점유율의 성장을 가속하기 위해서입니다. 고」를 가능하게 해, 시간의 경과와 함께 대상 잠재고객의 기호에 맞추어 적응·개선할 수 있게 될 것으로 예상됩니다.또, 디지털 스크린은 구매 행동을 추적해, 센서 기술을 활용해 통행인의 인구 통계학적 특징을 검출해, 얼굴의 표정을 추적해, 이러한 정보원을 인공지능 광고의 입력으로서 사용해
다양한 교통 환경 중에서도 공항은 특히 최고의 브랜드와 고급 브랜드에 이상적인 환경임이 입증되었습니다., 공항은 동일한 공간을 활용하여 한 회사뿐만 아니라 여러 광고주에게 판매 할 수 있습니다. 따라서 수익 금액은 지수적으로 증가합니다. Ads는 샤르자(아랍에미리트(UAE))와 케네스 카운다(잠비아) 등 다양한 국제 공항에서 혁신적인 아이디어와 실행력을 통합한 DOOH 솔루션과 체험 개발에 많은 투자를 해왔습니다.
각 지역에서의 프레즌스를 확대하고 제품 포트폴리오를 충실히 하기 위해 양사는 협력관계를 구축하고 있습니다.
조직과 디지털 마케팅 기업은 갑자기 디지털 동향을 추구할 수 없게 되었습니다.의 구조를 채용하고 있습니다.어두운 환경에도 불구하고, 디지털 마케팅 비즈니스는 기능하기 위해서 필요한 엣지를 가지고 있습니다.
중동 및 북아프리카의 DOOH 시장 동향
교통 광고가 급성장
교통 광고란, 버스, 택시, 전철, 노면 전차 등, 모든 운송의 차내나 차내에 광고를 게재하는 것입니다.
이 지역에서는 공공 운송(택시, 버스, 지하철 등), 공항, 버스 정류장, 철도역, 버스 정류장 등에서 주로 트랜짓 광고가 이용되고 있습니다.
예를 들어, 도로교통국(RTA)의 보고에 의하면, 두바이에서는 2022년에 공공 운송, 공유 모빌리티, 택시의 이용자수가 약 6억 2,140만명을 기록해, 전년 대비 35% 증가했습니다. 대중교통, 공유 모빌리티, 택시의 일일 평균 탑승자 수는 2021년 130만 명에서 2022년 170만 명으로 증가했습니다. 공공 운송의 이용률과 승차율이 이렇게 크게 성장하고 있는 것은 다양한 공공 운송에 디지털 광고 화면을 설치하는 운송용 DOOH 기업에 큰 이익을 가져오고, 잠재적인 시장 성장을 가져올 가능성이 있습니다.
게다가, 다양한 기업들이 트랜짓 DOOH 솔루션의 중요한 이점을 알고 있으며, 실질적으로 시장 성장을 가속하고 있습니다. 디지털 광고로부터 이익을 얻을 수 있는 기회가 있습니다.
게다가 정부의 다양한 대처가 공공 운송에의 디지털 간판 설치를 크게 뒷받침하고 있어 시장 성장에 크게 공헌하고 있습니다. 기술에 대응해, 택시 부문의 포장?이니셔티브 도입의 문제에 임하는 일환이 됩니다. 택시 광고는 한 걸음 전진합니다. 종래의 자동차 스티커는 디지털 광고로 대체됩니다.
전체적으로 지난 1년간 시장은 상당한 보급률을 보이며 디지털 디스플레이에 투자한 기업은 상당한 수익을 올리고 있습니다.
사우디아라비아가 큰 시장 점유율을 차지
텔레비전이나 인터넷과 같은 대체 미디어가 있음에도 불구하고 사우디아라비아의 야외 광고 섹터는 자사 제품의 광고를 추구하는 광고 회사 및 조직에 가장 중요하고 주요한 섹터 중 하나입니다. 게다가 짧은 기간에 방대한 수의 시청자에게의 액세스를 확보해, 공중에게 인터랙티브한 디지털 솔루션의 본격적인 세트를 제공하기 위해, 시장에 있어서 이상적이고 최초의 선택지입니다.
세계은행의 보고서에 따르면 2022년에는 3,036만 명이 도시에 살았습니다. DESA에 의하면, 2030년까지 리야드와 지다의 도시에는 각각 790만명과 500만명이 살게 될 것으로 예상되고 있습니다.
또한 2022년에는 사우디아라비아의 1인당 소득은 2만 7,941달러를 기록했으며, 2021년에는 2만 3,186달러였습니다. 엔터, 영화관, 국제색이 풍부한 다이닝으로 쇼핑을 하거나 여가를 보내는 것을 선호하기 때문입니다. Signs Media(SSM)와 같은 조직에 의해 사우디아라비아의 DOOH 미디어 시장은 현재, 발전을 계속하고 있어 강한 입장에 있습니다.
새로운 회사의 도입과 경쟁 증가로 사우디아라비아의 견조한 경제가 민간 섹터의 대두에 길을 열었습니다. 지출이 증가하고 있는 것도, 새롭고 흥미로운 사회 활동, 지역 이벤트, 데스티네이션 투어리즘 등에 대한 인식이 높아져, 프로모션이 활발해졌기 때문이라고 생각됩니다.
포맷의 디지털화와 그 이점은 하드면에서는 매우 중요합니다.그 크기, 위치 지정, 네트워크 전달, 관객에의 시선 노출 등으로부터, 무시하는 것은 어렵습니다.또, 영속적이고 실용적인 인상을 남기고, 높은 수요가 있습니다.
사우디아라비아의 OOH 산업과 수많은 형식은 광고주에게 매우 유리합니다.
중동 및 북아프리카의 DOOH 산업 개요
중동 및 북아프리카의 DOOH 시장은 부문화되어 있으며, ELAN Group, EyeMedia, HyperMedia FZ LLC, Backlite Media, Abu Dhabi Media와 같은 대기업이 존재합니다. 이 시장 진출 기업은 제품 라인업을 강화하고 지속 가능한 경쟁 우위를 얻기 위해 제휴 및 인수와 같은 전략을 채택하고 있습니다.
2023년 4월, Backlite Media는 Al Qana와 제휴하여 아부다비 중심부에 위치한 이 독특하고 유명한 워터프론트 시설의 독점 광고권을 획득했습니다. Al Qana의 경영진과 협력하여 이 전략적 관계를 기념하여 아부다비 최대급의 가장 영향력 있는 디지털 스크린 '더 커브'를 건설했습니다.
2022년 7월 JCDecaux SA는 디지털 옥외 광고(DOOH)의 조달과 최적화를 전문으로 하는 DSP(수요 측 플랫폼) 산업 참여 기업인 Displayce와의 전략적 파트너십 체결을 발표했습니다. JCDecaux와의 계약은 Displayce의 개발을 크게 가속화하고, 옥외 광고 시장에서 산업 표준의 DSP가 되는 것을 목표로 하는 동시에, 광고주나 매체사에게 모든 DOOH 미디어에의 완전하고 직접적인 액세스를 계속 제공하는 것을 목적으로 하고 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
산업 밸류체인 분석
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
디지털 광고로의 전환 진행
대중교통 인프라 증가
프로그래매틱 광고 등 세계 단서 채용
시장 성장 억제요인
중동의 엄격한 규제
일부 국가에서는 전통적 광고 형태가 계속 지배적
제6장 시장 세분화
장소별
실내
실외
용도별
빌보드
대중교통
거리가구
기타
최종 사용자별
상업
기관
인프라
국가별
사우디아라비아
아랍에미리트(UAE)
쿠웨이트
카타르
모로코
이집트
기타 중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
ELAN Group
EyeMedia
HyperMedia FZ LLC
Backlite Media
Abu Dhabi Media
Dooha Media(Madaeen Al Doha Group)
Lemma Technologies Ltd
JCDecaux Group
기업 순위
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
KTH
영문 목차
영문목차
The Middle East And North Africa DOOH Market size is estimated at USD 390.66 million in 2025, and is expected to reach USD 835.12 million by 2030, at a CAGR of 16.41% during the forecast period (2025-2030).
With the increasing complexity of online advertising, coupled with the premium pricing charged for ad blockers, marketing, and advertising, companies are looking for alternative solutions that will enable them to display their advertisements or messages. This presents the DOOH market with a lucrative opportunity, which may boost its adoption over the forecast period.
Key Highlights
Digital out-of-home (DOOH) marketing hugely impacts the Middle East and Africa markets, and companies are experiencing considerable growth in this industry sector. Numerous advertisers are entering this market to increase awareness of their brands and products, and they are doing it by enticing their target audience in brand-new ways. Being present on a little screen is insufficient today; spreading messages far and wide is more crucial than ever. It entails creating 360-degree ads featuring a presence "IRL" ( in real life).
The Saudi market has the chance to advance this facet of marketing in line with the kingdom's 2030 Vision by keeping up with emerging technologies and implementing them in new settings. This entails switching out print-based billboards for digital ones to protect the environment. As a result, the existing industry will develop into a vibrant media sector that blends in naturally with cities and society, is more ecologically friendly, and appeals to the audience's sense of aesthetics.
One of the top market trends is the rise of automation and programmatic platforms since they drive growth in OOH wallet share by reducing campaign purchasing friction. They replace the inefficient buying procedure of RFPs, human negotiation, and manual orders. In the future, artificial intelligence-based algorithms are expected to enable "smart advertisements," which can adapt and improve according to the preferences of target audiences over time. Also, digital screens will track purchase behavior and leverage sensor technology to detect passersby demographic features and track facial expressions and use these sources as inputs for artificially intelligent advertisements.
Among various transit environments, airports have proven to be an ideal environment for advertising, particularly for top-tier and luxury brands. Airports are under pressure to figure out ways to generate more and more revenue. Converting static displays like posters to digital displays allow airports to utilize the same space to sell to multiple advertisers instead of just one. That multiplies the amount of revenue exponentially. Also, airports can share the cost burden of upgrading to new advertising technologies by bringing in advertising partners. Airport Ads has significantly invested in various international airports, including Sharjah (UAE) and Kenneth Kaunda (Zambia), in developing DOOH solutions and experiences that integrate innovative ideas and executions.
To expand their presence in the different regions and enhance their product portfolio, the companies are collaborating. For instance, in May 2022, Commercial and technological cooperation was established between Pikasso, the provider of out-of-home advertising (OOH) in the Caucasus, North and West Africa, and the Levant, and Pladway, the top digital out-of-home (DOOH) programmatic company in Italy.
Organizations and digital marketing companies were forced to follow the digital trend suddenly. This has given digital marketing companies more room to test customer ideas. The pandemic, for example, has changed the way firms work. More and more businesses are adopting a digital work structure. Despite the bleak environment, digital marketing businesses have the required edge to function. The lockout has given agencies the chance to identify and rethink their various digital job tasks in the absence of a physical office.
Middle East And North Africa DOOH Market Trends
Transit to be Fastest Growing Application
Transit advertising, often known as "advertising on transportation," is the placement of commercials on or within any form of transportation, including buses, taxis, trains, trams, etc.
The region mostly finds its transit applications across public transportation vehicles (such as taxis, buses, and underground trains), airports, bus stops, train stations, and bus stops. The citizens' growing utilization of public transit drives the market players to incorporate DooH transit along the transit areas identified as essential installation sites.
For instance, the Roads and Transport Authority (RTA) reported that in Dubai, ridership of public transportation, shared mobility, and taxis recorded around 621.4 million in 2022, a 35% rise year-on-year. The average daily ridership of public transportation, shared mobility, and taxis was 1.7 million in 2022, up from 1.3 million in 2021. Such considerable growth in utilization and ridership in public transit may significantly benefit transit DOOH firms installing digital advertising screens across various public transit modes, thereby gaining potential market growth.
Moreover, various firms recognize the significant benefits of transit DOOH solutions, substantially driving market growth. For instance, there is a chance to profit from portable digital advertisements displayed on the top of cars, where users, including drivers, passengers, and pedestrians, can read the content. Override, a KSA-based digital billboard business, is taking the plunge into this possibility by offering an even more important feature: data and hyper-targeted geofenced ads.
Moreover, various government initiatives are significantly supporting the installation of digital billboards on public transport, thereby considerably contributing to market growth. For instance, in October 2022, Dubai cabs were expected to be digitalized as the RTA introduced new features. According to Dubai Taxi Corporation in RTA, the recent rollout would be part of keeping up with the latest technology and tackling the issues of the taxi sector's introduction of package initiatives. Taxi advertisements will be a step forward. Traditional automobile stickers will be replaced with digital advertisements. A digital billboard will likely be mounted on the vehicle's back windshield, which will be visible to commuters on the road.
Overall, the market had considerable adoption rates during the year, with firms invested in digital displays significantly generating profitable earnings. Further, vehicles with traditional displays are anticipated to be replaced by digital displays to enhance brand promotion.
Saudi Arabia to Hold Significant Market Share
Despite the existence of alternative media, such as TV, the Internet, etc., the outdoor advertising sector in Saudi Arabia is one of the most significant and primary sectors for advertising firms and organizations looking to advertise their products. When commercials cannot be made on other channels or videos, outdoor advertisements remain the most significant medium. Moreover, outdoor advertising is the ideal and first choice in the market, as it delivers a full-fledged set of interactive digital solutions to the public, ensuring access to a vast number of viewers in a much shorter period compared to other advertising mediums. A significant shift has occurred everywhere due to Vision 2030, and Saudi Arabia, which is booming economically and socially, has made significant changes.
According to a report by the World Bank, in 2022, 30.36 million people were expected to live in urban areas. Most urban settlers settled in prominent Saudi Arabian cities like Riyadh, Dammam, Mecca, and Jeddah. According to the UNDP and UN DESA, by 2030, the cities of Riyadh and Jeddah are expected to be populated by 7.9 million and 5 million people, respectively.
Further, in 2022, Saudi Arabia recorded a per capita income of USD 27,941, which was USD 23,186 in 2021. With the rise in urban population and GDP per capita, shopping complexes and malls across the country are also rising steadily, as urban people prefer to shop and spend leisure time in business zones, entertainment centers, cinemas, and international dining experiences. This factor creates opportunities for advertising agencies to market their products and services on digital billboards and street furniture. Further, due to organizations like Saudi Signs Media (SSM), one of the leading OOH providers in Saudi Arabia, the OOH media market in the country is currently in a strong position as it continues to develop.
With the introduction of new companies and increased competition, Saudi Arabia's robust economy has paved the way for the rise of the private sector. The nation has also seen an active forward movement in communication from official agencies. The increase in outdoor spending compared to prior years has also been attributed to increased awareness of and promotion of new and exciting social activities, regional events, and destination tourism, among other factors.
The digitalization of formats and their advantages have been crucial in terms of hardware. They are difficult to ignore because of their dimensions, positioning, network distribution, and line-of-sight exposure to audiences. They also leave a lasting, actionable impression that is in high demand.
The Saudi Arabian OOH industry and the numerous formats are quite advantageous for advertisers. For instance, companies like pure online players (both local and foreign) heavily invest in the media since they have seen its advantages for their businesses. There is no shortage of interest and repeat queries, highlighting that OOH continues to be crucial for raising awareness and boosting sales.
Middle East And North Africa DOOH Industry Overview
The Middle East and North Africa digital out-of-home (DOOH) market is fragmented, with the presence of major players like ELAN Group, EyeMedia, HyperMedia FZ LLC, Backlite Media, and Abu Dhabi Media. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain a sustainable competitive advantage.
In April 2023, Backlite Media partnered with Al Qana to gain exclusive advertising rights to this unique and renowned waterfront venue in the heart of Abu Dhabi. In collaboration with Al Qana's management, the company built "The Curve," one of Abu Dhabi's largest and most impactful digital screens, to commemorate this strategic relationship.
In July 2022, JCDecaux SA announced the signing of a strategic partnership with Displayce, the industry player in DSP (Demand Side Platform), which specializes in procuring and optimizing digital outdoor advertising (DOOH). The agreement with JCDecaux aimed to considerably speed up Displayce's development so that it became the industry standard DSP in the outdoor advertising market while continuing to provide full and direct access for advertisers and media agencies to all DOOH media.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products and Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Ongoing Shift Toward Digital Advertising
5.1.2 Increase in Public Transit Infrastructure
5.1.3 Adoption of Global Cues such as Programmatic Advertising
5.2 Market Restraints
5.2.1 Stringent Regulations in the Middle East Have Been a Challenge for Vendors
5.2.2 Traditional Forms of Advertising Continue to Dominate in a Few Countries