중동 및 북아프리카의 DOOH : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
Middle East And North Africa DOOH - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
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리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

중동 및 북아프리카의 DOOH 시장 규모는 2025년 3억 9,066만 달러에 이르고 2030년에는 8억 3,512만 달러에 이를 것으로 예상되며, 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 16.41%를 나타낼 것으로 전망됩니다.

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온라인 광고가 복잡해짐에 따라 광고 차단, 마케팅 및 광고에 부과되는 가격이 비싸고 기업은 광고와 메시지를 표시할 수 있는 대체 솔루션을 찾고 있습니다.

주요 하이라이트

중동 및 북아프리카의 DOOH 시장 동향

교통 광고가 급성장

사우디아라비아가 큰 시장 점유율을 차지

중동 및 북아프리카의 DOOH 산업 개요

중동 및 북아프리카의 DOOH 시장은 부문화되어 있으며, ELAN Group, EyeMedia, HyperMedia FZ LLC, Backlite Media, Abu Dhabi Media와 같은 대기업이 존재합니다. 이 시장 진출 기업은 제품 라인업을 강화하고 지속 가능한 경쟁 우위를 얻기 위해 제휴 및 인수와 같은 전략을 채택하고 있습니다.

2023년 4월, Backlite Media는 Al Qana와 제휴하여 아부다비 중심부에 위치한 이 독특하고 유명한 워터프론트 시설의 독점 광고권을 획득했습니다. Al Qana의 경영진과 협력하여 이 전략적 관계를 기념하여 아부다비 최대급의 가장 영향력 있는 디지털 스크린 '더 커브'를 건설했습니다.

2022년 7월 JCDecaux SA는 디지털 옥외 광고(DOOH)의 조달과 최적화를 전문으로 하는 DSP(수요 측 플랫폼) 산업 참여 기업인 Displayce와의 전략적 파트너십 체결을 발표했습니다. JCDecaux와의 계약은 Displayce의 개발을 크게 가속화하고, 옥외 광고 시장에서 산업 표준의 DSP가 되는 것을 목표로 하는 동시에, 광고주나 매체사에게 모든 DOOH 미디어에의 완전하고 직접적인 액세스를 계속 제공하는 것을 목적으로 하고 있습니다.

기타 혜택

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

제5장 시장 역학

제6장 시장 세분화

제7장 경쟁 구도

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

KTH
영문 목차

영문목차

The Middle East And North Africa DOOH Market size is estimated at USD 390.66 million in 2025, and is expected to reach USD 835.12 million by 2030, at a CAGR of 16.41% during the forecast period (2025-2030).

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With the increasing complexity of online advertising, coupled with the premium pricing charged for ad blockers, marketing, and advertising, companies are looking for alternative solutions that will enable them to display their advertisements or messages. This presents the DOOH market with a lucrative opportunity, which may boost its adoption over the forecast period.

Key Highlights

Middle East And North Africa DOOH Market Trends

Transit to be Fastest Growing Application

Saudi Arabia to Hold Significant Market Share

Middle East And North Africa DOOH Industry Overview

The Middle East and North Africa digital out-of-home (DOOH) market is fragmented, with the presence of major players like ELAN Group, EyeMedia, HyperMedia FZ LLC, Backlite Media, and Abu Dhabi Media. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain a sustainable competitive advantage.

In April 2023, Backlite Media partnered with Al Qana to gain exclusive advertising rights to this unique and renowned waterfront venue in the heart of Abu Dhabi. In collaboration with Al Qana's management, the company built "The Curve," one of Abu Dhabi's largest and most impactful digital screens, to commemorate this strategic relationship.

In July 2022, JCDecaux SA announced the signing of a strategic partnership with Displayce, the industry player in DSP (Demand Side Platform), which specializes in procuring and optimizing digital outdoor advertising (DOOH). The agreement with JCDecaux aimed to considerably speed up Displayce's development so that it became the industry standard DSP in the outdoor advertising market while continuing to provide full and direct access for advertisers and media agencies to all DOOH media.

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

5 MARKET DYNAMICS

6 MARKET SEGMENTATION

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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