독일의 화물 및 물류: 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Germany Freight and Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1687177
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
독일의 화물 및 물류 시장 규모는 2025년에 2,214억 달러로 추정되며, 2030년에는 2,570억 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR은 3.03%로 성장할 전망입니다.
전기 트럭의 출시와 모든 수송 수단에 대한 새로운 인프라 건설이 증가하고 있습니다.
독일은 지속 가능한 운송을 적극적으로 추구하고 있으며, 현재 여러 비공개 회사가 전기 트럭을 도입하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 유명 기업인 Maersk는 지방 배송을 위해 독일에서 25대의 최첨단 Volvo FH 전기 트럭을 조달했습니다. 이 트럭은 2023년 4분기부터 2024년 1분기까지 납품될 예정입니다. 게다가 독일은 디지털화된 도시 모빌리티 시스템을 추진하고 있으며, 2030년까지 함부르크의 거리에서 자율주행 트럭 수송을 가능하게 하는 목표를 내걸고 있습니다. 2023년에는 Iveco와 자율주행 기술의 세계 리더인 Plus와의 협업으로 자율주행 트럭의 주행시험이 시작되었습니다.
2024년 2월, DHL과 프랑크푸르트 공항(FRA)을 소유하고 운영하는 Fraport AG는 새로운 항공화물 시설 건설에 착공했습니다. 이 확장 공사는 공항 게이트 31에 인접한 Fraport의 CargoCity South에서 진행됩니다. 약 55,000평방미터에 이르는 이 시설의 건설에는 약 12개월을 필요로 할 전망입니다. DHL은 2025년 중반까지 항공화물 센터를 개설할 예정입니다.
독일 화물 및 물류 시장 동향
독일은 유럽 물류 및 운송을 선도하고 친환경 운송 모드에 초점을 맞춘 투자 이니셔티브가 증가하고 있습니다.
2024년 7월 독일 정부는 대형 차량용 급속 충전 네트워크를 구축하는 전국 프로젝트를 시작했습니다. 이 이니셔티브는 2045년까지 탄소 중립적인 운송 부문을 달성하는 베를린의 야심찬 목표를 따릅니다. 2023년에는 온실가스 배출량이 현저히 감소했으며, 유럽 최대의 경제국으로는 70년 만의 저수준을 기록하는 것으로 운수부문은 환경벤치마크를 달성하는데 어려움을 겪고 있습니다. 독일은 2030년까지 대형 도로 운송의 약 1/3을 전동식으로 하거나 합성 메탄이나 수소와 같은 전동식 연료를 이용하는 것을 목표로 하고 있습니다.
독일 정부는 환경 보호, 지속가능성 및 효율적인 운송을 촉진하기 위해 도로보다 철도에 투자하려는 의도입니다. 2022년 독일 철도, 연방 정부, 지방 정부는 철도 인프라에 약 136억 유로(145억 1,000만 달러)를 투자했습니다. 니더작센, 함부르크, 브레멘, 머크렌부르크-서 포메라니아, 슈레스비히-홀슈타인은 독일 철도와 함께 2030년까지 철도망의 현대화에 투자합니다.
유럽 정비 시즌 종료로 독일 E5 가솔린 가격이 급락
2024년 5월 말, E5 가솔린 가격은 4월에 비해 대폭 하락해, 마지막 주에는 4.91달러/100L 가격 하락했습니다. 이 하락은 유럽에서 유지 보수 시즌이 끝나고 정유 공장 생산이 증가하고 수입이 증가했기 때문입니다. 암스테르담 로테르담 앤트워프에서 독일로의 가솔린 수입은 꾸준히 증가하고 있으며, 독일 항만에서는 5월에 8,500b/d를 받아들였지만, 수출은 3,700b/d로 감소했습니다. 공급 과잉과 유지 보수 시즌이 끝나면 독일의 E5 가솔린 가격이 밀려나고 있습니다. 한편 남부와 동부에서는 디젤 가격이 시장 혼란을 일으키고 있습니다.
독일 소비자들은 가장 급속한 물가 상승에 직면하고 있으며, 연간 인플레율의 높이는 주로 러시아 우크라이나 전쟁 이후의 에너지와 식료품의 극단적인 상승에 기인합니다. 독일은 세계 최고의 천연 가스 수입국입니다. 가스 소비량의 약 95%를 수입으로 충당하고 있습니다. 2022년에는 가스 수입의 55%가 러시아에서 30%가 노르웨이에서 13%가 네덜란드에서 수입됩니다. 게다가 독일은 2027년 EU 배출권 거래에서 연료 가격이 상승할 것으로 예상하고 있습니다. 2026년에 비해 2027년 초에는 가솔린이 1리터당 38센트, 천연가스가 1킬로와트 시당 약 3센트 상승합니다.
독일 화물 및 물류 산업 개요
독일의 화물 및 물류 시장은 단편화되어 있으며, 이 시장의 주요 기업은 DACHSER, Deutsche Bahn AG(DB Shanker 포함), DHL Group, Kuehne Nagel, United Parcel Service of America, Inc.(UPS)의 5개 기업입니다(알파벳순).
기타 혜택:
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트·지원
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
인구동태
경제 활동별 GDP 분포
경제 활동별 GDP 성장률
인플레이션율
경제성과 및 프로파일
전자상거래 산업의 동향
제조업의 동향
운수·창고업의 GDP
수출 동향
수입 동향
연료 가격
트럭 운송 비용
유형별 트럭 보유 대수
물류 실적
주요 트럭 공급업체
모달 점유율
해상화물 능력
정기선의 접속성
기항지와 퍼포먼스
운임 동향
화물 톤수의 동향
인프라
규제 프레임워크(도로 및 철도)
독일
규제 프레임워크(해상 및 항공)
독일
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
최종 사용자 산업
농업, 어업, 임업
건설업
제조업
석유 및 가스, 광업, 채석업
도매·소매업
기타
물류 기능
쿠리어, 익스프레스, 파셀(CEP)
목적지별
국내
국제
화물
수송 모드별
항공
해상 및 내륙 수로
기타
화물
수송수단별
항공
파이프라인
철도
도로
해상 및 내륙 수로
창고 보관
온도 관리별
온도 관리 없음
온도 관리
기타 서비스
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
A. Hartrodt
BLG Logistics Group AG & Co. KG
DACHSER
Deutsche Bahn AG(including DB Schenker)
DHL Group
DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
Emons
FedEx
Hellmann Worldwide Logistics
Kuehne Nagel
Rhenus Logistics
Rohlig Logistics GmbH & Co. KG
United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Porter's Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
기술의 진보
정보원과 참고문헌
도표 목록
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
환율
JHS
영문 목차
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The Germany Freight and Logistics Market size is estimated at 221.4 billion USD in 2025, and is expected to reach 257 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.03% during the forecast period (2025-2030).
The launches of electric trucks and the construction of new infrastructure for all modes of transport are increasing
Germany is actively pursuing sustainable transportation, with several private trucking companies now introducing electric trucks. For instance, in 2023, Maersk, a prominent player, procured 25 cutting-edge Volvo FH electric trucks in Germany for local deliveries. These trucks are set to be delivered between Q4 2023 and Q1 2024. Furthermore, Germany is pushing for a digitized urban mobility system, with a target of enabling autonomous trucking on Hamburg's streets by 2030. In 2023, road trials for autonomous trucks commenced through a collaboration between Iveco and Plus, a global leader in autonomous driving technology.
In February 2024, DHL and Fraport AG, the owner and operator of Frankfurt Airport (FRA), broke ground on a new air freight facility. This expansion is taking place at Fraport's CargoCity South, adjacent to Airport Gate 31. The construction of this facility, spanning approximately 55,000 square meters, is expected to take around twelve months. DHL plans to inaugurate the air cargo center by mid-2025.
Germany Freight and Logistics Market Trends
Germany leads European logistics and transportation, with rising investment initiatives focused on Eco-friendly mode of transport
In July 2024, the German government initiated a nationwide project to establish a fast-charging network tailored for heavy-duty vehicles. This initiative aligns with Berlin's ambitious goal to achieve a carbon-neutral transport sector by 2045. Despite a notable drop in greenhouse gas emissions in 2023, marking a 70-year low for Europe's largest economy, the transport segment has struggled to hit its environmental benchmarks. Germany is targeting that roughly one-third of its heavy road haulage will be electrically powered or utilize electrically produced fuels like synthetic methane or hydrogen by 2030.
The German government intends to invest more in rail than roads to promote environmental protection, sustainability, and effective transportation. In 2022, Deutsche Bahn, the federal government, and the local and regional governments invested roughly EUR 13.6 billion (USD 14.51 billion) in rail infrastructure. Lower Saxony, Hamburg, Bremen, Mecklenburg-Western Pomerania, and Schleswig-Holstein, together with DB, invested in modernizing their rail networks by 2030.
E5 gasoline prices in Germany dropped sharply due to end of maintenance season in Europe
At the end of May 2024, E5 gasoline prices dropped significantly compared to April, with prices USD 4.91/100L lower in the last week. This decline is due to the end of the maintenance season in Europe, leading to increased refinery production and rising imports. Gasoline imports from Amsterdam-Rotterdam-Antwerp to Germany have steadily risen, with German seaports receiving 8,500 b/d in May, while exports fell to 3,700 b/d. The oversupply and end of maintenance season are driving down E5 gasoline prices in Germany. Meanwhile, diesel prices in the south and east are causing market disruptions.
German consumers faced the fastest price rise, and the high annual inflation rate was primarily driven by extreme price increases for energy and groceries since the Russia-Ukraine War. Germany is among the world's biggest natural gas importers. Around 95% of its gas consumption is met by imports. In 2022, 55% of gas imports came from Russia, 30% from Norway, and 13% from the Netherlands. Moreover, Germany anticipates a fuel price jump from 2027 EU emissions trading. An increase of 38 cents per liter of petrol and around 3 cents per kilowatt hour of natural gas at the beginning of 2027 compared to 2026.
Germany Freight and Logistics Industry Overview
The Germany Freight and Logistics Market is fragmented, with the major five players in this market being DACHSER, Deutsche Bahn AG (including DB Schenker), DHL Group, Kuehne+Nagel and United Parcel Service of America, Inc. (UPS) (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Demographics
4.2 GDP Distribution By Economic Activity
4.3 GDP Growth By Economic Activity
4.4 Inflation
4.5 Economic Performance And Profile
4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
4.6 Transport And Storage Sector GDP
4.7 Export Trends
4.8 Import Trends
4.9 Fuel Price
4.10 Trucking Operational Costs
4.11 Trucking Fleet Size By Type
4.12 Logistics Performance
4.13 Major Truck Suppliers
4.14 Modal Share
4.15 Maritime Fleet Load Carrying Capacity
4.16 Liner Shipping Connectivity
4.17 Port Calls And Performance
4.18 Freight Pricing Trends
4.19 Freight Tonnage Trends
4.20 Infrastructure
4.21 Regulatory Framework (Road and Rail)
4.21.1 Germany
4.22 Regulatory Framework (Sea and Air)
4.22.1 Germany
4.23 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes 1. Market value in USD for all segments 2. Market volume for select segments viz. freight transport, CEP (courier, express, and parcel) and warehousing & storage 3. Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 End User Industry
5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.1.2 Construction
5.1.3 Manufacturing
5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
5.1.5 Wholesale and Retail Trade
5.1.6 Others
5.2 Logistics Function
5.2.1 Courier, Express, and Parcel (CEP)
5.2.1.1 By Destination Type
5.2.1.1.1 Domestic
5.2.1.1.2 International
5.2.2 Freight Forwarding
5.2.2.1 By Mode Of Transport
5.2.2.1.1 Air
5.2.2.1.2 Sea and Inland Waterways
5.2.2.1.3 Others
5.2.3 Freight Transport
5.2.3.1 By Mode Of Transport
5.2.3.1.1 Air
5.2.3.1.2 Pipelines
5.2.3.1.3 Rail
5.2.3.1.4 Road
5.2.3.1.5 Sea and Inland Waterways
5.2.4 Warehousing and Storage
5.2.4.1 By Temperature Control
5.2.4.1.1 Non-Temperature Controlled
5.2.4.1.2 Temperature Controlled
5.2.5 Other Services
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
6.4.1 A. Hartrodt
6.4.2 BLG Logistics Group AG & Co. KG
6.4.3 DACHSER
6.4.4 Deutsche Bahn AG (including DB Schenker)
6.4.5 DHL Group
6.4.6 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
6.4.7 Emons
6.4.8 FedEx
6.4.9 Hellmann Worldwide Logistics
6.4.10 Kuehne+Nagel
6.4.11 Rhenus Logistics
6.4.12 Rohlig Logistics GmbH & Co. KG
6.4.13 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FREIGHT AND LOGISTICS CEOS