ASEAN의 화물 및 물류 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025년-2030년)
ASEAN Freight and Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1693572
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
ASEAN의 화물 및 물류 시장 규모는 2025년에 2,882억 달러, 2030년에는 3,900억 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR은 6.23%를 나타낼 전망입니다.
물류 섹터의 발전으로 이어지는 ASEAN 국가의 GDP 공헌 증가
말레이시아는 청정에너지로의 이주에 주력하고 있으며, 현지 기업과 정부계 사업체 모두 기술진보의 선두에 서서 인프라 개발을 추진하고 있습니다. 2022년 5월 Masama Sdn Bhd가 사라왁 통합 산업사(Sarawak Consolidated Industries Bhd, SCIB)에 주문한 3,800만 링깃(861만 달러)의 계약을 들 수 있습니다.
3,260km의 광대한 해안선과 하천망을 가진 베트남은 해상화물 운송에 큰 기회를 가져오고 있습니다. 이 목표에는 해사 부문의 GDP 공헌도를 10%로 끌어올려 연안 28개 도시와 지방의 경제적 중요성을 높여 베트남 전체의 GDP에 차지하는 비율을 65%에서 70%로 하는 것이 포함되어 있습니다.
전자상거래 동향 증가와 정부의 이니셔티브이 시장 성장을 견인
베트남 교통 운수부는 2025년까지 남북 고속도로의 주요 부분을 포함한 14개 인프라 프로젝트를 착공하여 50개 프로젝트를 완성할 계획입니다. 이는 현재 2,021km에서 2025년까지 3,000km로 고속도로를 확장하려는 목표의 일환입니다. 또, 동나이성의 141억 2,000만 달러의 프로젝트인 롱탄 국제 공항은 2025년 완공을 목표로 하고 있습니다.
2023년 11월, BBN 인도네시아 항공은 3기의 화물기를 추가하여 항공기를 확대했습니다. 17,000의 섬들, 5,150km에 이르는 인도네시아의 광대한 군도를 생각하면, 항공 수송은 매우 중요합니다.
ASEAN의 화물 및 물류 시장 동향
각국 정부의 인프라 건설 프로젝트에 뒷받침된 ASEAN 국가에 대한 직접 투자 증가로 경제 성장 견인
2024년 5월 일본 정부는 인도네시아 자카르타에 고속철도를 건설하기 위해 약 1,407억엔(9억 달러)의 대출을 발표했습니다. 2031년까지 두 단계로 나누어 완성할 예정입니다. 이 새로운 철도선에는 열차나 신호 시스템에 일본의 기술이 채용됩니다.
2024년 2월 운수부는 태국 인프라를 강화하기 위해 2025년 말까지 약 150개의 운수 프로젝트에 188억 3,000만 달러를 투자할 계획을 발표했습니다. 5년에는 57개의 신규 프로젝트가 계획되어 있으며, 그 총액은 75억 9,000만 달러에 이릅니다.
이란 이스라엘 분쟁과 우크라이나 러시아 전쟁이 ASEAN 국가에 미치는 영향은 연료 가격 상승과 공급망 혼란을 초래했습니다.
인도네시아는 쉘과 셰브론이 최근 철수한 후 굴착과 탐사를 촉진하기 위해 2024년에 석유 및 가스 부문에 대한 투자가 29% 증가할 것으로 예상하고 있습니다. Eni, Exxon Mobil, BP와 같은 외자계 기업은 2024년에 예정되어 있는 투자의 40%를 기여합니다. 또 2024년 초, 석유 및 가스부는 이란과 이스라엘 분쟁에 의해 원유 가격이 1배럴당 100달러까지 상승할 가능성이 있음에도 불구하고, 가솔린 스탠드의 연료 가격은 적어도 20
말레이시아의 디젤 가격은 2024년 6월에 50% 이상 급등했습니다. 가장 필요로 하는 사람들에게 집중시키는 것으로, 국가 재정의 압박을 완화하는 것을 목적으로 하고 있습니다.
ASEAN의 화물 및 물류 산업 개요
ASEAN의 화물 및 물류 시장은 세분화되어 있으며, 이 시장의 주요 기업은 독일 철도 AG(DB Shanker 포함), DHL 그룹, 페덱스, 쿠네 나겔, 유나이티드 소포 서비스 오브 아메리카(UPS)의 5개 기업입니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
인구동태
경제 활동별 GDP 분포
경제활동별 GDP 성장률
인플레이션율
경제성과 및 프로파일
전자상거래 산업의 동향
제조업의 동향
운수·창고업의 GDP
수출 동향
수입 동향
연료 가격
트럭 운송 비용
유형별 트럭 보유 대수
물류 실적
주요 트럭 공급업체
모달 점유율
해상화물 운송 능력
정기선의 접속성
기항지와 퍼포먼스
운임 동향
화물 톤수의 동향
인프라
규제 프레임워크(도로와 철도)
인도네시아
말레이시아
태국
베트남
규제 프레임워크(해상·항공)
인도네시아
말레이시아
태국
베트남
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
최종 사용자 산업
농업, 어업, 임업
건설업
제조업
석유 및 가스, 광업, 채석업
도매·소매업
기타
물류 기능
쿨리에, 익스프레스, 소포(CEP)
목적지별
국내
국제
화물 수송
수송 모드별
항공
해상·내수도
기타
화물 수송
수송수단별
항공
파이프라인
철도
도로
해상·내륙 수로
창고 보관
온도 관리
온도관리 없음
온도 관리
기타
국가명
인도네시아
말레이시아
태국
베트남
기타 ASEAN 국가
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
Alps Logistics
Deutsche Bahn AG(DB Schenker 포함)
DHL Group
DP World
DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
FedEx
JWD Group
Kuehne Nagel
NYK (Nippon Yusen Kaisha) Line
Tiong Nam Logistics Holdings Bhd
United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
YCH Group
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
기술의 진보
정보원과 참고문헌
도표 목록
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
환율
SHW
영문 목차
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The ASEAN Freight and Logistics Market size is estimated at 288.2 billion USD in 2025, and is expected to reach 390 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.23% during the forecast period (2025-2030).
Rising GDP contributions from ASEAN countries in the logistics sector leading to sector development
Malaysia's focus on clean energy transition is driving its infrastructure development, with both local companies and government-owned entities spearheading technological advancements. These initiatives span various sectors, including rooftop and floating solar, battery storage, and hydrogen. A notable example is the RM 38 million (USD 8.61 million) contract awarded by Masama Sdn Bhd to Sarawak Consolidated Industries Bhd (SCIB) in May 2022. The contract, encompassing engineering, procurement, construction, and commissioning, was for a road project connecting multiple locations in Sarawak, Malaysia, and was successfully completed in March 2023.
Vietnam, with its extensive coastline of 3,260 km and a network of rivers, presents significant opportunities in maritime freight transportation. The Vietnamese government has set ambitious targets, aiming to position the nation as a leading maritime power by 2030. These goals include elevating the maritime sector's GDP contribution to 10% and amplifying the economic significance of its 28 coastal cities and provinces, targeting a 65% to 70% share of the overall Vietnamese GDP.
Rising e-commerce trends and initiatives imposed by the government are driving the market's growth
Vietnam's Ministry of Transport plans to break ground on 14 infrastructure projects and complete 50 more by 2025, including key parts of the North-South Expressway. This is part of the goal to expand the country's expressways to 3,000 km by 2025, up from the current 2,021 km. Additionally, the Long Thanh International Airport, a USD 14.12 billion project in Dong Nai province, is on track to finish in 2025. Once completed, it will be the country's largest airport, easing congestion at Tan Son Nhat in Ho Chi Minh City.
In November 2023, BBN Airlines Indonesia expanded its fleet by adding a third freighter, underscoring the robust growth of the nation's all-cargo market. The ACMI carrier, a subsidiary of Avia Solutions Group, announced the acquisition of a Boeing 737-400SF, enhancing its current fleet of two 737-800Fs. The aircraft, began commercial operations in 2024. Given Indonesia's vast archipelago, which spans 17,000 islands over 5,150 km, air transportation is crucial. The International Air Transport Association (IATA) forecasts that by 2034, Indonesia will rank as the world's sixth-largest air transport market.
ASEAN Freight and Logistics Market Trends
Rising FDI in ASEAN countries supported by infrastructure construction projects by country governments driving economic growth
In May 2024, the Japanese government announced a loan of about JPY140.7 billion (USD 900 million) to build a high-speed rail line in Jakarta, Indonesia. The East-West rail project will cover 84.1 km and be completed in two phases, starting in 2026 and finishing by 2031. The new rail line will feature Japanese technology for trains and signaling systems. Such initiatives are expected to boost GDP contribution from transport and storage sector.
In February 2024, the Transport Ministry announced plans to invest USD 18.83 billion in around 150 transport projects by the end of 2025 to enhance Thailand's infrastructure. In 2024, 64 projects will commence, with an additional 31 projects valued at USD 11.23 billion in the pipeline. For 2025, there are 57 new projects planned, totaling USD 7.59 billion. These initiatives include 18 motorway projects, 9 railway projects, and plans for regional port development, all aimed at bolstering the transport and storage sector's contribution to GDP in the future.
Impact of the Iran-Israel conflict and Ukraine-Russia war on ASEAN countries led to increased fuel prices and supply chain disruptions
Indonesia expects a 29% increase in oil and gas sector investments in 2024 to boost drilling and exploration after Shell and Chevron's recent exits. This push is vital for Indonesia to counter a long-term decline in output amid rising financing challenges for fossil fuel projects. Foreign companies like Eni, Exxon Mobil, and BP will contribute 40% of 2024's planned investments. Also, in early 2024, the Ministry of Oil and Gas announced that fuel prices at gas stations will stay stable until at least June 2024, despite the Iran-Israel conflict potentially raising oil prices to USD 100 per barrel.
Diesel prices in Malaysia surged by over 50% in June 2024 as part of Prime Minister Anwar Ibrahim's efforts to reform the country's long-standing fuel subsidy system. The restructuring aimed to alleviate pressure on national finances by eliminating universal energy subsidies and focusing assistance on those most in need. This move also aims to address issues like the smuggling of subsidized diesel to neighboring countries, where it fetches higher prices.
ASEAN Freight and Logistics Industry Overview
The ASEAN Freight and Logistics Market is fragmented, with the major five players in this market being Deutsche Bahn AG (including DB Schenker), DHL Group, FedEx, Kuehne+Nagel and United Parcel Service of America, Inc. (UPS) (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Demographics
4.2 GDP Distribution By Economic Activity
4.3 GDP Growth By Economic Activity
4.4 Inflation
4.5 Economic Performance And Profile
4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
4.6 Transport And Storage Sector GDP
4.7 Export Trends
4.8 Import Trends
4.9 Fuel Price
4.10 Trucking Operational Costs
4.11 Trucking Fleet Size By Type
4.12 Logistics Performance
4.13 Major Truck Suppliers
4.14 Modal Share
4.15 Maritime Fleet Load Carrying Capacity
4.16 Liner Shipping Connectivity
4.17 Port Calls And Performance
4.18 Freight Pricing Trends
4.19 Freight Tonnage Trends
4.20 Infrastructure
4.21 Regulatory Framework (Road and Rail)
4.21.1 Indonesia
4.21.2 Malaysia
4.21.3 Thailand
4.21.4 Vietnam
4.22 Regulatory Framework (Sea and Air)
4.22.1 Indonesia
4.22.2 Malaysia
4.22.3 Thailand
4.22.4 Vietnam
4.23 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes 1. Market value in USD for all segments 2. Market volume for select segments viz. freight transport, CEP (courier, express, and parcel) and warehousing & storage 3. Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 End User Industry
5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.1.2 Construction
5.1.3 Manufacturing
5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
5.1.5 Wholesale and Retail Trade
5.1.6 Others
5.2 Logistics Function
5.2.1 Courier, Express, and Parcel (CEP)
5.2.1.1 By Destination Type
5.2.1.1.1 Domestic
5.2.1.1.2 International
5.2.2 Freight Forwarding
5.2.2.1 By Mode Of Transport
5.2.2.1.1 Air
5.2.2.1.2 Sea and Inland Waterways
5.2.2.1.3 Others
5.2.3 Freight Transport
5.2.3.1 By Mode Of Transport
5.2.3.1.1 Air
5.2.3.1.2 Pipelines
5.2.3.1.3 Rail
5.2.3.1.4 Road
5.2.3.1.5 Sea and Inland Waterways
5.2.4 Warehousing and Storage
5.2.4.1 By Temperature Control
5.2.4.1.1 Non-Temperature Controlled
5.2.4.1.2 Temperature Controlled
5.2.5 Other Services
5.3 Country
5.3.1 Indonesia
5.3.2 Malaysia
5.3.3 Thailand
5.3.4 Vietnam
5.3.5 Rest of ASEAN
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
6.4.1 Alps Logistics
6.4.2 Deutsche Bahn AG (including DB Schenker)
6.4.3 DHL Group
6.4.4 DP World
6.4.5 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
6.4.6 FedEx
6.4.7 JWD Group
6.4.8 Kuehne+Nagel
6.4.9 NYK (Nippon Yusen Kaisha) Line
6.4.10 Tiong Nam Logistics Holdings Bhd
6.4.11 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
6.4.12 YCH Group
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FREIGHT AND LOGISTICS CEOS