말레이시아의 화물 및 물류 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Malaysia Freight And Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1685709
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
말레이시아의 화물 및 물류 시장 규모는 2025년에 297억 달러, 2030년에는 382억 8,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 5.20%로 성장할 것으로 예상됩니다.
경제 안정과 투자 기회 확대로 이 나라의 화물 수요 견인
2024년 6월 말레이시아는 태국, 라오스, 중국과 말레이시아를 연결하는 국제화물 열차 '아세안 익스프레스'의 운행을 시작하여 동남아시아 및 중국과의 무역 연결을 강화했습니다. 이 서비스는 세랑고르의 컨테이너 나시오날 내륙 통관항, 펠리스 내륙항, 태국의 라트크라방 내륙항, 라오스의 타날렌 건조항 등 여러 내륙항을 연결합니다. 세랑골에서 충칭까지는 보통 선박으로 14-21일이 소요되며 열차를 이용하면 불과 9일만에 도착합니다.
통산성에 따르면, 대미 수출액이 가장 높은 것은 해운 및 조선업과 선박 수리(SBSR) 산업으로 인도네시아, 아랍에미리트(UAE)가 그 뒤를 이었습니다. 또한 2023년 4월 말레이시아 정부는 2060년까지 완성 예정인 항만을 280억 RM(63억 4,000만 달러)로 건설 계획을 발표했습니다. 이 구상은 2022년 1,320만 TEU에서 2060년에는 3,600만 TEU로 클랜 항구의 컨테이너 화물 및 재래 화물 취급 능력을 향상시키는 것을 목표로 합니다.
말레이시아 화물 및 물류 시장 동향
말레이시아의 운송 및 보관 부문은 725만 달러의 대외 직접 투자 적자에도 불구하고 2022년 전년 대비 33%의 성장을 이뤘습니다.
일대일로 구상은 말레이시아의 인프라 성장을 견인하고 있습니다. 동해안 철도 링크(ECRL)는 동해안의 케란탄, 트렝가누, 파항과 서해안의 네게리 센빌란, 세랑골, 푸트라자야 간의 연결성을 개선하려고 합니다. 이 지역에는 현재 완전한 철도 연결이 없습니다. ECRL은 말레이시아 경제 성장을 최대 2.7% 끌어올릴 것으로 예상됩니다. 또한 건설 후 20년 후 말레이시아의 경제 성장률은 4.6%를 나타낼 것으로 예상됩니다. ECRL 프로젝트는 2026년 12월까지 완료될 예정이며, 2027년 1월 운행을 시작할 예정입니다.
MRT3는 쿠알라룸푸르의 도시철도망을 완성하는 마지막 중요한 노선으로, 전체 길이 50.8km, 쿠알라룸푸르 근교를 달립니다. 2023년 초에 건설이 개시되어 2030년까지 전면 완성될 예정이며, 제1기의 운행은 2028년에 개시될 예정입니다. 이스트 코스트 레일 링크(ECRL)를 통해 20개 역을 포함한 복선 철도 연결 인프라 프로젝트가 2017년에 시작되어 14개의 여객역, 5개의 여객 및 화물역, 1개의 화물역이 설치되었습니다.
연료 소매 가격을 시장 가격에 맞추기 위해 디젤 보조금 폐지를 협의 중
말레이시아는 2024년 6월부터 디젤 보조금을 폐지하고 소매 가격을 1리터당 3.35MYR(0.75USD) 시장 가격에 맞출 계획으로 2.15MYR(0.48USD)에서 55%의 가격 인상된 수치입니다. 잠재적인 정치적 영향은 있지만, 이러한 변화로 인플레이션율에 미치는 영향은 사소한 것으로 예측됩니다. 2023년 디젤 보조금은 145억 MYR(32억 8,000만 달러)에 이르렀으며, 정부는 이번 보조금 합리화로 연간 약 40억 MYR(9억 달러)의 절약을 전망하고 있습니다. 이 나라의 디젤 보조금은 매월 10억 MYR(2억 2,000만 달러)에 이르며, 1일 누출로 인한 손실은 450만 MYR(102만 달러)에 이릅니다.
말레이시아의 디젤 가격은 2024년 6월 Anwar Ibrahim 총리의 수 년간 연료 보조금 제도 개혁 노력의 일환으로 50% 이상 상승했습니다. 이 개혁은 보편적인 에너지 보조금을 폐지하고 원조를 가장 필요로 하는 사람들에게 집중함으로써 국가 재정의 압박을 완화하는 것을 목적으로 합니다. 이 움직임은 또한 보조금을 받은 경유가 이웃 국가들에 밀수되어 고가로 거래되는 문제에 대처할 목적도 있습니다.
말레이시아 화물 및 물류 산업 개요
말레이시아의 화물 및 물류 시장은 세분화되어 있으며, DHL 그룹, FedEx, J&T 익스프레스, MMC Corporation Berhad, NYK (Nippon Yusen Kaisha)(알파벳순)주요 5개사가 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 및 지원
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
인구동태
경제 활동별 GDP 분포
경제활동별 GDP 성장률
인플레이션율
경제성과 및 프로파일
전자상거래 산업의 동향
제조업의 동향
운수 및 창고업의 GDP
수출 동향
수입 동향
연료 가격
트럭 운송 비용
유형별 트럭 보유 대수
물류 실적
주요 트럭 공급업체
모달 점유율
해상화물 운송 능력
정기선의 접속성
기항지와 퍼포먼스
운임 동향
화물 톤수의 동향
인프라
규제 프레임워크(도로와 철도)
말레이시아
규제 프레임워크(해상 및 항공)
말레이시아
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
최종 사용자 산업
농업, 어업, 임업
건설업
제조업
석유 및 가스, 광업, 채석업
도매 및 소매업
기타
물류 기능
쿨리에, 익스프레스, 소포(CEP)
목적지별
국내
국제
화물 수송
수송 모드별
항공
해상·내수도
기타
화물 수송
수송수단별
항공
파이프라인
철도
도로
해상·내륙 수로
창고 보관
온도관리별
온도관리 없음
온도 관리
기타 서비스
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일.
City-Link Express
CJ Logistics Corporation
Deutsche Bahn AG(including DB Schenker)
DHL Group
DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
FedEx
FM Global Logistics Holdings Bhd
GDEX Group
Hellmann Worldwide Logistics
Hextar Technologies Solutions Bhd
J&T Express
Keretapi Tanah Melayu Bhd
Kuehne Nagel
MMC Corporation Berhad
NYK(일본 유선 카이샤) 라인
POS Malaysia Bhd
SF Express(KEX-SF)
SkyNet Worldwide Express
Taipanco Sdn Bhd
Tiong Nam Logistics Holdings Bhd
TransOcean Holdings Bhd
United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
Xin Hwa Holdings Bhd
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계의 개요
개요
Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
기술의 진보
정보원과 참고문헌
도표 목록
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
환율
SHW
영문 목차
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The Malaysia Freight And Logistics Market size is estimated at 29.7 billion USD in 2025, and is expected to reach 38.28 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.20% during the forecast period (2025-2030).
Growing economic stability along with investment opportunities leading to freight demand in the country
In June 2024, Malaysia enhanced its trade connectivity with South-East Asia and China by launching the Asean Express, an international freight train linking Malaysia to Thailand, Laos, and China. This service connects several inland ports, including the Kontena Nasional Inland Clearance Depot in Selangor, Perlis Inland Port, Latkrabang Inland Port in Thailand, and Thanaleng Dry Port in Laos. The train significantly reduces transit times, taking just nine days from Selangor to Chongqing, compared to the usual 14 to 21 days by sea.
According to the Ministry of International Trade and Industry (MITI), the maritime and shipbuilding and ship repairing (SBSR) industries had the highest value of exports to the United States, followed by Indonesia and the United Arab Emirates. Moreover, in April 2023, the Malaysian government announced its plan to construct a port for RM 28 billion (USD 6.34 billion), scheduled to be completed by 2060. This initiative aims to enhance the handling capacity for both container and conventional cargo at Port Klang to 36 million TEUs in 2060 from 13.2 million TEUs in 2022.
Malaysia Freight And Logistics Market Trends
Malaysia's transportation and storage sector experienced 33% YoY growth in 2022, despite USD 7.25 million FDI deficit
The Belt and Road Initiative is driving Malaysia's infrastructure growth. The East Coast Rail Link (ECRL) seeks to improve connectivity between Kelantan, Terengganu, and Pahang in the East Coast with Negeri Sembilan, Selangor, and Putrajaya in the West Coast. These areas currently lack complete railway connections. The ECRL is forecasted to boost Malaysia's economic growth by up to 2.7%. Furthermore, two decades after its construction, Malaysia's economic growth is expected to reach 4.6%. The ECRL project is set to finish by December 2026 and is expected to start operating in January 2027.
The MRT3 is the last critical route to complete the Kuala Lumpur urban rail network; the line is 50.8 km long and runs around Kuala Lumpur's outskirts. Its construction began in early 2023 and is slated for full completion by 2030, while operations for the first phase are anticipated to commence in 2028. Through East Coast Rail Link (ECRL), a double-track railway linking infrastructure project, which includes 20 stations, began in 2017, with 14 passenger stations, five combined passenger and freight stations, and one freight station.
Elimination of Diesel subsidies under discussions, in order to align retail fuel prices to align with market rates
Starting in June 2024, Malaysia plans to eliminate diesel subsidies, allowing retail prices to align with the market rate of MYR 3.35 (USD 0.75) per litre, marking a 55% increase from MYR 2.15 (USD 0.48). Despite potential political consequences, this change is projected to have minimal impact on the country's inflation rate. In 2023, diesel subsidies amounted to MYR 14.5 billion (USD 3.28 billion), and the government anticipates saving approximately MYR 4 billion (USD 0.90 billion) annually through this Subsidy Rationalization. Diesel subsidies in the country amount to MYR 1 billion (USD 0.22 billion) monthly, with daily losses from leaks totaling MYR 4.5 million (USD 1.02 million).
Diesel prices in Malaysia surged by over 50% in June 2024 as part of Prime Minister Anwar Ibrahim's efforts to reform the country's long-standing fuel subsidy system. The restructuring aimed to alleviate pressure on national finances by eliminating universal energy subsidies and focusing assistance on those most in need. This move also aims to address issues like the smuggling of subsidized diesel to neighboring countries, where it fetches higher prices.
Malaysia Freight And Logistics Industry Overview
The Malaysia Freight And Logistics Market is fragmented, with the major five players in this market being DHL Group, FedEx, J&T Express, MMC Corporation Berhad and NYK (Nippon Yusen Kaisha) Line (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Demographics
4.2 GDP Distribution By Economic Activity
4.3 GDP Growth By Economic Activity
4.4 Inflation
4.5 Economic Performance And Profile
4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
4.6 Transport And Storage Sector GDP
4.7 Export Trends
4.8 Import Trends
4.9 Fuel Price
4.10 Trucking Operational Costs
4.11 Trucking Fleet Size By Type
4.12 Logistics Performance
4.13 Major Truck Suppliers
4.14 Modal Share
4.15 Maritime Fleet Load Carrying Capacity
4.16 Liner Shipping Connectivity
4.17 Port Calls And Performance
4.18 Freight Pricing Trends
4.19 Freight Tonnage Trends
4.20 Infrastructure
4.21 Regulatory Framework (Road and Rail)
4.21.1 Malaysia
4.22 Regulatory Framework (Sea and Air)
4.22.1 Malaysia
4.23 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes 1. Market value in USD for all segments 2. Market volume for select segments viz. freight transport, CEP (courier, express, and parcel) and warehousing & storage 3. Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 End User Industry
5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.1.2 Construction
5.1.3 Manufacturing
5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
5.1.5 Wholesale and Retail Trade
5.1.6 Others
5.2 Logistics Function
5.2.1 Courier, Express, and Parcel (CEP)
5.2.1.1 By Destination Type
5.2.1.1.1 Domestic
5.2.1.1.2 International
5.2.2 Freight Forwarding
5.2.2.1 By Mode Of Transport
5.2.2.1.1 Air
5.2.2.1.2 Sea and Inland Waterways
5.2.2.1.3 Others
5.2.3 Freight Transport
5.2.3.1 By Mode Of Transport
5.2.3.1.1 Air
5.2.3.1.2 Pipelines
5.2.3.1.3 Rail
5.2.3.1.4 Road
5.2.3.1.5 Sea and Inland Waterways
5.2.4 Warehousing and Storage
5.2.4.1 By Temperature Control
5.2.4.1.1 Non-Temperature Controlled
5.2.4.1.2 Temperature Controlled
5.2.5 Other Services
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
6.4.1 City-Link Express
6.4.2 CJ Logistics Corporation
6.4.3 Deutsche Bahn AG (including DB Schenker)
6.4.4 DHL Group
6.4.5 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
6.4.6 FedEx
6.4.7 FM Global Logistics Holdings Bhd
6.4.8 GDEX Group
6.4.9 Hellmann Worldwide Logistics
6.4.10 Hextar Technologies Solutions Bhd
6.4.11 J&T Express
6.4.12 Keretapi Tanah Melayu Bhd
6.4.13 Kuehne+Nagel
6.4.14 MMC Corporation Berhad
6.4.15 NYK (Nippon Yusen Kaisha) Line
6.4.16 POS Malaysia Bhd
6.4.17 SF Express (KEX-SF)
6.4.18 SkyNet Worldwide Express
6.4.19 Taipanco Sdn Bhd
6.4.20 Tiong Nam Logistics Holdings Bhd
6.4.21 TransOcean Holdings Bhd
6.4.22 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
6.4.23 Xin Hwa Holdings Bhd
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FREIGHT AND LOGISTICS CEOS