이탈리아의 화물 및 물류 시장(2025-2030년) : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 성장 예측
Italy Freight and Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1685794
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
이탈리아의 화물 및 물류 시장 규모는 2025년에 1,176억 달러로 추정되고, 2030년에는 1,409억 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2030년) 동안 CAGR 3.67%로 성장할 전망입니다.
무역, 고용 기회, 투자 금액 증가가 이탈리아의 화물 수송 수요를 견인
2023년 12월 이탈리아의 안코나 항구는 1억 800만 유로(1억 1,528만 달러) 규모의 새로운 운송 링크를 완성하여 상당한 업그레이드를 이룩하였습니다. 프로젝트는 이탈리아의 도로 회사 Anas가 위탁한 3.3km의 도로를 포함하며 Statale 16 Adriatica를 연결하게 됩니다.
2050년까지 기후 변화에 의한 중립성을 달성하고자 하는 EU의 전략에서는 철도로의 교통수단 전환이 중시되고 있으며, 국경을 넘은 운송은 EU의 그린딜 목표를 실현하는데 매우 중요한 역할을 하고 있습니다. 이탈리아의 철도 부문은 10%의 수단 분담률을 유지하고 있으며 2030년까지 인프라에 1,600억 유로(1,707억 9,000만 달러), 육상 수송에 1,900억 유로(2,028억 2,000만 달러)의 투자를 예상하고 있습니다.
이탈리아 화물 및 물류 시장 동향
이탈리아에서는 2026년까지 초중량화물 운송 차량의 오버홀이 계획되어 장래성이 높아질 전망입니다.
2024년 7월 이탈리아 운수부는 밀라노와 볼로냐의 중간에 위치한 피아첸차에 철도 화물역을 설치하는 프로젝트를 승인했습니다. 피아첸차 인터모달 터미널은 Hupac이 감독하고 있습니다.
2024년, 이탈리아는 열악한 조건을 개선하고 EU 기준을 충족하기 위해 초중량화물 운송 차량의 업그레이드를 계획하고 있습니다. 2026년까지 7억 4,724만 달러를 투자해 3년 동안 가장 오래되고 오염도가 높으며 안전성이 낮은 차량의 25-30%를 단계적으로 폐지하도록 요구하고 있습니다.
2022년 말 연료 관련 소비세 할인이 끝난 후 이탈리아에서는 연료 가격이 급상승했습니다.
지난 3년간 이탈리아는 유럽의 주요 시장에서 가장 높은 도매 전력 평균 기록을 지속적으로 유지해 왔습니다. 1시간당 평균 137.80달러로 독일과 프랑스의 평균을 3분의 1, 그리고 스페인 평균을 50% 이상 웃돌았습니다.
2024년 3월 현재 이탈리아의 전력 및 가스 규제 당국인 알레라는 2025년부터 2027년까지의 신규 용량 경매 지불액의 상한을 86,466.7달러/MW로 인상했습니다. 지난 15년 동안 신규 용량에 대해서 최대 74,724.3달러/MW, 기존 용량에 대해서 최대 35,227.2달러/MW가 지불되었습니다.
이탈리아 화물 및 물류 산업 개요
이탈리아의 화물 및 물류 시장은 단편화되고 있으며 DHL그룹, DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea), 페덱스, Kuehne Nagel, Savino Del Bene SpA(알파벳순)가 주요 5개사입니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
인구 동태
경제활동별 GDP 분포
경제활동별 GDP 성장률
인플레이션율
경제성과 및 프로파일
전자상거래 산업의 동향
제조업의 동향
운수 및 창고업의 GDP
수출 동향
수입 동향
연료 가격
트럭 운송 비용
유형별 트럭 보유 대수
물류 실적
주요 트럭 공급업체
수단 분담률
해상화물 운송 능력
정기선 해운 연계
기항지 및 성과
운임 동향
화물 톤수 동향
인프라
규제 프레임워크(도로 및 철도)
이탈리아
규제 프레임워크(해상 및 항공)
이탈리아
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
최종 사용자 산업
농업, 어업, 임업
건설업
제조업
석유 및 가스, 광업, 채석업
도매 및 소매업
기타
물류 기능
택배, 특급 및 소포(CEP)
목적지별
국내
국제
화물 수송
수송 수단별
항공
해상 및 내수로
기타
화물 수송
수송 수단별
항공
파이프라인
철도
도로
해상 및 내수로
창고 보관
온도 제어 기능별
온도 제어 가능
온도 제어 불가능
기타 서비스
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
Arcese Trasporti SpA
Deutsche Bahn AG(including DB Schenker)
DHL Group
DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
FedEx
Fercam SpA
GRUBER Logistics SpA
Italsempione
Italtrans
Kuehne Nagel
Savino Del Bene SpA
Transmec Group
United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계의 개요
개요
Porter's Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인 및 기회)
기술의 진보
정보원과 참고문헌
도표 목록
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
환율
CSM
영문 목차
영문목차
The Italy Freight and Logistics Market size is estimated at 117.6 billion USD in 2025, and is expected to reach 140.9 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.67% during the forecast period (2025-2030).
Rising trade, employment opportunities, and investment values are driving freight transport demand in the country
By December 2023, Italy's port of Ancona is slated for a significant upgrade with the completion of a new EUR 108 million (USD 115.28 million) transportation link. The project, awarded to a joint venture between BESIX and Donati, encompasses a 3.3 km road commissioned by Anas, an Italian road firm. This road, featuring two tunnels and a viaduct, is expected to take three years to finish. Once operational, it will connect the international port of Ancona to the Strada Statale 16 Adriatica at the Torrette roundabout.
The European Union's strategy to achieve climate neutrality by 2050 places a strong emphasis on a modal shift to rail, with cross-border transport playing a pivotal role in realizing the EU's Green Deal objectives. However, rail transport in Italy faces challenges, including missing links and various barriers that hinder its competitiveness. Despite these hurdles, Italy's rail sector holds a 10% modal split. Notably, companies like FS Group have ambitious investment plans, earmarking EUR 160 billion (USD 170.79 billion) for infrastructure and EUR 190 billion (USD 202.82 billion) for overland transport by 2030.
Italy Freight and Logistics Market Trends
Growing future prospects due to planned overhaul of superheavy cargo transport fleet by 2026 in Italy
In July 2024, the Italian Ministry of Transport greenlit a project to establish a rail freight station in Piacenza, strategically placed between Milan and Bologna. The upcoming station will be situated in the eastern part of Piacenza, specifically in the Le Mose area. Moreover, Le Mose already hosts the Piacenza Intermodal Terminal, overseen by Hupac. This existing terminal is currently undergoing significant enhancements, with completion slated for late 2024 or early 2025. These developments paint a promising future for Piacenza's rail freight prospects.
In 2024, Italy plans to upgrade its superheavy cargo transport fleet due to poor conditions and failure to meet EU standards. Shippers and carriers are urging the government to implement a public incentive plan amid challenges from the Russian-Ukrainian conflict and stricter EU regulations. The plan requires a USD 747.24 million investment by 2026 to phase out 25-30% of the oldest, most polluting, and least safe vehicles over three years. Italy's support for the freight sector has lagged behind France and Germany, but changes are expected as early as late 2024.
Fuel prices surged in Italy after the discount on fuel-related excise duties expired at the end of 2022
For the last three years, Italy has consistently held the record for the highest average wholesale power prices among major European markets. This is primarily due to its heavy reliance on natural gas for electricity generation, a strategy that sets it apart from its European counterparts. In 2023, Italy's wholesale power prices stood at an average of USD 137.80 per megawatt hour, a figure that was a third higher than both Germany's and France's averages, and over 50% more than Spain's. Moving into 2024, Italy's power costs have continued to surge, with recent wholesale prices sitting nearly 40% above France's and a striking 60% higher than Spain's.
As of March 2024, Italy's power and gas regulator, Arera, has increased the maximum payments in capacity auctions for 2025-2027 to USD 86,466.7/MW for new capacity. Previous auctions for 2022-2024 offered maximum payments of USD 74,724.3/MW for new capacity and USD 35,227.2/MW for existing capacity, payable over 15 years. In coming years, Italian power demand will rise due to increased electrification from electric vehicles, heat pumps, and electrolyzers.
Italy Freight and Logistics Industry Overview
The Italy Freight and Logistics Market is fragmented, with the major five players in this market being DHL Group, DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea), FedEx, Kuehne+Nagel and Savino Del Bene SpA (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Demographics
4.2 GDP Distribution By Economic Activity
4.3 GDP Growth By Economic Activity
4.4 Inflation
4.5 Economic Performance And Profile
4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
4.6 Transport And Storage Sector GDP
4.7 Export Trends
4.8 Import Trends
4.9 Fuel Price
4.10 Trucking Operational Costs
4.11 Trucking Fleet Size By Type
4.12 Logistics Performance
4.13 Major Truck Suppliers
4.14 Modal Share
4.15 Maritime Fleet Load Carrying Capacity
4.16 Liner Shipping Connectivity
4.17 Port Calls And Performance
4.18 Freight Pricing Trends
4.19 Freight Tonnage Trends
4.20 Infrastructure
4.21 Regulatory Framework (Road and Rail)
4.21.1 Italy
4.22 Regulatory Framework (Sea and Air)
4.22.1 Italy
4.23 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes 1. Market value in USD for all segments 2. Market volume for select segments viz. freight transport, CEP (courier, express, and parcel) and warehousing & storage 3. Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 End User Industry
5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.1.2 Construction
5.1.3 Manufacturing
5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
5.1.5 Wholesale and Retail Trade
5.1.6 Others
5.2 Logistics Function
5.2.1 Courier, Express, and Parcel (CEP)
5.2.1.1 By Destination Type
5.2.1.1.1 Domestic
5.2.1.1.2 International
5.2.2 Freight Forwarding
5.2.2.1 By Mode Of Transport
5.2.2.1.1 Air
5.2.2.1.2 Sea and Inland Waterways
5.2.2.1.3 Others
5.2.3 Freight Transport
5.2.3.1 By Mode Of Transport
5.2.3.1.1 Air
5.2.3.1.2 Pipelines
5.2.3.1.3 Rail
5.2.3.1.4 Road
5.2.3.1.5 Sea and Inland Waterways
5.2.4 Warehousing and Storage
5.2.4.1 By Temperature Control
5.2.4.1.1 Non-Temperature Controlled
5.2.4.1.2 Temperature Controlled
5.2.5 Other Services
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
6.4.1 Arcese Trasporti SpA
6.4.2 Deutsche Bahn AG (including DB Schenker)
6.4.3 DHL Group
6.4.4 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
6.4.5 FedEx
6.4.6 Fercam SpA
6.4.7 GRUBER Logistics SpA
6.4.8 Italsempione
6.4.9 Italtrans
6.4.10 Kuehne+Nagel
6.4.11 Savino Del Bene SpA
6.4.12 Transmec Group
6.4.13 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FREIGHT AND LOGISTICS CEOS