중동 및 아프리카의 알코올 음료 포장 시장 전망 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
MEA Alcoholic Drinks Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1640572
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
중동 및 아프리카의 알코올 음료 포장 시장은 예측 기간 동안 연평균 성장율(CAGR) 3.8%를 기록할 전망입니다.
주요 하이라이트
USDA 해외농업서비스에 따르면 2020년 남아공의 와인 포도 생산량은 1% 소폭 증가한 125만 톤으로 예상됩니다. 유리한 기상 조건과 수확량 향상으로 관개 시설이 개선되고 있으며, 일부 지역에서는 2016-2018년 가뭄에서 회복되었습니다. 2020년 와인 생산량은 9억 4,700만 리터에 달할 것으로 예상됩니다. 남아공 와인 산업은 반등 조짐을 보이고 있지만, 저가 와인 공급업체의 수입과 재고 증가로 인한 위협에도 직면해 있습니다.
COVID-19의 팬데믹이 이 지역의 주류 시장에 미친 영향은 다양합니다. 예를 들어, 남아프리카공화국에서는 봉쇄 기간 동안 주류의 운송과 판매가 국가 내에서 전면 금지되어 온트레이드 판매는 온트레이드 폐쇄 기간 동안 오프트레이드로 전환할 수 없었습니다. 그러나 아랍에미리트에서는 제품의 지속적인 공급과 공급망의 회복으로 인해 가정 소비를 위해 오프 트레이드 매장에서의 구매가 증가했습니다. 사우디아라비아에서 알코올 음료 중 유일한 카테고리인 무알코올 맥주의 판매는 코로나19 팬데믹으로 인해 정부가 모든 오프라인 업소를 폐쇄함에 따라 2020년 내내 감소했습니다.
아랍에미리트(UAE)에서는 관광업과 방대한 외국인 인구가 주류 성장에 크게 기여하고 있습니다. 아랍에미리트 국민은 전체 인구의 10%를 차지하며, 외국인이 90%를 차지합니다. 세계보건기구에 따르면 아랍에미리트에서 가장 인기 있는 주류는 증류주로 점유율이 82%에 달하며, 맥주(10%)와 와인(8%)이 그 뒤를 잇고 있습니다.
아랍에미리트(UAE)에서 알코올의 성장은 주로 관광업과 그 엄청난 국외 거주자들에 의해 야기됩니다. 아랍에미리트(UAE)에서는 관광업과 광대한 주재원 인구가 알코올 성장에 크게 기여하고 있습니다. 세계보건기구(WHO)에 따르면 아랍 에미리트에서 가장 인기 있는 알코올은 증류주로 점유율은 82%, 맥주(10%), 와인(8%)입니다.
또한 아랍에미리트는 새로운 법을 만들어 21세 이상에 대한 주류 소비, 판매, 소지에 대한 처벌을 폐지했습니다. 알코올 규제 완화는 아랍에미리트의 이슬람 개인법 정비의 일환입니다. 개인 규정 완화는 “UAE의 관용 원칙을 공고히 하는 것”을 목표로 합니다. 이러한 움직임은 국제 관광 및 비즈니스의 허브로서 아랍에미리트의 명성이 변화하고 있음을 반영합니다. 이러한 변화는 이 지역의 주류 소비를 촉진할 것입니다.
중동 및 아프리카의 알코올 음료 포장 시장 동향
금속 캔 포장이 크게 성장할 전망
터키에서는 맥주 부문에서 금속 음료 캔에 대한 수요가 증가했습니다. 국내 라거에서 금속 캔의 점유율은 빠르게 증가하여 전체 점유율의 절반 미만을 차지하고 있습니다. 유리병에 담긴 맥주와 금속 음료 캔의 가격 차이가 캔 판매를 견인하고 있습니다.
캔캔에 담긴 와인은 와인 제조업체들이 인기 제품의 캔 버전을 출시하면서 남아공 와인 포장 시장에 새로운 트렌드로 자리잡고 있습니다. 예를 들어, 현지 업체인 Perdeberg Wines는 소프트 스무드 레드 제품군의 250ml 캔을 출시했으며, 이 캔은 얼룩말 무늬가 돋보이는 디자인이 특징입니다.
아랍에미리트에서는 점점 더 많은 브랜드가 금속 음료 캔으로 제품을 제공하고 있습니다. 모든 수입 브랜드가 이러한 유형의 포장을 사용하며, 24팩에 담긴 330ml 형식의 맥주는 유리병 포장보다 저렴합니다. 브랜드는 새로운 주류를 테스트하기 위해 더 작은 크기의 패키지를 제공합니다.
무알코올 맥주 부문에서 금속 캔에 대한 선호도가 높아질 것으로 예상됩니다. 무알코올 맥주 브랜드인 바비칸은 석류, 사과, 딸기 맛의 유리 패키지에서 상큼한 디자인의 금속 캔으로 전환하여 이러한 트렌드를 주도하고 있습니다.
큰 성장이 기대되는 남아프리카 시장
지난 10년 동안 남아공의 맥주 팬들은 페일 에일과 라거를 받아들였지만, 현지 수수 기반 맥주는 여전히 시골 지역에만 한정되어 있었습니다. 또한 수제 맥주와 상업용 사탕수수 맥주는 종종 비위생적이고 안전하지 않은 포장으로 판매되어 변조 방지 기능이 없는 경우가 많았습니다. 하지만 최근 남아공의 몇몇 신생 양조장에서는 수수 맥주를 현대적인 레시피로 바꾸기 시작했습니다. 그들은 또한 이 맥주를 위해 종이 기반 포장인 '원뿔형 상자'를 도입했는데, 이는 밀봉된 팩 상자입니다. 따라서 이러한 유형의 포장은 밀봉된 상자 안의 맥주 품질에 대한 소매업체와 소비자의 신뢰를 보장합니다.
지속가능성의 동향은 소비자와 알코올 음료 시장의 선도 기업들 사이에서 고조를 보이고 있습니다. 최근 남아프리카 브루어리는 냉장 보관 후 얼음을 사용하지 않고도 맥주를 더 오랫동안 차갑게 보관할 수 있는 새로운 콜드락 2차 포장재를 출시했습니다.
BizTrends2020에 따르면 남아프리카에서는 럼주 트렌드가 탄력을 받고 있습니다. 남아공의 흑인 중산층 인구가 증가함에 따라 샴페인과 코냑의 인기는 계속될 것입니다. 소비자들이 프리미엄 와인 및 수입 와인에 대한 취향을 개발함에 따라 스파클링 와인의 부상이 계속되고 있습니다. 소비자들이 직면한 심각한 경제적 압박으로 인해 소비자들이 국제적인 브랜드 신뢰도와 접근 가능한 가격대를 이용해 다른 제품과 차별화하기 때문에 RTD(즉석 음료) 및 해외 맥주는 계속해서 카테고리 성장을 주도할 수 있습니다.
COVID-19 기간 동안 소비자의 구매력 감소와 가처분 소득 감소로 가성비 높은 대용량 패키지가 등장했습니다. 예를 들어, 1리터 Carling 블랙 라벨 사이즈는 낮은 기반에서 출발했지만 높은 성장을 기록했습니다.
중동 및 아프리카의 알코올 음료 포장 산업 개요
알코올 음료용 포장 솔루션을 제공하는 여러 업체가 등장하면서 시장 경쟁이 치열해졌습니다. 따라서 중동 및 아프리카 알코올 음료 포장 시장은 적당히 세분화되어 있으며 많은 기업이 확장 전략을 개발하고 있습니다. 최근의 발전은 다음과 같습니다.
2021년6월 : Can-Pack은 SSHS Group Hungary와 협력하여 무광택 마감의 은은한 색상을 사용하여 캔에 부드럽고 모던한 프리미엄 룩앤필을 부여한 Regenera 브랜드를 선보였습니다. 리제네라는 허브 추출물로 만든 과일 맛의 기능성 음료로 숙취로 인한 부작용을 해소하는 것을 목표로 합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
애널리스트에 의한 3개월간의 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
산업 밸류체인 분석
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
신규 참가업체의 위협
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
시장 성장 촉진요인
소비자의 구매력 성장
포장을 통해 제품을 차별화하려는 알코올 음료 제조업체의 인식 증가
시장의 과제
알코올 음료 소비에 대한 정부의 규제
COVID-19가 시장에 미치는 영향의 평가
제5장 시장 세분화
주요 재료별
유리
금속
플라스틱
종이
알코올 제품별
와인
증류수
맥주
기타
제품 유형별
유리병
금속캔
플라스틱 병
기타
국가별
아랍에미리트(UAE)
남아프리카
이집트
터키
기타 중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
기업 프로파일
Ball Corporation
Crown Holdings Inc.
Huhtamaki Oyj
Saudi Arabian Glass Co. Ltd
Saverglass SAS
Consol Glass Ltd
Middle East Glass Manufacturing Company SAE
Bonpak(Pty) Ltd
The National Company For Glass Industries(Zouja)
Majan Glass Company SAOG
Nampak Ltd
Can-Pack SA
제7장 투자 분석
제8장 시장의 미래
HBR
영문 목차
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The MEA Alcoholic Drinks Packaging Market is expected to register a CAGR of 3.8% during the forecast period.
Key Highlights
According to USDA Foreign Agricultural Service, South Africa's wine grape production was projected to increase marginally by 1% to 1.25 million metric tons in 2020. The irrigation facilities are improving with favorable weather conditions and improved yields, and some regions also recovered from the 2016-2018 drought conditions. Wine production was projected to reach 947 million liters in 2020. While the South African wine industry is showing signs of rebounding, it also faces threats from imports of low-value wine suppliers and rising stocks.
There has been a mixed impact of the COVID-19 pandemic on the alcoholic drinks market in the region. For instance, in South Africa, during the lockdown, transportation and sale of alcoholic drinks were banned entirely within the country, meaning that on-trade sales could not simply move into the off-trade during the period of on-trade closures. However, in the United Arab Emirates, due to the continued availability of the products and supply chain resilience, the market has seen increased purchases in off-trade outlets for home consumption. Sales of non-alcoholic beer, the only category present in alcoholic drinks in Saudi Arabia, declined throughout 2020 as the COVID-19 pandemic led to the government-mandated closure of all on-trade establishments.
Alcohol-free alternatives of beer, wine, and spirits offer a premium trade-up alternative for consumers in the Middle Eastern markets where alcohol is banned. Such innovations may also suit the market where alcohol consumption is restricted. Saudi Arabia was one of the largest markets for alcohol-free beer consumption globally. Volume consumption of non-alcohol beer almost doubled in the country between 2015 and 2019. It is expected to grow further in the future.
In the United Arab Emirates (UAE), alcohol growth is majorly contributed by tourism and its vast expatriate population. Emiratis make up 10% of the people, while expatriates account for 90%. According to the World Health Organization, spirits were the most popular alcohol in the United Arab Emirates, with a share of 82%, followed by beer (10%) and wine (8%).
Furthermore, the United Arab Emirates made new laws and removed punishments for the consumption, sales, and possession of alcohol for those 21 years and over. The easing of alcohol restrictions is part of an overhaul of the country's Islamic personal laws. Relaxing personal regulations aim to "consolidate the UAE's principles of tolerance." This move reflects the country's changing reputation as a hub for international tourism and business. These changes will boost the consumption of alcoholic beverages in the region.
MEA Alcoholic Drinks Packaging Market Trends
Metal Can Packaging is Expected to Grow Significantly
In Turkey, the demand for metal beverage cans has increased in the beer segment. The share of metal cans in domestic lager is growing rapidly, accounting for just under half of the total volume share. The price difference between beer in glass bottles and metal beverage cans drives the sales of cans.
Wine in a can is a new trend penetrating the South African wine packaging market, with winemakers introducing canned versions of their popular offerings. For example, local player Perdeberg Wines has launched a 250ml can format of its Soft Smooth Red range, with the pack featuring a striking zebra-print design.
In the United Arab Emirates, many brands are increasingly offering their products in metal beverage cans. All imported brands use this type of packaging, with a beer in the 330 ml format in a 24-pack being cheaper than the equivalent packaging for glass bottles. Brands offer smaller size packages for testing new spirits.
A growing preference for metal cans is expected to be seen in the non-alcoholic beer segment. A non-alcoholic beer brand, Barbican, is driving this trend by shifting from glass packaging to metal cans with refreshing designs for its pomegranate, apple, and strawberry flavors.
The South African Market is Expected to Grow Significantly
In the last decade, while the country's beer fans embraced Pale Ales and Lagers, the reach of local sorghum-based beer remained limited to rural areas. Also, homebrewed and commercial sorghum beer is often sold in unhygienic and unsafe packaging that is not tamper-proof. However, a few of South Africa's new microbreweries recently started to turn sorghum-based beer into their modern recipes. They also introduced paper-based packaging 'conical cartons' for this beer, which are sealed pack cartons. Therefore, this type of packaging ensures retailers' and consumers' trust regarding the quality of the beer inside a sealed carton.
The sustainability trend is gaining traction among consumers and major players in the alcoholic drinks market. Recently, South African Breweries launched its new Cold Lock secondary packaging for its Castle Lite range that claims to keep the beer colder for longer without using ice after refrigeration.
According to #BizTrends2020, the premium rum trend gained momentum in the country. Champagne and Cognac will continue to be popular as the population of black middle-class increases in South Africa. The rise of sparkling wine continues as consumers develop a taste for premium and imported wines. With the severe economic pressure faced by consumers, ready-to-drink (RTD) and international beers may continue to drive category growth as consumers use the international brand credentials and accessible price points to differentiate themselves from their peers.
During COVID-19, the declining consumer purchasing power and reduced disposable incomes drove the emergence of larger value-for-money packaging. For instance, the 1 liter Carling black label size recorded strong growth, albeit from a low base.
MEA Alcoholic Drinks Packaging Industry Overview
The availability of several players providing packaging solutions for alcoholic beverages has intensified the competition in the market. Therefore, the Middle-East and African alcoholic drinks packaging market is moderately fragmented, with many companies developing expansion strategies. Some of the recent developments are:
June 2021 - Can-Pack collaborated with SSHS Group Hungary to give its Regenera brand a gentle, modern, premium look and feel for its can using subtle color with a matte finish. Regenera is a fruit-flavored, functional drink made from herbal extracts that aim to combat the side effects of hangovers.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.4.1 Growth in Purchasing Power of Consumers
4.4.2 Growing Awareness Among Alcoholic Beverage Manufacturers to Differentiate Their Products Over Packaging
4.5 Market Challenges
4.5.1 Government Restrictions on Alcoholic Drinks Consumption
4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Primary Material
5.1.1 Glass
5.1.2 Metal
5.1.3 Plastic
5.1.4 Paper
5.2 By Alcoholic Products
5.2.1 Wine
5.2.2 Spirits
5.2.3 Beer
5.2.4 Other Types of Alcoholic Beverages
5.3 By Product Type
5.3.1 Glass Bottles
5.3.2 Metal Cans
5.3.3 Plastic Bottles
5.3.4 Other Product Types
5.4 By Country
5.4.1 United Arab Emirates
5.4.2 South Africa
5.4.3 Egypt
5.4.4 Turkey
5.4.5 Rest of Middle-East and Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Ball Corporation
6.1.2 Crown Holdings Inc.
6.1.3 Huhtamaki Oyj
6.1.4 Saudi Arabian Glass Co. Ltd
6.1.5 Saverglass SAS
6.1.6 Consol Glass Ltd
6.1.7 Middle East Glass Manufacturing Company SAE
6.1.8 Bonpak (Pty) Ltd
6.1.9 The National Company For Glass Industries (Zouja)