라틴아메리카의 알코올 음료 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
LA Alcoholic Drinks Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1640509
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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라틴아메리카의 알코올 음료 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 5.1%를 기록할 전망입니다.
주요 하이라이트
최근 멕시코의 데킬라, 브라질의 카이피리냐, 아르헨티나의 말벡 와인 등 아르헨티나의 일부 술은 국제적으로 각광받게 되었습니다. 이들은 이 지역에서 가장 많이 판매되는 카테고리입니다. 또한, 관광객 증가는 지역의 인기있는 알코올 음료를 맛볼 수 있도록 수입을 증가시키는 경향이 있습니다. 따라서 이러한 톱셀러 국가들은 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칩니다.
Pan American Health Organization이 2020년 라틴아메리카와 카리브해 지역에서 실시한 조사에 따르면 COVID-19 팬데믹의 초기(2020년 3월-6월) 알코올 음료 소비량은 2019년에 비해 여성에서 15.2%, 남성에서 13.1% 감소했습니다. 이는 COVID-19의 확산을 억제하기 위해 정부가 실시한 거리두기 조치에서 어느 정도 원인을 찾을 수 있습니다. 해당 기간 동안 바나 나이트클럽 등 사람들이 일반적으로 술을 마시는 다양한 시설이 폐쇄되고 파티나 집회가 금지되었으며 장소에 따라서는 알코올 음료의 판매조차도 금지되었습니다.
Pan American Health Organization에 따르면 팬데믹 중 와인의 인기가 높아져 2020년에 분석 기간(2020년 3월-6월) 소비자 점유율은 2019년에 비해 7.5% 증가했습니다. 동시에 맥주와 증류주 소비자 점유율은 각각 3.6%와 3.5%로 하락하였으나 팬데믹 이후 판매는 COVID-19 이전 수준으로 회복될 것으로 예상됩니다.
국제와인기구에 따르면 아르헨티나와 칠레는 2020년에도 라틴아메리카 전역에서 와인 생산량과 수출량 최대치를 유지하고 있습니다. 양국이 수출하는 와인의 대부분은 대량으로 배송되는데 수출 와인의 대부분은 기타 국가에서 포장되므로 해당 국가의 와인 포장 성장은 억제되고 있습니다.
라틴아메리카 알코올 음료 포장 시장 동향
맥주가 시장을 독점할 전망
라틴아메리카의 맥주 소비량은 세계 3위입니다. 세계적으로 가장 인기 있는 맥주는 필스너이지만, 소비자의 기호가 바뀌면서 크래프트 맥주나 프리미엄 맥주 소비가 급속히 증가하고 있습니다. 마찬가지로 맥주 제조업체도 기존 유리병 패키지에서 금속캔과 플라스틱병으로 전환하고 있습니다.
라틴아메리카 전역에서 야외 활동과 이벤트의 인기가 높아지고 있으며 금속캔은 맥주 소비자가 제품의 맛과 품질을 손상시키지 않고 다양하고 활동적인 환경에서 좋아하는 맥주를 쉽게 즐길 수 있도록 합니다. 음료 캔은 무한히 재활용 가능하며 최소 60일 만에 새로운 캔으로 다시 태어날 수 있습니다.
소비자의 가처분 소득 증가와 빠른 도시화(브라질의 도시 인구는 87%)는 조사 대상 시장에서 맥주 인기를 견인하는 몇 가지 중요한 요소입니다. 또한 비알코올 맥주 개발은 조사 지역에서 조사 대상 범주에 대한 수요를 높일 것으로 예상됩니다.
브라질은 라틴아메리카에서 가장 큰 맥주 소비국입니다. 브라질 맥주 시장은 주로 자국 브랜드에 의해 지원됩니다. 판매 맥주의 대부분은 낮은 가격으로 많은 소비자가 구매하기 쉽습니다. 그러나 브라질 소비자의 대부분은 "양보다 품질"이라는 동향을 보이고 있습니다. 맥주 시장의 소비자는 보다 "실험적"이 되어, 새로운 스타일의 맥주를 요구하는 사람이 증가하고 있습니다. 이 추세는 프리미엄 맥주와 크래프트 맥주 시장에 다양한 기회를 제공합니다. 또한 현대 소비자(주로 밀레니얼 세대와 Z세대)는 브랜드에 대한 충성도가 낮아 시장에 새로운 유형의 맥주를 도입할 기회를 창출하고 있습니다.
브라질이 큰 시장 점유율을 차지할 전망
브라질은 와인과는 무관하다고 여겨질 수 있으나 아열대 기후로 인해 다양하고 특징적인 와인을 생산하는 나라입니다. 브라질은 2020년에 190만 헥토리터의 와인을 생산하는 3위 생산국이었습니다. 3대 수출 시장인 파라과이, 중국, 미국은 브라질 와인 총 수출량의 70% 이상을 차지합니다. 제조업체는 대량 수출 대신 주로 스파클링 와인 병을 수출하고 현지 와인 포장 산업을 추진하고 있습니다.
브라질의 주요 맥주 회사 Ambev SA는 2025년까지 플라스틱 포장 오염을 줄이는 목표를 세웠습니다. 이 회사는 이러한 노력을 통해 2억 3,909만 달러(대략)의 사업이 창출될 것으로 예상했습니다. 이 회사는 공급업체, 제조업체, 재활용 협동조합, 신흥기업, 대학 등의 이해관계자와 제휴하여 모든 음료를 회수 가능 포장으로 만들거나 100% 재활용 재료로 만드는 것을 목표로 하고 있습니다.
2020년 브라질에 본사를 둔 크래프트 맥주 브랜드 Bierland는 자사 제품 포트폴리오의 100%를 유리가 아닌 금속캔으로 포장하기로 결정했습니다. 이번 포장 전환을 위해 회사는 Crown Holdings, Inc의 자회사인 Crown Embalagens Metalicas da Amazonia S.A.와 협력했습니다. 해당 크래프트 맥주 제조업체는 지역 내 영업범위를 확대하고 현지 소비자들에게 호소하며 브랜드의 존재감을 높이고 입수 편의성을 높이면서 변화하는 시장 수요에 대응하는 것을 목표로 하고 있습니다. Bierland 는 음료 캔 고유의 장점으로 인해 해당 포장 형태를 채택했습니다.
Amcor plc는 상파울루 주 레메의 음료 제조업체 New Age Bebidas 납품용으로 샴페인 스타일의 유리 베이스와 가볍고 쉽게 파손되지 않는 PET의 편의성을 결합한 600mL 맞춤 병을 디자인했습니다. Amcor는 1단계 블로우 성형 공정을 사용하여 해당 양조장용 병을 제조했습니다. 병에는 왕관 모양의 금속 캡이 붙어 있으며 기존 유리병과 유사하게 디자인되었습니다. PET병은 유리병과 동일하게 저온 충전, 캡핑, 저온 살균 공정을 거칩니다.
라틴아메리카 알코올 음료 포장 산업 개요
알코올 음료 포장 솔루션을 제공하는 여러 기업이 존재하기 때문에 시장 경쟁이 치열해지고 있습니다. 따라서 시장은 적당히 세분화되어 있으며 많은 기업들이 확대 전략을 전개하고 있습니다. 최근 동향은 아래와 같습니다.
2020년 7월 - IntraPac International LLC는 특허받은 플라스크형 플라스틱병을 출시했습니다. 출시된 병은 100ml의 플라스크 형태로 외출시의 편리성에 최적인 사이즈입니다. 또한 숄더 모양을 개선하고 무게를 줄였으며 전면 라벨 패널의 면적을 10% 늘려 브랜딩 공간을 제공합니다. 해당 병은 100% PCR로 가공할 수 있습니다.
2020년 2월 - Garcon Wines는 Amcor plc와 제휴하여 재활용(PCR) PET 플라스틱을 사용한 납작한 와인병을 발표하였습니다. Amcor의 PET병은 세련되고 현대적인 디자인으로 편의성과 지속가능성을 요구하는 현대 라이프 스타일에 완벽하게 부합합니다. PET병은 쉽게 깨지지 않고, 해변이나 수영장에 적합하며, 경량으로 계속 재활용할 수 있어 유리병이나 알루미늄캔보다 이산화탄소 배출량이 적기 때문에 환경면에서도 장점이 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
산업 밸류체인 분석
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
신규 참가업체의 위협
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
촉진요인
소비자의 높은 구매력
알코올 음료 제조업체의 포장에 의한 차별화 의식 고조
시장의 과제
환경과 지속가능성에 대한 관심 증가
COVID-19가 시장에 미치는 영향의 평가
제5장 시장 세분화
1차 재료별
유리
금속
플라스틱
종이
알코올 제품별
와인
증류주
맥주
RTD
기타 알코올 음료
제품 유형별
유리병
금속캔
플라스틱병
기타 제품 유형
국가별
브라질
아르헨티나
멕시코
기타 라틴아메리카
제6장 경쟁 구도
기업 프로파일
Amcor Plc
United Bottles & Packaging
Ball Corporation
Crown Holdings Inc.
OI Glass Inc.
Encore Glass
IntraPac International LLC
Graham Packaging Co.
Berry Global Inc.
Ardagh Group SA
제7장 투자 분석
제8장 시장의 미래
CSM
영문 목차
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The LA Alcoholic Drinks Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.1% during the forecast period.
Key Highlights
In recent years, Argentina's certain local drinks came into the international limelight, such as Mexico's tequila, Brazil's Caipirinha, and Argentina's Malbec wine. These are the top-selling categories across the region. Moreover, rising tourists tend to spend more of their income to taste popular alcoholic drinks of the region. Therefore, these top-selling countries result in a positive impact on the market growth.
According to a survey carried out by Pan American Health Organization in Latin America and the Caribbean in 2020, the consumption of alcoholic beverages decreased between the first months of the COVID-19 pandemic (March to June 2020) for both women and men by 15.2% and 13.1% respectively, when compared to 2019. It could be partly explained by the distancing measures implemented by governments to limit the spread of COVID-19. During that period, various establishments where people usually drink, such as bars and night clubs were closed, parties and gatherings were not allowed, and in some places, even sales of alcoholic beverages were prohibited.
According to Pan American Health Organization, wine gained popularity during the pandemic, with the share of consumers increasing by 7.5% during the period (March to June 2020) analyzed in 2020, compared to 2019. At the same time, the beer and spirits share of consumers went down by 3.6% and 3.5%, respectively. But after the pandemic, it is expected that sales will rebound back to the pre-COVID-19 level.
According to the International Organisation of Vine and Wine, Argentina and Chile remained the top producer and exporters of wine across Latin America in 2020. A big chunk of wine-both countries' export shipped in bulk. Therefore, the growth of wine packaging in these countries is restrained because a large share of their wine exported is packaged somewhere else.
Latin America Alcoholic Drinks Packaging Market Trends
Beer Expected to Dominate the Market
Latin America is the third biggest beer consumer by volume in the world. Pilsner is the most popular beer globally, but consumer habits are changing, and craft & premium beer consumption is increasing fast. Similarly, beer manufacturers are also transitioning from traditional glass bottle packaging to metal cans and PET bottles.
Recognizing the growing popularity of outdoor activities and events throughout Latin America, the metal can format will help beer consumers easily enjoy their favorite brews in diverse, active environments without compromising product taste or quality. Beverage cans are infinitely recyclable and can be transformed into new cans in as little as 60 days, attributes that contribute to a circular economy.
The increasing disposable incomes of consumers and rapid urbanization ( 87% urban population in Brazil) are a few significant factors driving the popularity of beer in the market studied. In addition, the introduction of non-alcoholic beer is expected to boost the demand for this category in the region.
Brazil is the biggest consumer of beer in Latin America. Domestic brands primarily supply its beer market. Most sold beers are considered entry-price, which makes them accessible to a large audience. However, many Brazilian consumers have adopted the trend "drink less but drink better." Consumers in the beer market have become more 'experimental,' resulting in more people looking for new beer styles. This trend opens up a variety of opportunities for premium and craft beers. Also, modern consumers (primarily Millennials and Gen-Z) seem to be less brand loyal, creating opportunities for introducing new types of beers in the market.
Brazil is Expected to Hold Significant Market Share
Brazil may not be inherently associated with wine, but it has a wide variety of distinctive wine production characteristics because of its subtropical climate. Brazil is the third-largest producer, with 1.9 million hectoliters of wine in 2020. Paraguay, China, and the United States are the three major export markets, as they constitute more than 70% of total Brazilian wine exports. Manufacturers mainly export sparkling wine bottles instead of exporting in bulk, promoting the local wine packaging industry.
Brazil's one of the largest brewer Ambev SA has set a target to eliminate plastic pollution in its packaging by 2025. The company estimated that this move could generate USD 239.09 million (approx.) in business. It is partnering with stakeholders, including suppliers, manufacturers, recycling cooperatives, startups, and universities, to have all its beverages either in returnable packaging or made of 100% recycled material.
In 2020, Brazil-based craft beer brand Bierland decided to pack 100% of its product portfolio into metal cans instead of glass. For this packaging transition, the company collaborated with Crown Embalagens Metalicas da Amazonia S.A., a Crown Holdings, Inc subsidiary unit. The craft brewer aims to expand its regional reach and appeal to local consumers, increase its brand presence, enhance its accessibility and respond to changing market demands. Bierland chose beverage cans due to their many inherent benefits.
Amcor plc designed a custom 600 mL bottle for beverage maker New Age Bebidas of Leme, Sao Paulo, that features a glass-like, champagne-style base combined with the convenience of lightweight and shatter-resistant PET. Amcor used its one-step blow molding process to make the bottles for the brewery. The bottles feature a crown metal cap, replicating the standard glass bottle. The PET bottle will replace the glass and go through the same cold-filling, capping, and pasteurizing processes.
Latin America Alcoholic Drinks Packaging Industry Overview
The availability of several players providing packaging solutions for alcoholic beverages has intensified the competition in the market. Therefore, the market is moderately fragmented, with many companies developing expansion strategies. Some of the recent developments are:
July 2020 - IntraPac International LLC launched a patented Flask PET bottle. It is a 100 ml Flask which is the perfect size for on-the-go convenience. Moreover, it offers an enhanced shoulder profile, reduced gram weight, and increases the front label panel area by 10%, offering additional branding space. This bottle can be processed with 100% PCR.
February 2020 - Garcon Wines collaborated with Amcor plc for the production of flat wine bottles made with post-consumer recycled (PCR) PET plastic. Amcor's PET Bottles are sleek, modern, and perfectly matching with today's lifestyle requirements for convenience and sustainability. PET bottles are unbreakable, beach- and pool-friendly, and also have environmental benefits since they are lightweight, infinitely recyclable, and have a lower carbon footprint than glass bottles or aluminum cans.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.4.1 High Purchasing Power of Consumers
4.4.2 Growing Awareness Amongst the Alcoholic Beverage Manufacturers to Differentiate their Products Over Packaging
4.5 Market Challenges
4.5.1 Increasing Environmental and Sustainability Concerns
4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market