유럽의 알코올 음료 포장 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Europe Alcoholic Drinks Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1640676
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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유럽의 알코올 음료 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 5.5%를 기록할 전망
주요 하이라이트
알코올 음료 수요는 영국, 이탈리아, 독일, 핀란드에서 증가할 것으로 예상되며 유럽 포장 산업의 확대에 기여합니다. 유럽의 알코올 음료 포장 업체는 사교장에서의 알코올 사용 추세가 높아짐에 따라 새로운 비즈니스 전망이 열리는 이익을 얻고 있습니다. 유럽에서는 젊은 소비자가 맥주와 와인을 마시는 데 익숙해지고 있습니다.
유리는 음료에 포함된 화학물질과 반응하지 않으며, 그 결과 이러한 음료의 향기, 강도, 풍미를 보호하기 때문에 포장재로 인기가 있습니다. 유리와 같은 포장 재료는 높은 수요가 예상됩니다. 결과적으로 유리병은 맥주 판매의 대부분의 포장에 사용됩니다. 앞으로도 이 추세는 계속될 것으로 예상됩니다. 유리 포장은 완전히 재활용 가능하기 때문에 지속가능성의 관점에서 바람직한 포장 옵션입니다.
어린 소비자들 사이에서 캔이 받아들여지기 때문에 캔 와인과 캔 맥주 제조업체는 알루미늄 캔 포장에 큰 수요를 갖게 되었습니다. 이러한 추세는 밀레니얼 세대가 편의성을 제공하는 다양한 형태의 와인을 열광적으로 소비하기 때문에 실질적인 문화적 변화에 의해 점차 밀어 올랐습니다.
고객은 더 적은 양으로 더 나은 음식을 마시기로 선택하기 때문에 알코올 음료 전체에서 공예를 배치하는 것이 더 중요해지고 있으며 기업은 메시지를 전달하기 위해 포장을 사용해야 합니다. 이것은 맥주에서는 음료용 금속 캔, 알코올에서는 코르크 마개가 달린 유리병 등 음료 포장 증가로 볼 수 있습니다.
COVID-19의 유행은 총 알코올 소비에 영향을 미치지 않았으며 맥주와 와인의 판매는 증가했지만 하드 리커의 판매는 감소했습니다. 저가격대와 중가격대의 증류주는 수요가 증가했지만, 고급 초고급 증류주와 초고급 증류주는 수요가 감소했습니다. 교제를 앞두고 집에서 보내는 시간이 늘어나면서 와인과 맥주의 도매 수요가 크게 증가했습니다. 소비자는 팬데믹 전보다 1개당 단가를 높입니다.
유럽 알코올 음료 포장 시장 동향
유리 포장이 시장에서 큰 점유율을 차지할 전망
유리 포장과 같은 플라스틱 포장을 대체하는 재사용 가능하고 환경 친화적인 포장에 대한 수요가 유리 포장 부문의 성장을 이끌고 있습니다. 소비자 습관의 변화와 가처분 소득 증가가 산업 확대를 촉진할 것으로 예상됩니다. 신흥국의 알코올 소비량이 증가하고 있으며, 이는 이 부문을 뒷받침하고 있습니다. 알코올 음료의 프리미엄화가 진행되고, 크래프트 맥주와 같은 독창적인 알코올 음료에 대한 소비자 수요가 높아지고 있기 때문에 신흥국 시장의 발전이 기대되고 있습니다.
유리는 강도와 품질을 손상시키지 않고 완전히 재활용됩니다. 재활용된 유리 병의 대부분은 새로운 유리 병의 제조에 사용됩니다. 와인 포장의 중요성 증가와 왕성한 시장 수요로 유리 용기의 필요성이 증가할 것으로 예상됩니다.
주류 제조업체의 병에 재생 유리가 사용되는 비율은 포장에 재생 자원을 사용하는 의식이 높아짐에 따라 커지고 있습니다. 스웨덴의 프리미엄 보드카 브랜드인 앱솔루트는 재활용 유리를 41% 사용한 한정 디자인을 발표하고 포장 폐기물을 줄이기 위해 노력하고 있습니다.
가방 인 박스(BIB)는 사람들의 구매 행동, 라이프 스타일, 인구 통계, 음주 기회의 변화로 인해 와인 산업의 인기 동향으로 부상했습니다. 현재 병 와인 소비자의 대부분이 BIB 카테고리로 이동하고 있으며, 상자 와인이 제공하는 품질, 실용성, 저렴한 가격, 개봉 후에도 와인의 신선도를 유지하는 데 새로운 고객이 끌려가고 있습니다. 게다가, 박스형 와인은 지속가능성과 환경면에서도 장점이 있어 시장과 소비자들이 보다 친환경적인 결정을 내리는 데 필수적입니다. 와인 카테고리에서 유리 포장은 항상 불균형 시장 점유율을 자랑하기 때문에이 동향은 결국 유리 포장 시장 점유율을 크게 감소시킬 수 있습니다.
SIBA-Society of Independent Brewers, UK에 따르면, 캔맥주, 병맥주, 통생맥주가 증가하는 반면, 통생맥주 생산량은 2021년에 31% 감소했습니다. 이것은 COVID-19의 대유행에 의한 영국의 펍의 영업 정지에 대응한 것으로 예상됩니다. 그러나 2022년에는 유리 포장 유형도 3% 감소했습니다.
영국이 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상
포장 시장은 rPET 및 종이 기반 포장 등 환경 친화적인 포장을 채택하는 경향이 높아지기 때문에 전반적으로 확대되고 있습니다. 음료 제조업체는 일회용 플라스틱과 그 환경에 미치는 영향에 대한 사회적 인식이 높아지는 가운데, 자신들의 역할을 하고 있는 것처럼 보이려고 약해지고 있습니다. 일회용 플라스틱에 관한 규제는 이미 법제화되어 영국에서는 2023년에 시행될 예정이기 때문에 음료 제조업체는 포장의 환경 부하를 낮춘다는 점에서 선수를 칠 수 있을 것으로 예상됩니다.
혁신적인 기업은 부드러운 포장 시장이 확대됨에 따라 부드러운 형식을 사용하여 기존 산업에 어려움을 겪을 수 있는 기회에 눈을 돌리고 있습니다. 알코올 음료는 이 동향에 주목하는 가장 새로운 비즈니스 중 하나이며, 스파우트 파우치는 멋진 터치를 추가하고 이미 밀레니얼 세대를 매료하고 있습니다.
밀레니얼 세대의 선호도는 가장 강력한 소비자 구매 그룹 중 하나로 중요성을 늘리고 있습니다. 밀레니얼 세대는 휴대성 향상과 경량화를 통해 부드러운 포장을 선호하는 것으로 나타났습니다. 알코올 파우치는 가볍고 휴대성이 뛰어나 유리병보다 훨씬 유연한 구조를 가지고 있습니다.
혁신적이고 매력적인 포장은 전반적인 경험을 향상시키기 위해 기업이 온라인에서도 고객을 유치할 수 있는 선물을 위한 새로운 디자인과 포장을 찾고 있습니다.
Independent Retail News에 따르면 Stella Artois는 2022년 현재 영국(영국)에서 가장 많이 판매되고 있는 맥주 브랜드입니다. Stella Artois는 맥주를 판매하여 2022년 4월까지 12개월 동안 2억 4,600만 파운드 이상을 벌어들였습니다. Budweiser는 2022년에 1억 6,470만 파운드 상당의 맥주를 판매해 소매 매출에서 2위를 차지했습니다.
유럽의 알코올 음료 포장 산업 개요
알코올 음료 포장 솔루션을 제공하는 여러 기업이 있기 때문에 시장 경쟁이 치열해지고 있습니다. 그러므로 많은 기업들이 확장 전략을 개발함으로써 시장의 결속을 강화할 수 있습니다.
2023년 1월-이탈리아 소비자는 와인과 증류주 유럽 e-라벨 플랫폼인 U-Label과 이탈리아 Giunko와의 제휴를 통해 제품 포장 및 재활용에 대한 디지털 정보에 액세스할 수 있습니다. 2023년 1월 1일부터 이탈리아에서 판매되는 와인과 증류주는 소비자에게 제품 포장의 식별과 분류 또는 사용되는 포장 재료의 유형과 폐기 방법을 공개해야 합니다. 이탈리아 규제 당국은 병에 기재된 QR 코드를 스마트폰으로 스캔하여 액세스할 수 있는 전자 라벨을 통해 제조업체가 이 정보를 디지털로 제공할 수 있도록 허가합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건 및 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
산업 밸류체인 분석
산업의 매력-Porter's Five Forces 분석
신규 참가업체의 위협
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
시장 성장 촉진요인
소비자의 높은 구매력
알코올 음료 소비 증가
시장의 과제
환경과 지속가능성에 대한 우려 증가
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
제5장 시장 세분화
1차 재료별
플라스틱
종이
금속
유리
알코올 제품별
와인
스피릿
맥주
레이디 투 음료(RTD)
기타 알코올 음료
제품 유형별
플라스틱 병
유리병
금속캔
판지
파우치
기타
국가별
영국
프랑스
이탈리아
독일
기타 유럽
제6장 경쟁 구도
기업 프로파일
Amcor Ltd.
Ball Corporation
United Bottles & Packaging
Ardagh Group SA
WestRock LLC
Crown Holdings Incorporated
Owens-Illinois(OI) Inc.
Encore Glass
Brick Packaging, LLC
Berry Global Inc.
IntraPac International LLC
제7장 투자 분석
제8장 시장의 미래
AJY
영문 목차
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The Europe Alcoholic Drinks Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.5% during the forecast period.
Key Highlights
The demand for alcoholic drinks is anticipated to rise in the United Kingdom, Italy, Germany, and Finland, which will help the packaging industry in Europe expand. Manufacturers of alcoholic beverage packaging in Europe benefit from the rising trend of alcohol use during social gatherings since it opens up new business prospects. In Europe, young consumers are becoming more accustomed to drinking beer and wine.
Glass is a popular choice for packaging since it does not react with the chemicals in drinks and, as a result, protects the scent, strength, and flavor of these beverages. Packaging materials like glass are anticipated to be in high demand. As a result, glass bottles are used for packaging the majority of beer sales. Throughout the forecast, this tendency is anticipated to persist. Since glass packaging is entirely recyclable, it is a desirable packaging choice for sustainability.
The increased acceptability of cans among young customers led to significant demand for aluminum can packaging from canned wine and beer producers. This tendency has been progressively pushed by a substantial cultural shift since millennials are enthusiastic consumers of various wine forms that provide convenience.
Craft positioning is becoming more significant across alcoholic beverages as customers choose to drink less but better, pushing firms to use packaging to communicate their message. This may be seen in the increase in beverage packaging, such as metal beverage cans for beer and glass bottles with cork closures for alcohol.
The COVID-19 epidemic did not affect total alcohol consumption; beer and wine sales increased while hard liquor sales decreased. Budget and mid-range spirits increased in demand, while high-end super-premium and ultra-premium spirits saw a decline in demand. There have been significant increases in the demand for wholesale wine and beer as people cut back on socializing and spend more time at home. Consumers are paying more for each bottle than before the epidemic.
Europe Alcoholic Drinks Packaging Market Trends
Glass Packaging is Expected to have a Major Share in the market
The demand for reusable and environmentally friendly alternatives to plastic packaging, such as glass packaging, is driving the growth of the glass packaging sector. It is anticipated that changing consumer habits and rising disposable incomes will propel industry expansion. Alcohol consumption in emerging economies is rising, which is helping the sector. Western markets are expected to develop due to the rising premiumization of alcoholic beverages and rising consumer demand for creative alcoholic beverages like craft beer.
Glass is completely recycled without sacrificing its strength or quality. Most recycled glass bottles are used in the manufacture of new glass bottles. Due to its growing significance in wine packaging and strong market demand, the need for glass containers is projected to increase.
A greater proportion of recycled glass is being utilized in liquor makers' bottles as they become more aware of employing recycled resources in their packaging. Absolut, a premium vodka brand from Sweden, has pledged to reduce packaging waste by introducing a limited-edition design composed of 41% recycled glass.
Bag-in-Box (BIB) has emerged as a popular trend in the wine industry due to changes in people's purchasing behaviors, lifestyles, demography, and occasions for drinking. Numerous current bottled wine consumers have switched to the BIB category, and new customers have been drawn in by the quality, practicality, and affordability that boxed wine offers and the wine's continued freshness after opening. Additionally, boxed wine offers advantages for sustainability and the environment, which are essential for the market and consumers to make more eco-friendly decisions. Since glass packaging has consistently had a disproportionate market share in the wine category, this trend could eventually cause glass packaging to lose considerable market share.
According to SIBA - Society of Independent Brewers, UK, beer production in casks declined by 31% in 2021 while canned, bottled, and keg beer increased. This is likely a response to the shutdowns of pubs in the UK because of the COVID-19 pandemic. However, in 2022 the packaging type for glass too decreased by 3%.
The United Kingdom is Expected to Hold Significant Market Share
The packaging market is expanding overall due to the rising trend of adopting environmentally friendly packaging, such as rPET, paper-based packaging, etc. Drink manufacturers are eager to appear to be doing their part as public awareness of single-use plastics, and their environmental impact grows. Drink companies are anticipated to do well to be ahead of the curve when it comes to lowering the environmental impact of their packaging, as regulations on single-use plastics have already been voted into law and will be implemented in the UK in 2023.
Innovative firms keep an eye out for opportunities to use flexible formats to challenge established industries as the flexible packaging market expands. Alcohol is one of the newest businesses to notice the trend, with spout pouches adding a cool touch that's already attracting the millennial demographic.
Millennials' preferences are becoming more significant as one of the most powerful consumer purchasing groups. Millennials have been shown to prefer flexible packaging due to its enhanced portability and lighter weight. Alcohol pouches have a far more flexible structure than glass bottles because of their lighter weight and portability.
Alcohol Gifting is a rising trend in the UK, innovative and appealing packaging adds to the overall experience, and hence companies are looking for new designs and packaging for gifting purposes that can attract customers online as well.
According to Independent Retail News, Stella Artois was the top-selling beer brand in the United Kingdom (UK) as of 2022. By selling beer, Stella Artois made over 246 million British pounds in the 12 months that ended in April 2022. Budweiser sold 164.7 million British pounds worth of beer in 2022, ranking second in terms of retail revenue.
Europe Alcoholic Drinks Packaging Industry Overview
The availability of several players providing packaging solutions for alcoholic beverages has intensified the competition in the market. Therefore, the market could be more cohesive, with many companies developing expansion strategies.
January 2023 - Consumers in Italy will have access to digital information regarding product packaging and recycling owing to a partnership between U-Label, the European e-label platform for wines and spirits, and the Italian company Giunko. Wines and spirits sold in Italy starting on January 1, 2023, must disclose to consumers the identification and categorization of the product packaging or the type of packaging materials used and how they should be disposed of. Italian regulators permit manufacturers to provide this information digitally via an e-label that may be accessed by scanning a QR code with a smartphone on the bottle.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.4.1 High Purchasing Power of Consumers
4.4.2 Increasing Consumption of Alcoholic Drinks
4.5 Market Challenges
4.5.1 Increasing Environmental and Sustainability Concerns
4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market