ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
아시아태평양의 알코올 음료 포장 시장 규모는 2025년 184억 7,000만 달러, 2030년 250억 8,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 6.3%에 달할 것으로 예측됩니다.
음료 패키지의 병과 캔 수요는 이 지역에서 알코올 음료의 소비가 증가함에 따라 확대될 것으로 예상됩니다. 병과 캔은 운송 및 보관에 편리하기 때문에 고객으로부터 인기가 높습니다. 이러한 요인으로 인해 아시아태평양의 알코올 음료 포장 시장에서는 병 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
알코올 음료 제조업체는 다양한 제품을 제공하며 포장은 시장 확대에 필수적입니다. 레크리에이션 활동에 대한 소비자의 지출이 증가하고, 사회적 수용성도 높아진 결과, 알코올 음료 상품에 대한 수요가 꾸준히 증가해, 포장 업계에 영향을 주고 있습니다.
유리는 재활용성, 재사용성, 중성 반응성으로 인해 급성장하는 알코올 음료용 포장재 중 하나로 떠오르고 있습니다. 또, 금속캔의 인기가 높아지고 있는 것도, 알코올 음료 패키징 시장을 견인하고 있습니다. 금속캔은 알코올 음료를 저장 및 유통시키기 위한 포장 용기입니다. 그 강도와 강성은 알코올을 잃지 않고 캔에 충전을 빠르고 쉽게 만듭니다.
게다가 이 지역의 알코올 시장에는 축제, 도시화, 여성 지위 향상, 사교적 경향이 있는 젊은이 증가 등 다양한 요인이 영향을 주고 시장 성장을 가속하고 있습니다. 게다가 라이트맥주, 와인, 라이트알코올 음료, 리큐어, 싱글 몰트 등의 새로운 알코올 음료 카테고리에 의한 많은 성장도 예측 기간 동안 이 지역의 패키지 시장을 밀어 올렸습니다.
아시아태평양의 알코올 음료 포장 시장 동향
금속 패키지의 현저한 성장이 시장을 끌어올릴 것
알코올 음료 포장 시장은 플라스틱, 종이, 유리, 금속 등의 여러 재료를 기반으로 시장 세분화를 조사했습니다. 또한 병, 캔, 파우치, 판지 및 유사한 용기와 같은 제품을 다룹니다. 또한 시장 분석에서는 지속가능성, 음료제품 생산율, 수급, 유통이 시장에 미치는 영향 등 여러 요인을 고려하고 있습니다.
Ball Corporation, Amcor Group Gmbh, Berry Global Inc.와 같은 기업들은 인도에서 금속 포장 사업의 상당한 증가를 예측했습니다. 그 지속가능성으로 인해 위스키, 와인, 하드 스피리츠와 같은 새로운 카테고리가 알루미늄 캔으로 전환하고 있습니다.
맥주 애호가와 양조 업체도 음료의 품질과 신선도를 유지하는 캔의 이점을 인식하고 있습니다. 캔은 시간이 지남에 따라 맥주를 저하시키는 빛과 산소로부터 보호가 우수합니다. 또한 금속 캔은 재활용성이 높고 유리병 재활용보다 적은 에너지로 완성됩니다. 지역이 보다 친환경적인 미래를 구축하기 위해 노력하는 가운데, 맥주 산업의 캔으로의 전환은 국가의 지속가능성 목표와 일치합니다.
게다가, 기업은 재활용 가능한 음료 패키지를 선택하는 것이 지역사회와 환경에 미치는 영향의 크기를 이해하기 때문에 금속 패키지의 미래에 투자하고 있습니다. 각 회사는 인도에서 적극적으로 범주 확장을 모색하고 상당히 광범위한 알코올 음료를 포함합니다. 또한 각 회사는 규제 동향을 주시하고 있으며 캔에 유리한 환경을 기대합니다.
Engineering Exports Promotion Council India는 2023년 인도의 알루미늄 및 관련 제품의 순수출액이 88억 달러라고 밝혔습니다. 수출액이 증가함에 따라 알루미늄 생산은 규모의 경제와 비용 효과를 경험할 것으로 보입니다. 이렇게 하면 알코올 음료의 포장 옵션이 더 합리적인 가격이 되고 제조업체에 보다 바람직한 옵션이 될 수 있습니다.
이 지역에서 사업을 전개하는 알코올 제조업체는 새로운 패키지의 알코올 음료 출시에 주력하고 있습니다. 예를 들어, 2024년 3월 United Breweries Limited(UBL)는 캔 퀸 피셔 맥주 출시를 발표했습니다. 퀸 피셔 맥주는 한정 캔의 퀸 피셔 처방부터 여성 양조가의 양조에 이르기까지 모든 과정이 여성의 노력입니다.
맥주는 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
맥주 소비는 지난 몇 년동안 증가하고 있습니다. 연간 2,000만 명 이상이 음주 적령기를 맞이하고 있으며, 인도는 여전히 세계 최대 맥주 시장 중 하나입니다. 인도 최대의 맥주 제조업체이자 유명한 Kingfisher 브랜드의 제조업체인 United Breweries는 최근 최신 Kingfisher 인스턴트 맥주를 출시했습니다. 이 제품은 두 개의 가방이 상자에 들어 있습니다.
왕관 마개가 달린 유리병은 이 지역의 전통적인 맥주 패키지입니다. 유리는 알코올 포장에 널리 사용되기 때문에 예측 기간 동안 수요가 증가할 것으로 보입니다. 또한 유리 가격은 알코올 산업의 마진 프로파일에 크게 영향을 미치며 원유 가격 변동에 따라 변동합니다.
또한이 지역에서는 글루텐이 없는 맥주의 인기가 높아지고 있습니다. 중국, 인도, 베트남에서는 맥주 소비량도 연률 6% 이상으로 증가하고 있습니다. 그 결과, 취향과 조리의 혁신이 진행되고, 맥주 수요가 자극되어, 캔맥주의 성장이 전망됩니다.
중국 국가 통계국에 따르면 중국에서는 2023년 7월에 400만킬로리터 가까운 맥주가 생산되었지만, 2022년 12월에는 254만 킬로리터였습니다. 맥주 생산량이 증가함에 따라 패키징 기업은 창의적이고 환경 친화적인 패키징 옵션을 개발하기위한 연구 개발에 자금을 투자 할 수 있습니다. 아시아의 알코올 음료 패키지의 품질과 매력은 친환경 패키징, 새로운 디자인 및 소재로 향상 될 것으로 보입니다.
게다가 2024년 3월 싱가포르에 설립된 Lion Brewery Co.는 신기원을 개척하여 이 나라의 크래프트 맥주의 존재감을 세계 무대에서 높이고 있습니다. 이 회사는 인라인 니트로 기술을 이용한 캔 니트로 스타우트를 개발한 최초의 크래프트 맥주 제조업체이며, 두바이에서 판매되는 최초의 싱가포르의 크래프트 맥주입니다. 싱가포르의 크래프트 맥주 브랜드가 니트로 스타우트 캔맥주를 제조한 것은 이번이 처음입니다.
아시아태평양의 알코올 음료 포장 산업 개요
아시아태평양의 알코올 음료 포장 시장은 주요 기업의 존재로 인해 완만해지고 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 Amcor Group GmbH, Crown Holdings, Inc., Ball Corporation, AGI Glaspac, Berry Global Inc. 등이 있습니다. 이 분야에서 최근 수행된 전략적 이니셔티브는 다음과 같습니다.
2023년 8월 - Crown Holdings Inc.는 음료수 및 최종 제조 시설인 Helvetia Packaging AG의 인수를 발표했습니다. 자르 루이스 공장 인수로 Crown의 음료 캔 네트워크가 확대되고 연간 생산 능력은 약 10억개가 됩니다. 본 계약의 일환으로 Crown은 기존 Helvetia 고객 기반과 관련 계약을 인수 완료 시에 인계합니다.
2023년 7월 - Amcor Rigid Packaging(ARP)은 Ron Rubin Winery의 새로운 BLUE BIN 와인 시리즈를 위해 100% 재생 폴리에틸렌 테레프탈레이트(rPET) 패키지를 출시했습니다. 이 시리즈는 병 750ml. 기존의 와인 포장에 비해 온실가스 배출을 줄이는 것 외에도 rPET 포장은 많은 환경적 이점을 가지고 있습니다.
기타 혜택:
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트·지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업 밸류체인 분석
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 진입업자의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
지속 가능한 포장에 대한 수요 증가
아시아에서 알코올 음료 소비 증가
시장 성장 억제요인
플라스틱 사용에 대한 정부의 규제
제6장 시장 세분화
재료별
플라스틱
종이
금속
유리
제품 유형별
병
캔
파우치
판지
국가별
중국
인도
일본
싱가포르
호주 및 뉴질랜드
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Amcor Group GmbH
Mondi Group
Crown Holdings, Inc.
Gerresheimer AG
Hualian Glass Bottle
Ball Corporation
AGI Glaspac
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
JHS
영문 목차
영문목차
The APAC Alcoholic Drinks Packaging Market size is estimated at USD 18.47 billion in 2025, and is expected to reach USD 25.08 billion by 2030, at a CAGR of 6.3% during the forecast period (2025-2030).
The demand for bottles and cans in beverage packaging is expected to grow as alcoholic beverage consumption rises in the region. Bottles and cans are more convenient to transport and store, making them popular among customers. Due to these factors, the demand for bottles in the Asia-Pacific alcoholic drinks packaging market is expected to increase.
Packaging has been essential in market expansion, with alcoholic beverage makers offering diverse products. Consumer expenditure on recreational activities has increased, as has societal acceptability, resulting in a steady increase in demand for alcoholic drink goods, impacting the packaging industry.
Glass has emerged as one of the fastest-growing alcohol packaging materials due to its recyclability, reusability, and neutral reactivity. Also, the rising popularity of metal cans drives the alcohol packaging market. Metal cans are packaging containers for storing and distributing alcoholic beverages. Its strength and stiffness make filling cans faster and easier without losing alcohol.
Furthermore, various factors influence the alcohol market in the region, including festivities, urbanization, women's empowerment, rising numbers of young people who tend to socialize, etc, push the market growth. Moreover, a lot of growth from new alcoholic drinks categories like light beer, wines, light alcoholic beverages, liqueurs, and single malts also pushed the packaging market in the region over the forecast period.
APAC Alcoholic Drinks Packaging Market Trends
Significant Growth in Metal Packaging to Boost the Market
The market for alcoholic beverages packaging research market segmentation based on several materials such as plastic, paper, glass, and metal. It also covers products such as bottles, cans, pouches, cartons, and similar containers. Furthermore, the market analysis considers several factors, including sustainability, beverage product production rates, supply and demand, and the influence of pandemics on the market.
Ball Corporation, Amcor Group Gmbh, Berry Global Inc., and other companies foresee a significant increase in their metal packaging business in India. Because of their sustainability, new categories like whiskey, wine, and hard spirits have moved to aluminum cans.
Beer enthusiasts and brewers have also recognized the benefits of cans in maintaining the quality and freshness of the beverage. Cans offer superior protection against light and oxygen, which can degrade beer over time. Additionally, metal cans are highly recyclable, requiring less energy than glass bottle recycling. As the region strives to build a greener future, the beer industry's shift toward cans aligns with the nation's sustainability goals.
Furthermore, businesses are investing in the future of metal packaging because they understand the significant impact of choosing endlessly recyclable beverage packaging on communities and the environment. Companies actively seek expanded categories in India, encompassing a considerably broader range of alcoholic beverages. The companies also closely examine the regulatory developments and expect a favorable environment for cans.
Engineering Exports Promotion Council India stated India's net export value for aluminum and related products in 2023 was USD 8.8 billion. Aluminum production will experience economies of scale and cost-effectiveness as its export value rises. This might lead to more affordable packaging options for alcoholic beverages, making it a more desirable choice for manufacturers.
Alcohol producers operating across the region are focused on launching alcoholic beverages in new packages. For instance, in March 2024, United Breweries Limited (UBL) announced the launch of Queenfisher beer in cans. Queenfisher Beer is an all-women initiative, from formulating the limited-edition Queenfisher can brewing it by women brewers.
Beer is expected to take a significant share of the market.
Beer consumption has risen in the last few years. With over 20 million people reaching the legal drinking age yearly, India remains one of the world's foremost beer markets. United Breweries, India's largest beer manufacturer and maker of the well-known Kingfisher brand, has recently released their latest Kingfisher Instant Beer. The product is packaged in a box with two sachets.
The glass bottle with a crown closure is the traditional beer packaging in the region. Because glass is widely utilized in alcohol packaging, demand is likely to rise throughout the forecast period. Furthermore, glass prices substantially influence the margin profile of alcohol industries, which swings in response to crude oil price fluctuations.
Furthermore, gluten-free beers are becoming increasingly popular in this region. Beer consumption is also increasing at over 6% per year in China, India, and Vietnam. As a result, rising innovation in tastes and preparations is anticipated to stimulate beer demand, resulting in beer cans' growth.
According to the National Bureau of Statistics of China, close to 4 million kiloliters of beer was produced in China in July 2023 which was 2.54 million kiloliters in December 2022. Due to the increase in beer production, packaging businesses may spend money on R&D to develop creative and environmentally friendly packaging options. The quality and appeal of alcoholic beverage packaging in Asia will be improved through eco-friendly packaging, new designs, and materials.
Moreover, in March 2024, Singapore-founded Lion Brewery Co. is elevating the country's craft beer presence on the global stage by breaking new ground. They are the first craft brewery to pioneer a canned nitro stout with in-line nitro technology and the first Singaporean craft beer to be distributed in Dubai. This marks the first time a Singaporean craft beer brand has produced a canned Nitro Stout beer.
APAC Alcoholic Drinks Packaging Industry Overview
The Asia-Pacific alcoholic drinks packaging market is moderate with the presence of major players. Some of the major players in the market are Amcor Group GmbH, Crown Holdings, Inc., Ball Corporation, AGI Glaspac, Berry Global Inc., and others. Some recent strategic initiatives made in this sector are:
August 2023 - Crown Holdings Inc. announced the acquisition of Helvetia Packaging AG, a beverage can and end manufacturing facility. The acquisition of the Saarlouis plant will expand Crown's beverage can network, with an annual capacity of around 1 billion units. As part of the agreement, Crown will take over the existing Helvetia customer base and associated contracts at closing.
July 2023 - Amcor Rigid Packaging (ARP) launched 100% recycled polyethylene terephthalate (rPET) packaging for Ron Rubin Winery's new BLUE BIN wine range. The range is 750 ml in a bottle. In addition to reducing greenhouse gas emissions compared to conventional wine packaging, rPET packaging offers many environmental advantages.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Demand for Sustainable Packaging
5.1.2 Increasing Consumption of Alcoholic Drinks in Asia