NA Alcoholic Drinks Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1627140
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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북미의 주류 포장 시장은 예측 기간 중 CAGR 5.5%를 기록할 전망
주요 하이라이트
Krones AG에 따르면 2020년 알코올 음료 소비량은 2,440억 리터에 달하고, 세계에서 두 번째로 많이 소비되는 포장 음료가 될 것이라고 합니다. Jefferies Group LLC에 따르면 미국의 알코올 음료 시장은 2027년까지 약 3,876억 달러 시장 가치가 예상되며 세계 최대 알코올 시장이 될 것으로 예상됩니다. 캐나다는 10위, 시장 규모는 약 481억 7,000만 달러로 미국 주류 시장의 8분의 1에 해당합니다.
COVID-19로 인해 전체 주류 소비량은 큰 변화가 없습니다. 맥주와 와인의 판매는 증가했지만 경주는 감소했습니다. 맥주와 와인의 판매는 증가했으나, 주류의 판매는 감소했습니다. 저가 및 중저가 증류주에 대한 수요는 증가했지만 고급 초고가 증류주 및 초고가 증류주에 대한 수요는 감소했습니다. 소비자의 교류가 제한되고 집에 머무는 시간이 길어지면서 와인과 맥주에 대한 도매 수요가 급증하고 있습니다. 소비자의 병당 소비량도 코로나 사태 이전보다 증가했습니다.
대유행 기간 중 쇼핑과 음주 패턴의 변화로 인해 가방에 담긴 상자 같은 대형 포장 형태와 캔과 같은 소형 포장 형태로 바뀌었습니다. 미국에서는 캔 와인과 함께 박스형 와인 판매량이 급증하고 있습니다. 가방에 담긴 박스 형태의 확대는 폐쇄적인 쇼핑 습관과 소비자의 저장 욕구로 인한 일시적인 추세로 여겨지지만, 통조림 와인은 장기적인 매력이 있습니다.
통조림 와인과 캔맥주 제조업체들은 최근 수년간 캔과 같은 새로운 포맷이 널리 받아들여지면서 알루미늄 캔 포장에 대한 수요가 크게 증가하고 있음을 목격하고 있습니다. 이러한 추세는 특히 밀레니얼 세대를 중심으로 한 소비자들이 편리함을 제공하는 다양한 와인 포맷을 적극적으로 채택하는 큰 문화적 변화로 인해 더욱 가속화되고 있습니다.
유명한 위스키 브랜드인 조니워커가 유리병이 아닌 종이병으로 만든 한정판 조니워커를 출시할 것이라고 발표했습니다. 이 병을 만들기 위해 조니워커의 모회사인 디아지오(Diageo)는 벤처기업인 파일럿 라이트(Pilot Light)와 협력하여 지속가능한 포장 기술을 가진 새로운 회사 펄펙스 리미티드(Palpex Limited)를 설립했습니다. 디아지오에 따르면 이 병은 세계 최초의 플라스틱을 사용하지 않는 종이 기반 주류 병입니다. 종이는 지속가능한 방식으로 조달된 목재 펄프에서 공급되며, 위스키는 2021년 말까지 출시될 예정입니다. 이는 지속가능한 포장을 향한 주류 브랜드의 중요한 노력으로 간주될 수 밖에 없습니다.
북미 알코올 음료 포장 시장 동향
와인 소비가 크게 증가할 것으로 예상
COVID-19로 인해 주류 E-Commerce와 디지털 참여가 급증하고 있는데, E-Commerce를 통해 소비자는 다양한 알코올 음료를 비교, 검토 및 발견할 수 있기 때문입니다. 특히 와인 분야는 한 모금 마시기 전에 와인의 맛과 향을 미리 알 수 있으며, 와인 분야에 특히 적합합니다.
실리콘밸리 은행이 발표한 '미국 와인 산업 현황 2021 보고서'에 따르면 미국 와인 시장 규모는 국산이 1.45%, 수입이 14.33% 증가했다고 합니다. 밀레니얼 세대는 다른 어떤 세대보다 빠른 속도로 와인을 채택하고 있습니다. 밀레니얼 세대는 브랜드 충성도가 낮은 것으로 추정됩니다. 밀레니얼 세대는 브랜드 충성도가 낮은 것으로 추정됩니다. 일반적으로 그들은 다양한 산지, 다양한 패키지, 뚜렷한 맛의 와인을 시도하는 것을 선호하며, 모험심을 자극하는 와인을 선호합니다.
소비자들은 PET 와인병이 깨지지 않고 휴대가 간편하므로 코티지, 파티, 야외 행사에 적합하다는 호평을 받고 있습니다. 또한 소비자들은 환경적 이점을 높이 평가하고 있으며, 이는 포장의 혁신을 더욱 촉진하고 있습니다.
포장과 브랜딩은 와인의 중요한 측면으로 계속 진화하고 있습니다. 예를 들어 미국에 본사를 둔 와인 생산자 EandJ Gallo는 3리터 박스형 와인 카테고리에서 새로운 브랜드 "Naked Grape"를 출시하여 성공을 거두었습니다. 다른 브랜드들도 매장에서 눈에 띄기 위해 혁신적인 포장을 시도하고 있습니다. 예를 들어 "소피아" 브랜드는 분홍색 캔에 담긴 와인을 판매하고 있으며, "Bandit" 브랜드는 작고 지속가능한 500ml 및 1리터 카톤에 와인을 포장하고 있습니다.
United Nations of Fine Wines에 따르면 비건주의는 가장 빠르게 성장하는 와인 동향 중 하나입니다. 이는 와인 생산에도 반영되어 보다 비건 친화적인 와인을 생산하게 되는데, 이를 위해서는 유리병이 필요합니다. 이러한 새로운 동향은 유리병 포장이 이 시장에서 선두 자리를 유지하는 데 도움이 될 것으로 보입니다.
미국이 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상
미국은 와인을 가장 많이 소비하는 국가로 2020년에는 3,300만 헥토리터에 달할 것으로 예상되며, 이는 캐나다의 총 소비량의 7배 이상입니다. 휴대성과 편리성이 와인 포장 혁신의 중요한 원동력이 되어 미국에 본사를 둔 신세대 와인 판매 업체인 보타박스와 블랙박스는 테트라팩, 가방에 담긴 와인, 상자, 상자 등 대체 포장을 모색하고 있습니다. 실리콘밸리 은행이 발표한 'State Of Wine Industry Report 2020'에 따르면 국내 통조림 와인은 전체 점유율이 0.5%임에도 불구하고 2019년 80%의 성장을 기록했습니다.
경량 유리는 최근 수년간 큰 기술 혁신으로, 기존 유리 소재와 동등한 내성과 높은 안정성을 제공하면서 원료 사용량을 줄였습니다. 또한 미국에서는 맥주와 위스키의 판매 호조와 프리미엄 음료에 대한 수요 증가로 인해 알코올 음료가 유리 포장 시장을 주도할 것으로 예상됩니다.
2020년 미국에서는 지난 20년 동안 음료용 알코올의 총량이 2% 증가하여 2002년 이후 가장 큰 성장세를 보였습니다. 알코올 음료 중 맥주는 지난 수년간 큰 폭의 성장세를 보였습니다. 맥주 판매량의 대부분은 유리병에 담겨져 있으며, 유리 포장 산업의 생산 속도 향상에 대한 필요성이 높아지고 있습니다. 위스키, 럼주 등 고급 주류에 대한 수요 증가도 유리병의 성장을 가속하고 있습니다.
그러나 미국과 중국 간의 무역전쟁은 국내 유리 포장 시장에 영향을 미칠 수 있으며, Ardagh Group에 따르면 미국 와인 산업 유리병의 70% 이상이 중국에서 수입되고 있으며, 중국 수입품에 부과되는 관세율의 상승으로 유리 제조 인프라를 개선해야 할 필요성이 높아질 것으로 예상됩니다. 인프라 개선의 필요성이 높아져 향후 수년간 전체 제품 비용 상승으로 이어질 것으로 예상됩니다.
북미 주류 포장 산업 개요
알코올 음료 포장 솔루션을 제공하는 여러 기업이 존재하면서 시장 경쟁이 치열해지고 있습니다. 따라서 시장은 적당히 세분화되어 있으며, 많은 기업이 확장 전략을 펼치고 있습니다. 최근 몇 가지 동향을 소개합니다:
2020년 2월 - Garcon Wines는 Amcor plc와 제휴하여 미국에서 소비자 후 재활용(PCR) PET 플라스틱으로 만든 평평한 와인 병을 생산하고 있습니다. Amcor의 PET병은 세련되고 현대적인 디자인으로 편리함과 지속가능성을 추구하는 오늘날의 라이프스타일에 완벽하게 부합하며, PET병은 깨지지 않아 해변과 수영장에 적합하고, 가볍고 무한히 재활용할 수 있으며, 유리병이나 알루미늄 캔보다 이산화탄소 배출량이 적어 환경적 이점이 있습니다. 환경적으로도 유리병이나 알루미늄 캔보다 이산화탄소 배출량이 적습니다.
2020년 7월, Can pack Group과 펜실베이니아 주 브랜든에 위치한 Giorgi Global Holdings, Inc 및 Can pack Group의 소유주는 공동으로 Can pack이 펜실베이니아 주 올리펀트에 산업용 부동산을 인수했다고 발표했습니다. 발표했습니다. 이는 북미에서의 제조 시설 확장이라는 목표에 부합하는 것입니다.
기타 혜택 :
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 개요
제4장 시장 역학
시장 개요
산업 밸류체인 분석
업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
신규 진출업체의 위협
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
대체품의 위협
경쟁 기업 간 경쟁 관계
시장 성장 촉진요인
소비자의 높은 구매력
주류 소비의 증가
시장이 해결해야 할 과제
환경 및 지속가능성에 대한 우려의 증가
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
제5장 시장 세분화
주요 재료별
플라스틱
종이
금속
유리
알코올 제품별
와인
증류주
맥주
RTD(Ready to Drink)
기타 주류
제품 유형별
플라스틱병
유리병
금속캔
카톤
파우치
기타 제품 유형
국가별
미국
캐나다
제6장 경쟁 구도
기업 개요
Amcor Ltd.
Ball Corporation
United Bottles & Packaging
Ardagh Group SA
WestRock LLC
Crown Holdings Incorporated
Owens-Illinois(O-I), Inc.
Encore Glass
Brick Packaging, LLC
Berry Global, Inc.
IntraPac International LLC
제7장 투자 분석
제8장 시장의 미래
KSA
영문 목차
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The NA Alcoholic Drinks Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.5% during the forecast period.
Key Highlights
According to Krones AG, alcoholic beverage consumption reached 244 billion liters in 2020, making it the second most consumed packed beverage type in the world. The United States alcoholic beverage market is expected to be the largest alcohol market worldwide, with a projected market value of about 387.6 billion USD by 2027, according to Jefferies Group LLC. Canada ranked 10th with a market value projected at around USD 48.17 billion, amounting to one-eight of the United States alcohol market.
Due to COVID-19, overall consumption of alcoholic beverages didn't change much: beer and wine sales rose, whereas hard liquor sales declined. Demand for budget and mid-priced spirits increased, while demand for high-end super-premium and ultra-premium spirits decreased. As consumers limit interactions and spend more time at home, there have been huge spikes in demand for wholesale wine and beer. Consumers are also spending more per bottle than before the pandemic.
Changes in shopping and drinking patterns during the pandemic have led to a shift towards large packaging formats, such as bag-in-a-box, and small packaging formats, such as cans. Bag-in-box wine sales are booming along with canned wine in the United States. While the expansion of the bag-in-box format is largely seen as a temporary trend driven by lockdown shopping habits and consumers' desire to stock up, but canned wine has long-term appeal.
Manufacturers of canned wine and beer witnessed a huge demand for aluminum can packaging, and this is due to new formats such as cans gaining wider acceptance in recent years. This trend has been increasingly driven by a significant cultural shift, as consumers, with millennials particularly standing out as keen adopters of different wine formats that offer convenience.
A prominent whisky brand Johnnie Walker announced that it would release a limited edition of Johnnie Walker whisky using bottles made of paper rather than glass. To create the bottle, Diageo, the parent company of Johnnie Walker, partnered with venture management company Pilot Lite to launch Pulpex Limited, a new sustainable packaging technology company. According to Diageo, it is the world's first plastic-free paper-based spirit bottle. The paper will be supplied from sustainably-sourced wood pulp, and the whisky will be launched by the end of 2021. This must be seen as a significant effort made by any alcohol brand towards sustainable packaging.
North America Alcoholic Drinks Packaging Market Trends
Wine Consumption is expected to Grow Significantly
Covid-19 has spurred an exponential increase in alcohol e-commerce and digital engagement. Since e-commerce allows consumers to compare, review, and discover between different alcoholic beverages. It is particularly well suited to the wine segment since people get a fair idea about the taste and smell of wine even before taking a single sip.
According to the State of the US Wine Industry 2021 Report by Silicon Valley Bank, the domestic and imported US wine market volume increased by 1.45% and 14.33%, respectively. Millennials are adopting wine at a faster rate than any other generation. They are estimated to have low brand loyalty. In general, they like to experiment with distinct-tasting wines from various regions in different packaging, which greatly appeals to their sense of adventure.
Consumers are receiving PET wine bottles positively, as the bottles are unbreakable and easier to carry, making them exceptional for cottages, parties, and outdoor events. Moreover, consumers appreciate the environmental benefits, which are further favoring innovations in the packaging.
For wine, packaging and branding is an important aspect, which is evolving, and many suppliers are extending and launching their current/new brands in this space. For instance, United States-based wine producer EandJ Gallo launched a new brand, "Naked Grape," in the 3-liter box category of wine and got successful. Other brands are also experimenting with innovative packaging solutions to stand out on the store shelf. For instance, the Sofia brand sells wine in pink cans, and the Bandit brand packages its wine in small, sustainable 500 ml and one-liter cartons.
According to the United Nations of Fine Wines, Veganism is one of the fastest-growing wine trends. It is also reflected in wine production, leading to more vegan-friendly wines, which would require the glass bottles because of zero rates of chemical reactions ensuring that the wine inside the glass bottle has its aroma and flavor intact. This new trend will help the glass packaging segment to retain its top position in the given market.
United States is Expected to Hold Significant Market Share
The United States consumes the largest volume of wine of any country, at 33 million hectoliters in 2020, which is more than seven times Canada's total wine consumption. Portability and convenience became significant drivers in wine packaging innovation, which led to United States-based new-age wine sellers Bota Box and Black Box to explore alternative packagings, such as tetra packs and bag-in-box wine and cartons. According to the State Of Wine Industry Report 2020 by Silicon Valley Bank, canned wine in the country has recorded an 80% growth in 2019, despite the 0.5% as an overall share.
Lightweight glass has been the major innovation in recent times, offering the same resistance as the older glass materials and higher stability while reducing the volume of the raw materials used. Also, alcoholic drinks are expected to lead the way for the glass packaging market, owing to the decent sales of beer and whiskey in the United States, with an increasing demand for premium variants.
In 2020, the United States witnessed the biggest volume gain in total beverage alcohol volume in nearly twenty years. It was up by 2%, the most significant increase since 2002. Among alcoholic beverages, beer witnessed substantial growth in the past few years. The majority of beer volume is sold in glass bottles and is driving the need for increased production rates in the glass packaging industry. The increasing demand for premium variants in alcoholic drinks like whiskey, rum, etc., is also driving the growth of glass bottles.
However, the ongoing trade war between the United States and China may impact the glass packaging market in the country. Ardagh Group stated that over 70% of the US wine industry glass bottles are imported from China; and due to increase in the tariff rate imposed on China imports, the need for improving glass manufacturing infrastructure is expected to rise, leading to an increase in the overall cost of the product in coming years.
North America Alcoholic Drinks Packaging Industry Overview
The availability of several players providing packaging solutions for alcoholic beverages has intensified the competition in the market. Therefore, the market is moderately fragmented, with many companies developing expansion strategies. Some of the recent developments are:
February 2020 - Garcon Wines collaborated with Amcor plc to produce flat wine bottles made with post-consumer recycled (PCR) PET plastic in the United States. Amcor's PET Bottles are sleek, modern, and perfectly match with today's lifestyle requirements for convenience and sustainability. PET bottles are unbreakable, beach- and pool-friendly, and also have environmental benefits since they are lightweight, infinitely recyclable, and have a lower carbon footprint than glass bottles or aluminum cans.
July 2020, The Can pack Group and Giorgi Global Holdings, Inc., situated in Blandon, Pennsylvania, and the owner of the Canpack Group jointly announcedCanpack'ss acquisition of industrial property in Olyphant, Pennsylvania. This is in line with a goal to expand manufacturing facilities in North America.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.4.1 High Purchasing Power of Consumers
4.4.2 Increasing Consumption of Alcoholic Drinks
4.5 Market Challenges
4.5.1 Increasing Environmental and Sustainability Concerns
4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market