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아시아태평양의 프로그래매틱 광고 시장 규모는 2025년에 272억 달러로 추정되고, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR은 17.61%로 전망되며, 2030년에는 612억 1,000만 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다.
Carousell Media Group이 IAB SEA 및 인도와 공동으로 실시한 조사에 따르면 응답자의 99%가 향후 1년간 소매 미디어에 대한 지출을 늘릴 예정임을 알 수 있었습니다. 중국의 Alibaba.com과 JD.com은 세계 최대의 소매 미디어 네트워크이며, 소매 미디어에 대한 지출은 이 나라의 모든 디지털 광고 지출의 40.7%를 차지합니다. 아시아태평양(APAC) 지역에서는 소매 미디어에 대한 지출이 크게 늘어날 것으로 예상되고 있으며, 필리핀에서는 20%, 베트남에서는 18% 증가가 전망되고 있습니다.
주요 하이라이트
애드테크 기업은 브랜드 캠페인에서 자주 채택되는 프리미엄 인벤토리 분야에 필요한 인적 실행 방법을 필요로 하지 않는 프로그램 기반 애플리케이션을 채택하는 데 성공했습니다. 이는 수동으로 태그 기반 예약보다 효과적이고 효율적이기 때문에 APAC 지역에서 프로그래매틱 광고의 상승을 촉진하는 중요한 요소 중 하나입니다.
특히 MOCA와 같은 광고 혁신가들은 아시아 시장에 중점을 두고 중국, 인도, 인도네시아, 베트남에 현지 팀을 설립했습니다. 사용자 획득, 브랜딩, 소셜 미디어, CTV, 뷰티, 일기 예보 및 기타 맞춤형 광고 솔루션을 위해 전 세계 최고 게시자와 협력하기 위한 것입니다.
그러나 프로그래매틱 광고 시장은 마케팅 결과 측정, 크로스채널 캠페인 극대화, 쿠키 폐지 등 여전히 큰 문제에 직면하고 있습니다. Google과 AppNexus와 같은 기업은 이미 악성 클릭이 클라이언트 분석에 나타나거나 예산이 소비되기 전에 감지하는 플랫폼을 개발하고 개선하기 위해 노력하고 있습니다.
COVID-19의 유행은 아시아태평양의 프로그래매틱 광고 시장을 빠르게 변화시켰습니다. 예를 들어 Google은 Topics API 솔루션을 개발했으며 크롬 브라우저를 통해 주간 최고 사용자의 관심을 나타내는 소수의 사용자의 관심을 확인했습니다. 이러한 관심사는 광고 목적으로 개인을 익명 그룹으로 분류하는 데에도 사용되었습니다.
아시아태평양의 프로그래매틱 광고 시장 동향
프로그래매틱 광고에서 AI와 ML의 이용이 성장을 견인
AI와 ML은 모든 산업의 거의 모든 영역에서 혼란을 일으키고 기술적 상황을 변화시키고 있지만, 마케팅 업계는 이 변화를 채택하기 위해 아직 따라잡지 않았습니다. AI 기반 마케팅은 구매 패턴과 행동에 대한 자세한 정보를 활용합니다. 구글과 같은 기업은 AI를 통합하고 음성인식과 언어이해와 같은 기술을 도입함으로써 자사제품을 쇄신하고 현실세계의 대화를 만들어내고 있습니다.
광고주는 인공지능 플랫폼을 활용하여 데이터를 보다 효율적으로 활용하고 비즈니스 성과를 높일 수 있습니다. 광고주는 프로그래매틱 마케팅에서 인공지능을 활용하여 타겟팅의 정확성을 높이고 광고를 더 잘 배치하고 캠페인의 효과를 높일 수 있습니다.
AI/ML 알고리즘은 대량의 데이터를 분석하고 데이터 중심의 의사 결정을 인간보다 빠르고 정확하게 수행하는 데 사용됩니다. 이는 광고 타겟팅뿐만 아니라 미디어 구매 효율성 향상에도 기여할 것으로 보입니다. 개별 사용자에게 AI/ML은 행동, 기호, 관심사에 따라 받는 광고를 조정하는 데 도움이 됩니다. 이로 인해 참여율이 향상되고 고객 경험이 더 좋을 수 있습니다.
인공지능을 사용하면 프로그래매틱 광고가 캠페인 목표에 맞는 최고 실적의 잠재고객 부문을 생성하고 전환의 최우수 후보인 사용자에게 광고를 게재할 수 있습니다. 이렇게 하면 캠페인의 효과가 증가한다고 판단되는 경우에만 프로그래매틱 알고리즘이 타겟 잠재고객을 분류할 수 있습니다.
시장 성장을 이끌어내는 모바일 프로그래매틱 광고
모바일 프로그래매틱 광고는 소프트웨어 AS에 의한 모바일 광고 인벤토리의 자동 매매이며 제안 요청(RFP) 프로세스, 대면 협상, 인서션 주문(I/O) 시스템을 대체합니다.
이 기술을 통해 광고주는 Ad Exchange를 통해 광범위한 광고 인벤토리에 액세스할 수 있어 보다 효과적이고 저렴한 가격으로 광고를 구매할 수 있습니다. 또한 가치를 극대화하기 위해 언제든지 가능한 높은 재고 가격을 찾을 수 있습니다.
아시아태평양 전역에서 디지털화가 진행되고 디지털 마케팅이 크게 성장하고 있습니다. 모바일 앱은 APAC에서 디지털 마케팅의 주요 채널입니다. 동남아시아에서만 4억 6,000만 명의 인터넷 사용자가 있기 때문에 브랜드가 소매 미디어를 활용하여 새로운 소비자에게 액세스할 기회는 엄청납니다.
checkout.com이 실시한 설문 조사에 따르면 응답자의 63%가 주요 온라인 쇼핑 수단으로 모바일 앱을 사용하고 있습니다. 이 수치는 아시아에서 스마트폰의 보급과 함께 더욱 늘어나 2025년에는 78%를 나타낼 것으로 예상되고 있습니다.
Instagram, TikTok, Pinterest, Facebook 등의 소셜 미디어와 온라인 컨텐츠 플랫폼의 인기가 높아짐에 따라 소셜 커머스라는 새로운 비즈니스 모델의 개발로 이어졌습니다.
2023년 2월-Foodpanda는 Group M과 함께 foodpanda 앱, 디지털 마케팅 자산, 새로운 파트너십 프로그램 등의 통합 광고 기능 세트를 발표했습니다. Foodpanda의 인앱 광고 및 기타 미디어 자산을 활성화하면 GroupM의 고객이 빠르게 성장하는 모바일 프로그래매틱 광고의 성장을 경험하게 됩니다.
아시아태평양의 프로그래매틱 광고 산업 개요
아시아태평양의 프로그래매틱 광고 시장은 더 많은 브랜드가 모바일 영역에 진입하고 프로그래매틱 광고에 진지하게 대처함에 따라 세분화되고 있으며, 이 시장에서 프로그래매틱 광고 제공업체의 비즈니스 기회가 계속 증가하고 있습니다. 시장의 기존 기업은 신규 참가자를 상대하기 위해 제공하는 제품의 폭을 넓히고 있습니다. 혁신적인 도구와 솔루션의 도움으로 프로그래매틱 광고 제공업체는 광고 캠페인의 잠재력을 극대화하기 위해 적절한 위치를 선택하고 적절한 사람들을 타겟팅할 수 있습니다. InMobi, Arki, Inspire Asia와 같은 유명한 리더들이 시장을 독점하고 있습니다.
2023년 3월-Winkel Media는 프로그래매틱 디지털 아웃 오브 홈(DOOH) 솔루션의 챔피언인 Hivestack과 제휴. 윈켈 미디어의 AI를 활용한 데이터 중심의 DOOH 스크린은 소매점에서 임팩트가 있는 측정 가능한 캠페인을 실현하도록 전략적으로 설계되었으며, 세계 광고주가 오픈 교환 및 프라이빗 마켓플레이스(PMP)를 통해 캠페인을 활성화할 수 있습니다.
2022년 12월-Dentsu Programmatic은 인도에서 전략적 프로그래매틱 공급 솔루션인 덴츠 Curate를 시작했습니다. 이 솔루션은 견고한 평가 메커니즘을 통해 광고주가 브랜드 안전하고 사기가 없는 환경에서 미디어 전체의 디지털 인벤토리를 구입할 수 있도록 지원합니다. 이 AD 개발 회사는 공급을 통합하고 더 깊은 통합을 통해 미디어의 품질을 향상시킬 계획입니다.
2022년 4월-InMobi는 Anzu와 협력하여 세계 광고주에게 Anzu의 프리미엄 모바일 프로그래매틱 인벤토리에 대한 직접 액세스를 제공합니다. Anzu의 게임 내 광고 솔루션은 게임 플레이를 보완하도록 설계된 광고를 제공하고, 게이머를 존중하며, 종종 게임 플레이 경험을 향상시킵니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건 및 시장의 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계 이해관계자 분석
업계의 매력도-Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자 및 소비자의 협상력
신규 진입업자의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
COVID-19가 아시아태평양의 프로그래매틱 광고 시장에 미치는 영향
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
디지털 미디어 광고의 성장
프로그래매틱 광고에 있어서의 AI와 ML의 이용 확대
시장의 과제
프로그래매틱 광고에서 숙련자의 부족
제6장 시장 세분화
거래 플랫폼별
실시간 입찰(RTB)
프라이빗 마켓플레이스 보증형
자동 보증
고정율
광고 매체별
디지털 디스플레이
모바일 디스플레이
기업 규모별
중소기업
대기업
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
InMobi
ASIAPAC NET MEDIA LIMITED.
Inspire Asia Co., Ltd.
Aarki, Inc.
Google
Integral Ad Science, Inc.
Smaato, Inc.
Hivestack Inc.
Amazon
제8장 투자 분석
제9장 시장 전망
AJY
영문 목차
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The Asia-Pacific Programmatic Advertising Market size is estimated at USD 27.20 billion in 2025, and is expected to reach USD 61.21 billion by 2030, at a CAGR of 17.61% during the forecast period (2025-2030).
Based on a survey conducted by Carousell Media Group in collaboration with IAB SEA and India, it was found that 99% of respondents plan to increase their retail media spending over the next year. China's Alibaba.com and JD.com are the largest retail media networks globally, with retail media spending accounting for 40.7% of all digital ad spending in the country. Asia-Pacific (APAC) region is expected to see strong growth in retail media spending, with an anticipated increase of 20% in the Philippines and 18% in Vietnam.
Key Highlights
Ad-techs successfully adopted program-based applications that eliminate the need for human execution methods required with premium inventory sectors often employed by brand campaigns. It is one of the key factors driving the rise of programmatic advertising in APAC region, as it is more effective and efficient than manual tag-based reservations.
In particular, AD innovators like MOCA focused on Asian markets, setting up local teams in China, India, Indonesia, and Vietnam. It is to collaborate with top global publishers for user acquisition, branding, social media, CTV, beauty, weather, and other customized advertising solutions.
However, the Programmatic Advertising Market still faces significant challenges, such as measuring marketing results, maximizing cross-channel campaigns, and deprecating cookies. Companies like Google and AppNexus are already working to develop and refine platforms that detect fraudulent clicks before they appear in client analysis or consume their budget.
The COVID-19 pandemic rapidly changed the Asia-Pacific programmatic advertising market. For instance, Google developed the Topics API solution to identify a handful of user interests via the Chrome browser, representing their top interests for that week. These interests were further utilized to categorize individuals into anonymous groups for advertising purposes.
Increasing use of AI & ML for Programmatic Advertising drives the growth.
AI and ML are causing disruptions and transforming the technological landscape in almost all domains of every industry, and the marketing industry is still catching up to adopt this change. AI-based marketing utilizes detailed information on buying patterns and behavior. Companies like Google are reinventing their products by integrating AI and introducing techniques like speech recognition and language understanding to create real-world conversations.
Advertisers are empowered to make data work more efficiently and increase business results through the use of artificial intelligence platforms. Advertisers can benefit from increased precision in targeting, more appropriate placement of advertisements and a greater campaign effectiveness through the use of artificial intelligence in programmatic marketing..
AI/ML algorithms are used to analyze large amounts of data and make data-driven decisions faster and more accurately than humans. This would contribute to an improvement in media purchasing efficiency as well as the targeting of advertising. For individual users, AIML can help them to tailor the advertising that they receive according to their behaviour, preferences and interests. This would increase the rate of engagement and better customer experience.
Using artificial intelligence, programmatic advertising is able to produce top performing audience segments that correspond with your campaign goals and serve ads to users who are the best candidates for conversion. Only if it is determined that this increases the effectiveness of campaigns willmatic algorithms be able to classify a target audience.
Mobile Programmatic Advertisements to Drive the Market Growth
Mobile programmatic advertising is an automatic buying and selling of mobile ad inventory with software AS It replaces the request for proposal (RFP) process, in person negotiation and the insertion order (I/O) system.
This technology will enable advertisers to purchase ads more effectively and at an affordable price, because they can access a broad range of advertising inventory through ad exchanges. In addition, it allows the highest possible inventory prices to be found at any given moment in order to maximise value.
Increased digitization across Asia-Pacific is driving significant growth in digital marketing. Mobile apps are the key channel for digital marketing in APAC. There are 460 million internet users in Southeast Asia alone, so the opportunities for brands to leverage retail media to access new consumers are vast.
A survey conducted by checkout.com outlined that 63% of respondents use mobile apps as their primary online shopping method. This number is expected to grow further along with smartphone penetration in Asia, reaching up to 78% by 2025.
The rising popularity of social media and online content platforms like Instagram, TikTok, Pinterest, and Facebook resulted in the development of a new business model called Social commerce, which provides small businesses with a direct and affordable path to their clients.
February 2023 - Foodpanda unveiled a suite of integrated advertising features, including the foodpanda app, digital marketing assets, and new partnership programs, along with Group M. By activating Foodpanda's in-app advertising and other media assets, GroupM clients will experience a fast-growing Mobile Programmatic Advertisements Growth.
Asia-Pacific Programmatic Advertising Industry Overview
The Asia-pacific programmatic advertising market is fragmented as more brands enter the mobile space and become serious about programmatic advertising, the opportunities for Programmatic Advertising Providers in the market continue to increase. The existing players in the market are expanding their range of product offerings to compete with the new entrants. With the help of innovative tools and solutions, programmatic advertising providers can select the right place and target the right people to maximize the potential of ad campaigns. Prominent leaders such as InMobi, Arki, and Inspire Asia Co., Ltd. dominate the market.
March 2023- Winkel Media partnered with Hivestack, a programmatic digital out-of-home (DOOH) solutions champion. Winkel Media's AI-powered, data-driven DOOH screens are strategically designed to deliver impactful and measurable campaigns in retail stores, enabling advertisers worldwide to activate campaigns via open exchange and private marketplace deals (PMP).
December 2022- Dentsu Programmatic launched its strategic programmatic supply solution, 'Dentsu Curate,' in India. The solution will assist advertisers in buying digital inventory across media in a brand-safe and fraud-free environment through robust evaluation mechanisms. The AD developer plans to improve media quality by consolidating supply and involving deeper integrations.
April 2022- InMobi collaborated with Anzu to provide its advertisers with direct access to Anzu's premium mobile programmatic inventory across the globe. Anzu's in-game advertising solution provides ads designed to complement the gameplay, respecting gamers and, in many cases, enhancing the gameplay experience.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Impact of COVID-19 on the Programmatic Advertising Market in Asia-Pacific
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growth of Digital Media Advertisement
5.1.2 increasing use of AI & ML for Programmatic Advertising
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of Skilled personel in Programmatic Advertisement