Global Demand Side Platforms (DSP) for Programmatic Advertising Market 2025-2029
상품코드:1756592
리서치사:TechNavio
발행일:2025년 06월
페이지 정보:영문 210 Pages
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한글목차
프로그래매틱 광고용 수요측 플랫폼(DSP) 시장은 2024-2029년 동안 4억 7,140만 달러 증가하고, 예측 기간 동안 CAGR 8.9%로 성장할 것으로 예측됩니다.
세계의 프로그래매틱 광고용 수요측 플랫폼(DSP) 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 포함한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 시장 환경 전반에 대한 최신 분석을 제공합니다. 디지털 플랫폼의 이용 확대와 타겟 오디언스 증가, 프로그래매틱 광고의 수요측 플랫폼 구매 의향 증가, 디지털 광고의 높은 보급률 등이 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년비
8%
CAGR
8.9%
증가액
4억 7,140만 달러
이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역별 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
이 보고서는 향후 몇 년간 프로그래매틱 광고용 수요측 플랫폼(DSP) 시장의 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나로 광고 분야에서 증강현실(AR) 기술의 높은 보급률을 꼽았습니다. 또한, 프로그래매틱 광고용 DSP와 관련된 새로운 기술의 개발과 다른 광고 기법의 통합도 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채용률·구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 상황
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024년
시장 전망 2024-2029년
제5장 시장 규모 실적
프로그래매틱 광고용 수요측 플랫폼(DSP) 세계 시장 2019-2023년
전개별 부문 분석 2019-2023년
유형별 부문 분석 2019-2023년
채널별 부문 분석 2019-2023년
지역별 부문 분석 2019-2023년
국가별 부문 분석 2019-2023년
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 프로그래매틱 광고용 수요측 플랫폼(DSP) 세계 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 상황
제8장 시장 세분화 : 전개별
시장 부문
비교 : 전개별
클라우드 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
온프레미스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 전개별
제9장 시장 세분화 : 유형별
시장 부문
비교 : 유형별
실시간 입찰(RTB) DSP : 시장 규모와 예측 2024-2029년
프로그래매틱 프리미엄 바잉(PPB) DSP : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 유형별
제10장 시장 세분화 : 채널별
시장 부문
비교 : 채널별
디스플레이 광고 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
모바일 광고 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
비디오 광고 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
소셜 미디어 광고 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
기타 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 채널별
제11장 고객 상황
고객 상황 개요
제12장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
프랑스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
이탈리아 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
스페인 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 지역 상황별
제13장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회·억제요인
제14장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계 리스크
제15장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Adform
Adobe Inc.
Alphabet Inc.
Amazon.com Inc.
Amobee Inc.
AudienceScience
Choozle Inc.
Criteo SA
Gourmet Ads Pty Ltd. Co.
InMobi Pte. Ltd.
LiveRamp Holdings Inc.
Meta Platforms Inc.
Roku Inc.
The Trade Desk Inc.
Yahoo B2B
제16장 부록
ksm
영문 목차
영문목차
The demand side platforms (DSP) for programmatic advertising market is forecasted to grow by USD 471.4 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 8.9% during the forecast period. The report on the demand side platforms (DSP) for programmatic advertising market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increasing use of digital platforms and growing number of target audiences, increasing customer willingness to purchase demand-side platforms for programmatic advertising, and high penetration of digital advertising.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
8%
CAGR
8.9%
Incremental Value
$471.4 mn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's demand side platforms (DSP) for programmatic advertising market is segmented as below:
By Deployment
Cloud
On-premises
By Type
Real-time bidding (RTB) DSPs
Programmatic premium buying (PPB) DSPs
By Channel
Display advertising
Mobile advertising
Video advertising
Social media advertising
Others
By Geographical Landscape
North America
Europe
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the high penetration of augmented reality (AR) technology in advertising sector as one of the prime reasons driving the demand side platforms (DSP) for programmatic advertising market growth during the next few years. Also, development of new technology associated with demand side platforms (DSP) for programmatic advertising and integration of other ways of advertising will lead to sizable demand in the market.
The report on the demand side platforms (DSP) for programmatic advertising market covers the following areas:
Demand Side Platforms (DSP) For Programmatic Advertising Market sizing
Demand Side Platforms (DSP) For Programmatic Advertising Market forecast
Demand Side Platforms (DSP) For Programmatic Advertising Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading demand side platforms (DSP) for programmatic advertising market vendors that include Adform, Adobe Inc., Alphabet Inc., Amazon.com Inc., Amobee Inc., AudienceScience, Choozle Inc., Criteo SA, Gourmet Ads Pty Ltd. Co., InMobi Pte. Ltd., LiveRamp Holdings Inc., MediaMath Inc., MEDIASMART MOBILE S.L., Meta Platforms Inc., Roku Inc., RTB House Pte. Ltd., Scibids Technology, StackAdapt Inc., The Trade Desk Inc., and Yahoo B2B. Also, the demand side platforms (DSP) for programmatic advertising market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Deployment
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Type
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Channel
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Demand Side Platforms (DSP) For Programmatic Advertising Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Demand Side Platforms (DSP) For Programmatic Advertising Market 2019 - 2023 ($ million)