북미의 AUV와 ROV : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)
North America AUV and ROV - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1635463
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
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한글목차
북미의 AUV와 ROV 시장은 예측 기간 중 7.13%의 CAGR로 추이할 전망.
2020년 시장은 COVID-19의 악영향을 받았습니다. 현재 시장은 전염병 이전 수준에 도달했습니다.
주요 하이라이트
장기적으로 해양 석유 및 가스 발견 건수 증가, 해상 풍력발전 설비 증가, 석유 및 가스 폐로 활동의 활성화가 시장을 주도하는 주요 요인입니다.
반면, 화석연료 사용 증가로 인한 환경 파괴가 심화되고 북미에서는 석유 및 가스 해양 탐사가 금지됨에 따라 예측 기간 중 시장 둔화가 예상됩니다.
AUV 및 ROV 시장의 기술 발전은 곧 북미에 엄청난 기회를 창출할 것으로 예상됩니다.
미국은 국방 부문과 AUV 및 ROV 연구개발, 석유 및 가스, 해운 등 기타 관련 해양 부문에 많은 투자를 하고 있으므로 북미 AUV 및 ROV 시장을 독식할 것으로 예상됩니다.
북미 AUV 및 ROV 시장 동향
검사, 수리, 유지보수 활동이 큰 폭의 성장세를 기록
석유 및 가스 산업에서 ROV의 가동률은 2014-2017년 지속적으로 감소했으며, 그 결과 가동일수가 감소했습니다. 일반적으로 검사, 수리 및 유지보수(IRM) 부문은 이러한 작업이 필요하고 불가피한 것으로 간주되므로 유가 변동에 영향을 받지 않는 것으로 알려져 있습니다. 그러나 오프쇼어 작업의 대폭적인 감소와 일부 작업의 지연이 겹치면서 IRM AUV 및 ROV 서비스 시장에 큰 부정적인 영향을 미쳤습니다.
예측 기간 중 IRM 부문은 특히 미국과 멕시코만을 포함한 북미의 노후화된 해양 인프라가 주요 요인으로 작용하여 큰 성장을 기록할 것으로 예상됩니다. 이러한 노후화된 인프라는 잦은 수리 및 유지보수 활동과 함께 더 빈번한 모니터링이 필요합니다.
해양 부문에서는 심해 및 초심해 사업이 유가 하락으로 인해 큰 타격을 입었습니다. 침체기에 업계는 저가 시나리오를 채택하고 프로젝트 재설계, 효율화 및 비용 관리 개선으로 대응하여 총 사업 비용을 크게 줄였습니다. 이러한 모든 조치는 업계의 운영 효율성을 향상시켰을 뿐만 아니라 해양 심해 및 초심해 프로젝트의 손익분기점 가격을 낮추는 데도 기여했습니다.
또한 해양 프로젝트 점검, 수리 및 유지보수(IRM) 서비스에 ROV를 제공하는 기업도 증가하고 있습니다. 업체들이 제공하는 주요 서비스에는 무인 점검, 파이프라인 유지보수, 해저 구조물 모니터링, 해저 엔지니어링 서비스 등이 있습니다. 예를 들어 Houston Mechatronics Inc.는 2021년 3월 자체 개발한 AUV/ROV 트랜스포머 '아쿠아노트(Aquanaut)'를 업그레이드했다고 발표했습니다. 이 다목적 해저 로봇은 AUV를 테더리스 ROV로 변환할 수 있으며, 대형 선박이나 앰비리컬이 필요하지 않습니다. 이 로봇의 새로운 버전인 아쿠아노트 Mk-II는 첫 번째 모델보다 더 깊은 수심을 가지고 있습니다. 이를 통해 데이터 수집뿐만 아니라 비교적 저렴한 비용으로 유지보수 및 수리 작업을 원격으로 수행할 수 있게 되었습니다.
따라서 위의 요인에 따라 검사, 수리 및 정비 활동은 예측 기간 중 미국에서 큰 성장을 보일 것으로 예상됩니다.
시장을 독점하고 있는 미국
미국은 국방 부문과 AUV 및 ROV 연구개발에 많은 투자를 하고 있으며, 석유 및 가스, 해운, 재생 에너지와 같은 다른 관련 해양 부문도 시장의 기술 발전으로 인해 큰 이익을 얻고 있습니다. 이 때문에 북미는 AUV 및 ROV 기술의 최전선에 있으며, 북미의 AUV 및 ROV 제조업체는 전 세계에 제품을 수출하고 있습니다.
예를 들어 미국은 2021년 현재 세계에서 가장 높은 국방 예산, 즉 8,006억 달러로 2015년(6,338억 달러)에 비해 약 26.3% 증가하였습니다. 이 때문에 AUV와 ROV 선박의 연구개발이 앞서서 진행되었고, ROV와 AUV는 미 해군 해저 능력의 중요한 부분을 형성하고 있습니다.2022년 1월, 미국의 F-35C 라이트닝 II가 남중국해에서 추락하여 파편이 해저에 가라앉았고, F-35는 최첨단 기술을 탑재하고 있습니다. 3월 2일, 잔해는 수심 12,400피트에서 해군의 주요 심해 인양 차량인 CURV-21이라는 선박에 의해 수심 2만 피트까지 활동할 수 있는 수심 12,400피트에서 발견되었습니다.
미국이 석유 및 가스 생산 능력 확대에 많은 투자를 하고 있으므로 멕시코만은 AUV 및 ROV 수요의 세계 핫스팟이 되고 있으며, 2021년 현재 멕시코만 지역은 미국 해양 및 탄화수소 총 생산량의 97%와 15%를 각각 차지하고 있습니다. 멕시코는 세계에서 가장 높은 해양 장비 배치 밀도를 가진 국가 중 하나이며, 생산 및 시추 플랫폼, 해양 선박, 파이프라인 네트워크 및 기타 석유 및 가스 인프라로 구성되어 있습니다.
ROV 및 AUV 기술이 점점 더 저렴해짐에 따라 미국 석유 및 가스 생산업체들은 해저 자산 및 해면 데이터 수집 및 정기적인 유지보수 작업을 위해 ROV 및 AUV 서비스에 투자하는 경향이 있으며, ROV 및 AUV는 잠수부보다 초기 비용이 더 높고 같은 양의 작업을 완료하는 데 필요한 시간이 짧기 때문에 전체 프로젝트 OPEX를 절감할 수 있습니다.
이 때문에 대형 석유 및 가스 회사는 멕시코만에서 ROV 및 AUV 서비스에 대한 여러 계약을 일상적으로 체결하고 있으며, 2021년1월Ocean Engineering은 자사의 Subsea 사업부가 총 2억 2,500만 달러 규모의 여러 계약을 체결했다고 발표했습니다. 이 계약은 국제 석유 및 가스 사업자와 해양 건설 회사가 발주한 것으로, 계약 서비스에는 부유식 시추선, 다중 서비스 선박, 해저 개입선, 건설 선박에서 제공하는 원격 조종 차량(ROV) 서비스, ROV 툴, 조사, 위치 확인, 자율 수중 로봇(AUV) 서비스 등이 포함됩니다. 포함됩니다.
따라서 위의 요인에 따라 미국은 예측 기간 중 북미의 AUV 및 ROV 시장을 독점할 것으로 예상됩니다.
북미 AUV 및 ROV 산업 개요
북미 AUV 및 ROV 시장은 세분화되어 있습니다. 이 시장의 주요 기업으로는 Subsea 7 SA, TechnipFMC PLC, DeepOcean AS, Helix Energy Solutions Group, Fugro NV 등이 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사 범위
시장의 정의
조사의 전제
제2장 조사 방법
제3장 개요
제4장 시장 개요
서론
2027년까지 시장 규모와 수요 예측(단위 : 100만 달러)
최근 동향과 개발
정부의 규제와 시책
시장 역학
촉진요인
억제요인
공급망 분석
Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
소비자의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간 경쟁 관계
제5장 시장 세분화
차종
ROV
AUV
차량 클래스
작업 클래스
관측 클래스
용도
석유 및 가스
방위
기타
활동
굴착과 개발
건설
검사, 수리, 정비
폐기
기타 활동
지역
미국
캐나다
기타 북미 지역
제6장 경쟁 구도
M&A, 합병사업, 제휴, 협정
주요 기업의 전략
기업 개요
DeepOcean AS
DOF Subsea AS
Helix Energy Solutions Group
TechnipFMC PLC
Fugro NV
Oceaneering International Inc.
Saipem SpA
ROVOP
Forum Energy Technologies Inc.
Delta SubSea LLC
제7장 시장 기회와 향후 동향
KSA
영문 목차
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The North America AUV and ROV Market is expected to register a CAGR of 7.13% during the forecast period.
The market was negatively impacted by COVID-19 in 2020. Presently, the market has now reached pre-pandemic levels.
Key Highlights
Over the long term, the major driving factors of the market are increasing offshore oil and gas discoveries, growing offshore wind energy installations, and rising oil and gas decommissioning activities.
On the flip side, increasing environmental damage due to increasing use of fossil fuels has let to ban of offshore exploration of oil and gas in North American region is expected to slow down the market during the forecast period.
Nevertheless, technological advancements in the AUV and ROV market are expected to create huge opportunities for the North America region soon.
United States is expected to dominate the AUV and ROV market in North America as the country heavily invested in defence sector and in the R&D of AUVs and ROVs, other related offshore sectors such oil and gas, shipping, etc.
North America AUV & ROV Market Trends
Inspection, Repair, and Maintenance Activity to Witness Significant Growth
The utilization rates for ROV in the oil and gas industry registered a consistent decline during 2014-2017, resulting in declining day rates. Generally, the inspection, repair, and maintenance (IRM) segment is protected from the volatility in oil prices, as these operations are considered necessary and unavoidable. However, the combination of a substantial decline in offshore operations and delay in some of the activities had a strong negative impact on the IRM AUV and ROV services market.
During the forecast period, the IRM segment is expected to register significant growth, mainly driven by ageing offshore infrastructure, particularly in the North American region which includes United States, and Gulf of Mexico. These ageing infrastructure require more frequent monitoring, along with frequent repair and maintenance activities.
In the offshore sector, the deepwater and ultra-deepwater activities were hit harder by the decline in oil prices. During the period of downturn, the industry adopted a lower price scenario and responded with project re-engineering, efficiency gains, and better expense management, which resulted in a significant reduction of the total operating cost. All such steps have not only resulted in improving the operational efficiency in the industry but have also reduced the breakeven price of offshore deepwater and ultra-deepwater projects.
Also, a growing number of companies are offering ROV for inspection, repair, and maintenance (IRM) services for offshore projects. Some of major services being offered by the companies include driverless inspection, pipeline maintenance, subsea structure monitoring, and subsea engineering services. For instance, in March 2021, Houston Mechatronics Inc. announced that it has upgraded its self-developed AUV/ROV transformer, Aquanaut, a multi-purpose subsea robot which can transform an AUV into a tetherless ROV, eliminating the need for large vessels and umbilicals. The new version of this robot, Aquanaut Mk-II, has a deeper depth rating than the first model. It enables collection of data as well as the remote operation of maintenance and repair tasks at a comparatively lower cost.
Therefore, based on the above-mentioned factors, inspection, repair, and maintenance activity is expected to witness significant growth in the United States during the forecast period.
United States to Dominate the Market
The United States has invested heavily in defence sector and in the R&D of AUVs and ROVs, other related offshore sectors such oil and gas, shipping and renewable energy have profited immensely from the technological advancements in the market. Due to this, the North American region is at forefront of the AUV and ROV technology, and AUV and ROV manufacturers in the country export their products globally.
For instance, the United States, as of 2021 spent highest defence budget globally i.e., USD 800.6 billion, an increase of about 26.3% when compared to 2015 value (USD 633.8 billion). This has pioneered the R&D on AUV and ROV vessels. ROVs and AUVs form a critical part of the United States Navy's subsea capabilities. In January 2022, an American F-35C Lightning II crashed in the South China Sea, and the debris sunk to the ocean floor. As the F-35 jet model has cutting-edge technology which would be problematic if acquired by hostile nations, the US Navy started a recovery program. On March 2nd, the wreckage was discovered at a depth of 12,400 ft by an called a CURV-21, which is the Navy's primary deep sea salvage vehicle and can operate to a maximum depth of 20,000 feet.
As the United States has invested heavily in expanding its oil and gas production capacity, the Gulf of Mexico has become a global hotspot for AUV and ROV demand. As of 2021, the Gulf of Mexico region is responsible for 97% and 15% of the United States' offshore and total hydrocarbon production, respectively. The country has one of the highest global density of offshore rig deployment, and consists of other oil and gas infrastructure such as production and drilling platforms, marine vessels and pipeline networks.
As ROV and AUV technology has become increasingly affordable, oil and gas producers in the United States have been inclined towards investing in ROV and AUV services for obtaining data and carrying out routine maintenance work on subsea assets and surfaces. Despite the higher upfront cost when compared to diving crews, ROV and AUVs need lesser amount of time to complete the same amount of work, which reduces overall project OPEX.
Due to this, multiple contracts are routinely dealt out by major oil and gas companies for ROVs and AUV services in the Gulf of Mexico. In January 2021, Oceaneering announced that its subsea segment had won multiple contracts totalling USD 225 million. The contracts were issued by iinternational oil and gas operators and marine construction companies, and the contracted services include remotely operated vehicle (ROV) services delivered from floating drilling rigs and multi-service, subsea intervention, and construction vessels, ROV tooling, survey, positioning, and autonomous underwater vehicle (AUV) services.
Therefore, based on the above-mentioned factors, United States is expected to dominate the AUV and ROV market in North American region during the forecast period.
North America AUV & ROV Industry Overview
The North America AUV and ROV market is fragmented. Some of the major players in the market (in no particular order) include Subsea 7 SA, TechnipFMC PLC, DeepOcean AS, Helix Energy Solutions Group, and Fugro NV.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition
1.3 Study Assumptions
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Demand Forecast in USD million, till 2027
4.3 Recent Trends and Developments
4.4 Government Policies and Regulations
4.5 Market Dynamics
4.5.1 Drivers
4.5.2 Restraints
4.6 Supply Chain Analysis
4.7 Porter's Five Forces Analysis
4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
4.7.2 Bargaining Power of Consumers
4.7.3 Threat of New Entrants
4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Vehicle Type
5.1.1 ROV
5.1.2 AUV
5.2 Vehicle Class
5.2.1 Work-class Vehicle
5.2.2 Observatory-class Vehicle
5.3 Application
5.3.1 Oil and Gas
5.3.2 Defense
5.3.3 Other Applications
5.4 Activity
5.4.1 Drilling and Development
5.4.2 Construction
5.4.3 Inspection, Repair, and Maintenance
5.4.4 Decommissioning
5.4.5 Other Activities
5.5 Geography
5.5.1 United States
5.5.2 Canada
5.5.3 Rest of North America
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements