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한글목차
방송용 안테나 시장은 예측 기간 동안 CAGR 4%를 기록할 전망입니다.
주요 하이라이트
직접 방송(위성 TV)은 TV 컨텐츠의 중요한 전달 형태입니다. 광범위하고 제어 가능한 커버 영역과 훨씬 더 넓은 대역폭이 결합되어 더 많은 채널을 방송할 수 있어 위성 TV를 매우 매력적으로 만듭니다.
게다가, 녹슨 오래된 지붕 장착형 TV 안테나가 재활용 센터로 옮겨진 지 10년이 지나지 않아 최고의 TV 안테나 옵션이 가정으로 돌아온 것은 스마트 TV와 같은 TV 기술 혁신 함께 미디어에서 놀라운 사건이었습니다. 오늘날의 안테나는 더 작고 합리적이며 강력합니다. 실내, 실외에 관계없이, 많은 안테나는 앰프를 내장하고 있어 멀리서 신호를 증폭할 수 있기 때문에 지방에서의 사용에 이상적입니다.
현재 많은 가정이 스트리밍 플랫폼(OTT 컨텐츠용)과 안테나(주요 네트워크 방송이나 로컬 뉴스·정보를 따기 위해)의 조합을 선택하고 있습니다. 이로 인해 비용이 많이 드는 위성 방송 서비스를 이용할 필요가 없으며 대부분의 가정에서 연간 USD 2,000을 절약할 수 있습니다. 예를 들어 "Sukses Indoor HDTV Digital TV Antenna"는 이동식 강력한 HDTV 증폭기 신호 부스터로 최대 120마일 떨어진 곳에서 수신할 수 있습니다. 필터링 기술은 휴대폰과 FM 신호에서 간섭을 제거할 수 있습니다. 또한 1080p HDTV 및 4K 기술을 통한 프로그래밍을 지원합니다.
방송용 TV 안테나에는 저렴한 비용, 비압축 HD 신호, 안정적인 서비스, 풍부한 로컬 채널 등 유료 TV 서비스에는 없는 장점이 있습니다. 이들은 예측 기간 동안 세계 방송용 안테나 시장을 전진시킬 것으로 예상되는 주요 요인입니다. 또한 HD, 2K, 4K 등의 화질 향상과 4K에서의 스포츠 이벤트가 방송용 안테나의 상승을 뒷받침하고 있습니다.
게다가 COVID-19가 대유행하는 가운데 방송 TV와 안테나의 보급률은 약간 상승했습니다. 미국의 광대역 가구의 30% 이상이 TV 안테나를 소유하고 있다고 보고합니다. 특히 유행기간 동안에는 소유율, 사용률 모두 상승 경향이 계속될 것으로 예상됩니다.
방송용 안테나 시장 동향
TV 유형이 가장 높은 시장 점유율을 차지
방송용 TV 안테나는 유료 TV 서비스에 비해 저비용, 비압축 HD 신호, 중단 없는 서비스, 광범위한 로컬 채널 등 다양한 이점을 제공합니다. 이들은 예측 기간 동안 세계 방송용 안테나 시장의 성장을 가속할 것으로 예상되는 주요 요인입니다. 또한 HD, 2K, 4K, 4K에서의 스포츠 이벤트 등의 화질 향상이 방송 안테나의 성장을 가속하고 있습니다.
그러나 TV 안테나를 사용하여 시청할 수 있는 채널은 제한적이며 다른 유료 채널에 비해 상대적으로 적기 때문에 시장 성장을 어느 정도 방해할 것으로 예상됩니다.
지난 10년간 각국은 이전 아날로그 TV 표준을 사용한 방송에서 새로운 디지털 TV(DTV)로 전환했습니다. 그러나 일반적으로 동일한 방송 주파수가 사용되기 때문에 동일한 안테나를 이전 아날로그 TV에 사용할 수 있으며 새로운 DTV 방송도 수신 할 수 있습니다.
현재 TV 안테나 제조업체는 UHF와 VHF 기능과 HD 컨텐츠를 모두 지원하는 TV 안테나, 특히 실내 안테나의 도입에 주력하고 있습니다. 이 동향은 곧 견인역이 될 것으로 예상됩니다.
게다가 녹슬고 오래된 지붕 장착형 TV 안테나가 재활용 센터로 옮겨진 지 10년도 지나지 않아 최고의 TV 안테나 옵션이 가정으로 돌아온 것은 스마트 TV 등 TV의 혁신과 함께 미디어의 세계에서 놀라운 사건입니다. 오늘날의 안테나는 작고 합리적이며 강력합니다. 실내, 실외에 상관없이, 많은 안테나는 증폭기를 내장하고 있어 멀리서 신호를 증폭할 수 있기 때문에 지방에서의 사용에 최적입니다.
북미가 가장 높은 시장 점유율을 차지
북미는 케이블 TV와 위성 TV의 채널 수가 급속히 증가하고 있기 때문에 큰 시장 점유율을 차지합니다. 또한 인터넷의 보급이 진행됨에 따라 방송국은 고품질의 컨텐츠를 시청자에게 제공할 수 있게 되어, 이것이 방송 기기 수요의 주된 이유의 하나가 되고 있습니다.
또한 RFStar 안테나는 이 지역의 단일 또는 이중 채널 고정 편파 용도에 간단하고 신뢰할 수 있는 옵션을 제공합니다. RFStar UHF 슬롯 어레이 안테나는 고성능 안테나가 필요한 경우에 이상적이며 현재 채널과 향후 채널 작동 사이에 주파수 민첩성을 허용합니다.
게다가, 이 지역 전체의 문화적 다양성 증가는 디지털 채널 수 증가를 가져온 주요 요인 중 하나이며, 이 지역의 방송 장비에 대한 수요를 높이고 있습니다. 이 지역에서는 방송 및 디지털 미디어 분야에서 사업을 전개하는 대기업이 신기술의 혁신과 인수·제휴의 움직임을 활발하게 하고 있습니다.
게다가 국제 기업이 신흥국에서의 가능성을 모색하고 있으며, 이 분야에 대한 투자가 증가하고 있습니다. 전반적으로, 시장은 예측 기간 동안 건전한 속도로 성장할 것으로 예상됩니다.
방송용 안테나 산업 개요
방송용 안테나 시장은 적당히 단편화되어 있으며, 일부 대기업과 일부 중견기업이 미디어 및 엔터테인먼트를 위한 솔루션을 제공합니다. 대기업은 신제품 투입, 사업 확대, 계약, 합작 투자, 파트너십, 인수 등 다양한 전략을 활용하여 이 시장의 발자취를 늘리고 있습니다. 시장의 주요 발전을 몇 가지 소개합니다 :
2021년 1월 SPX Corporation 산하의 Dielectric Communications ME는 TCI International Inc.를 인수하는 공식 계약을 체결했다고 발표했습니다. 이로써 미국 방송사 및 고주파 및 중주파 스펙트럼의 해외 방송사에게 TV 및 FM 제품에 대한 다양한 제품 제공을 확대할 수 있게 되었습니다.
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
시장 성장 촉진요인
시장 성장 억제요인
광섬유의 진화가 안테나 도입의 과제가 될 전망
업계의 밸류체인 분석
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
신규 진입업자의 위협
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업 간 경쟁 관계의 강도
COVID-19의 방송용 안테나 시장에 대한 영향 평가
제5장 시장 세분화
유형별
TV
FM
지역별
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
기업 프로파일
TE Connectivity Ltd.
Jampro Antennas Inc.
Propagation Systems Inc.(PSI Antenna)
TCI International Inc.
Twin Engineers Private Limited
Dielectric Inc.
OMB Sistemas Electronicos SA
ELETEC Broadcast Transmitters Sarl
ABE Elettronica srl
Electronics Research Inc.
ALDENA TELECOMUNICAZIONI Srl
RVR Elettronica Srl
Kathrein Broadcast GmbH
제7장 투자 분석
제8장 시장 전망
KTH
영문 목차
영문목차
The Broadcast Antenna Market is expected to register a CAGR of 4% during the forecast period.
Key Highlights
Direct broadcasting, or satellite television, has become a significant form of distribution for television content. The broad and controllable coverage areas available combined with the much larger bandwidths enables more channels to be broadcast, and this makes satellite television very attractive.
Further, within a decade after seeing the last rusty old roof-mounted television antennas finally hauled away to recycling centers, the return of the best TV antenna options to homes has been a surprising turn of events in media along with innovation in televisions such as smart TVs. Today's antennas are smaller, more streamlined, and much more powerful. Whether for indoor or outdoor installation, many antennas come with built-in amplifiers to boost signals from further afield, making them ideal for rural areas
Many households are now choosing a combination of streaming platforms (for OTT content) and an antenna (to pick up the major network broadcasts and local news and information). This cuts out the need for expensive satellite services, saving most households up to USD 2,000 per year. For instance, the Sukses Indoor HDTV Digital TV Antenna provides a powerful, detachable HDTV amplifier signal booster allowing reception from up to 120 miles away. The filtering technology helps in eliminating interference from cellular and FM signals. Further, it supports programming in 1080p HDTV and 4 K technology.
Broadcast TV antennas have several advantages over pay-TV services, including inexpensive costs, uncompressed HD signals, consistent service, and a large selection of local channels. These are the key factors projected to propel the global broadcast antenna market forward during the forecast period. Furthermore, improved picture quality such as HD, 2K, and 4K and sporting events in 4K is driving the rise of broadcast antennas.
Additionally, Amid the COVID-19 pandemic, the penetration of broadcast TV and antennas increased marginally. Over 30% of US broadband households report owning a TV antenna. It is expected to witness an upward trend both in ownership and usage to continue, especially during the pandemic period.
Broadcast Antenna Market Trends
Television Type to Hold Highest Market Share
Broadcast TV antennas offer a wide range of benefits over pay-TV services, some of which are low cost, uncompressed HD signals, uninterrupted services, and a wide range of local channels. These are the key factors expected to drive the growth of the global broadcast antenna market during the forecast period. Moreover, increased picture quality like HD, 2K, 4K, and sports events in 4K are fuelling the growth of broadcast antennas.
However, the limited channels available, which can be viewed using TV antennas, are comparatively less than other paid subscriptions, which is expected to hamper the market's growth to a certain extent.
Over the last decade, countries have switched from broadcasting using an older analog television standard to newer digital television (DTV). Generally, however, the same broadcast frequencies are used, so the same antennas can be used for older analog television and can also receive new DTV broadcasts.
Currently, TV antenna manufacturers are focusing on introducing TV antennas, especially indoor antennas, that support both UHF and VHF functionality and HD content. This trend is expected to gain traction soon.
Furthermore, within a decade after seeing the last rusty old roof-mounted television antennas finally hauled away to recycling centers, the return of the best TV antenna options to homes has been a surprising turn of events in the world of media along with innovation in the televisions such as smart TVs. Today's antennas are smaller, more streamlined, and are much powerful. Whether for indoor or outdoor installation, many antennas come with built-in amplifiers to boost signals from further afield, making them ideal for rural areas.
North America to Hold Highest Market Share
The North American region holds a significant market share due to the rapidly increasing number of cable and satellite television channels. Additionally, the increasing internet penetration has allowed broadcasters to provide high-quality content to the viewers, which is one of the primary reasons for the demand for broadcast equipment.
Furthermore, players provide a simple and reliable option for single or dual-channel fixed polarization applications in the region, where their antennas can be utilized by single or multiple broadcasters for interim or auxiliary usage. The RFStar UHF slotted array antennas are ideally suited when a high-performance antenna is needed, which allows for frequency agility between current and future channel operation.
Furthermore, the rising cultural diversity across the region is also one of the primary factors that led to an increase in the number of digital channels, which in turn boosts the demand for broadcast equipment in the region. In the region, major players operating in the broadcast and digital media sectors are increasingly innovating new technologies and catering to acquisitions and partnerships.
Moreover, with international companies exploring the potential in emerging nations, this sector is witnessing increasing investments. Overall, the market is expected to grow at a healthy rate over the forecast period.
Broadcast Antenna Industry Overview
The Broadcast Antenna Market is moderately fragmented, with some large and several medium-sized companies offering solutions for media and entertainment. The major players use various strategies such as new product launches, expansions, agreements, joint ventures, partnerships, acquisitions, and others to increase their footprints in this market. Some of the key developments in the market are:
January 2021: Dielectric Communications ME, a unit of SPX Corporation, announced it had signed a definitive agreement to purchase TCI International Inc. The acquisition of TCI by Dielectric expands Dielectric's diverse product offerings to US broadcasters for TV and FM products and overseas broadcasters in the high frequency and medium frequency spectrum.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.3.1 Evolution of Optic Fiber is Expected to Challenge the Antenna Adoption
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Broadcast Antenna Market