Broadcast Equipment Market Report by Product, Technology, Application, and Region 2025-2033
상품코드:1722601
리서치사:IMARC
발행일:2025년 05월
페이지 정보:영문 141 Pages
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한글목차
세계 방송 장비 시장 규모는 2024년 56억 달러에 달했습니다. 향후 2033년에는 81억 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 4.1%에 달할 것으로 전망됩니다. 디지털 컨텐츠의 인기 상승과 OTT(Over-the-Top) 계약 수의 증가가 시장을 주도하고 있습니다.
방송 장비는 전자적 매스컴 매체를 통해 영상 및 음성 컨텐츠를 방송하기 위해 사용되는 자동화된 시스템 및 장비를 말합니다. 레코딩 스튜디오, 라디오 방송국, 기타 시설에서 널리 사용되고 있으며, 시간적, 비용적으로 효율적인 방법으로 고품질의 비디오 및 오디오를 제작 및 전송할 수 있습니다. 일반적으로 사용되는 방송 장비에는 카메라, 비디오 서버, 앰프, 송신기, 중계기, 안테나, 인코더, 마이크, 변조기 등이 있습니다. 현재 이 업계를 선도하는 제조업체들은 소비자층을 확대하기 위해 첨단 무선 방송 장비를 출시하고 있습니다.
방송 장비 시장 동향:
스마트폰, 노트북, 초고속 인터넷의 보급으로 인해 대중들의 디지털 컨텐츠 소비가 증가하고 있는 것이 시장을 이끄는 주요 요인 중 하나입니다. 이와 더불어 고품질 오디오 및 비디오 컨텐츠에 대한 수요 증가로 인해 초고화질(UHD) 및 4K 포맷의 컨텐츠 제작이 증가하고 있으며, 이로 인해 더 나은 시청 품질을 위해 고급 방송 장비의 채택이 가속화되고 있습니다. 또한, 주요 기업들은 더 많은 고객을 유치하고 시장 경쟁력을 확보하기 위해 혁신적인 제품 개발에 많은 투자를 하고 있습니다. 또한, 기존의 SDI 기반 환경을 높은 효율성과 시스템 제어를 제공하는 라이브 프로덕션 시스템으로 대체하는 데에도 주력하고 있습니다. 또한, 최근 발생한 코로나바이러스 감염증(COVID-19)으로 인해 인터넷 프로토콜(IP) 및 클라우드 기반 솔루션으로 크게 전환하고 있습니다. 이는 OTT(Over The Top) 구독의 증가와 함께 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 디지털 플랫폼의 채택 증가, 클라우드 인프라 개선, 사물인터넷(IoT)의 발전, 급속한 디지털화 등도 시장 전망을 밝게 하는 요인 중 하나입니다.
본 보고서에서 다루는 주요 질문
2024년 세계 방송 장비 시장 규모는?
2025-2033년 방송 장비 세계 시장 성장률 전망은?
세계 방송 장비 시장을 주도하는 주요 요인은?
COVID-19가 세계 방송 장비 시장에 미치는 영향은?
방송 장비 세계 시장에서의 제품별 구분은?
세계 방송 장비 시장의 기술별 구분은?
방송 장비 세계 시장의 주요 지역은?
세계 방송 장비 시장의 주요 플레이어/기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
상향식 접근
하향식 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 소개
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 방송 장비 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 내역 : 제품별
파라볼라 안테나
스위치
비디오 서버
인코더
송신기와 중계기
기타
제7장 시장 내역 : 기술별
아날로그 방송
디지털 방송
제8장 시장 내역 : 용도별
스튜디오 제작
포스트 프로덕션
스포츠 프로덕션
뉴스 제작
제9장 시장 내역 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제10장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter's Five Forces 분석
개요
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
제13장 가격 분석
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
AvL Technologies
Belden Inc.
Broadcast RF Limited
Clyde Broadcast
ETL Systems Ltd
Evertz
EVS Broadcast Equipment
General Dynamics Corporation
Global Invacom
Grass Valley
Sencore(Wellav Technologies Ltd.)
Telefonaktiebolaget LM Ericsson
ksm
영문 목차
영문목차
The global broadcast equipment market size reached USD 5.6 Billion in 2024. Looking forward, the market is expected to reach USD 8.1 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.1% during 2025-2033. The growing popularity of digital content, along with the increasing number of over-the-top (OTT) subscriptions, is primarily propelling the market.
Broadcast equipment refers to a set of automated systems and devices utilized for broadcasting video or audio content through any electronic mass communication medium. It is widely employed in recording studios, radio stations and other facilities to ensure high-quality video and audio production and transmission in a time- and cost-efficient manner. Some of the commonly used broadcast equipment includes cameras, video servers, amplifiers, transmitters and repeaters, dish antennas, encoders, microphones, and modulators. Nowadays, leading manufacturers operating in the industry are launching advanced wireless broadcast equipment to expand their consumer base.
Broadcast Equipment Market Trends:
The rising consumption of digital content among the masses due to the increasing penetration of smartphones, laptops and high-speed internet represents one of the primary factors driving the market. Besides this, the escalating demand for high-quality audio and video content is resulting in the production of ultra-high-definition (UHD) and 4K format content, which, in turn, is accelerating the adoption of advanced broadcast equipment for better viewing quality. Additionally, leading players are heavily investing in the development of innovative product variants to attract more customers and gain a competitive edge in the market. They are also focusing on replacing conventional SDI-based environments with live production systems that provide high efficiency and system control. Furthermore, the recent outbreak of coronavirus disease (COVID-19) has led to a significant shift towards internet protocol (IP)- and cloud-based solutions. This, in confluence with the increasing number of over-the-top (OTT) subscriptions, is propelling the market growth. Moreover, the rising adoption of digital platforms, improving cloud infrastructure, advancements in the Internet of Things (IoT), and rapid digitization are some of the other factors creating a positive market outlook.
Key Market Segmentation:
Breakup by Product:
Dish Antennas
Switches
Video Servers
Encoders
Transmitters and Repeaters
Others
Breakup by Technology:
Analog Broadcasting
Digital Broadcasting
Breakup by Application:
Studio Production
Post Production
Sports Production
News Production
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AvL Technologies, Belden Inc., Broadcast RF Limited, Clyde Broadcast, ETL Systems Ltd, Evertz, EVS Broadcast Equipment, General Dynamics Corporation, Global Invacom, Grass Valley, Sencore (Wellav Technologies Ltd.) and Telefonaktiebolaget LM Ericsson.
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global broadcast equipment market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global broadcast equipment market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global broadcast equipment market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global broadcast equipment market?
5.What is the breakup of the global broadcast equipment market based on the product?
6.What is the breakup of the global broadcast equipment market based on the technology?
7.What are the key regions in the global broadcast equipment market?
8.Who are the key players/companies in the global broadcast equipment market?