세계의 방송 모니터 : 시장 점유율과 순위, 전체 판매량 및 수요 예측(2025-2031년)
Broadcast Monitor - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1873638
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계의 방송 모니터 시장 규모는 2024년에 3억 1,300만 달러로 추정되며, 2025-2031년의 예측 기간에 CAGR 7.2%로 확대되어 2031년까지 5억 1,800만 달러로 재조정될 전망입니다.

본 보고서는 방송 모니터의 국경 간 산업 발자국, 자본 배분 패턴, 지역 경제의 상호 의존성, 공급망 재구축, 최근 관세 조정 및 국제적인 전략적 대응 조치에 대한 종합적인 평가를 제공합니다.

방송 모니터는 TV와 유사한 디스플레이 장치로 비디오 서버, IRD, 비디오 카메라, VCR, DVD 기업 등 영상 생성 장치의 출력 모니터링에 사용됩니다. 전문가용 음성 모니터링 기능의 유무는 기종에 따라 다릅니다. TV와 달리 비디오 모니터에는 튜너(TV 수신 기능)가 탑재되어 있지 않기 때문에 TV 수신기처럼 지상파 방송을 단독으로 수신할 수 없습니다. 비디오 모니터의 일반적인 용도는 TV 방송국, TV 스튜디오, 제작 차량 및 야외 중계차 등입니다. 방송 기술자는 시스템 전체의 아날로그 신호 및 디지털 신호의 신뢰성 확인을 위해 이를 사용합니다.

방송 모니터 시장의 주요 촉진요인으로는 영상 컨텐츠 수요 증가, 기술 발전, 제작 환경 변화 등을 꼽을 수 있습니다. 영화 및 TV 제작에 있어 고화질과 색정밀도에 대한 요구가 높아지면서 첨단 디스플레이 장치에 대한 수요가 확대되고 있습니다. 4K, 8K 해상도 및 HDR 기술의 채택으로 모니터 제조업체들은 더 높은 기준을 충족하는 제품을 개발해야 하는 상황에 직면해 있습니다. 또한, 버추얼 프로덕션과 실시간 이미지 처리의 부상으로 더욱 강력하고 정밀한 디스플레이 능력이 요구되고 있습니다. 스트리밍 및 온라인 컨텐츠 제작의 확대는 미디어 산업에서 전문가용 모니터에 대한 수요를 더욱 증폭시키고 있습니다.

주요 제조업체로는 Sony, JVC, Ikegami, Marshall, TVLogic, Canon, Lilliput, Blackmagic Design, ToteVision, Bon Monitors, Datavideo, Ruige, Laizeske, SEETEC, Wohler, Astro Design 등이 있습니다. 주요 10개사가 58% 이상 시장 점유율을 차지하고 있습니다.

이 보고서는 방송 모니터 세계 시장에 대해 총 판매량, 매출, 가격, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위에 초점을 맞추고 지역/국가별, 유형별, 최종 사용자별 분석을 종합적으로 제시하는 것을 목표로 합니다.

방송 모니터 시장 규모 추정 및 예측은 판매량(1,000대) 및 매출액(백만 달러)으로 제시되며, 2024년을 기준 연도로 하여 2020-2031년의 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하고 있습니다. 정량적 분석과 정성적 분석을 통해 독자들이 비즈니스/성장 전략 수립, 시장 경쟁 구도 평가, 현재 시장에서의 포지셔닝 분석, 방송 모니터 분야에서 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 돕습니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

최종사용자별 부문

지역별

LSH
영문 목차

영문목차

The global market for Broadcast Monitor was estimated to be worth US$ 313 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 518 million by 2031 with a CAGR of 7.2% during the forecast period 2025-2031.

This report provides a comprehensive assessment of recent tariff adjustments and international strategic countermeasures on Broadcast Monitor cross-border industrial footprints, capital allocation patterns, regional economic interdependencies, and supply chain reconfigurations.

Broadcast Monitor is a display device similar to a television set, used to monitor the output of a video-generating device, such as playout from a video server, IRD, video camera, VCR, or DVD player. It may or may not have professional audio monitoring capability. Unlike a television set, a video monitor has no tuner (television) and, as such, is unable independently to tune into an over-the-air broadcast like a television receiver. One common use of video monitors is in television stations, television studios, production trucks and in outside broadcast vehicles, where broadcast engineers use them for confidence checking of analog signal and digital signals throughout the system.

Key drivers of the broadcast monitor market include the growth in video content demand, technological advancements, and changes in production environments. The increasing requirements for high-definition and color accuracy in film and television production are driving demand for advanced display equipment. The adoption of 4K and 8K resolutions and HDR technology is prompting monitor manufacturers to enhance their products to meet higher standards. Additionally, the rise of virtual production and real-time image processing demands more powerful and precise display capabilities. The expansion of streaming and online content creation further amplifies the need for professional-grade monitors in the media industry.

The key manufacturers are Sony, JVC, Ikegami, Marshall, TVLogic, Canon, Lilliput, Blackmagic Design, ToteVision, Bon Monitors, Datavideo, Ruige, Laizeske, SEETEC, Wohler, Astro Design etc. Top 10 companies occupied more than 58% market share.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Broadcast Monitor, focusing on the total sales volume, sales revenue, price, key companies market share and ranking, together with an analysis of Broadcast Monitor by region & country, by Type, and by End User.

The Broadcast Monitor market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales volume (K Units) and sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Broadcast Monitor.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by End User

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size (value, volume and price). This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of Broadcast Monitor manufacturers competitive landscape, price, sales and revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by End User, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Sales, revenue of Broadcast Monitor in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Sales, revenue of Broadcast Monitor in country level. It provides sigmate data by Type, and by End User for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product sales, revenue, price, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by End User

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

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