세계의 음료 시장은 2025년 1조 8,886억 700만 달러로 추정되고, CAGR 3.97%로 성장할 전망이며, 2030년까지는 2조 2,944억 8,100만 달러에 이를 것으로 추정됩니다.
음료 시장은 특히 신흥경제 국가에서 소비자 선호가 RTD 음료로 전환되기 때문에 예측기간 동안 완만한 성장이 예상됩니다.
게다가 1인당 알코올 음료 소비량 증가와 고급 제품에 대한 소비자의 선호가 아마 시장 성장의 원동력이 될 것으로 보입니다.
게다가 생활습관병의 만연에 의한 건강지향 증가와 가처분소득 증가로 고객은 보다 건강한 음료를 선택하게 되었습니다. 예를 들어 미국 경제분석국에 따르면 개인의 가처분 소득은 2022년 5만 7,577달러에서 2023년 6만 1,242달러로 증가하였습니다. 또한 특히 밀레니얼 세대와 베이비부머 세대를 중심으로 알코올 도수가 낮은 음료에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 선호도가 높은 다양한 제품을 사용할 수 있게 됨으로써 저알코올 음료 매출이 증가하여 고객이 선호도에 맞는 제품을 선택하기 쉬워졌습니다.
게다가, 패키지 음료의 당분 함량에 대한 건강 문제가 증가함에 따라 결국 당분 함량이 적은 과일 음료에 대한 수요가 증가할 수 있습니다. 예를 들어 미국 질병 대책 예방 센터에 따르면 세계에서 3,840만 명이 당뇨병을 앓고 있으며, 18세 이상의 성인 9,760만 명이 당뇨병 예비군입니다.
또한 에스토니아 사회성에 따르면 절대 알코올 함량에 따라 2022년에 에스토니아 국민이 성인 1인당 평균 11.2리터(3미국 갤런, 2.5영 갤런)의 알코올을 마셨습니다. 맥주, 와인 및 기타 부드러운 알코올 음료의 소비도 약간 증가하고 있지만, 소비 증가의 주요 원인은 위스키, 진, 리큐어와 같은 강한 알코올 음료 증가입니다.
세계 음료 시장의 성장 촉진요인
보다 건강한 내용으로 과일을 기반으로 한 것과 같은 새로운 무알코올 제품의 채용은 음료 제조업체에 큰 수익을 가져올 것으로 예상됩니다. 예를 들어 Tata Consumer Products(TCPL)는 2022년 10월자회사 인 NourishCo를 통해 Fruski Juice N Jelly 음료를 출시하여 과일 베이스 음료 분야에 진출했습니다. 이 새로운 채용은 NourishCo의 제품 포트폴리오를 확장하고 비 알코올 음료 카테고리에서 유명한 기업이 될 목표에 부합합니다. 인도의 RTD 부문은 매우 서비스가 지연되었습니다.
노브랜드 주스와 에스닉 음료가 이 분야를 지배하고 있습니다. 이 회사는 이 분야에서 큰 잠재력을 발견하고 Tata Fruski 브랜드에서 주스와 에스닉 음료 분야에 진출하려고 합니다. 또한 2022년 12월, Fresh Del Monte는 스코틀랜드에 본사를 둔 음료 제조업체인 Old Tom Gin과 공동으로 에너지 음료 라인을 데뷔했습니다. A Kick of Fruit 라인의 음료에는 실제 과즙이 20% 이상 포함되며 설탕은 무첨가입니다.
게다가, 보다 건강하고 과일을 기반으로 하는 것과 같은 새로운 비알코올 제품의 채용은 음료 제조업체에 큰 수익을 가져올 것으로 기대됩니다. 게다가 인도의 RTD 시장은 놀라울 정도로 발달되지 않았습니다. 노브랜드 주스와 에스닉 음료가 시장을 이끌고 있습니다.
세계 음료 시장의 지리적 전망
북미는 비알코올 음료에 대한 소비자 선호의 변화로 예측 기간 동안 큰 성장이 예상됩니다.
게다가 유당 불내증과 유제품 알레르기가 흔해짐에 따라 식물성 음료의 인기가 높아지고 있습니다. 북미 시장에서 음료 시장의 성장을 뒷받침하는 주요 요인은 지역에서 식품 및 음료의 오프라인 및 온라인 소매 판매가 증가하고 있다는 것입니다. 북미에는 Coca-Cola Company, PepsiCo, Redbull, Keurig Dr Pepper와 같은 주요 음료 제조업체도 있습니다.
식물성 우유, 에너지 음료, 기능성 음료, 무당 음료 등 더 건강하고 지속 가능한 음료를 찾는 경향이 계속되고 있습니다. 편리하고 이동 중에도 마실 수 있는 음료 옵션에 대한 수요가 높아지며 예측 기간 중 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 사과 식초 제품의 제조 업체로 알려진 Bragg Live Food Products와 유리 용기의 주요 제조업체 인 Ardagh Group은 사과 식초 음료 라인업에 새로운 16 온스 유리 병을 도입하기 위한 제휴를 발표했습니다.
보다 건강하고 기능적인 음료에 대한 요구가 세계 음료 시장의 성장을 견인할 것으로 예상되며, 가처분 소득 증가와 소비자 선호 변화로 신흥국 마켓플레이스는 계속 상승할 것으로 보입니다. 기술 개발, 전략적 진보, 급속한 도시화가 시장 확대와 다양화를 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2023년 1월, 식물성 시장의 선구자인 Danone North America는 신상품 '실크 모카 아몬드 크리머'와 '소 델리셔스 데일리 프리 프렌치 바닐라 코코넛 밀크 크리머'를 출시하며 이 확대에 대응하여 식물성 크리머 부문을 강화하고 있습니다.
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The global beverages market is estimated to reach US$2,294.481 billion by 2030, growing at a CAGR of 3.97%, from US$1,888.607 billion in 2025.
The beverage market is anticipated to witness modest growth throughout the forecast period due to shifting consumer preferences towards ready-to-drink beverages, particularly in developing and emerging economies.
Additionally, growing alcoholic beverage consumption per capita and consumer preferences for high-end goods will probably drive market growth.
Furthermore, customers are choosing healthier drinks as a result of growing lifestyle disease prevalence increased health consciousness, and rising disposable income. For instance, according to the U.S. Bureau of Economic Analysis, personal disposable income increased from US$57,577 in 2022 to US$61,242 in 2023. In addition, the market is seeing a rise in the demand for beverages with low alcohol content by volume, particularly from millennials and baby boomers. The availability of a wider range of products with better tastes has increased the sales of low-alcohol drinks and made it easier for customers to choose products that suit their preferences.
Additionally, growing health concerns about the sugar content of packaged beverages may eventually lead to an increase in demand for fruit-based beverages with lower sugar content. For instance, as per the Centers for Disease Control and Prevention, 38.4 million people worldwide have diabetes, while 97.6 million adults who are at least 18 years old have prediabetes.
Furthermore, according to the Estonian Ministry of Social Affairs, based on absolute alcohol content, Estonian citizens drank an average of 11.2 liters (three US gallons; 2.5 imperial gallons) of alcohol per adult in 2022. A small increase in the consumption of beer, wine, and other mild alcoholic beverages was also present, but the main cause of the increase in consumption was the increase in strong alcoholic beverages like whisky, gin, and liqueur.
Global beverages market growth drivers
The introduction of new non-alcoholic products, such as those with healthier content and based on fruits, is expected to generate significant revenues for the beverage manufacturers. For instance, Tata Consumer Products (TCPL) joined the fruit-based drinks sector in October 2022 with the launch of Fruski Juice N Jelly drink through its subsidiary NourishCo. The new introduction is in keeping with NourishCo's goal of expanding its product portfolio and becoming a prominent player in the non-alcoholic beverages category. India's ready-to-drink sector is greatly underserved.
Unbranded juices and ethnic beverages dominate the sector. The corporation identified enormous potential in this area and intends to enter the juices and ethnic beverages space with the Tata Fruski brand. In addition, in December 2022, Fresh Del Monte debuted a line of energy drinks in conjunction with Scotland-based beverage maker, Old Tom Gin. The beverages in the 'A Kick of Fruit' line include at least 20% actual fruit juice and no added sugar.
Furthermore, the introduction of new non-alcoholic products, such as those with healthier content and based on fruits, is expected to generate significant revenues for the beverage manufacturers. Furthermore, the ready-to-drink market in India is incredibly underdeveloped. Juices without brands and ethnic drinks are the market leaders.
Global beverages market geographical outlook
The North American region is anticipated to grow at a significant rate in the forecast period due to the shifting consumer preference for non-alcoholic beverages.
Furthermore, plant-based beverages became more popular as lactose intolerance and dairy allergies became more common. The major factor propelling the growth of the beverage market in the North American market is the increasing offline and online retail sales of food and beverage products in the region. North America is also home to some of the biggest beverage-producing companies, like the Coca-Cola Company, PepsiCo, Redbull, and Keurig Dr Pepper among many others.
There is an ongoing trend towards healthier and more sustainable beverage options like plant-based milk, energy drinks, functional beverages, and sugar-free drinks. An increasing demand for convenient and on-the-go beverage options is being witnessed which is expected to drive the market growth over the forecast period. For instance, Bragg Live Food Products, a well-known producer of apple cider vinegar products, and Ardagh Group, a leading producer of glass containers, announced a partnership to introduce a new 16oz glass bottle for its line of apple cider vinegar beverages.
The need for healthier and more functional beverages is expected to drive the global beverage market's growth, and emerging countries' marketplaces will continue to rise due to increased disposable incomes and shifting consumer tastes. Technological developments, strategic advances, and rapid urbanization are anticipated to drive market expansion and diversification even further. For instance, in January 2023, Danone North America, a pioneer in the plant-based market, is boosting the plant-based creamer section in response to this expansion by introducing the new Silk Mocha Almond Creamer and So Delicious Dairy Free French Vanilla Coconutmilk Creamer.
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