Global Corn Tortilla Market - Forecasts from 2025 to 2030
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리서치사:Knowledge Sourcing Intelligence
발행일:2024년 11월
페이지 정보:영문 124 Pages
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전 세계 옥수수 토르티야 시장은 연평균 5.14%의 CAGR%로 성장하여 2025년 221억 800만 달러에서 2030년에는 283억 9,900만 달러의 시장 규모에 도달할 것으로 예상됩니다.
토르티야는 일반적으로 밀과 옥수수로 만든 얇고 둥글고 납작한 빵으로, 미국과 멕시코에서 널리 먹습니다. 전통적으로 말린 밀이나 옥수수로 만들어져, 옥수수와 밀을 섞어 만든 빵입니다. 현재 옥수수 토르티야는 옥수수를 석회 용액으로 끓인 후 반죽을 만들어 팬케이크 모양으로 만들어 오븐에 구워 만들어집니다. 옥수수 토르티야는 멕시코와 남서부 요리에서 널리 사랑받고 있어 미국, 멕시코, 프랑스, 스페인, 독일에서 거대한 시장을 형성하고 있습니다.
밀가루 토르티야는 평균 1인분 기준 115칼로리의 저지방 식품으로 철분 및 기타 비타민을 함유하고 있으며, 칼로리는 115칼로리입니다. 옥수수 토르티야 역시 칼슘, 칼륨, 식이섬유를 함유한 저지방, 저염 식품으로 칼로리는 60킬로칼로리입니다. 따라서 소비자의 건강에 대한 인식이 높아짐에 따라 시장 성장이 가속화되고 있습니다. 예를 들어, 토르티야는 멕시코 원산이지만 미국 소비자들은 베이글, 잉글리시 머핀, 피타빵 등 에스닉 브레드보다 토르티야를 더 선호할 정도로 그 인기가 높아지고 있습니다.
세계 토르티야 시장은 밀과 옥수수 토르티야의 생산과 공급으로 구성되어 있습니다. 생산 및 공급과 함께 이 시장은 토르티야를 토르티야 칩, 토스타다, 타코쉘, 냉동 토르티야와 같은 다른 가공 형태로 가공하기도 합니다.
옥수수 토르티야 시장의 촉진요인
멕시코 요리의 세계적인 인기로 인해 옥수수 토르티야에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
토르티야는 멕시코와 라틴아메리카 요리의 기본입니다. 멕시코 요리의 인기는 전 세계적으로 증가하고 있습니다. 예를 들어, 토르티야를 사용한 요리는 지난 수십 년 동안 독일에서도 인기를 끌고 있습니다. 토르티야 산업 협회에 따르면, 미국에서는 2000년에 약 850억 개의 토르티야가 소비되었습니다. 미국에서는 토르티야 칩의 형태로 가공된 토르티야가 널리 소비되고 있습니다.
따라서 전 세계적으로 멕시코 요리의 인기가 높아지면서 레스토랑의 토르티야 랩, 토르티야 칩, 타코 등의 수요가 증가하여 세계 토르티야 시장의 급격한 성장으로 이어지고 있습니다.
옥수수 토르티야 시장의 지리적 전망
예측 기간 동안, 북미는 옥수수 토르티야 시장의 급성장 시장으로 부상할 것입니다.
지역별로 보면 세계 시장은 아시아태평양, 북미, 남미, 유럽, 중동 및 아프리카로 구분됩니다. 북미는 토르티야의 최대 시장 주주이자 토르티야 시장에서 가장 빠르게 성장하는 시장입니다.
세계 토르티야 시장에서 북미의 이러한 성장은 미국과 멕시코의 거대한 토르티야 소비 기반에 기인합니다. 토르티야 산업 협회의 보고서에 따르면 미국에서는 토르티야가 자국 빵보다 더 선호되고 있습니다. Kemin tortilla에 따르면 전 세계 토르티야 판매의 70%가 아메리카에서 이루어지고 있으며, 미국인들은 850억 개 이상의 토르티야를 소비하고 있습니다. 토르티야는 현재 전통적인 빵의 대체품으로 제공되며 핫도그, 라자냐, 피타, 샌드위치 등 미국 주류 음식의 많은 레시피에 사용되고 있습니다.
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어떤 용도로 사용되는가?
산업 및 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진입 전략, 지리적 확장, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향
조사 범위
2022-2030년 실적 데이터 및 예측
성장 기회, 도전과제, 공급망 전망, 규제 프레임워크, 고객 행동, 트렌드 분석
경쟁사 포지셔닝, 전략 및 시장 점유율 분석
매출 성장 및 예측 국가를 포함한 부문 및 지역별 분석
기업 프로파일링(전략, 제품, 재무상태, 주요 발전 등)
옥수수 토르티야 시장은 다음과 같은 부문으로 분석됩니다:
유형별
화이트 옥수수 토르티야
노란 옥수수 토르티야
최종사용자별
소매업
레스토랑
가공 산업
기타
유통 채널별
온라인
오프라인
지역별
북미
미국
캐나다
멕시코
남미
브라질
아르헨티나
기타
유럽
영국
독일
프랑스
이탈리아
기타
중동 및 아프리카
사우디아라비아
이스라엘
기타
아시아태평양
일본
중국
인도
한국
인도네시아
태국
기타
목차
제1장 소개
시장 개요
시장 정의
조사 범위
시장 세분화
통화
가정
기준 연도와 예측 연도 타임라인
이해관계자에 대한 주요 이점
제2장 조사 방법
조사 설계
조사 과정
제3장 주요 요약
주요 조사 결과
애널리스트의 견해
제4장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
시장 성장 억제요인
Porter's Five Forces 분석
업계 밸류체인 분석
제5장 옥수수 토르티야 세계 시장 : 유형별
소개
화이트 옥수수 토르티야
옐로우 옥수수 토르티야
제6장 옥수수 토르티야 세계 시장 : 유통 채널별
소개
온라인
오프라인
제7장 옥수수 토르티야 세계 시장 : 최종사용자별
소개
소매업체
레스토랑
가공 산업
기타
제8장 옥수수 토르티야 세계 시장 : 지역별
소개
북미
미국
캐나다
멕시코
남미
브라질
아르헨티나
기타
유럽
영국
독일
프랑스
이탈리아
기타
중동 및 아프리카
사우디아라비아
이스라엘
기타
아시아태평양
일본
중국
인도
한국
인도네시아
태국
기타
제9장 경쟁 환경과 분석
주요 기업과 전략 분석
시장 점유율 분석
합병, 인수, 합의, 협업
경쟁 대시보드
제10장 기업 개요
La Tortilla Factory Inc.
Siete Family Foods
Catallia Mexican Foods
Komali Tortillas GmbH
PepsiCo Inc.
La Mexicana Inc.
Grupo Bimbo SAB de CV
The Great Western Tortilla Company
MexAmerica Foods Inc.
Vegetas
Reser's Fine Foods
Aranda's Tortilla Company Inc.
Adelita's Tortilla Factory
Easy Foods Inc.
Landes Foods
ksm
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The Global Corn Tortilla Market is expected to grow at a CAGR of 5.14 %, reaching a market size of US$28.399 billion in 2030 from US$22.108 billion in 2025.
Tortilla is a thin, circular flatbread generally made from wheat and corn and popularly eaten in America and Mexico. Traditionally, it is made up of wheat or corn with dried kernel. Presently, corn tortillas are made from corn cooked in a lime-based solution or by using a dough, forming a pancake, and baking it in the oven. Tortilla has widespread popularity in Mexicana and southwestern cuisine; thus, it has a huge market in America, Mexico, France, Spain, and Germany.
Based on an average serving size, a flour tortilla is a low-fat food containing iron and other vitamins, with 115 calories. A corn tortilla is also a low-fat, low-sodium food that contains calcium, potassium, and fiber and has 60 calories. Hence, the growing health awareness among consumers is increasing its market growth. For instance, Tortilla, while native to Mexico, its popularity has grown to the extent that U.S. consumers prefer tortillas above all their ethnic breads, such as bagels, English muffins, and pita bread, as per the Tortilla Industry Association.
The global tortilla market consists of producing and supplying wheat and corn tortillas. Along with its production and supply, this market also consists of processing tortillas into tortilla chips, tostadas, taco shells, and other processed forms like frozen tortillas.
Global corn tortilla market drivers
The global popularity of Mexican cuisine is boosting the demand for corn tortillas
Tortilla has been a fundamental part of Mexican and Latin American cuisine. The popularity of Mexican cuisine is rising worldwide. For example, dishes made of tortillas have become popular in Germany in the last few decades. According to the Tortilla Industry Association, the United States of America consumed around 85 billion tortillas in 2000. Processed tortillas in the form of tortilla chips are widely consumed in the USA.
Hence, the increasing popularity of Mexican foods worldwide has also raised the demand for tortilla wraps in restaurants or tortilla chips, tacos, etc., leading to a surge in growth for the global tortilla market.
Global corn tortilla market geographical outlook
North America would be the fastest-growing market for corn tortillas during the forecasted period
Region-wise, the global market is segmented into Asia-Pacific, North America, South America, Europe, Middle East and Africa. North America is the largest market shareholder of tortillas; it would be the fastest-growing market for tortillas, too.
This growth in North America in the global tortilla market is a huge consumer base for tortillas in the United States of America and Mexico. According to a report by the Tortilla Industry Association, tortillas are preferred in the USA more than their native breads. Americans consume more than 85 billion tortillas. 70% of global tortilla sales took place on the American continent, as per Kemin tortilla. Tortillas are now served as substitutes for traditional bread and are used in many recipes, such as hot dogs, lasagna, pitas, sandwiches, etc., in the American mainstream diet.
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