세계의 혼합현실 시장 : 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서-컴포넌트별, 디바이스 유형별, 용도별, 지역별, 전망 및 예측(2024-2031년)
Global Mixed Reality Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Hardware and Software), By Devices Type (Wireless and Wired), By Application, By Regional Outlook and Forecast, 2024 - 2031
상품코드 : 1621164
리서치사 : KBV Research
발행일 : 2024년 12월
페이지 정보 : 영문 251 Pages
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한글목차

혼합현실 시장 규모는 예측기간 동안 50.9%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 시장 성장할 전망이며, 2031년까지 1,437억 8,000만 달러에 달할 것으로 예상되고 있습니다.

게다가 제조업과 산업부문에서는 업무 효율, 트레이닝, 전반적인 생산성 향상을 위해 혼합현실을 이용하는 경우가 늘어나고 있습니다. MR에 의해, 이러한 업계의 작업자는, 디지털 오버레이에 의해서 작업자 시야내에 지시, 도표, 데이터가 표시되어, 복잡한 시스템이나 기기를 실시간으로 시각화할 수 있습니다.

그러나 하드웨어와 소프트웨어의 초기 비용이 높은 것이 혼합현실의 도입을 방해하고 있습니다. 헤드셋, 안경, 센서 등의 MR 디바이스는 중소기업과 소비자에게 매우 비쌉니다. 이러한 디바이스에는 고해상도 디스플레이, 강력한 프로세서, 정밀한 센서 등의 고급 기술이 필요하며, 이 모든 것이 높은 가격으로 이어지고 있습니다. 따라서 혼합현실의 하드웨어와 소프트웨어의 고비용이 시장의 성장을 방해하고 있습니다.

컴포넌트 전망

컴포넌트를 기반으로 시장은 하드웨어와 소프트웨어로 나뉘어져 있습니다. 하드웨어 부문은 2023년 시장에서 72%의 수익 공유를 획득했습니다. 이 부문의 성장은 몰입형 경험을 가능하게 하는 헤드셋, 센서 및 기타 주변 기기를 포함하는 혼합현실 장치의 채택 증가에 의해 주로 촉진되었습니다.

장치 유형 전망

장치 유형별로 볼 때 시장은 유선과 무선으로 나뉘어져 있습니다. 유선 부문은 2023년에 시장에서 32%의 수익 점유율을 획득했습니다. 유선 장치는 안정적이고 고성능인 연결을 선호하는 경우가 많으며 일관성 있고 중단 없는 데이터 전송을 필요로 하는 보다 복잡한 용도에 최적입니다.

용도 전망

용도에 따라 시장은 항공우주 및 방위, 자동차, 교육, 전자상거래 및 소매, 게임 및 엔터테인먼트, 건강 관리, 산업 및 제조 등으로 분류됩니다. 2023년에는 e커머스 및 소매 부문이 시장에서 6%의 수익 점유율을 획득했습니다. 소매업체들은 가상 피팅, 제품 시각화, 인터랙티브한 매장 환경을 통해 고객 경험을 향상시키기 위해 혼합현실을 채택하는 경우가 늘고 있습니다.

지역 전망

지역별로 보면 시장은 북미, 유럽, 아시아태평양, LAMEA에 걸쳐 분석되고 있습니다. 2023년에는 아시아 태평양 지역이 시장에서 27%의 수익 점유율을 창출했습니다. 중국, 일본, 한국, 인도 등 국가의 급속한 경제성장과 기술과 디지털화에 대한 투자 증가가 이 지역의 시장 확대에 크게 기여하고 있습니다.

목차

제1장 시장 범위 및 조사 방법

제2장 시장 요람

제3장 시장 개요

제4장 경쟁 분석 - 세계

제5장 세계 시장 : 컴포넌트별

제6장 세계 시장 : 디바이스 유형별

제7장 세계 시장 : 용도별

제8장 세계 시장 : 지역별

제9장 기업 프로파일

제10장 혼합현실 시장의 성공 필수조건

AJY
영문 목차

영문목차

The Global Mixed Reality Market size is expected to reach $143.78 billion by 2031, rising at a market growth of 50.9% CAGR during the forecast period.

The popularity of immersive gaming experiences, enabled by mixed reality technology, has led to significant growth in this segment. Virtual reality (VR) and augmented reality (AR) games offer highly interactive and engaging environments and are increasingly popular among consumers. Furthermore, the entertainment industry is adopting mixed reality to create more immersive experiences for moviegoers and audiences, further contributing to the segment's strong revenue performance. Thus, the gaming & entertainment segment witnessed 28% revenue share in the market in 2023.

As the digital world becomes more immersive, the demand for enhanced user experiences has risen significantly across various industries. Whether consumers or business clients, customers seek more interactive and engaging ways to connect with products, services, and brands.

Additionally, the manufacturing and industrial sectors are increasingly turning to mixed reality to enhance operational efficiencies, training, and overall productivity. MR allows workers in these industries to visualize complex systems and equipment in real time, with digital overlays providing instructions, schematics, or data in the worker's line of sight.

However, the high initial hardware and software costs hinder the adoption of mixed reality. MR devices such as headsets, glasses, and sensors can be prohibitively expensive for small businesses or consumers. These devices require advanced technologies like high-resolution displays, powerful processors, and precise sensors, all contributing to their high price points. Therefore, the high costs of mixed reality hardware and software hamper the market's growth.

Component Outlook

Based on component, the market is divided into hardware and software. The hardware segment procured 72% revenue share in the market in 2023. The growth in this segment was primarily fueled by the rising adoption of mixed reality devices, including headsets, sensors, and other peripherals that enable immersive experiences.

Device Type Outlook

By devices type, the market is divided into wired and wireless. The wired segment procured 32% revenue share in the market in 2023. Wired devices are often preferred for their stable, high-performance connections, making them ideal for more complex applications that require consistent and uninterrupted data transfer.

Application Outlook

On the basis of application, the market is segmented into aerospace and defense, automotive, education, e-commerce & retail, gaming & entertainment, healthcare, industrial & manufacturing, and others. In 2023, the e-commerce & retail segment attained 6% revenue share in the market. Retailers increasingly adopt mixed reality to enhance customer experiences through virtual try-ons, product visualizations, and interactive store environments.

Regional Outlook

Region-wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. In 2023, the Asia Pacific region generated 27% revenue share in the market. The rapid economic growth in countries like China, Japan, South Korea, and India, coupled with increasing investments in technology and digitalization, has significantly contributed to the market's expansion in this region.

List of Key Companies Profiled

Global Mixed Reality Market Report Segmentation

By Component

By Devices Type

By Application

By Geography

Table of Contents

Chapter 1. Market Scope & Methodology

Chapter 2. Market at a Glance

Chapter 3. Market Overview

Chapter 4. Competition Analysis - Global

Chapter 5. Global Mixed Reality Market by Component

Chapter 6. Global Mixed Reality Market by Devices Type

Chapter 7. Global Mixed Reality Market by Application

Chapter 8. Global Mixed Reality Market by Region

Chapter 9. Company Profiles

Chapter 10. Winning Imperatives of Mixed Reality Market

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