Global Mixed Reality in Education Sector Market 2025-2029
상품코드:1719441
리서치사:TechNavio
발행일:2025년 04월
페이지 정보:영문 224 Pages
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한글목차
교육 분야의 혼합현실 시장은 2024-2029년 210만 2,800 달러 증가하고, 예측 기간 동안 19.5%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측됩니다.
교육 분야의 복합현실(Mixed Reality) 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 대상으로 한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 시장 환경 전반에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 MR 교실 수 증가, 체험학습 수요 증가, MR 하드웨어의 저가화 등이 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
YOY 2025
8.9%
CAGR
19.5%
증가액
210만 2,800달러
이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
본 조사에서는 향후 몇 년 동안 교육 분야에서 복합현실 시장의 성장을 가속할 주요 요인 중 하나로 기술 제휴 증가를 꼽았습니다. 또한, MR 개발 도구 증가와 의료 교육 산업에서의 채택 증가는 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격, 수명주기, 고객 구입 바스켓, 채택 비율, 구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모(2024년)
시장 전망(2024-2029년)
제5장 시장 규모 실적
교육 분야 혼합현실 시장(2019-2023년)
제품별 부문 분석(2019-2023년)
최종사용자별 부문 분석(2019-2023년)
용도별 부문 분석(2019-2023년)
지역별 부문 분석(2019-2023년)
국가별 부문 분석(2019-2023년)
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 교육 분야 혼합현실 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 제품별
시장 부문
비교 : 제품별
하드웨어 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
소프트웨어 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 제품별
제9장 시장 세분화 : 최종사용자별
시장 부문
비교 : 최종사용자별
고등교육 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
초등교육-중등교육 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 최종사용자별
제10장 시장 세분화 : 용도별
시장 부문
비교 : 용도별
STEM 교육 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
의료 및 헬스케어 트레이닝 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
언어학습 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
예술 및 디자인 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
기타 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 용도별
제11장 고객 상황
고객 상황 개요
제12장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
유럽 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
아시아태평양 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
남미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
미국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
독일 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
일본 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
캐나다 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
영국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
프랑스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
인도 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
이탈리아 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
한국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 지역 상황별
제13장 성장, 촉진요인, 과제, 기회 및 성장 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회와 성장 억제요인
제14장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
파괴적 혁신 상황
업계 리스크
제15장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Alchemy Immersive Ltd.
Avantis Systems Ltd.
Eon Reality Inc.
fotonVR
GIGXR Inc.
Google LLC
HP Inc.
HTC Corp.
Lenovo Group Ltd.
Magic Leap Inc.
Meta Platforms Inc.
Microsoft Corp.
Osterhout Design Group
Sony Group Corp.
Virtalis Holdings Ltd.
zSpace Inc.
제16장 부록
LSH
영문 목차
영문목차
The mixed reality in education sector market is forecasted to grow by USD 2102.8 thousand during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 19.5% during the forecast period. The report on the mixed reality in education sector market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increase in number of mr classrooms, increasing demand for experiential learning, and increased affordability of mr hardware.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
8.9%
CAGR
19.5%
Incremental Value
$2102.8 th
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's mixed reality in education sector market is segmented as below:
By Product
Hardware
Software
By End-user
Higher education
K-12
By Application
STEM education
Medical and healthcare training
Language learning
Arts and design
Others
By Geographical Landscape
North America
Europe
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the increase in number of technology partnerships as one of the prime reasons driving the mixed reality in education sector market growth during the next few years. Also, increase in mr development tools and increased adoption in medical training industry will lead to sizable demand in the market.
The report on the mixed reality in education sector market covers the following areas:
Mixed Reality In Education Sector Market sizing
Mixed Reality In Education Sector Market forecast
Mixed Reality In Education Sector Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading mixed reality in education sector market vendors that include 3D4Medical Ltd., Acer Inc., Alchemy Immersive Ltd., Avantis Systems Ltd., Avegant Corp., Eon Reality Inc., fotonVR, GIGXR Inc., Google LLC, HP Inc., HTC Corp., Lenovo Group Ltd., Magic Leap Inc., Meta Platforms Inc., Microsoft Corp., Nearpod Inc., Osterhout Design Group, RedboxVR Ltd., Samsung Electronics Co. Ltd., Sony Group Corp., Unimersiv, Veative Labs, VictoryXR Inc., Virtalis Holdings Ltd., and zSpace Inc.. Also, the mixed reality in education sector market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Product
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by End-user
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Application
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ thousand)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ thousand)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Mixed Reality In Education Sector Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Mixed Reality In Education Sector Market 2019 - 2023 ($ thousand)