세계의 유료 TV 시장 규모, 점유율 및 동향 분석 : 용도별, 기술별, 지역별, 전망 및 예측(2024-2031년)
Global Pay TV Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Residential and Commercial), By Technology, By Regional Outlook and Forecast, 2024 - 2031
상품코드 : 1587022
리서치사 : KBV Research
발행일 : 2024년 11월
페이지 정보 : 영문 164 Pages
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한글목차

세계 유료 TV 시장 규모는 예측 기간 동안 3.2%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2031년까지 3,286억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

그러나 스트리밍 서비스의 급속한 확산으로 인해 가정 내 엔터테인먼트 환경이 근본적으로 변화하고 소비자의 기대와 선호도가 재편되고 있으며, 넷플릭스, 아마존 프라임, 디즈니와 같은 플랫폼은 가정의 필수품이 되어 전 세계 수백만 명의 시청자를 끌어모으고 있습니다. 시청자를 끌어들이고 있습니다. 기존 유료 TV 서비스는 이러한 OTT 플랫폼이 제공하는 방대한 영화, TV 프로그램 및 오리지널 컨텐츠 라이브러리를 따라잡을 수 없습니다.

응용 분야 전망

용도에 따라 시장은 주거용과 상업용으로 나뉩니다. 상업 부문은 2023년 시장에서 20%의 수익 점유율을 차지했습니다. 접객업, 엔터테인먼트 및 소매업과 같은 산업은 유료 TV 서비스를 많이 사용하여 고객에게 부가가치를 제공하고 라이브 스포츠, 뉴스 및 기타 인기 프로그램을 제공하여 고객을 유치하고 유지합니다.

기술 전망

기술에 따라 시장은 케이블 TV, 위성 TV, IPTV로 분류됩니다. 케이블 TV 부문은 2023년 시장에서 39%의 매출 점유율을 차지했습니다. 케이블 TV 부문의 주요 촉진요인으로는 잘 구축된 인프라와 TV, 인터넷, 전화가 결합된 번들 서비스를 제공하는 능력이 있습니다.

지역 전망

지역별로 시장은 북미, 유럽, 아시아태평양, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카에서 분석되었습니다. 유럽 부문은 2023년 시장에서 32%의 매출 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 유럽 부문은 전통적인 유료 TV에 대한 수요와 지역 전체에서 고속 광대역에 대한 접근성이 높아짐에 따라 IPTV의 인기가 높아짐에 따라 유럽 부문이 주도하고 있습니다.

목차

제1장 시장 범위와 조사 방법

제2장 시장 요람

제3장 시장 개요

제4장 세계 시장 : 용도별

제5장 세계 시장 : 기술별

제6장 세계 시장 : 지역별

제7장 기업 개요

제8장 유료 TV 시장을 위한 성공 필수 조건

LSH
영문 목차

영문목차

The Global Pay TV Market size is expected to reach $328.6 billion by 2031, rising at a market growth of 3.2% CAGR during the forecast period.

Many regional consumers appreciate pay TV's reliability and traditional viewing experience. Additionally, bundling services like Internet and phone with pay TV has helped providers retain subscribers, driving North America's leading revenue share in the market. Thus, the North America segment witnessed 36% revenue share in the pay TV market in 2023. The region's well-established cable and satellite networks support widespread pay TV adoption, particularly among households that value comprehensive channel packages, sports, and premium content.

The growing popularity of HD and UHD content is reshaping the pay TV landscape, driven by consumers upgrading to high-definition and 4K televisions. These advanced screens bring sharper images, vibrant colors, and enhanced detail, raising expectations for high-quality video. Additionally, the consumer spending habits within the pay TV market have been substantially altered by the increase in disposable incomes, particularly in emerging markets. This economic shift, fueled by robust economic growth, urbanization, and an expanding middle class with increased purchasing power, has increased expenditure on premium and high-quality entertainment options, including pay TV packages and high-definition content. Thus, this evolution in consumer habits points toward sustained growth in the pay TV market, driven by a population increasingly focused on quality and ready to invest in premium viewing options.

However, the rapid rise of streaming services has fundamentally altered the landscape of home entertainment, reshaping consumer expectations and preferences. Platforms like Netflix, Amazon Prime, Disney+, and others have become household staples, drawing millions of viewers worldwide. Traditional pay TV services are unable to compete with the extensive library of movies, TV programs, and original content that these OTT (over-the-top) platforms provide.

Application Outlook

Based on application, the market is bifurcated into residential and commercial. The commercial segment procured 20% revenue share in the market in 2023. Industries such as hospitality, entertainment, and retail heavily utilize pay TV services to provide added value for their patrons, offering live sports, news, and other popular programming that can attract and retain customers.

Technology Outlook

On the basis of technology, the market is classified into cable TV, satellite TV, and IPTV. The cable TV segment acquired 39% revenue share in the market in 2023. The primary driving factors in the cable TV segment include its established infrastructure and the ability to provide bundled services, which often combine television, Internet, and phone.

Regional Outlook

Region-wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The Europe segment garnered 32% revenue share in the market in 2023. The Europe segment is driven by a blend of traditional pay TV demand and the growing popularity of IPTV (Internet Protocol Television) as high-speed broadband becomes increasingly accessible across the region.

List of Key Companies Profiled

Global Pay TV Market Report Segmentation

By Application

By Technology

By Geography

Table of Contents

Chapter 1. Market Scope & Methodology

Chapter 2. Market at a Glance

Chapter 3. Market Overview

Chapter 4. Global Pay TV Market by Application

Chapter 5. Global Pay TV Market by Technology

Chapter 6. Global Pay TV Market by Region

Chapter 7. Company Profiles

Chapter 8. Winning Imperatives for Pay TV Market

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