유료 TV 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 기술별, 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Pay TV Market Size, Share & Trends Analysis Report By Technology (Cable TV, Satellite TV, IPTV), By Application (Residential, Commercial), By Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, MEA), And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1587455
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 10월
페이지 정보:영문 120 Pages
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한글목차
유료 TV 시장 성장과 동향:
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 유료 TV 시장 규모는 2025년부터 2030년까지 3.4%의 CAGR을 기록하여 2030년에는 3,367억 5,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
OTT 미디어 사업자와의 경쟁이 치열해짐에 따라 유료 TV 사업자들은 기존 비즈니스 모델을 파괴하고 보다 효율적인 수익 창출을 위한 전략을 수립하고 있습니다. 또한, MOBITV와 같은 신흥 업체들은 고객의 요구에 따라 맞춤형, 비용 효율적이고 유연한 옵션을 제공하여 고객 만족을 보장하고 있습니다. 이를 통해 신규 및 기존 기업이 기존 서비스 내용을 다양화하여 시장에서 건전한 경쟁을 보장할 수 있을 것으로 기대됩니다.
IPTV 분야는 5G 기술의 등장으로 예측 기간 동안 큰 폭의 시장 성장이 예상됩니다. 대역폭 증가와 특정 애플리케이션을 위한 가상 엔드-투-엔드 네트워크 구축 능력 강화가 업계 성장의 주요 원동력이 되고 있습니다. 또한, 신흥국에서의 5G 전송 모델의 급속한 보급은 소비자에게 고화질 4K 시청 경험을 제공할 것으로 예상됩니다. 또한, IPTV 서비스와 통합된 5G의 채택은 접객업 업계가 서비스 제공을 개선할 수 있을 것으로 기대됩니다. 이 기술은 보다 효율적인 데이터 수집, 분석 및 최적화를 촉진하여 투숙객에게 보다 개인화된 TV 시청 경험을 제공할 수 있을 것으로 기대됩니다.
또한, 멀티 액세스 엣지 컴퓨팅(MEC) 기술은 컨텐츠와 애플리케이션을 네트워크 에지에 가깝게 배치하여 대기 시간을 줄이고 서비스 최적화를 가능하게 할 것으로 예상되며, MEC는 사용자가 최소한의 지연으로 컨텐츠에 접근할 수 있게 해줍니다. 소프트웨어 정의 네트워크(Software-Defined Networks, SDN)를 통해 IPTV 네트워크의 용량을 증가시킵니다. 또한, MEC는 시청자 정보와 TV 시청 동향을 보호함으로써 네트워크 시스템 보안을 강화할 수 있어 시장 성장에 탄력을 받을 것으로 기대됩니다.
전 세계 어디에서나 휴대폰, 탭 등 다양한 디바이스를 통해 TV 시청 경험을 제공받고자 하는 고객의 수요가 증가함에 따라 서비스 제공업체들이 클라우드 컴퓨팅 방식을 채택하고 있습니다. 클라우드 컴퓨팅은 컨텐츠 수익화 및 보안을 종합적으로 관리할 수 있는 유연하고 통합된 플랫폼을 제공함으로써 서비스 제공업체들이 비즈니스 관행을 간소화할 수 있도록 돕습니다. 또한, 클라우드 기술 도입은 서비스 제공업체가 '서비스형(as-a-service)' 비즈니스 모델을 활용할 수 있게함으로써 새로운 지속가능한 수익원을 창출하는 데 기여하고 있습니다.
유료 TV 시장 보고서 하이라이트
2024년 세계 유료 TV 시장에서 케이블TV는 36.9%의 매출 점유율을 차지하며 1위를 차지했습니다.
신흥국가의 유료 TV 서비스 보급 확대로 2024년 세계 시장에서 주택 분야가 압도적인 매출 점유율을 차지했습니다.
상업 분야는 2025년부터 2030년까지 가장 빠른 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.
2024년 세계 유료 TV 시장에서 북미는 31.6%의 매출 점유율을 차지했습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 유료 TV 시장 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
업계 과제
유료 TV 시장 분석 툴
Porters 분석
PESTEL 분석
제4장 유료 TV 시장 : 기술 추정·동향 분석
부문 대시보드
유료 TV 시장 : 기술 변동 분석, 10억 달러, 2024년 및 2030년
케이블 TV
위성 TV
IPTV
제5장 유료 TV 시장 : 용도 추정·동향 분석
부문 대시보드
유료 TV 시장 : 용도 변동 분석, 10억 달러, 2024년 및 2030년
상업
주택
제6장 유료 TV 시장 : 지역 추정·동향 분석
유료 TV 시장 점유율, 지역별, 2024년 및 2030년, 10억 달러
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
라틴아메리카
브라질
중동 및 아프리카
사우디아라비아
남아프리카공화국
아랍에미리트
제7장 경쟁 상황
기업 분류
기업의 시장 포지셔닝
기업 히트맵 분석
기업 개요
DIRECTV, LLC
DISH Network LLC
Foxtel
Comcast
Fetch TV Pty Limited
Rostelecom PJSC
Charter Communications
Tata Play
D2h
Cox Communications, Inc.
ksm
영문 목차
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Pay TV Market Growth & Trends:
The global pay TV market size is expected to reach USD 336.75 billion by 2030, registering a CAGR of 3.4% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Rising competition from OTT media providers is promoting pay TV operators to disrupt existing business models and strategize more efficient profit generation methodologies. Additionally, emerging players, such as MOBITV, offer customized, cost-effective, and flexible options to their customers according to their demands, thus ensuring customer satisfaction. This is expected to promote new and existing players to diversify their existing service offerings and ensure healthy competition in the market.
The IPTV segment is expected to witness significant market growth over the forecast period due to the advent of 5G technology. Increased bandwidth and enhanced ability to build virtual end-to-end networks for specific applications is a major driving factor for the industry growth. Additionally, the rapid proliferation of the 5G delivery model in emerging economies is expected to provide consumers with a high-definition 4K viewing experience. Moreover, the adoption of 5G integrated with IPTV services is expected to enable the hospitality industry to improve its service offerings. The technology is expected to facilitate more efficient data collection, analysis, and optimization; to offer a more personalized TV viewing experience to its guests.
Furthermore, Multi-access Edge Computing (MEC) technology is expected to bring content and applications closer to the network edge, thus reducing latency and enable service optimization. MEC facilitates users to access content with minimum delay and increase IPTV network capacity via Software-Defined Networks (SDN), which improves the user's quality of experience, thus offering encouraging growth prospects to the market. Additionally, MEC is also expected to offer enhanced security to the network system by safeguarding viewers' information and television viewing trends, which is expected to offer an impetus to the market growth.
Rising demand amongst customers to access television viewing experience from anywhere in the world on various devices such as mobile phones and tabs is promoting service providers to adopt cloud computing methodologies. Cloud computing offers a flexible and unified platform to holistically manage content monetization and security, thus enabling service providers to simplify business practices. Furthermore, the adoption of cloud technology also enables service providers to leverage the 'as-a-service' business model, thereby helping to generate new and sustained revenue streams.
Pay TV Market Report Highlights:
Cable TV accounted for a leading revenue share of 36.9% in the global pay TV market in 2024 due to steady demand among customers to have access to unbundled packages
The residential segment accounted for a dominant revenue share in the global market in 2024, aided by the increasing adoption of Pay TV services in developing economies
The commercial segment is anticipated to advance at the fastest CAGR from 2025 to 2030
North America accounted for a leading revenue share of 31.6% in the global pay TV market in 2024
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Research Methodology
1.2.1. Information Procurement
1.3. Information or Data Analysis
1.4. Methodology
1.5. Research Scope and Assumptions
1.6. Market Formulation & Validation
1.7. Country Based Segment Share Calculation
1.8. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Pay TV Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Drivers Analysis
3.2.2. Market Restraints Analysis
3.2.3. Industry Challenges
3.3. Pay TV Market Analysis Tools
3.3.1. Porter's Analysis
3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
3.3.1.3. Threats of substitution
3.3.1.4. Threats from new entrants
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.2.1. Political Landscape
3.3.2.2. Economic and Social Landscape
3.3.2.3. Technological Landscape
3.3.2.4. Environmental Landscape
3.3.2.5. Legal Landscape
Chapter 4. Pay TV Market: Technology Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. Pay TV Market: Technology Movement Analysis, USD Billion, 2024 & 2030
4.3. Cable TV
4.3.1. Cable TV Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
4.4. Satellite TV
4.4.1. Satellite TV Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)