Mobile Messaging Fraud Prevention Market: 2025-2030
상품코드:1812608
리서치사:Juniper Research Ltd
발행일:2025년 09월
페이지 정보:영문
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
한글목차
"RCS 비즈니스 메시지 사기로 인해 향후 5년간 전 세계 모바일 가입자에게 43억 달러의 피해가 발생할 것으로 예상"
주요 통계
2025년 가입자 대상 메시지 사기로 인한 총 손실액:
805억 달러
2030년 가입자 대상 메시지 사기로 인한 총 손실액:
549억 달러
2025년부터 2030년까지 부정 A2P SMS 감소:
27%
예측 기간:
2025-2030년
조사 개요
이 보고서는 향후 5년간 큰 변화가 예상되는 모바일 메시징 사기 방지 시장에 대한 심층적이고 통찰력 있는 분석을 담고 있습니다. 이 보고서를 통해 이동통신사, 기업, 메시지 사기 방지 벤더는 모바일 메시지 사기 시장의 진화 방향, AI와 RCS의 영향, 변화하는 경쟁 환경을 이해할 수 있습니다.
이 제품군에는 모바일 메시징 사기 트래픽 및 향후 감소에 대한 데이터 매핑에 대한 액세스, 최신 트렌드와 기회를 파악할 수 있는 통찰력 있는 연구 등 다양한 옵션을 개별적으로 구매할 수 있는 옵션이 포함되어 있습니다. 또한, 모바일 메시징 사기 방지 분야의 시장 리더 21개 기업에 대한 광범위한 분석을 포함한 자료도 포함되어 있습니다. 개별 구매도 가능하지만, 모든 것이 포함된 풀버전 조사 스위트로 할인된 가격으로 구매할 수도 있습니다.
주요 특징
시장 역학 : 모바일 메시지 사기 방지 시장의 주요 동향과 이슈의 영향을 분석합니다. 본 보고서에서는 AI를 악용한 사기 수법, RCS를 이용한 사기, 그리고 FaaS(Fraud-as-a-Service)라는 새로운 위협에 대한 대응을 다루고 있습니다. 또한, 화이트리스트화, 고급 방화벽, 생태계 연계 등 벤더의 사기 방지 개입 방안도 평가합니다. 또한, 61개국에 걸친 지역별 시장 성장률 분석을 통해 현재와 미래의 메시지 사기 방지의 발전을 파악할 수 있습니다.
주요 요점 및 전략적 제안 : 메시지 사기 방지 시장의 주요 성장 기회와 조사 결과를 상세히 분석하고, 벤더, 규제 기관, 통신 사업자를 위한 전략적 제안을 제시합니다.
업계 예측 벤치마킹 : 악성 A2P SMS 및 A2P RCS 트래픽 및 손실에 대해 기업, 통신사, 모바일 사업자, 모바일 가입자 손실에 대한 5년간의 예측 데이터베이스를 제공합니다.
Juniper Research 경쟁사 리더보드 : 21개 모바일 메시지 사기 방지 벤더를 대상으로 시장 성과, 수익, 향후 사업 전망 등의 기준에 따라 역량과 경쟁력을 평가한 리더보드가 게재되어 있습니다.
샘플보기
시장 데이터 & 예측 보고서
샘플
시장 동향 & 전략 보고서
시장 데이터 & 예측 보고서
이 조사 제품군에는 48개의 표와 36,000개 이상의 데이터 포인트로 구성된 종합적인 5년 예측 데이터세트에 대한 액세스가 포함되어 있습니다.
본 조사에서 다루는 주요 지표:
A2P 메시지 총 전송 건수
사기 A2P 메시지 전송 횟수
사기 RCS 비즈니스 메시지 전송 횟수
사기로 인한 총 손실액
부문:
통신사 손실
기업 손실
모바일 가입자 손실
Juniper Research의 인터랙티브 예측(Excel)에는 다음과 같은 기능이 포함되어 있습니다:
통계 분석 : 데이터 기간 동안 모든 지역과 국가에 대해 표시되는 특정 지표를 검색할 수 있는 것이 장점입니다. 그래프는 쉽게 변경할 수 있으며, 클립보드로 내보낼 수 있습니다.
국가별 데이터 도구 : 예측 기간 동안 모든 지역과 국가의 지표를 볼 수 있습니다. 검색창에 표시되는 지표를 좁힐 수 있습니다.
국가별 비교 도구 : 특정 국가를 선택하여 비교할 수 있습니다. 이 도구에는 그래프 내보내기 기능이 포함되어 있습니다.
What-if 분석 : 5가지 대화형 시나리오를 통해 사용자는 예측의 가정과 비교할 수 있습니다.
경쟁사 리더보드 보고서
21개 주요 벤더에 대한 상세한 평가와 시장에서의 포지셔닝:
AB Handshake
Cellusys
CM.com
Comviva
ENEA
GMS
HAUD
iBasis
Infobip
Lanck Telecom
Mobileum
Monty Mobile
Proximus Global
Sinch
Soprano Design
Syniverse
Tanla
Tata Communications
Twilio
Tyntec
Unifonic
목차
시장 동향과 전략
제1장 중요 포인트와 전략적 제안
중요 포인트와 전략적 제안
중요 포인트
전략적 제안
제2장 향후 시장 전망
모바일 메시지 사기 : 소개
모바일 메시지 사기 종류
AIT
사기의 영향
소비자
RCS와 OTT
모바일 메시지 사기의 AI
Fraud-as-a-Service(FaaS)
모바일 메시징 사기에 영향을 미치는 주요 업계 동향
SMS
RCS
OTT
A2P 비용 상승
WhatsApp의 새로운 요금 모델이 A2P 트래픽에 미치는 영향
RBM와 향후 전망
제3장 국가별 준비 지수
주목 시장
성장 시장
포화 시장
신흥 시장
경쟁 리더보드
제1장 경쟁 리더보드
제2장 벤더 개요
모바일 메시징 사기 방지 벤더 개요
AB Handshake
Cellusys
CM.com
Comviva
ENEA
GMS(Global Message Services)
HAUD
iBasis
Infobip
LANCK Telecom
Mobileum
Monty Mobile
Proximus Global
Sinch
Soprano Design
Syniverse
Tanla Platform
Tata Communications
Twilio
Tyntec
Unifonic
Juniper Research 리더보드 조사 방법
제한과 해석
관련 조사
데이터와 예측
제1장 시장 개요
모바일 메시징 사기 시장 예측 : 소개
부정 모바일 메시지 총 수
모바일 메시지 사기에 의한 총 손실액
제2장 시장 초점 요약 : 통신사업자 손실
통신사업자 손실
통신사업자 손실 예측 방법
정보 제공 의뢰
총 A2P 그레이 루트 메시지 수
그레이 루트 사기로 인한 통신 사업자의 총 손실액
제3장 시장 초점 요약 : 기업 손실
기업 손실
총 AIT 및 SMS 스래싱 트래픽 양
기업의 AIT 및 SMS 스래싱으로 인한 총 비용
제4장 시장 초점 요약 : 모바일 가입자수 감소
모바일 가입자 손실
모바일 가입자 손실 시도에 기인한 모바일 메시지 트래픽 총량
성공한 부정 A2P 트래픽 총량
부정에 의한 모바일 가입자 총 손실액
KSM
영문 목차
영문목차
'RCS Business Messaging Fraud to Cost Mobile Subscribers $4.3 Billion Globally Over the Next 5 Years'
KEY STATISTICS
Total messaging fraud cost to subscribers in 2025:
$80.5bn
Total messaging fraud cost to subscribers by 2030:
$54.9bn
Decline in fraudulent A2P SMS from 2025-2030:
27%
Forecast period:
2025-2030
Overview
Our "Mobile Messaging Fraud Prevention" research suite provides a detailed and insightful analysis of a market set for significant disruption over the next five years. It enables stakeholders from mobile operators, enterprises, and mobile messaging fraud prevention vendors to understand how the market for mobile messaging fraud will evolve, as well as the impact of AI, RCS, and the evolving competitive environment.
The mobile messaging fraud prevention suite includes several different options that can be purchased separately, including access to data mapping of the traffic and future decline of mobile messaging fraud, and an insightful study uncovering the latest trends and opportunities within the prevention market. Additionally, it includes a document containing an extensive analysis of the 21 market leaders in the mobile messaging fraud prevention space. The coverage can also be purchased as a full research suite, which contains all these elements and includes a substantial discount.
Collectively, they provide a critical tool for understanding this rapidly emerging market; allowing mobile messaging fraud prevention vendors, enterprises, and operators to identify key approaches to shape their future strategy. This research suite's unparalleled coverage makes it an incredibly useful resource for projecting the future of such an uncertain and fast-moving market.
Key Features
Market Dynamics: Insights into key trends and market impacts resulting from challenges within the mobile messaging fraud prevention market. This research addresses challenges posed by fraudulent players utilising AI within messaging fraud, RCS, and the complexities presented with FaaS (Fraud-as-a-Service). This research then assesses vendor intervention in mobile messaging fraud prevention, such as whitelisting, advanced firewalls, and ecosystem collaboration. The messaging fraud prevention research also includes a regional market growth rate analysis on the current development and future growth of messaging fraud prevention across 61 key countries.
Key Takeaways & Strategic Recommendations: In-depth analysis of key development opportunities and findings within the messaging fraud prevention market, accompanied by key strategic recommendations for messaging fraud prevention vendors, regulators, and network operators.
Benchmark Industry Forecasts: Five-year forecast databases are provided for fraudulent A2P SMS and A2P RCS traffic and losses, split by enterprise, mobile operator, and mobile subscriber losses.
Juniper Research Competitor Leaderboard: Key player capability and capacity assessment for 21 mobile messaging fraud prevention vendors via the Juniper Research Competitor Leaderboard; scoring these vendors on criteria such as market performance, revenue, and future business prospects.
SAMPLE VIEW
Market Data & Forecasting Report
The numbers tell you what's happening, but our written report details why, alongside the methodologies.
SAMPLE VIEW
Market Trends & Strategies Report
A comprehensive analysis of the current market landscape, alongside strategic recommendations.
Market Data & Forecasting Report
The market-leading research suite for the "Mobile Messaging Fraud Prevention" market includes access to a comprehensive five-year forecast dataset comprising 48 tables and over 36,000 datapoints.
Metrics in the research suite include:
Total A2P Messages Sent
Total Fraudulent A2P Messages Sent
Total Fraudulent RCS Business Messages Sent
Total Losses to Fraudulent Messages
These metrics are provided for the following key market verticals:
Operator Losses
Enterprise Losses
Mobile Subscriber Losses
Juniper Research's Interactive Forecast Excel contains the following functionality:
Statistics Analysis: Users benefit from the ability to search for specific metrics, displayed for all regions and countries across the data period. Graphs are easily modified and can be exported to the clipboard.
Country Data Tool: This tool lets users look at metrics for all regions and countries in the forecast period. Users can refine the metrics displayed via a search bar.
Country Comparison Tool: Users can select and compare specific countries. The ability to export graphs is included in this tool.
What-if Analysis: Here, users can compare forecast metrics against their own assumptions via 5 interactive scenarios.
Market Trends & Strategies Report
The trends analysis report examines the "Mobile Messaging Fraud Prevention" market landscape in detail; assessing market trends and factors shaping the evolution of this rapidly changing fraudulent activity.
This essential strategy report delivers a comprehensive analysis of the strategic opportunities for messaging fraud prevention providers and operators; addressing key verticals and developing challenges, and how stakeholders must navigate these. It also includes evaluation of key country-level opportunities for messaging fraud prevention growth.
Competitor Leaderboard Report
The Competitor Leaderboard report provides a detailed evaluation and market positioning for 21 leading vendors in the "Mobile Messaging Fraud Prevention" space. The vendors are positioned as established leaders, leading challengers, or disruptors and challengers based on capacity and capability assessments:
AB Handshake
Cellusys
CM.com
Comviva
ENEA
GMS
HAUD
iBasis
Infobip
Lanck Telecom
Mobileum
Monty Mobile
Proximus Global
Sinch
Soprano Design
Syniverse
Tanla
Tata Communications
Twilio
Tyntec
Unifonic
This competitive analysis document is centred around the Juniper Research Competitor Leaderboard, a vendor positioning tool that provides an at-a-glance view of the competitive landscape in a market; backed by a robust methodology.
Table of Contents
Market Trends & Strategies
1. Key Takeaways & Strategic Recommendations
1.1. Key Takeaways & Strategic Recommendations
1.2. Key Takeaways
1.3. Strategic Recommendations
2. Future Market Outlook
2.1. Introduction to Mobile Messaging Fraud
2.1.1. Types of Mobile Messaging Fraud
i. AIT
Figure 2.1: AIT Fraud
Figure 2.2: Total Cost of AIT to Enterprises ($m), 2025-2030
Figure 2.3: Total AIT A2P SMS Traffic (m), 2025-2030
Figure 2.4: Branded Messaging Examples
Figure 2.5: Mobile Subscriber Losses Attributable to SMS and RCS, 2025-2030
Figure 2.6: A2P Grey Route Messages per annum (m), 2025-2030
ii. Impact of Fraud
iii. Consumers
Figure 2.7: Total Losses to Fraudulent SMS ($m), 2025- 2030
iv. RCS & OTT
2.1.2. AI in Mobile Messaging Fraud
2.1.3. Fraud-as-a-Service (FaaS)
Figure 2.8: FaaS Elements
2.2. Key Industry Trends Impacting Mobile Messaging Fraud in 2025
2.2.1. SMS
2.2.2. RCS
2.2.3. OTT
2.2.4. Rising A2P Costs
Figure 2.9: Shows the Increase in Cost per A2P SMS Across Most Regions Between 2022 and 2024
2.2.5. WhatsApp's New Pricing Model's Impact on A2P Traffic
2.2.6. RBM and What to Expect
3. Country Readiness Index
Figure 3.1: SMS Fraud Country Readiness Index Regional Definitions
Table 3.2: Juniper Research Country Readiness Index Scoring Criteria: AIT/SMS Fraud Prevention
Figure 3.3: Market Status 2025
Table 3.4: Country Readiness Index: Mobile Messaging Fraud Prevention - Country Categories
3.1. Focus Markets
Figure 3.5: Total Losses to Mobile Messaging Fraud in 2025 ($m), Split by Focus Markets
i. Large User Bases and A2P SMS Traffic
ii. High-GDP Countries Must Focus on Next-generation Messaging Fraud Prevention
3.2. Growth Markets
Figure 3.6: Total Losses to Mobile Messaging Fraud in 2025 ($m), Split by Growth Markets
i. Expanding A2P Messaging and Digital Services
ii. High A2P SMS Prices Spurring Grey Routes
Figure 3.7: Price of Directly Connected Messaging Traffic in 2025 and 2030, by Growth Market Sets
3.3. Saturated Markets
Figure 3.8: Total Losses to Mobile Messaging Fraud in 2025 ($m), Split by Saturated Markets
i. Stable Market Dynamics
ii. Potential Future Targets for Bad Actors
3.4. Developing Markets
Figure 3.9: Total Losses to Mobile Messaging Fraud in 2025 ($m), Split by Developing Markets
i. Low GDP per Capita
Figure 3.10: Average Fraudulent A2P SMS Received per Mobile Subscriber per Month in 2025), Split by Developing Markets
ii. High Levels of Grey Routes
Figure 3.11: Average Percent of Grey Routes 2025-2030, Split by Markets
Table 3.12: Juniper Research's Country Readiness Index Heatmap: North America
Table 3.13: Juniper Research's Country Readiness Index Heatmap: Latin America
Table 3.14: Juniper Research's Country Readiness Index Heatmap: West Europe
Table 3.15: Juniper Research's Country Readiness Index Heatmap: Central & East Europe
Table 3.16: Juniper Research's Country Readiness Index Heatmap: Far East & China
Table 3.17: Juniper Research's Country Readiness Index Heatmap: Indian Subcontinent
Table 3.18: Juniper Research's Country Readiness Index Heatmap: Rest of Asia Pacific
Table 3.19: Juniper Research's Country Readiness Index Heatmap: Africa & Middle East
Competitor Leaderboard
1. Competitor Leaderboard
1.1. Why Read This Report
Figure 1.1: Juniper Research Competitor Leaderboard: Vendors & Product Portfolio
Figure 1.2: Juniper Research Competitor Leaderboard: Mobile Messaging Fraud Prevention
Table 1.3: Juniper Research Competitor Leaderboard: Vendors
Table 1.4: Juniper Research Competitor Leaderboard Heatmap: Mobile Messaging Fraud Prevention Vendors (1 of 2)
Table 1.4: Juniper Research Competitor Leaderboard Heatmap: Mobile essaging Fraud Prevention Vendors (2 of 2)
2. Vendor Profiles
2.1. Mobile Messaging Fraud Prevention Vendor Profiles
2.1.1. AB Handshake
i. Corporate Information
ii. Geographical Spread
iii. Key Clients & Strategic Partnerships
iv. High-level View of Offerings
v. Juniper Research's View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities
2.1.2. Cellusys
i. Corporate Information
ii. Geographical Spread
iii. Key Clients & Strategic Partnerships
iv. High-level View of Offerings
v. Juniper Research's View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities
2.1.3. CM.com
i. Corporate Information
Table 2.1: CM.com's Select Financial Information (Euro-m), 2023-2024
Table 2.2: Acquisitions Made by CM.com, 2021-present
ii. Geographical Spread
iii. Key Clients & Strategic Partnerships
iv. High-level View of Offerings
v. Juniper Research's View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities
2.1.4. Comviva
i. Corporate Information
ii. Geographical Spread
iii. Key Clients & Strategic Recommendations
iv. High-level View of Offerings
v. Juniper Research's View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities
2.1.5. ENEA
i. Corporate Information
Figure 2.3: Enea's Financial Information ($m), 2023-2024
ii. Geographical Spread
iii. Key Clients & Strategic Partnerships
iv. High-level View of Offerings
v. Juniper Research's View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities
2.1.6. GMS (Global Message Services)
i. Corporate Information
ii. Geographical Spread
iii. Key Clients & Strategic Partnerships
iv. High-level View of Offerings
v. Juniper Research's View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities
2.1.7. HAUD
i. Corporate Information
ii. Geographical Spread
iii. Key Clients & Strategic Partnerships
iv. High-level View of Offerings
v. Juniper Research's View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities
2.1.8. iBasis
i. Corporate Information
ii. Geographical Spread
iii. Key Clients & Strategic Partnerships
iv. High-level View of Offerings
v. Juniper Research's View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities
2.1.9. Infobip
i. Corporate Information
ii. Geographical Spread
Table 2.4: Infobip's Acquisitions - April 2021 to Present
iii. Key Clients & Strategic Partnerships
iv. High-level View of Offerings
v. Juniper Research's View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities
2.1.10. LANCK Telecom
i. Corporate Information
ii. Geographical Spread
iii. Key Clients & Strategic Partnerships
iv. High-level View of Offerings
v. Juniper Research's View: Key Strengths and Strategic Development Opportunities
2.1.11. Mobileum
i. Corporate Information
ii. Geographical Spread
iii. Key Clients & Strategic Partnerships
iv. High-level View of Offerings
v. Juniper Research's View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities
2.1.12. Monty Mobile
i. Corporate Information
ii. Geographical Spread
iii. Key Clients & Strategic Partnerships
iv. High-Level View of Offerings
v. Juniper Research's View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities
2.1.13. Proximus Global
i. Corporate Information
Figure 2.5: Proximus' Global Select Financial Information (Euro-m), FY23-FY24
ii. Geographical Spread
iii. Key Clients & Strategic Partnerships
iv. High-level View of Offerings
Figure 2.6: Route Mobile's Route Shield Solution
v. Juniper Research's View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities
2.1.14. Sinch
i. Corporate Information
Table 2.7: Sinch's Recent Acquisitions, 2020-2021
Table 2.8: Sinch's Select Financial Information (SEKm), 2022-2024
ii. Geographical Spread
iii. Key Clients & Strategic Partnerships
iv. High-level View of Offerings
v. Juniper Research's View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities
2.1.15. Soprano Design
i. Corporate Information
ii. Geographical Spread
iii. Key Clients & Strategic Partnerships
iv. High-level View of Offerings
v. Juniper Research's View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities
2.1.16. Syniverse
i. Corporate Information
ii. Geographical Spread
iii. Key Clients & Strategic Partnerships
iv. High-level View of Offerings
v. Juniper Research's View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities