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한글목차
CRM 시장은 2024-2029년 754억 달러 증가하고, 예측 기간 중 연평균 복합 성장률(CAGR)은 11.5%를 보일 것으로 예측됩니다.
세계의 CRM 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 대상으로 한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 중소기업의 CRM 도입 증가, 클라우드 기반 제공 제품의 도입 증가, 고객 참여에 대한 중요성 등이 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년대비
9.9%
CAGR
11.5%
증가액
754억 달러
이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 상황, 주요 기업 분석이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
이 보고서는 향후 몇 년 동안 CRM 시장의 성장을 가속하는 주요 이유 중 하나로 인공지능의 CRM 통합을 꼽고 있습니다. 또한, CRM에 대한 분석의 통합과 소셜 인터랙션에 대한 수요 증가는 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격, 수명주기, 고객 구입 바스켓, 채택 비율, 구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모(2024년)
시장 전망(2024-2029년)
제5장 시장 규모 실적
세계의 CRM 시장(2019-2023년)
용도별 부문 분석(2019-2023년)
전개 형태별 부문 분석(2019-2023년)
부문별 부문 분석(2019-2023년)
지역별 부문 분석(2019-2023년)
국가별 부문 분석(2019-2023년)
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 세계의 CRM 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 용도별
시장 부문
비교 : 용도별
서비스 및 지원 CRM : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
판매 CRM : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
마케팅 CRM 소프트웨어 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
E-Commerce 소프트웨어 CRM : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 용도별
제9장 시장 세분화 : 전개 형태별
시장 부문
비교 : 전개 형태별
SaaS : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
On-Premise : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 전개 형태별
제10장 시장 세분화 : 부문별
시장 부문
비교 : 부문별
대기업 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중소기업 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 부문별
제11장 고객 상황
고객 상황 개요
제12장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
유럽 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
아시아태평양 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
남미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
미국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
캐나다 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
영국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
독일 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
일본 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
멕시코 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
프랑스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
이탈리아 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
스페인 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 지역 상황별
제13장 성장 촉진요인, 과제, 기회 및 성장 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회와 성장 억제요인
제14장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
파괴적 혁신 상황
업계 리스크
제15장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Acoustic LP
Adobe Inc.
Concentrix Corp.
Huawei Technologies Co. Ltd.
HubSpot Inc.
Infor Inc.
Microsoft Corp.
NICE Ltd.
Oracle Corp.
Pegasystems Inc.
Sage Group Plc
Salesforce Inc.
SAP SE
SAS Institute Inc.
SugarCRM Inc.
제16장 부록
LSH
영문 목차
영문목차
The crm market is forecasted to grow by USD 75.4 bn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 11.5% during the forecast period. The report on the crm market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increasing adoption of crm by smes, increasing adoption of cloud-based offerings, and focus on customer engagement.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
9.9%
CAGR
11.5%
Incremental Value
$75.4 bn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's crm market is segmented as below:
By Application
Service and support CRM
Sales CRM
Marketing CRM software
E-commerce software CRM
By Deployment
SaaS
On-premises
By Sector
Large enterprises
Small and medium-sized enterprises
By Geographical Landscape
North America
Europe
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the integration of ai into crm as one of the prime reasons driving the crm market growth during the next few years. Also, integration of analytics into crm and growing demand for social interaction will lead to sizable demand in the market.
The report on the crm market covers the following areas:
CRM Market sizing
CRM Market forecast
CRM Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading crm market vendors that include Acoustic LP, Adobe Inc., Agile CRM Inc., Concentrix Corp., Huawei Technologies Co. Ltd., HubSpot Inc., Infor Inc., Microsoft Corp., NICE Ltd., Oracle Corp., Pegasystems Inc., Sage Group Plc, Salesforce Inc., SAP SE, SAS Institute Inc., SugarCRM Inc., Verint Systems Inc., Vtiger Systems India Pvt. Ltd., Zendesk Inc., and Zoho Corp. Pvt. Ltd.. Also, the crm market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Application
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Deployment
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Sector
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global CRM Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global CRM Market 2019 - 2023 ($ billion)