Global Saas Customer Relationship Management (CRM) Market 2025-2029
상품코드:1756560
리서치사:TechNavio
발행일:2025년 06월
페이지 정보:영문 233 Pages
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한글목차
SaaS형 고객관계관리(CRM) 시장은 2024-2029년까지 1,126억 2,810만 달러 증가하고, 예측 기간 동안 CAGR 18.1%로 성장할 것으로 예측됩니다.
세계의 SaaS형 고객관계관리(CRM) 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 포함한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 중소기업의 SaaS CRM 채택 증가, 클라우드 기반 오퍼링 채택 증가, 고객 참여에 대한 중요성 증가에 의해 주도되고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년비
14.9%
CAGR
18.1%
증가액
1,126억 2,810만 달러
이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
이 보고서는 향후 몇 년 동안 SaaS형 고객관계관리(CRM) 시장의 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나로 SaaS CRM에 애널리틱스를 통합하는 것을 꼽았습니다. 또한, 소셜 인터랙션에 대한 수요 증가와 빅데이터 및 분석 서비스의 등장은 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채용률·구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 상황
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024년
시장 전망 2024-2029년
제5장 시장 규모 실적
SaaS형 고객관계관리(CRM) 세계 시장 2019-2023년
최종사용자별 부문 분석 2019-2023년
용도별 부문 분석 2019-2023년
유형별 부문 분석 2019-2023년
지역별 부문 분석 2019-2023년
국가별 부문 분석 2019-2023년
제6장 정성 분석
AI의 영향 : SaaS형 고객관계관리(CRM) 세계 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 상황
제8장 시장 세분화 : 최종사용자별
시장 부문
비교 : 최종사용자별
소매 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
BFSI : 시장 규모와 예측 2024-2029년
제조업 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
통신·IT : 시장 규모와 예측 2024-2029년
기타 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 최종사용자별
제9장 시장 세분화 : 용도별
시장 부문
비교 : 용도별
서비스와 서포트 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
판매 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
마케팅 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
E-Commerce : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 용도별
제10장 시장 세분화 : 유형별
시장 부문
비교 : 유형별
운영 CRM 시스템 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
분석 CRM 시스템 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
협업 CRM 시스템 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 유형별
제11장 고객 상황
고객 상황 개요
제12장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
멕시코 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
프랑스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
이탈리아 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
스페인 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 지역 상황별
제13장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회·억제요인
제14장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계 리스크
제15장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Capillary Technologies
Cendyn Group LLC
Doxim Inc.
Infor Inc.
International Business Machines Corp.
NICE Ltd.
Oracle Corp.
Pegasystems Inc.
Sage Group Plc
SAP SE
SugarCRM Inc.
Veeva Systems Inc.
Verint Systems Inc.
Zendesk Inc.
Zoho Corp. Pvt. Ltd.
제16장 부록
ksm
영문 목차
영문목차
The saas customer relationship management (CRM) market is forecasted to grow by USD 112,628.1 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 18.1% during the forecast period. The report on the saas customer relationship management (CRM) market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increasing adoption of saas crm by smes, increasing adoption of cloud-based offerings, and focus on customer engagement.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
14.9%
CAGR
18.1%
Incremental Value
$112,628.1 mn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's saas customer relationship management (CRM) market is segmented as below:
By End-user
Retail
BFSI
Manufacturing
Telecom and IT
Others
By Application
Service and support
Sales
Marketing
E-commerce
By Type
Operational CRM systems
Analytical CRM systems
Collaborative CRM systems
By Geographical Landscape
North America
Europe
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the integration of analytics into saas crm as one of the prime reasons driving the saas customer relationship management (CRM) market growth during the next few years. Also, growing demand for social interaction and advent of big data and analytics services will lead to sizable demand in the market.
The report on the saas customer relationship management (CRM) market covers the following areas:
SaaS Customer Relationship Management (CRM) Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading saas customer relationship management (CRM) market vendors that include Capillary Technologies, Cendyn Group LLC, DataAegis Software Pvt Ltd., Doxim Inc., HCL Technologies Ltd., HubSpot Inc., Infor Inc., International Business Machines Corp., NICE Ltd., Oracle Corp., Pegasystems Inc., Sage Group Plc, Salesforce Inc., SAP SE, SugarCRM Inc., Veeva Systems Inc., Verint Systems Inc., Vtiger Systems India Pvt. Ltd., Zendesk Inc., and Zoho Corp. Pvt. Ltd.. Also, the saas customer relationship management (CRM) market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by End-user
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Application
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Type
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)