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한글목차
냉동식품 시장은 2024-2029년 1,530억 달러, 예측 기간 동안 7.7%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.
세계의 냉동식품 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더에 대한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 냉동식품을 제공하는 소매점 확대, 신제품 출시, 비건 냉동식품에 대한 소비자 선호도 증가에 힘입어 시장이 성장하고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년 대비 2025년
7.4%
CAGR
7.7%
증분 금액
1,530억 달러
이 조사는 업계 주요 참가자들의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역별 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
이 보고서는 기술 혁신이 향후 몇 년 동안 냉동 식품 시장의 성장을 촉진하는 주요 이유 중 하나로 꼽았습니다. 또한, 합병 및 인수합병의 증가, 개인 브랜드 냉동식품 제품의 인기 증가는 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 예상됩니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채용률·구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 상황
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024
시장 전망 2024-2029년
제5장 시장 규모 실적
냉동식품 세계 시장 2019-2023년
제품 유형별 부문 분석 2019-2023년
유통 채널별 부문 분석 2019-2023년
소비 패턴별 부문 분석 2019-2023년
지역별 부문 분석 2019-2023년
국가별 부문 분석 2019-2023년
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 냉동식품 세계 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 상황
제8장 시장 세분화 : 제품 유형별
시장 부문
비교 : 제품 유형별
냉동 즉석식품 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
냉동 육류 및 가금육 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
냉동 해산물 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
냉동 과일과 야채 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
기타 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 제품 유형별
제9장 시장 세분화 : 유통 채널별
시장 부문
비교 : 유통 채널별
오프라인 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
온라인 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 유통 채널별
제10장 시장 세분화 소비 패턴별
시장 부문
비교 소비 패턴별
소매 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
푸드서비스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 소비 패턴별
제11장 고객 상황
고객 상황 개요
제12장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
프랑스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
이탈리아 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
스페인 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
러시아 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 지역 상황별
제13장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회·억제요인
제14장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계 리스크
제15장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Ajinomoto Co. Inc.
ARYZTA AG
Conagra Brands Inc.
General Mills Inc.
Hanover Foods
J.R. Simplot Co.
Kellogg Co.
Knorr
Lantmannen Unibake International
McCain Foods Ltd.
Nestle SA
Nomad Foods Ltd.
The Kraft Heinz Co.
Tyson Foods Inc.
Vandemoortele NV
제16장 부록
ksm
영문 목차
영문목차
The frozen food market is forecasted to grow by USD 153 billion during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 7.7% during the forecast period. The report on the frozen food market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by expansion of retail stores offering frozen food, new product launches, and growing consumer inclination for vegan frozen food.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
7.4%
CAGR
7.7%
Incremental Value
$153 bn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's frozen food market is segmented as below:
By Product Type
Frozen ready meals
Frozen meat and poultry
Frozen fish and seafood
Frozen fruits and vegetables
Others
By Distribution Channel
Offline
Online
By Consumption Pattern
Retail
Food service
By Geographical Landscape
Europe
North America
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the technological innovations as one of the prime reasons driving the frozen food market growth during the next few years. Also, increasing mergers and acquisitions and growing popularity of private-label frozen food products will lead to sizable demand in the market.
The report on the frozen food market covers the following areas:
Frozen Food Market sizing
Frozen Food Market forecast
Frozen Food Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading frozen food market vendors that include Ajinomoto Co. Inc., ARYZTA AG, Conagra Brands Inc., DR. August Oetker Nahrungsmittel KG, General Mills Inc., Hanover Foods, J.R. Simplot Co., JBS SA, Kellogg Co., Knorr, Lantmannen Unibake International, McCain Foods Ltd., Nestle SA, Nomad Foods Ltd., PNW Veg Co. LLC dba NORPAC, Smith Frozen Foods Inc., The Kraft Heinz Co., Tyson Foods Inc., Vandemoortele NV, and Wawona Frozen Foods Inc.. Also, the frozen food market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Product Type
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Distribution Channel
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Consumption Pattern
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Frozen Food Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Frozen Food Market 2019 - 2023 ($ billion)