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스포츠 테크놀러지 시장, 2025-2029년
스포츠 테크놀러지 시장은 2024-2029년에 256억 8,730만 달러, 예측 기간 중 CAGR은 19.8%로 성장할 것으로 예측됩니다. 스포츠 테크놀러지 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 스포츠 기술 이벤트 증가, IoT에 대한 관심 증가, 웨어러블 기기 및 피트니스 트래커에 대한 수요 증가에 의해 주도되고 있습니다.
시장 범위
기준연도
2025년
종료연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년 대비(2025년) 대비
16%
CAGR
19.8%
증분액
256억 8,730만 달러
이 보고서는 향후 수년간 스포츠 기술 시장의 성장을 이끄는 주요 요인 중 하나로 스마트 경기장 및 경기장 기술의 도입 증가를 꼽았습니다. 또한 스포츠를 위한 시각적 기술의 출현과 AI와 ML의 채택 증가는 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.
목차
제1장 개요
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채택률·구입 기준의 분석
인풋의 중요성과 차별화의 요인
혼란의 요인
촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 에코시스템
시장의 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024년
시장 전망 2024-2029년
제5장 시장 규모 실적
세계의 스포츠 테크놀러지 시장 2019-2023년
최종사용자별 부문 분석 2019-2023년
기술별 부문 분석 2019-2023년
지역별 부문 분석 2019-2023년
국가별 부문 분석 2019-2023년
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 세계의 스포츠 테크놀러지 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 최종사용자별
시장 부문
비교 : 최종사용자별
스포츠 협회 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
클럽과 리그 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 최종사용자별
제9장 시장 세분화 : 기술별
시장 부문
비교 : 기술별
인공지능/기계학습 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
사물인터넷(IoT) : 시장 규모와 예측 2024-2029년
증강현실/가상현실 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 기술별
제10장 고객 상황
고객 상황 개요
제11장 지역별 상황
지역별 세분화
비교 : 지역별
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
프랑스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
이탈리아 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
한국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
지역 상황에 의한 시장 기회
제12장 촉진요인·과제·기회·억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
촉진요인과 과제의 영향
시장 기회·억제요인
제13장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
산업 리스크
제14장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Agile Sports Technologies Inc.
Athlete Intelligence
Catapult Group International Ltd.
Chetu Inc.
Cisco Systems Inc.
Epicor Software Corp.
Garmin Ltd.
International Business Machines Corp.
Jonas Club Software
Kinexon GmbH
Orreco
PlaySight Interactive Ltd.
Samsung Electronics Co. Ltd.
SAP SE
Sportradar Group AG
제15장 부록
KSA
영문 목차
영문목차
Sports Technology Market 2025-2029
The sports technology market is forecasted to grow by USD 25687.3 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 19.8% during the forecast period. The report on the sports technology market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rising number of sports technology events, increasing emphasis on iot, and increased demand for wearable devices and fitness trackers.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
16%
CAGR
19.8%
Incremental Value
$25687.3 mn
Technavio's sports technology market is segmented as below:
By End-user
Sports association
Clubs and leagues
By Technology
Artificial intelligence/machine learning
Internet of Things (IoT)
Augmented reality/virtual reality
By Geographical Landscape
Europe
North America
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the increasing incorporation of smart stadiums and venue technologies as one of the prime reasons driving the sports technology market growth during the next few years. Also, advent of visual technologies for sports and growing adoption of ai and ml will lead to sizable demand in the market.
The report on the sports technology market covers the following areas:
Sports Technology Market sizing
Sports Technology Market forecast
Sports Technology Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading sports technology market vendors that include Active Network LLC, Agile Sports Technologies Inc., Athlete Intelligence, CAM Solutions Ltd., Catapult Group International Ltd., Chetu Inc., Cisco Systems Inc., Epicor Software Corp., Garmin Ltd., International Business Machines Corp., Jonas Club Software, Kinexon GmbH, Orreco, PlaySight Interactive Ltd., Salesforce Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., SAP SE, SPay Inc., Sportradar Group AG, Stats Perform group of companies, and Upper Hand Inc.. Also, the sports technology market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by End-user
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Technology
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Sports Technology Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Sports Technology Market 2019 - 2023 ($ million)