Television Advertising Market Report by Service Type (Terrestrial, Multichannel, Online), Industry (Automotives, Hotels and Restaurants, Insurance and Finance, Communication Telecom, Food and Beverages, and Others), and Region 2025-2033
상품코드:1754107
리서치사:IMARC
발행일:2025년 06월
페이지 정보:영문 142 Pages
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한글목차
세계의 TV 광고 시장 규모는 2024년에 2,439억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 3,299억 달러에 달하며, 2025-2033년에 3.24%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 스마트 TV 판매량 증가, 다양한 플랫폼에 광고를 게재하기 위한 프로그래매틱 광고의 사용 증가, 저렴한 가격의 맞춤형 TV 구독 패키지의 가용성 증가 등이 시장을 주도하는 주요 요인으로 꼽힙니다.
TV 광고는 제품이나 서비스를 홍보하기 위해 방송, 케이블 TV, 위성 TV 채널에서 광고를 방영하는 것을 포함합니다. 또한 라이브 이벤트 중에 향후 프로그램이나 제품 출시를 홍보하기 위해 사용되기도 합니다. 음악, 인상적인 영상, 특수 효과로 구성되며 마케팅 목적으로 제작됩니다. 그것은 타겟 시청자의 관심을 끌기 위해 즐겁게 만들도록 설계되어 있습니다. TV 광고는 또한 그 영향을 이해하고 그 효과를 측정하기 위해 음성 핑거프린팅 기술을 사용하여 추적할 수 있으며, CTA 톤과 인포머셜이 포함되어 있습니다. 그것은 메시지를 전달하고 효과적으로 요점을 전달하기 위해 짧은 시간이 필요합니다. 브랜드가 최대한 많은 개인과 접촉하고 잠재 고객의 신뢰를 효과적으로 얻을 수 있도록 도와줍니다. 또한 타겟 고객에게 비즈니스와 제품 및 서비스에 대해 자세히 설명할 수 있습니다. 또한 브랜드의 고객 유지율을 높이기 위해 전 세계에서 TV 광고에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
TV 광고 시장 동향 :
현재 인기를 높이고 전체 매출을 향상시키기 위해 기업 사이에서 TV 광고에 대한 수요가 증가하고 있는 것은 시장에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인 중 하나입니다. 이와 더불어, OLED 디스플레이와 함께 다양한 첨단 기능을 탑재한 스마트 TV의 구매가 증가하고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한 다양한 플랫폼에 수많은 광고를 게재하고 광고 도달 범위를 확대하기 위한 프로그래매틱 광고의 사용이 확대되고 있는 것도 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 이와는 별도로 다양한 상업용 건물, 쇼핑몰, 쇼룸, 아울렛에서 비디오를 스트리밍하고 뮤직 비디오와 영화로 고객을 즐겁게 하기 위해 TV 설치가 증가하고 있습니다. 이는 가족이나 친구와 함께 영화, 경기 중계, 시상식 등을 보기 위해 가정에서 TV를 사용하는 것과 맞물려 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한 저렴한 가격과 효과적인 기능성으로 인해 중소기업의 TV 광고 채택이 증가하고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한 저렴한 가격의 맞춤형 TV 구독 패키지가 점점 더 많이 제공되고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다.
이 보고서에서 다룬 주요 질문
세계의 TV 광고 시장 규모는?
2025-2033년 세계의 TV 광고 시장 성장률 전망은?
세계 TV 광고 시장을 주도하는 주요 요인은?
COVID-19가 세계 TV 광고 시장에 미치는 영향은?
세계 TV 광고 시장의 서비스 유형별 분류는?
세계 TV 광고 시장의 산업별 분류는?
세계 TV 광고 시장의 주요 지역은?
세계 TV 광고 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사의 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 어프로치
톱다운 어프로치
조사 방법
제3장 서론
개요
개요
주요 업계 동향
제4장 세계의 광고 시장
현재와 과거 시장 동향
각종 부문 실적
각 지역의 실적
주요 기업과 시장 점유율
시장 예측
제5장 세계의 TV 광고 시장
시장 개요
현재와 과거 시장 동향
COVID-19의 영향
시장 내역 : 서비스 유형별
각 지역의 실적
북미
현재와 과거 시장 동향
시장 예측
아시아태평양
현재와 과거 시장 동향
시장 예측
서유럽
현재와 과거 시장 동향
시장 예측
라틴아메리카
현재와 과거 시장 동향
시장 예측
동유럽
현재와 과거 시장 동향
시장 예측
중동 및 아프리카
현재와 과거 시장 동향
시장 예측
시장 내역 : 산업별
자동차
현재와 과거 시장 동향
시장 예측
호텔·레스토랑
현재와 과거 시장 동향
시장 예측
보험·금융
현재와 과거 시장 동향
시장 예측
통신
현재와 과거 시장 동향
시장 예측
식품 및 음료
현재와 과거 시장 동향
시장 예측
기타
현재와 과거 시장 동향
시장 예측
시장 예측
TV 광고 가격 모델
SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
밸류체인 분석
조사
컨텐츠 개발
광고 대리점
TV 채널
관객
Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
바이어의 교섭력
대체품의 위협
경쟁 기업 간 경쟁 관계
신규 진출업체의 위협
주요 과제
제6장 세계의 TV 광고 시장 : 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업의 개요
KSA
영문 목차
영문목차
The global television advertising market size reached USD 243.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 329.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.24% during 2025-2033. The growing sales of smart TVs, increasing utilization of programmatic advertising to publish ads on a wide variety of platforms and rising availability of affordable and customizable TV subscription packages represent some of the key factors driving the market.
Television advertising (TV ad) involves airing of commercials on broadcast, cable, and satellite television channels to promote a product or service. It is also used to promote upcoming programs or product launches during a live event. It comprises music, impressive visuals, and special effects, which are created with a marketing objective. It is designed to be entertaining for capturing the attention of the targeted audience. TV ad also includes infomercials with a call-to-action tone, which can be tracked using audio fingerprinting technology to understand its impact and measure its effectiveness. It requires a short period of time to deliver the message and get the point across effectively. It helps brands in reaching out to a maximum number of individuals and gaining the trust of their potential clients effectively. It also educates the targeted customers about the business and their products and services in details. Furthermore, as it improves the customer retention rate of brands, the demand for TV ad is increasing around the world.
Television Advertising Market Trends:
At present, the rising demand for TV ad among businesses to increase their popularity and boost overall sales represents one of the primary factors influencing the market positively. Besides this, the increasing purchases of smart TVs integrated with numerous advanced features along with organic light emitting diode (OLED) display is propelling the growth of the market. In addition, the growing utilization of programmatic advertising to publish numerous ads on a wide variety of platforms and expand the reach of the ads is offering a favorable market outlook. Apart from this, there is a rise in the installation of TVs in various commercial buildings, malls, showrooms, and outlets to stream videos and entertain customers with music videos, and movies. This, coupled with the increasing use of TVs in households to watch movies, live matches, and award shows with family and friends, is contributing to the growth of the market. Additionally, the rising adoption of TV ad by small and medium-sized enterprises (SMEs) due to its affordable pricing and effective functionalities is supporting the market growth. Moreover, the increasing availability of affordable and customizable TV subscription packages is bolstering the market growth.
Key Market Segmentation:
Service Type Insights:
Terrestrial
Multichannel
Online
Industry Insights:
Automotives
Hotels and Restaurants
Insurance and Finance
Communication Telecom
Food and Beverages
Others
Regional Insights:
North America
Asia Pacific
Western Europe
Latin America
Eastern Europe
Middle East and Africa
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America, Asia Pacific, Western Europe, Latin America, Eastern Europe, and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for television advertising. Some of the factors driving the North America television advertising market included the growing number of small and medium-sized enterprises (SMEs), increasing technological advancements, rising availability of broadcasting channels, etc.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global television advertising market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include CBS, Comcast, News Corporation, Viacom and Cox Communications. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
Key Questions Answered in This Report
1.How big is the global television advertising market?
2.What is the expected growth rate of the global television advertising market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global television advertising market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global television advertising market?
5.What is the breakup of the global television advertising market based on the service type?
6.What is the breakup of the global television advertising market based on the industry?
7.What are the key regions in the global television advertising market?
8.Who are the key players/companies in the global television advertising market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Introduction
3.1 Overview
3.2 Executive Summary
3.3 Key Industry Trends
4 Global Advertising Market
4.1 Current and Historical Market Trends
4.2 Performance of Various Segments
4.3 Performance of Various Regions
4.4 Key Players and their Market Shares
4.5 Market Forecast
5 Global Television Advertising Market
5.1 Market Overview
5.2 Current and Historical Market Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Service Type
5.4.1 Terrestrial
5.4.1.1 Current and Historical Market Trends
5.4.1.2 Market Forecast
5.4.2 Multichannel
5.4.2.1 Current and Historical Market Trends
5.4.2.2 Market Forecast
5.4.3 Online
5.4.3.1 Current and Historical Market Trends
5.4.3.2 Market Forecast
5.5 Performance of Various Regions
5.5.1 North America
5.5.1.1 Current and Historical Market Trends
5.5.1.2 Market Forecast
5.5.2 Asia Pacific
5.5.2.1 Current and Historical Market Trends
5.5.2.2 Market Forecast
5.5.3 Western Europe
5.5.3.1 Current and Historical Market Trends
5.5.3.2 Market Forecast
5.5.4 Latin America
5.5.4.1 Current and Historical Market Trends
5.5.4.2 Market Forecast
5.5.5 Eastern Europe
5.5.5.1 Current and Historical Market Trends
5.5.5.2 Market Forecast
5.5.6 Middle East and Africa
5.5.6.1 Current and Historical Market Trends
5.5.6.2 Market Forecast
5.6 Market Breakup by Industry
5.6.1 Automotives
5.6.1.1 Current and Historical Market Trends
5.6.1.2 Market Forecast
5.6.2 Hotels and Restaurants
5.6.2.1 Current and Historical Market Trends
5.6.2.2 Market Forecast
5.6.3 Insurance and Finance
5.6.3.1 Current and Historical Market Trends
5.6.3.2 Market Forecast
5.6.4 Communication Telecom
5.6.4.1 Current and Historical Market Trends
5.6.4.2 Market Forecast
5.6.5 Food and Beverages
5.6.5.1 Current and Historical Market Trends
5.6.5.2 Market Forecast
5.6.6 Others
5.6.6.1 Current and Historical Market Trends
5.6.6.2 Market Forecast
5.7 Market Forecast
5.8 Television Advertising Pricing Models
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.10.1 Research
5.10.2 Content Development
5.10.3 Advertising Agencies
5.10.4 Television Channels
5.10.5 Audience
5.11 Porters Five Forces Analysis
5.11.1 Bargaining Power of Suppliers
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Threat of Substitutes
5.11.4 Competitive Rivalry
5.11.5 Threat of New Entrants
5.12 Key Challenges
6 Global Television Advertising Market: Competitive Landscape